وزیر ارشاد: ما به شبکه سینمای خانگی نگاه فرصت محور داریم

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اختلاف میان صداوسیما و شبکه سینمای خانگی گفت: نگاه ما به شبکه سینمای خانگی فرصت‌محور است.

وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص اختلاف صداوسیما و شبکه‌های خانگی گفت: سیاست اصلی دولت و حاکمیت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد و صداوسیما این است که نگاه فرصت‌محور به شبکه نمایش خانگی داریم و از این شبکه به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت می کنیم. اما ممکن است مانند هر بخش دیگری مانند وزارتخانه خودمان که مشکلاتی در آن داریم، در این حوزه نیز مشکلاتی وجود داشته باشد.

اسماعیلی در خصوص مواجهه با این مشکلات توضیح داد: بنای ما این است که این اشکالات رفع می‌شود. ما نگاه تهدید‌محور به این شبکه‌ها را نمی‌پسندیم. همه مجموعه‌ها ممکن است که در روند کاری‌شان ایراداتی باشد که برطرف می‌شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که وقتی صداوسیما با ریزش مخاطب مواجه است، آیا نباید کیفیت برنامه‌هایش را ارتقا دهد، گفت: این سوال مربوط به صداوسیما است و حتما دوستان در این سازمان پاسخی برای آن دارند. من می‌خواهم بگویم که بر اساس افکارسنجی‌ها در سال‌های اخیر شبکه‌های خانگی به طرز مشهودی توانستند در جذب مخاطب موفق باشند. این یک فرصت و مبنا برای حمایت ماست. شبکه‌هایی که توانستند درصد بالایی مخاطب جذب کنند باید حمایت شوند ضمن اینکه اشکالاتشان نیز باید مرتفع گردد.

اسکرول به بالا
TCH