ویژگی های macOS 13

معرفی 7 تا از مهم‌ترین ویژگی‌های macOS 13 که آن‌ها را نمی‌دانید

آپدیت بعدی macOS به طور رسمی در پاییز امسال عرضه خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به بهانه عرضه نسخه جدید سیستم عامل مک، به مهم‌ترین ویژگی های macOS 13 بپردازیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.
هنگامی که برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن معرفی شد، macOS 13 Ventura عمدتاً برای ویژگی‌های Stage Manager، PassCodes، Continuity Camera و چند ویژگی جدید دیگر شناخته شده بود. اگر قصد ساخت اپل آی‌دی دارید می‌توانید آموزش آن را در آی‌تی‌رسان بخوانید.

با استفاده از نسخه‌های بتا برای پیش‌نمایش macOS 13 Ventura در مدت نزدیک به دو ماه، این شانس را داشتیم که برخی از ویژگی‌های کمتر شناخته‌شده macOS 13 Ventura را در این به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید چشمگیر که قرار است در پاییز امسال برای عموم عرضه شود، کشف کنیم. هر یک از این ویژگی‌ها باید در ماه‌های آینده، مخاطبان زیادی پیدا کند.

1. به روز رسانی‌های امنیتی سریع‌تر

روزهایی که مک‌ها در برابر ویروس‌ها و بدافزارها حساس نبودند، مدت‌هاست به پایان رسیده است. به همین دلیل، ما همیشه توصیه می‌کنیم که مطمئن شوید آخرین نسخه macOS روی رایانه شما نصب شده است. با این حال، با macOS 13 Ventura، اپل بخش «بهبودهای امنیتی» را معرفی کرده که به طور خودکار بین به‌روزرسانی‌های معمولی اعمال می‌شوند. این به روز رسانی‌ها نیازی به راه‌اندازی مجدد مزاحم ندارند. در حالی که دلیل منطقی برای انجام این کار دیده نمی‌شود، در صورت تمایل می‌توانید این بهبودهای امنیتی خودکار را غیرفعال کنید و به یک فرآیند دستی بروید.

2. بهبود بخش رمز عبور

اپل امیدوار است که در نهایت با ویژگی PassKeys خود، رمزهای عبور سنتی را از بین ببرد. اما، تا زمانی که این اتفاق نیفتد،اپل قصد دارد تا انتخاب یا ویرایش رمزهای عبور قوی در Safari از macOS 13 Ventura را راحت‌تر کند.

ویژگی های macOS 13

با این به‌روزرسانی، اکنون امکان ویرایش رمزهای عبور قوی وجود دارد که سافاری برای مطابقت با شرایط خاص هر سایت پیشنهاد می‌کند. همچنین (در نهایت) امکان حذف رمزهای عبور قدیمی Wi-Fi را نیز فراهم می‌کند، بنابراین آن‌ها دیگر برای همیشه باقی نخواهند ماند.

3. وب سایت‌ها در سافاری همگام می‌شوند

به لطف iCloud، امکان همگام‌سازی تنظیمات سافاری مانند تاریخچه، نشانک‌ها و لیست خواندن در دستگاه‌ها وجود دارد. با Ventura، همگام سازی برای تنظیمات وب سایت نیز اضافه می‌شود. به عنوان مثال، شاید شما از نمای Reader یا بزرگنمایی صفحه در وب سایت‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنید. این تنظیمات اکنون با استفاده از Apple ID شما در هر دستگاه همگام می‌شوند. این یک تغییر ظریف در نحوه عملکرد همگام سازی سافاری است، اما با این وجود، این یک ویژگی خوب برای macOS 13 Ventura است.

4. با صداهای محیطی استراحت کنید

حواس پرتی هنگام کار با کامپیوتر بسیار آسان است، به خصوص اگر در مکان‌های عمومی از آن استفاده می‌کنید. بنابراین در macOS 13 Ventura، اپل یک سری صداهای آرامش بخش اضافه می‌کند که می‌توانید در پس زمینه پخش کنید. در زمان راه‌اندازی، این به‌روزرسانی نرم افزار شامل صداهایی مانند باران، اقیانوس و جریان است.

5. آدرس ایمیل خود را در برنامه‌های شخص ثالث مخفی کنید

یکی از بهترین ویژگی های macOS در نسخه 13 یعنی Ventura در حال بهبود است. Hide My Email اکنون در برنامه‌های شخص ثالث کار می‌کند و خصوصی نگه‌داشتن اطلاعات شخصی را آسان‌تر می‌کند. پیش از این، این ابزار فقط به برنامه‌های اپل محدود می‌شد.

6. انتقال FaceTime

هنگامی که یک جلسه FaceTime را شروع می‌کنید یا به آن ملحق می‌شوید، در حال حاضر راهی برای انتقال آن تماس به دستگاه اپل دیگر وجود ندارد. این با macOS 13 Ventura و iOS 16 /iPadOS 16 تغییر خواهد کرد. با این به‌روزرسانی‌ها، اکنون می‌توانید از FaceTime در iPhone خود لذت ببرید، سپس به لطف قابلیت‌های Handoff گسترده، آن را به‌طور خودکار به Mac خود تغییر دهید. حتی هدست بلوتوثی متصل شما  بین دستگاه‌ها منتقل خواهد شد.

7. تنظیمات سیستم

در macOS 13 Ventura، اپل “System Settings” را جایگزین “System Preferences” کرده است. این تغییر همچنان با ظاهر جدید و آشنا همراه است. تنظیمات سیستم جدید شباهت زیادی به برنامه تنظیمات در iPad دارد و کمی هم‌افزایی بیشتری را به مجموعه دستگاه‌های سخت افزاری اپل می‌آورد.

به عرضه نسخه جدید مدت زمان کمی باقی مانده

در سال 2021، اپل macOS 12 Monterey را در 24 اکتبر منتشر کرد. یک سال قبل از آن، macOS 11 Big Sur در 12 نوامبر وارد شد. این تاریخ‌ها نشان می‌دهد که ما شاهد انتشار رسمی macOS 13 Ventura در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر خواهیم بود. تا آن زمان, آی‌تی‌رسان ادامه خواهد داد تا شما را در مورد به‌روز‌رسانی بیشتر بدانید. این به‌روز‌رسانی روی بسیاری از مک‌ها، از جمله بهترین مک‌های موجود در بازار، کار می‌کند.

2 در مورد “معرفی 7 تا از مهم‌ترین ویژگی‌های macOS 13 که آن‌ها را نمی‌دانید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH