ارز دیجیتال جدید

چگونه جدیدترین ارزهای دیجیتال را پیدا کنیم؟

بازار ارز دیجیتال، بازاری بزرگ است، به‌طوری که هر روز ارزهای جدیدی به آن اضافه می‌شود. طبق داده‌های سایت کوین‌مارکت‌کپ، تابه‌حال بیش از 20 هزار ارز دیجیتال ساخته و راه‌اندازی شده است. ممکن است شما بخواهید بنا به دلایلی مثل سرمایه‌گذاری، از جدیدترین ارز های دیجیتال باخبر شوید و زودتر از هرکسی آن‌ها را پیدا کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به این روش‌ها می‌پردازیم.

ارز دیجیتال در چند سال گذشته رشد بسیار زیادی را به خود دید و افراد زیادی به‌قصد توسعه و یا سرمایه‌گذاری وارد آن شدند. همان‌طور که سرمایه بیشتری وارد آن شد، گسترش و پیچیدگی آن هم افزایش پیدا کرد.

به طور مثال بیت‌کوین فقط مثل یک دفتر کل عمل می‌کند و جنبه پرداخت دارد و نه چیزی بیشتر. اما بعدها با راه‌اندازی اتریوم، قابلیت‌های جدیدتری به‌عنوان قراردادهای هوشمند اضافه شد که این پیچیدگی را حتی بیشتر هم کرد.

بعد از اتریوم هر لحظه پروژه‌های جدیدتر با قابلیت‌های بیشتری ساخته شد که هرکدام کار خاصی را انجام می‌دادند و سعی کردند مشکلات موجود در جهان را با روش‌های جدید حل کنند. اما این فقط روی خوش داستان است. این تنوع و گستردگی در بازار ارز دیجیتال، راه را برای کلاهبرداری و هک هم باز کرد و یکسری افراد سعی کردند با استفاده از تکنولوژی‌های این زمینه، جیب بقیه را خالی کنند.

ارز دیجیتال
بیش از 20 هزار ارز دیجیتال وجود دارد

به همین دلیل در جدیدترین ارزهای دیجیتال هم که افراد مختلف راه‌اندازی می‌کنند، پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم وجود دارد که نباید به سمت آن‌ها برویم. اما به‌هرحال ممکن است افرادی بخواهند با پیداکردن پروژه‌های جدید و آینده‌دار، در همان ابتدا وارد سرمایه‌گذاری شوند تا سود بسیار بیشتری به دست بیاورند. اما همان‌طور که گفتیم، در کنار سود زیاد، ریسک زیاد هم وجود دارد. حال در ادامه به معرفی انواع روش‌های پیداکردن جدیدترین ارز های دیجیتال می‌پردازیم تا بتوانید با استفاده از این روش‌ها به هدف مورد نظرتان برسید.

روش‌های پیدا کردن جدیدترین ارز های دیجیتال

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که هرکدام ممکن است مزایای خود را داشته باشد و شما می‌توانید بسته به هدف و برنامه‌ای که دارید، روش موردنظر خود را انتخاب کنید.

صرافی‌ها

یکی از مکان‌هایی که جدیدترین ارز های دیجیتال را می‌توان در آن پیدا کرد همین صرافی‌ها مثل بایننس، کوکوین، کوین بیس و… هستند. این صرافی‌ها هر ارز جدیدی را که بخواهند آن‌ها را برای معامله در صرافی خود اضافه و لیست کنند از قبل اعلام می‌کنند.

به طور مثال در صرافی بایننس، در پایین صفحه اصلی با انتخاب گزینه Announcement قسمت New Cryptocurrency Listing جدیدترین ارز های دیجیتال که در این صرافی لیست می‌شوند، قابل‌ مشاهده هستند. گاهی اوقات ارزهای جدید زمانی که در صرافی‌های بزرگ لیست می‌شوند قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد.

بخش announcement در بایننس
پلتفرم بایننس

رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های مختلف مثل توییتر به‌عنوان بهترین مکان‌ها برای اخبار جدید و دسته اول به‌حساب می‌‌آید. افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، جدیدترین خبرها را در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر می‌کنند. شما می‌توانید از این منبع خبری بزرگ به نفع خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از کلمات کلیدی مثل Crypto، New Crypto و… به جدیدترین اخبار دسترسی پیدا کنید.

همچنین پلتفرم‌های دیگر مثل تلگرام و دیسکورد هم در این کار می‌توانند به شما کمک کنند. این رسانه‌ها نه فقط برای جدیدترین ارز های دیجیتال بلکه برای مطلع شدن از جدیدترین NFTها هم کاربرد دارند.

وب‌سایت‌های جمع‌کننده اطلاعات

وب‌سایت‌هایی وجود دارند مثل Coinmarketcap و Coingecko که اطلاعاتی را از وب‌سایت‌های مختلف جمع می‌کنند و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ در قسمت Cryptocurrencies اگر گزینه Recently Added را انتخاب کنید، با تصویر زیر روبرو می‌شوید که جدیدترین ارزهای دیجیتالی را که به این وب‌سایت اضافه می‌شوند، می‌توانید مشاهده کنید.

کوین مارکت کپ
سایت کوین مارکت کپ

این وب‌سایت‌ها به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات خوبی در مورد ارز جدید به دست آوریم. اما همان‌طور که احتمالا خودتان هم می‌دانید، اکثر پروژه‌های جدیدی که در این فضا راه‌اندازی می‌شوند، هدف خاصی ندارند و بسیاری از آن‌ها را برای کلاهبرداری و اسکم می‌سازند؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری روی این ارزهای جدید باید در این زمینه دانش کافی داشته باشید تا بتوانید پروژه‌های خوب را از بد تمیز دهید.

ICOها

عرضه اولیه سکه یا همان ICO روشی است که تیم‌ها برای پروژه خود، سرمایه جذب می‌کنند و افراد می‌توانند با این روش زودتر از بقیه روی پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. وب‌سایت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد مثل Plokastarter و Coinmarketcap. حتی ممکن است بعضی از پروژه‌ها عرضه اولیه توکن خود را به‌صورت رایگان اهدا کنند.

آن‌ها این هدف را برای تبلیغ پروژه خود انجام می‌دهند؛ به این صورت که پروژه از شما وظایفی می‌خواهد که باید انجام دهید مثل دنبال‌کردن پروژه در رسانه‌های مختلف، به اشتراک گذاشتن لینک پروژه و… . بعد از انجام این وظایف وارد قرعه‌کشی می‌شوید و اگر قرعه به نام شما دربیاید، برنده مقداری توکن می‌شوید.

به طور مثال در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، در قسمت Products اگر گزینه ICO Calendar را انتخاب کنید، می‌توانید پروژه‌هایی را که در مرحله عرضه اولیه هستند، مشاهده کنید.

وب‌سایت‌ها

یک‌سری وب‌سایت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که به ما اطلاعاتی در مورد جدیدترین ارز های دیجیتال می‌دهند مثل PooCoin و CoinSniper و TokenSniffer.

در وب‌سایت PooCoin شما می‌توانید معتبر بودن یک توکن را بررسی کنید. می‌توانیم با وارد کردن نام یک توکن یا آدرس آن در این سایت، اطلاعاتی در مورد آن توکن مثل هولدرهای آن، تراکنش‌ها، قیمت و… را در اختیار داشته باشیم. با وب‌سایت Tokensniffer هم می‌توانیم یک توکن را بررسی کنیم.

در وب‌سایت CoinSniper توسعه‌دهندگان پروژه ابتدا توکن پروژه خود را در این سایت وارد می‌کنند و سپس این توکن‌های جدید در قسمت New Listing برای همه قابل‌ مشاهده می‌شود. اعضای این پلتفرم و سرمایه‌گذاران، می‌توانند به این توکن‌های جدید رای بدهند و اگر توکنی بتواند بیشتر از 500 رای بیاورد، آن توکن وارد لیست برترین توکن‌ها می‌شود.

سایت کوین اسنایپر
سایت کوین اسنایپر

جدیدترین ارز های دیجیتال همیشه ارزشمند نیستند

تا به اینجا با تعدادی از روش‌های مختلف برای پیداکردن جدیدترین ارزهای دیجیتال آشنا شدیم. اما همان‌طور که گفتیم، اکثر این ارزهای دیجیتال جدید برای خرید مناسب نیستند. برای اینکه بخواهیم روی پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم، باید مطمئن شویم آن پروژه ویژگی‌های یک پروژه خوب را دارد.

به طور مثال باید مقدار نقدینگی توکن مورد نظر قابل‌ قبول باشد. نقدینگی خوب به این معنی است که حجم خریدوفروش آن در حدی باشد که بتوانیم به‌راحتی دارایی خود را در قیمت مورد نظرمان بفروشیم؛ زیرا حتی اگر یک پروژه خوب هم پیدا شود اما نقدینگی در آن نباشد، یعنی کسی وجود نخواهد داشت که دارایی ما را در قیمت موردنظر از ما بخرد.

یکی دیگر از موضوعات این است که پروژه جدید باید برای رفع یک نیازی راه‌ اندازی شود. باید هدفی داشته باشد تا بتوان روی آن در آینده و پیشرفت آن حساب باز کرد. معمولا اغلب ارزهای جدید هیچ هدفی ندارند؛ به همین دلیل آینده‌ روشنی هم ندارند. البته استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد مثل شیبا که بدون هدف خاصی ساخته شد اما در حال حاضر جزو برترین توکن‌ها حساب می‌شود. یا دوج‌کوین که در ابتدا هدف خاصی نداشت اما در طول توسعه آن هدف پیدا کرد و باعث جذب افراد مختلف به سمت خود شد.

همچنین تیم پشت پروژه باید شناخته شده و قوی باشد تا مطمئن باشیم این افراد می‌توانند پروژه را توسعه دهند. یک پروژه حتی اگر با هدف بسیار خوبی هم ساخته شده باشد اما تیم خوبی پشت آن نباشد، محکوم به شکست است.

جمع‌بندی

بازار ارز دیجیتال بسیار گسترده است و هر روز پروژه‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. در این بازار می‌توان با سرمایه‌گذاری روی یک پروژه جدید سودهای زیادی کسب کرد، اما در کنار سود زیاد، ریسک زیاد هم وجود دارد.

برای پیداکردن جدیدترین ارز های دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. یک سرمایه‌گذار باید با دانشی که در این زمینه دارد بتواند پروژه‌های آینده‌دار را از پروژه‌های نامناسب جدا کند و در همان ابتدا روی آن سرمایه‌گذاری کند. اگر شما روش دیگری برای پیداکردن جدیدترین ارزها در این حوزه می‌شناسید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH