سامسونگ از سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری برای ارتقاء ظرفیت تولید تراشه خود خبر داد

بر اساس اسناد ثبت شده در ایالت تگزاس آمریکا طی روز جمعه گذشته، سامسونگ الکترونیکس به منظور توسعه 11 کارخانه جدید تولید تراشه در ایالات‌متحده طی مدت 2 دهه آینده پیشنهاد سرمایه‌گذاری حدودا 200 میلیارد دلاری را ارائه نموده است. شایان به ذکر است که سامسونگ بیش از 20 هزار نیروی آمریکایی را به خدمت گرفته است. سابقه فعالیت تولیدی سامسونگ در ایالات‌متحده بالغ بر 40 سال است.

غول فناوری کره‌ای با ارسال درخواست‌هایی به مقامات منطقه Taylor و Manor خواهان اعمال معافیت‌های مالیاتی برای احداث 11 مرکز جدید تولید تراشه شد. 9 عدد از این کارخانه‌ها در منطقه Taylor و 2 عدد در ناحیه Austin احداث خواهند شد. در این نامه به مبلغ سرمایه‌گذاری مورد پیش‌بینی نیز اشاره شده است.

اکنون سامسونگ مشغول ساخت یک کارخانه در شهرستان تیلور و منطقه نزدیک به کارخانه بزرگ تولید تراشه این شرکت در شهر آستین است. این کارخانه با تخصیص سرمایه 17 میلیارد دلاری ساخته شده و خبر احداث آن پیش‌تر در نوامبر سال گذشته به‌طور رسمی اعلام شد.

بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان اعلام نکرده که بودجه 192.1 میلیارد دلاری مورد اشاره را دقیقا در چه حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. سامسونگ ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “در حال حاضر ما برای ساخت کارخانه جدید هیج‌گونه برنامه خاصی نداریم. با این‌حال برنامه‌های فصل 313 در ایالت تگزاس بخشی از فرآیند برنامه‌ریزی بلندمدت سامسونگ برای ارزیابی امکان ساخت کارخانجات تولیدی بیش‌تر در ایالات‌متحده است.”

بر اساس اعلام فصل 313 دفتر کنترل تگزاس، نهادهای دولتی می‌توانند برای مشاغل سرمایه‌گذار، مشوق‌های مالیاتی ویژه‌ای را در نظر بگیرند. بعلاوه این مجوزها در پایان هر سال باطل می‌شوند. بنابراین شرکت‌ها برای ادامه دریافت مزایای مالیاتی بایستی درخواست خود را مجددا ارائه نمایند.

محل احداث کارخانه تولید تراشه در منطقه Taylor ایالت تگزاس (منبع تصویر: سامسونگ الکترونیکس)

گرگ ابوت؛ فرماندار تگزاس چنین ایده‌ای را مورد تائید قرار داده است. وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “این سرمایه‌گذاری بالقوه میلیاردها دلار سرمایه مضاعف برای ادامه فضای رشد کسب‌وکار در بازار جهانی و تربیت نیروی کار متنوع و بسیار ماهر را به‌دنبال خواهد داشت.” قانون ایجاد انگیزه‌های مفید برای تولید نیمه‌هادی‌ها در ایالات‌متحده (CHIPS) توسط گرگ ابوت جهت تصویب به کنگره آمریکا پیشنهاد شد.

به گفته وی کمک به ایالات‌متحده جهت ایجاد یک زنجیره تامین امن نیمه‌هادی برای اقتصاد و امنیت ملی این کشور حیاتی است. هدف از تصویب قانون CHIPS، تقویت زنجیره تامین، افزایش ظرفیت تولید تراشه در ایالات‌متحده و نهایتا بازیابی تخصصی تولید در این کشور است.

سامسونگ به منظور افزایش ظرفیت تولید و رفع معضل کمبود مداوم تراشه در ماه مارس امسال از واشنگتن درخواست کرد تا کمپانی‌های بین‌المللی تولیدکننده تراشه از فرصت‌های برابر برای درخواست مشوق‌های دولتی بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH