5 دلیل برای آن که هرگز به سراغ سیم‌کارت رایتل نروید!

اگر نگاهی به مشترکین تلفن همراه در ایران بیندازیم، متوجه خواهیم شد که بیش از 99 درصد مشترکین تلفن همراه از سه اپراتور برتر ایران یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل استفاده می‌کنند. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، بیش از 96 درصد مردم سیمکارت همراه اول و ایرانسل دارند و تنها 3.7 درصد مردم مشترک رایتل هستند.

شاید در ابتدا از دیدن چنین درصد پایینی متعجب شوید و از خود بپرسید که علت این اتفاق چیست؟ کیفیت خدمات پایین؟ پوشش ارتباطی کم؟ بسته‌های اینترنت ناکارآمد؟ پشتیبانی نامطلوب؟ شاید هم تمامی این موارد…!

همراه اول، ایرانسل و رایتل سه اپراتور تلفن همراه مطرح در ایران هستند و رایتل با اختلاف بسیار زیادی نسبت به همراه اول و ایرانسل، ضعیف‌ترین اپراتور تلفن همراه در کشور شناخته می‌شود.

برای این حرف دلایل مختلفی داریم اما شاید نیازی به ادله ما نباشد، آمار پایین رایتل در جذب مشترکین و میزان ترابردپذیری پایین این اپراتور خودش نشان می‌دهد که کیفیت خدمات آن به چه شکل است.

رایتل توسط شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) مدیریت می‌شود و اپراتور سوم کشور است که از سال 90 با ارائه سیمکارت‌های نسل سوم توانست در مدت کوتاهی مشترکان زیادی را جذب کند. اما ادامه فعالیت اپراتور سوم مانند آغاز طوفانی آن نبود.

در حال حاضر نسل چهارم با پوشش حداکثری در شهرهای کشور فعال است اما رایتل دیگر در ارائه نسل جدید ارتباطی پیشگام نیست و بلکه از رقبای خود با فاصله زیادی عقب افتاده است.

بیایید قبل از هر چیز به آمار و ارقام رایتل در مقایسه با دو اپراتور دیگر نگاهی بیندازیم. بر اساس آخرین آمار توسعه تلفن همراه تا پایان سال 1400، رایتل از نظر تعداد مشترکین اختلاف فاحشی با دو اپراتور دیگر دارد. تا پایان سال گذشته نزدیک به 209 میلیون خط سیمکارت به مشترکان واگذار شده است که سهم رایتل از این مقدار تنها 8 میلیون و 300 هزار خط بوده، یعنی تقریبا 4 درصد!

اما سهم رایتل از میان سیمکارت‌های فعال حتی کمتر از 4 درصد است، همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، از بین حدود 140 میلیون سیمکارت فعال تا پایان سال 1400 تنها 3.7 درصد آن‌ها مربوط به رایتل است.

اما دلیل این اتفاق چیست؟ چرا رایتل مشترکین بسیار کمی دارد و روز به روز به منتقدان این اپراتور افزوده می‌شود؟

در این مقاله به طور کامل در خصوص مواردی که هر ایرانی باید درمورد رایتل بداند تا به سراغ خرید سیمکارت این اپراتور نرود یا اگر خط رایتل دارد، به یک اپراتور دیگر ترابرد کند اشاره خواهیم کرد.

مناطق تحت پوشش رایتل

رایتل ضعیف‌ترین پوشش‌دهی را در میان اپراتورهای ایرانی دارد. مناطق تحت پوشش رایتل بسیار کم است و به ویژه در شهرستان‌ها احتمال آن که نتوانید به شبکه رایتل وصل شوید و با مشکل در ارتباط با اینترنت یا تماس تلفنی مواجه شوید، بسیار زیاد است.

رایتل در تهران هم پوشش ضعیف‌تری نسبت به دیگر اپراتورها دارد و در مناطقی خاص مانند مترو، آنتن‌دهی آن بسیار ضعیف است. اما در خارج از تهران اوضاع بدتر هم می‌شود، به شکلی که اگر شما اهل سفر و مسافرت باشید قطعا با سیمکارت رایتل خود به مشکل خواهید خورد.

سیمکارت‌های رایتل اغلب در جاده‌ها آنتن ندارند و در مناطق بین جاده‌ای مانند کاروانسراها، هتل‌ها و استراحتگاه‌ها دسترسی شما به اینترنت بسیار پایین است. این یعنی اگر در جاده گیر کنید، دسترسی شما به بقیه دشوار خواهد بود.

همچنین در اکثر شهرستان‌های بزرگ و کوچک پوشش رایتل ضعیف بوده و مردم در این مناطق نسبت به آنتن‌دهی رایتل انتقاد دارند.

رایتل به طور کلی از نظر تجهیزات زیرساختی و تعداد آنتن‌ها بسیار ضعیف‌تر از رقبایش است. طبق جدول زیر که نشان دهنده تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن همراه تا پایان سال 1400 است، رایتل به طور کلی هیچ آنتن 2G در کشور ندارد. از طرفی 3 هزار و هشتصد آنتن 3G رایتل در کل کشور فعال هستند که از تعداد آنها می‌توان به پوشش ضعیف این شبکه تلفن همراه پی برد، این درحالی است که تعداد آنتن‌های 3G ایرانسل و همراه اول هرکدام بیش از 15 هزار آنتن است.

اما تعداد آنتن‌های 4G رایتل حتی کمتر از آنتن‌های 3G آن است که همین موضوع مشخص می‌کند منشأ اعتراض مشترکان رایتل به آنتن‌دهی و پوشش ضعیف اینترنت این اپراتور از کجاست. رایتل تنها هزار و هفتصد آنتن 4G دارد، یعنی حدود 5 درصد کل آنتن‌های 4G فعال کشور مربوط به رایتل است.

شما برای درک بهتر این موضوع بهتر است میزان پوشش شبکه رایتل را در مقایسه با همراه اول و ایرانسل در سه استان هرمزگان، کرمانشاه، یزد و تهران مشاهده کنید.

همانطور که می‌بینید، پوشش شبکه رایتل در مناطق مرکزی شهر و به ویژه در شهرستان‌های اطراف، حومه شهرها و جاده‌ها به شکل قابل توجهی کمتر از پوشش ایرانسل و همراه اول است.

می‌توان بزرگ‌ترین نقطه ضعف رایتل را پوشش‌دهی ضعیف آن نامید که در ده سال گذشته نیز پیشرفت چشمگیری در آن به وجود نیامده است. البته پوشش شبکه رایتل در ده سال گذشته رشد فراوانی داشته اما نسبت به دو اپراتور دیگر همچنان با فاصله زیادی عقب مانده و نتوانسته سرعت رشد خود را همگام با سرعت رشد استفاده از تلفن همراه و اینترنت در ایران بالا نگه‌دارد، به همین دلیل است که بسیاری از مشترکان رایتل از آنتن‌دهی و سرعت اینترنت این اپراتور گله‌مند هستند.

خواب اینترنت در نیمه شب!

یکی از مواردی که تعداد زیادی از مشترکان رایتل به آن انتقاد دارند، کاهش شدید سرعت اینترنت در ساعات پایانی شب و اوایل بامداد است. زمانی که ساعت به 12 شب نزدیک می‌شود انگار که پهنای باند رایتل نیز به خواب می‌رود و سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا می‌کند. این درحالی است که بسیاری از کاربران علاقه دارند تا نیمه شب از اینترنت استفاده کنند یا دانلود‌های خود را به آن زمان موکول می‌کنند.

طبیعتا در طول شب به علت کاهش استفاده از اینترنت باید سرعت و کیفیت اینترنت برای مشترکان افزایش پیدا کند، اما زمانی که رایتل دارید، اینگونه نیست. حتی افرادی که کارهای خود را به نیمه شب موکول می‌کنند در آن زمان نمی‌توانند از یک سرعت خوب و پایدار بهره‌مند شوند.

این اتفاق باعث می‌شود مشترکان نتوانند از اینترنت شبانه خود استفاده کنند و بسته‌های اینترنت در شب کارایی زیادی ندارند. رایتل بسته‌هایی دارد که می‌توانید از ساعت 2 تا 7 صبح از آن‌ها استفاده کنید، ولی زمانی که کیفیت سرعت در این ساعات پایین است، عملا خرید این بسته‌ها نفعی برای مشترکان ندارد.

همانطور که می‌دانید بسیاری از کاربران برای دانلود فایل‌های سنگین خود از تایم شب استفاده می‌کنند. کاربران رایتل نیز با وعده اینترنت پرسرعت و ارزان به دنبال دانلود فایل‌های حجیم هستند و به دلیل ترافیک بالا در طول روز و ایده‌آل نبودن سرعت برای دانلود در طول روز، این کار را به ساعات پایانی شب موکول می‌کنند اما سرعت در این ساعت کاهش شدیدی دارد.

برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ‌تر، بر روی آن‌ها کلیک کنید

مشخص نیست که چرا سرعت اینترنت در شب‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما همه می‌دانیم که بسیاری از کاربران در شب فایل‌های سنگین خود را دانلود می‌کنند و بعید نیست که رایتل با این اتفاق به دنبال کاهش بار شبکه خود باشد. یعنی دادن اینترنت با قیمت پایین و حجم خوب در شب که عملا نمی‌توان از آن بهره لازم را گرفت.

قطعی متوالی شبکه رایتل

یکی دیگر از ایرادات بزرگ و اساسی رایتل که در اکثر مناطق تحت پوشش آن احساس می‌شود، قطعی‌های متوالی در شبکه ارتباطی و اینترنت است. حتی اگر خودتان رایتل نداشته باشید با نگاهی به نظرات مردم در خصوص رایتل در شبکه‌های اجتماعی، متوجه میزان بالای شکایات کاربران از میزان قطعی‌های متوالی شبکه رایتل خواهید شد.

به طور کلی با خرید سیمکارت رایتل باید درب ورود میزان زیادی استرس و عصبانیت را به زندگی خودتان باز کنید؛ زیرا با قطعی‌های مداوم، آنتن ندادن و اینترنت ضعیف رایتل، به بسیاری از کارهای خود نمی‌رسید، به ویژه افرادی که با اینترنت کار می‌کنند و به دسترسی همیشگی به نت نیاز دارند قطعا با شبکه رایتل به مشکل بر می‌خورند.

برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ‌تر، بر روی آن‌ها کلیک کنید

مشخص نیست که مشکل قطعی شبکه رایتل چه منبعی دارد و چرا این اتفاق رخ می‌دهد، اما قطعی مداوم، عدم اتصال، مواجه شدن با ارورهای مختلف از جمله مشکلاتی است که با خرید سیمکارت رایتل احتمالا تجربه خواهید کرد.

حذف بسته‌های اینترنت محبوب و نامحدود 

رایتل نیز مانند دیگر اپراتورهای تلفن همراه به تازگی بسته‌های محبوب و پرحجم را از میان بسته‌های اینترنت خود حذف کرده و تعدادی بسته را که سود بیشتری برای این اپراتور دارند، به مشترکان خود پیشنهاد می‌دهد.

زمانی بسته‌های سه ماهه رایتل تا 90 گیگابایت حجم به مشترکان می‌داد اما پرحجم‌ترین بسته سه ماهه رایتل 35 گیگابایت حجم دارد. همچنین بسته‌های شش ماهه رایتل از 9 تا 100 گیگابایت در قالب 9 بسته قابل خریداری بود اما حالا نهایت حجم برای بسته‌های شش ماهه 55 گیگابایت است. بسته‌های یک ساله رایتل نیز زمانی 200 گیگابایت حجم داشتند که حالا به صد گیگابایت رسیده است.

به عنوان مثال دو سال پیش بسته اینترنت نامحدود 7 روزه که قیمت 50 تومان داشت با سقف محدودیت دانلود 350 گیگابایت در دسترس کاربران بود. این بسته پس از مدتی با شرایط برابر اما سقف مصرف منصفانه 150 گیگابایت عرضه شد. حال در سال جدید همین بسته 7 روزه با قیمت 50 هزار تومان دارای محدودیت مصرف منصفانه 70 گیگابایت است.

شما به هر روشی حساب کنید این محدودیت سقف مصرف نمی‌تواند منصفانه باشد. این اتفاق در حالی رخ داده که سرعت، پایداری و پوشش شبکه رایتل طی دو سال اخیر رشد قابل توجهی نداشته و درواقع با کاهش میزان مصرف منصفانه یا به نوعی گران شدن بسته‌ها، شاهد افزایش کیفیت شبکه رایتل نیستیم.

مشکل ارسال با تاخیر پیام اتمام حجم بسته

تعدادی از مشترکان رایتل گزارش داده‌اند که پیامک اتمام حجم بسته اینترنت را دیر دریافت می‌کنند! این اتفاق باعث می‌شود از اعتبار خط برای اتصال به اینترنت استفاده شود و کاربر علاوه‌بر آن که باید هزینه بیشتری به جهت اتصال آزاد به اینترنت پرداخت کند، میزان اعتبار سیمکارت خود را از دست می‌دهد و در زمان نیاز به تماس یا ارسال پیامک، متوجه می‌شود که اعتبار خط رایتلش به اتمام رسیده است. این هم باگی است که تعداد زیادی از کاربران به آن اشاره کردند و باید رفع شود.

هیچکس رایتل را دوست ندارد!

کاربران و مشترکان رایتل، خود می‌دانند که چه مقدار کیفیت خدمات این اپراتور پایین است. کافیست نگاهی به آمار ترابرد پذیری رایتل در مقایسه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه بیندازید. براساس میزان ترابردپذیری اپراتورهای تلفن همراه در کشور، از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از یک میلیون و چهارصد و هفتاد هزار ترابرد میان مشترکین سه اپراتور برتر ایران یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل ثبت شده است.

از این میان تنها 68 هزار و 996 مشترک سیمکارت به رایتل ترابرد داشتند و این اپراتور سهم 5 درصدی از بازار مشترکان ترابرد شده را در اختیار دارد. این آمار به تنهایی نشان دهنده نارضایتی و بی‌اعتمادی کاربران از خدمات رایتل است و به همین دلایل میزان ترابرد به این اپراتور تنها 5 درصد است. یعنی در کل فقط 5 درصد از مشترکان اپراتورهای دیگر به سمت رایتل آمده‌اند و اکثر کاربران رایتل تمایلی به استفاده از خدمات این اپراتور ندارند و به سمت ایرانسل و همراه اول رفته‌اند!

ترابرد پذیری

تجربه شما از اپراتور رایتل چیست؟ آیا از سیمکارت‌‌های رایتل استفاده کرده‌اید؟ اصلا از خدمات رایتل رضایت دارید؟

56 در مورد “5 دلیل برای آن که هرگز به سراغ سیم‌کارت رایتل نروید!”

  1. لطفا بحث بیخودی نکنید کلا در ایران چیزی بنام رقابت نداریم مثله اینه که بگیم محصولات سایپا بهتره یا ایران خودرو و تا وقتی رقابت خصوصی واقعی نباشه همه جوره در حقه مصرف کننده اجحاف میشه ، بخوای حساب کنی همشون بینه بد و بدترن و ما مجبور به استفاده و تا وقتی این غول سودجوی انحصار از بین نره وضع همینه چون کسی نیست ازشون حساب بکشه و یا باعث رقابتشون بشه و متاسفانه مصرف کننده ضرر میکنه ، الان میخوان 5G ارائه بدن ۵۰ سال طول میدن

  2. من از سال ۹۱ که رایتل اومد مشترکش هستم تا همین الان که تو گوشیم فعاله واقعا هم برندش رو دوست دارم و کنار همراه اول استفاده‌ش میکنم. در موردش چنتا تجربه منصفانه بگم:

    ۱. رایتل عالی شروع کرد اما ضعیف ادامه داد. زمانی که رایتل وارد بازار شد غول همراه اول و ایرانسل توی بازار بودن و کار رایتل سخت بود. متأسفانه طرح رومینگ ملی (استفاده اپراتورها از آنتن‌های همدیگه) هم رایتل رو واقعاً تنبل کرد و رایتل به جای گسترش آنتن 4G خودش، رفت به سمت خرید آنتن 4G از ایرانسل و همراه اول و فروش آنتن 3G به اپراتورهای مجازی (مث شاتل موبایل).

    ۲. الان تعرفه رایتل به شدت به صرفه است حتی حدود یکسال مکالمه درون رایتل کاملا رایگان بود! دلیلشم سیاست دامپینگ (بازارشکنی) هستش که ظاهراً هم جواب داده و تعداد مشترکین رایتل رشد داشته اما فراموش نکنید که این کار رو ایرانسل هم حدود سال ۹۵ و ۹۶ که تازه 4G داشت جون می‌گرفت انجام داد و کلی مشترک جذب کرد اما بعد از یکی دو سال که مشترکین خوبی جذب کرد، تعرفه رو کشید بالا.

    ۳. افت سرعت اینترنت رایتل واقعیه و ربطی هم به پهنای باند زیرساخت نداره، هسته‌ی شبکه رایتل مشکلاتی داره در این خصوص. من چندین بار تست کردم، با خود ایرانسل مثلا پهنای باند 150 مگابیته، وقتی با رایتل به آنتن ایرانسل وصل میشم و تست میگیرم پهنای باند 30 مگابیت میده.

    ۴. از نظر پیامک‌های تبلیغاتی (که اگه ایرانسل داشته باشید می‌دونید دارم از چی حرف میزنم) واقعا رایتل عالیه. کمترین پیامک تبلیغاتی و مزاحمی دریافت میکنید و واقعا رعایت حقوق مشتری انجام میشه، چیزی که توی ایرانسل بی‌‌معنیه.

    ۵. اگه میخواید در تماس، پیامک و اجرای کدهای دستوری کمترین مشکل رو داشته باشید، خودتون به صورت دستی به آنتن خود رایتل متصل بشید و سعی کنید تا جایی که ممکنه به آنتن سایر اپراتورها وصل نشید.

    ۵. مدیریت جدیدی که رایتل رو داره می‌چرخونه خیلی بهتر داره عمل کرده و به نظر میرسه تغییرات خیلی خوبی داره انجام میشه.

    منم مثل همه‌ی مشترکین رایتل دوست دارم این اپراتور خلاق و دوست‌داشتنی پیشرفت کنه و بازار رقابتی‌تر بشه و تنها دست ایرانسل و همراه اول نباشه.

    12
  3. به شدت سین کارت چرت و مضحکیه ، نه آنتن درست نه اینترنت درست ، هیچی هیچی
    ابدا و اصلا سراغش نرید

    5
    7
  4. وقت بخیر دوستان
    اتفاقا من با پست منتشر شده در مورد رایتل موافقم ، گذشته از خدمات ضعیف رایتل الان نزدیک به یکسال میشه کد استعلام موجودی رایتل کار نمیکنه بارها با پشتیبانی تماس گرفتم جواب مراجعه به اپ رایتل من یا تماس با پشتیبانی مراجعه کنید، خنده دار نیست برای مقدار موجودی شارژ تماس گرفتم کد ملی ، نام پدر و ،،،،،، تازه مبلغ شارژ و اعلام کرد مورد بعد پشتیبانی ضعیف و برخورد نامناسب پرسنل رایتله در صورتی که در مورد ایرانسل واقعا چنین نیست…. در هر صورت بدون شک تمامی نکات عنوان شده درسته ، حواستون به کد استعلام موجودی رایتل باشه ظاهرا اینجا هیچکس شارژ پولیشو چک نمیکنه

    5
    6
  5. مضحک و سفارشی اتفاقا‌کوچ از ایرانول و غیرهمراه آخر به رایتل به شدت زیاد شده چون جایی که رایتل آنتن میده فل مثال تو فیلبند و الیمستان او تا لگن تو خوابم انتن نمیدن

    3
    4
  6. بهترین خط رایتل مصرف اینترنت خیلی خیلی خیلی کم من بسته رایتل میگیرم اصلا تموم نمیشه که میسوزه اما همراه اول و ایرانسل انگار سوراخ داره می‌ریزه اینترنتش دوباره تهمت نزن سرعتش هم دوبرابر همراه اول و ایرانسل هست
    درود بر رایتل من که راضیم

    3
    20
  7. دوست عزیزمون راست گفتن من هم رایتل دارم هم همراه اول تقریبا خط رایتلمو 5 ساله خریدم ولی همراه اول و از قبل داشتم …خیلی جاها بوده که همراه اول آنتن نداشته اما رایتل داشته من خودم راننده اسنپ هستم تو کل تهران هرروز دارم میچرخم تا حالا ندیدم آنتن رایتل بره…اما همراه اولم زیاد آنتنش رفته و آنتن نداده

    1
    16
  8. سرعت اینترنتش خوبه
    تعرفه ها خیلی ارزونتره
    در خصوص آنتندهی اگه جایی باشین که دکل رایتل نباشه میتونین از دکل همراه اول یا ایرانسل استفاده کنین من همیشه به دکل همراه اول وصلم
    در مورد کاهش سرعت نت به پهنای باندی که به رایتل داده میشه از سمت مخابرات ربط داره

    3
    12
  9. سلام و درود
    اگر بخواهیم منحصر در یک سیم کارت باشیم فقط همراه اول از همه جهات نمره متوسطی رو داره، ولی اگر منحصر نباشیم بنده ترجیح میدم رایتل رو در کنار هم راه اول داشته باشم، بسته های مقرون به صرفه ای داره و در مناطقی که آنتن نداره، منتقل میشه به شبکه همراه اول.

    1
    9
  10. به شدت زیادی تعصبی نوشتین و انگار پدر کشتگی داشتین با رایتل ؛ به وضوح میشه تو طرز نوشتار متوجه شد
    ولی جالبه که ما نشستیم و میگیم این خوبه و اون بده ولی در اخر سرویس دهنده ها دارن جیب مارو میزنن ؛ من شخصا اینترنت خونه رو با رایتل دارم تامین میکنم درحال حاظر ؛ همراه و ایرانسل هم دارم ولی بنا بر شرایط فعلا رایتل از نظر هزینه ؛ سرعت و انتن دهی برام جوابگو تر بوده ؛ ولی اینکه تو منطقه من همراه و ایرانسل به حد زیادی مشکل انتن دهی داره دلیل نمیشه بگم که مزخرف ترین اپراتورن ؛ جا این مقاله ها چهار تا راهکار درست بدید به ملت ؛ در ضمن رایتل ( و بقیه سیم هارو ) با مودم تست میکنم و انتن دهی با کمترین نویز و سیگنال مناسب هست
    ولی اره دیگه چون همراه برای من خوب نیست پس چرته نرید سمتش 🙂 ؛ مقالتون خیلی خوب بود ( بقیه مقاله ها همشون چرته نخونید دوستان )
    روز خوش

    2
    15
  11. سلام ،خواستم از دوستان بپرسم کە ایا تاحالا کسی مشکلی مثل مشکل من پیدا کردە یانە،من الان چند بارە کە برای گرفتن بستە اینترنتی از رایتل کە یە بستەی دە گیگیبە قیمت ۲٨ هزار هست و باید سی هزار شارژش کنم ولی مجبور شدم چهلو پنج هزار شارژش کنم،اماالان ۳۲ هزارشارژ روشە،یعنی الان ۱۳ هزار شارژم اسن معلوم نیست کجا رفتە،من حتی رسیدشم دارم،نە یک بار بلکە چندین بار این اتفاقبرام افتادە،ایا کسی این مشکلو دارە دوستان؟لطفا جواب بدید

    5
    3
  12. رایتل شده کاسه داغ تر از آش ، نمیدونم چطوری ولی اصلا VPN وصل نمیشه روی رایتل ، رایتل کاملا اینترانت عرضه میکنه و ما میذاریمش کنار ، قشنگ داره مسیر تالیا رو میره ، به قهقرا

    10
    7
    1. تالیا به تیم. مدیریت جدید و بیته های اینترنت و قیمت‌های عالی و همچنین رومینگ کامل با همراه اول فوق العاده شده قابل قیاس با رایتل نیست

      11
      0
  13. از سال ۹۳ تا به هیمن الان سیم کارت رایتل دارم، میتونم بگم افتضاحه، اس ام اس ها به شدت دیر میاد انتن اصلا نمیده درست حسابی توی مترو که اصلا هیچی، اینترنتش چپ و راست قاطع میشه، از یه ساعتی نمیشه حتی شارژ کرد سیمکارت رو چه برسه به خریدن بسته اینترنتی

    10
    4
  14. سالهاست مشترک رایتل هستم و تقریبا هیچکدام از مشکلاتی که گفتید ندارم! نمیگم همه چی عالیه ولی نسبت به دو اوپراتور دیگه قطعا بهتره (همزمان هر دو اوپراتور دیگه رو هم دارم). درکل بنظرم مقاله تون مغرضانه است!

    4
    28
  15. تنها مشکل رایتل اینه که گاها یهو از 4g میاد 3g وگرنه هم پوشش شبکه خوبه هم سرعت از بقیه بالاتره هم ف
    قیمت بهتر

    این همه *** یه جا ندیده بودم

    2
    17
  16. اینکه بسته های مکالمه و اینترنت رایتل نسبت به همراه اول و ایرانسل ارزانتر هستند شکی نیست فقط مشکل بحث سرعت و پهنای باند اینترنت رایتل هست البته چند سال پیش خوب بود ولی در حال حاضر در دو منطقه تهران یکی شهرک استقلال و دوم رسالت سمت اتوبان باقری خیلی بده بطوریکه من تصمیم گرفتم بسته یکساله اینترنتم تموم شد دیگه از این اوپراتور بسته اینترنت خریداری نکنم.

    5
    2
  17. ایمان قربانی

    سلام ایمان قربانی هستم تو خیلی از سایت ها این مطلبو گذاشتم چون خودم مشکلم حل شد میخوام همه مثل من مشکلشون حل شه اونایی که سیم رایتل دارن و اینترنتشون 2gیا3gهست اما هر کا میکنن 4gنمیشه این متلب رو تا اخر بخون مفیده همه کار کردی هنوز2gهستش اول باید برین تنظیمات اندروید بعد قسمت اتصالات بعد اتصلات نکنه مهم برای قسمت بعد وارد اوپراتور های شبکه بشین تنضیمات جست وجوی خودکار قطع کنید و قسمت اسکن بین righttelوRIGHTELوhiwebرایتل با حروف بزرگ رو انتخاب کنین تمام

  18. در اینکه نویسنده با سوءنیت این مطلب رو نوشته شکی درش نیست و قصد تخریب اپراتور رایتل رو داره.
    من دیروز اومدم تو این صفحه و مطالبو کامنتارو خوندم و امروز صبح رفتم یه سیمکارت رایتل گرفتم و انداختم رو گوشی
    باید بگم اولا سرعت نتش که عالیه نسبت به همراه اول که تو منطقه ما اصلا نت نداره اگرم باشه مدام قطع و وصل میشه با اینکه تقریبا نزدیک مرکز شهریم
    دوما باتری خوری نداره من ۳ ساعت باهاش رفتم یوتیوب و اینستا و میزان مصرف باتری رو با قبلا که ایرانسل داشتم چک کردم یکی بود
    سوما تعرفه بسته ها که خیلی بصرفه تر از اپراتورای دیگست
    تنها ایرادی که داره همین کنترل مصرف آزادشه که اونم در آینده درست میشه
    درنهایت اینکه رایتل اپراتور خوبیه و نباید در حقش اجحاف بشه.

    5
    24
  19. در ضمن دوست عزیز من، کدوم اپراتور میتونه مثل رایتل بسته مکالمه بده ۵۰۰ دقیقه مکالمه درون و برون شبکه در کل ۱۹۰۰۰ تومن .ویاسیستم موبایل سکوریتی کوئیک هیل با لاینسس یک ساله ۱۳۲۰۰۰ تومن . در ضمن اینم بگم که رایتل خودش با این که یه شرکت ضعیف تری نسبت به دو تا غول مخابراتی دیگه اس ولی برای این که مشتری هاشو راضی نگه داره در مقابل پرداخت درصدی ازسود خودش با همراه اول و ایرانسل هر جایی که پوشش شبکه رایتل قطع بشه به صورت خودکار از پوشش قویترین شبکه دو تا اپراتور دیگه استفاده میکنه و مهمتر اینه که تا خودت نخوایی به هیچ عنوان بسته نت شما رو تمدید نمیکنه یعنی دستش تو جیب مشتری هاش نیست

    15
  20. اینکه میگید رایتل خیلی ضعیفه و فلان و بسار اصلا منطقی نیست و بستگی به محل شما داره مثلا برای محل ما رایتل و ایرانسل جواب میده حالا اگه بهترین اپراتور هم باشه بلاخره یک جایی سرعت خوبی نداره برای محل ما همراه اول اصلا سرعت خوبی نداره ولی ممکن جای دیگر سرعت خوبی داشته باشه تنها نقد من فقط به کم بودن بسته هاش است
    همین.

    1
    11
  21. نصرالله علی ویسی سعدی

    سلام، خسته نباشید… بنده یه گوشی باز هستم و بی اغراق زمانیکه خیلی ها حتی پدرشون هم تلفن همراه نداشت، من تو سن کم بدلیل علاقه به سیستم های مخابراتی، پول جمع کردم و گوشی خریدم… قبلش پیجر داشتم!!! این مطلب کاملاً صحیح و خیر خواهانه به رشته ی تحریر در اومده، من اینو با سند و مدرک بهتون ثابت میکنم ؛ دوستان از رومینگ ملی صحبت میکنند و سوییچ بین اپراتور ها، اما آیا میدونید الان دو ساله این اتفاق فقط بین رایتل و همراه اول میفته؟! همراه اولی که از لحاظ پوشش اینترنت، از ایرانسل عقب تر هست! بنده بیشتر نقاطی که رفتم، ایرانسل به شدت در فضای داخلی عالی عمل میکرد، ولی همراه اول بدلیل فرسودگی شبکه و بروز نشدن، به زور روی شبکه 2G ، اون هم در فضای خارجی خانه، آنتن میداد… دیگه رومینگ ملی شدن رایتل که بماند!!! یه چیز دیگه که باید بدونید، اینه که رایتل دکل نصب نکرده و نمیکنه و خدماتش رو داره بواسطه آنتن های همراه اول ارائه میده ،همون آنتن های قدیمی (شاید در کلان شهر ها بروز شده باشند)… و همین موضوع توجه منو جلب کرد، به اینکه حتی همراه اول هم در حق مشترکان رایتل کم کاری میکنه!!! ای کاش ای کاش ای کاش، حداقل رومینگ ملی حقیقت داشت، ای کاش ای کاش ای کاش حداقل اپراتور های رایتل جواب محترمانه و درستی به مشترکین که خودمم جزوش هستم میدادن… اما در نهایت قرار شد ثابت کنم، بنده سه تا آدرس در اینجا ذکر میکنم که مستند میتونید برید و مشاهده عینی داشته باشید؛
    ۱. شیراز، شهرک سعدی ، بیست متری سعدی.
    ۲. شیراز، چهار راه شریف آباد ،بلوار اتحاد ، کوشکک و اقبال آباد
    ۳. شیراز، دودج
    ۴. شیراز،سلطان آباد
    ۵. شیراز،شهرک سعدیه ،شهرک امام حسین (ع)
    و…!
    این نقاطی که ذکر کردم بنده حقیر، جز کلان شهر شیراز هست و حتی بارها تماس گرفتم اما جوابی خیر… جمعیت در این نقاط بسیار زیاد می‌باشد!!!
    امیدوارم بتونم کمکی در پیشرفت این مرز و بوم داشته باشم.
    نصرالله علی ویسی سعدی از شیراز.

    12
    5
  22. سید ولید حیار

    بنظرم رایتل خیلی هم خوبه اول اوپراتوری بود که 3g برای اولین بار تو ایران استفاده شد من تا الان دارم استفاده میکنم و راضی هستم نظرات شما رو نمیسنجم چون ک تجربه از استفاده از رایتل ندارید این یک دوم بسته نامحدود هم داره هر ساعتیم میشه استفاده کرد مثلا بسته 7 روزه نامحدود تا سقف 70 گیگ عالیه

    7
    15
  23. دقیقا درست گفتید . مشکل اینترنت داره و برخلاف نظر یکی از کاربرا ، از انتن سایر اپراتور ها توی موضوع اینترنت استفاده نمیکنه ، رومینگ هم ربطی به سیم کارت رایتل نداره اون یک چیز دیگس . دیگه انتن دهی که قابلیت نیست ملت پز اینو میدن که سیم کارت رایتلشون انتن میده !!!! سیم کارت خریدی ها ، کارت حافظه که نخریدی مرد حسابی باید انتن بده ،

    8
    8
  24. فکر کنم دیگه حرفی واسه گفتن نمونده باشه
    کامنت ها جواب به اصطلاح “مقاله” شما رو دادن
    شما فقط کافی بود یکبار متنی که حالا به هر دلیلی مجبور به نوشتنش شدین رو می خوندین تا اینقدر ناشیانه از اعتبارتون مایه نمیزاشتین
    شما فقط تعداد کاربر به تعداد آنتن رو فقط بررسی کنین متوجه میشین قطعا مشترک رایتل خدمات بهتری خواهد رفت
    یا اینکه ضریب نفوذ اپراتورهمراه اول و ایرانسل رو ببینین متوجه میشین آمار ترابرد نه تنها به ضرر رایتل نبوده که به نفعش هم بوده

    7
    12
  25. با سلام و تشکر بایت زحمت زیادی که کشیدین و ارقام رو جمع کردین
    بنده از سال 92 تا الان خط اصلیم رایتله و همراه اول و ایرانسل هم دارم
    درسته که شاید یه جاهایی بیرون شهر اینترنت نداشته باشین
    اما هم قیمت بسته ها منصفانه س هم مکالمه
    من سیمکارت دائمی همراه اولم تو گوشی نبود برام قبض اومد و تخطار واگذاری چرا چون یه بسته واسه خودش هی تمدید شده در ورتی که من چنین بسته ای نداشتم اینم میتونه اسمش دزدی باشه
    اینکه مشترکین رایتل از همراه اول و ایرانسل کمتره میتونه به این دلیل باشه که رایتل پشتوانه بزرگی نداره یه اپراتور کاملاداخلی با پشتوانه وزارت کار و تعاون
    با اونا مقایسه نکنین و قدمت و قدرتشونو هم در نظر بگیرین کسی که بالای 10 ساله یه خط دیگه داشته خیلی سخت میاد خطشو عوض کنه مشخصه که مشترکین همراه اول و ایرانسل بیشترن و وفادارتر
    بله رایتل ضعف هایی هم داره امااین نوشته شما کاملا مغرضانه و مخربه که فکر می کنم به هدفتونم رسیدین چون مردم ما عدد رو میبینن و آمار هم که خیلی توش دروغ زیاده

    5
    14
  26. سلام.من فکر میکنم تمام مطلب شما درست نباشد.اولا رایتل هرجا پوشش آنتن دهی نداشته باشد به صورت اتوماتیک از پوشش اپراتور دیگر استفاده میکند در نتیجه من هیچ وقت قطعی آنتن و اینترنت ندیدم.دوما تعرفه پایه و بسته اینترنت به نسبت اپراتور های دیگر بسیار پایین تر است مخصوصا با انتخاب بسته دست دوز.تعرفه مکالمه رایتل هم به نسبت دیگران خیلی پایین تر است.حتی اولین و تنها اپراتوری است که بسته تشویقی تماس صوتی برون شبکه هم ارایه میدهد.درباره سرعت نت هم با توجه به تجربه خودم از هر سه اپراتور تفاوت چندانی نمیبینم.البته که رایتل باید بر روی مشکلاتی همچون پیامک اتمام بسته و کیفیت و خدمات بهتر اپلیکیشن رایتل من کار کند

    2
    18
    1. رایتل همینکه مکالمه برون شبکه داره عالیه چرا ؟ چون هیچ اپراتوری بغیراز شاتل که اونم نهایتا ۱۰۰ دقیقه بزاره نداریم ، تمام بسته های مکالمه رایتل برون شبکه هستن حالا دیگه قیمت بستهاش که همه میدونن ، فقط دروغ نگم سرعت نت برای من ۳ جی هست نارمک هم هستم و vpn هم وصل نمیشه ولی درکل راضیم

  27. مهم ترین و بدترین اشکال رایتل رو جا انداختید
    اونم اینه ک باتری گوشی رو متاسفانه خراب میکنه!!!!!

    دوستان جوک نمیگم و اصلا هم قصد حرف زدن بی ربط رو ندارم

    من مشتری دایم ایرانسل هستم با همراه اول ک اصلا حال نمیکنم اما دو سه سال پیش یه خط رایتل رایگان بدستم رسید جدا از مشکل نداشتن انتن در محل سکونت ما، خیلی زود متوجه شدم بعد از انداختن سیمکارت داخل اسلات گوشیم، مصرف باتری به شکل وحشتناکی افزایش پیدا کرد

    به طور مثال با نیم ساعت وبگردی و تماشای فیلم با نت ایرانسل باتری گوشیم از 100 درصد میرسید به 90 درصد
    اما موقع استفاده از نت رایتل باتری با همین شرایط میرسید به 40 درصد و این یعنی فاجعه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    الان یه سرچ تو گوگل بزنید و بخونید متن ها و کامنت هایی رو که خیلی ها بخاطر زود خالی شدن باتری گوششیون از دست این اپراتور مینالن تا متوجه بشید ک حرفم عین حقیقته. اصلا سمت این اپراتور نرید که افتضاحه افتضاح.

    21
    7
  28. بابا دمتون گرم که انقد صریح بد رایتل رو گفتید و خواستید به بقیه نظرات خودتونو القا کنید!!!
    من 3 ساله رایتل دارم و از نظر سرعت و آنتن دهی کاملا راضی هستم، توی گوشیم هم همراه اول دارم هم رایتل که رایتل اکثر مواقع با اختلاف زیادی آنتن دهیش از همراه اول بهتره!)
    شما بسته 1 ساله 100 گیگ رایتل رو میتونی با 220 تومن بخری با اینکه همین بسته تو همراه اول 300 تومنه و این اختلاف و پول کشیدن بیش از حد از مردم واقعا درست نیست!
    ای کاش اینهارو هم میگفتید نه اینکه نظرات شخصی و منفی خودتونو به مخاطب بگید! سایت اینترنتی یجور رسانست نه پیج خصوصی اینستاگرام!

    6
    16
    1. سعید صانعی

      رایتل با اختلاف در اکثر مواقع انتن‌دهیش از همراه اول بیشتره؟؟ فکرکنم شما اولین نفری هستی که چنین ادعایی میکنه
      به هر شکل موارد گفته شده در مطلب از مهم‌ترین انتقاداتی هست که کاربران در فضای مجازی به رایتل وارد کرده‌اند و در استفاده شخصی هم این ایرادات دیده شده

      23
      12
  29. بسته های اینترنتی خوبی داره بقیه بسته های پر حجم رو کلا برداشتن، آنتن هم ایرانسل چندان پوشش 4 جی خوبی نداره، من 3 ساله دارم با ایرانسل برا پوشش تماس می گیرم هربار میگن فلان می کنیم و … آخر سر هیچ همون آش و همون کاسه بسته درست و حسابی هم نداره.

    3
    10
  30. مشکل داری با رایتل فکر‌کنم
    بسته هاش که هر بقیه خیلی ارزون تره بقیه اپراتور ها بسته های بلند مدت حذف کردن ولی رایتل نه
    چرا داری الکی یه اطلاعات غلط میدی به مردم
    اقای سعید صانعی ادم به هر قیمتی نباید اطلاعات غلط بده اصلاح کن خودتو

    3
    16
  31. اپراتور رایتل ۱۰ ساله اومده ۳الی ۴۰۰۰ تا دکل بیشتر تو ایران با این وسعت نداره،توی این طرح Ran Sharing هم فرکانس خودش به همراه اول فروخته و در عوض ۴G پر نوسان همراه اول تحویل ما میده! شما وقتی تماس صوتی میگیری از حالت ۴g به R یا E میره! چیزی به نام Volte در این اپراتور وجود نداره! بعد از پایان بسته هم پیامک اکثر اوقات نمی فرسته و شارژ خوری وحشتناکی داره! در ضمن دوستانی که میگن از ایرانسل میشه استفاده کرد باید بگم این قابلیت رایتل فقط در بعضی شهرها با ایرانسل به صورت محدود شیرینک می کنه! اون شاتل موبایل هست با هوش مصنوعی به سه اپراتور متصل میشه، هر سه الی شش ماه آمار پوششی اپراتورهای موبایل توسط دستگاه های مربوطه منتشر میشه آمار تعداد سایت های پوششی و مشترکین فعال و غیرفعال گویای مدیریت افتضاح شستا و تامین اجتماعی در رایتل هست!!! سال ها پولی که باید برای توسعه ی شبکه خرج می کردن بالا کشیدن! آقا نمی تونید رایتل تو بورس عرضه کنید یا بفروشید بلکه پیشرفت کنه،طرف اومده اینجا کامنت گذاشته درون شبکش ۷ تا تک تومنی هست?بنده خودم فقط رایتل دارم و هیچکدوم از دوست ها و اقوامم رایتل ندارن به نظرت مکالمه خارج شبکش به صرفه هست؟! در سال به علت کمبود تجهیزات و تحریم و نداشتن قرارداد با وندورهای خوب بارها شاهد اختلال هستیم! از همون اول هم شستا برای اینکه تجهیزات ارزان و بی کیفیت بخره به جای Huawei و Nokia و Ericson مستقیما سراغ ZTE رفت!!!! آقای تامین اجتماعی دست از سر رایتل بردار یا واگذار کنید یا در بورس سهام عرضه کنید! اون اوایل مناقصه اپراتور سوم اتصالات امارات برد اما اینا نداشتن واگرنه اتصالات بهترین خدمات میداد،آخه تامین اجتماعی تو رو چه به صنعت مخابرات!!!! برو به مردم بدبختی که ماهی ۱۲۰۰۰۰۰و ۱۵۰۰۰۰۰پول بیمه میدن خدمات درست بده

    5
    18
  32. به نظرم شما از همراه اول و ایرانسل پول گرفتید این مقاله رو بنویسید 🙂
    یا حداقلش اینه که با رایتل مشکل شخصی پیدا کردید و بخاطر فشاری که بهتون امده این مقاله رو نوشتید 🙂
    من قبلا ایرانسل داشتم و ترابرد کردم به رایتل و به همه دارم پیشنهاد می‌کنم که از رایتل استفاده کنن.
    رایتل یک سال و خورده‌ای تماس درون شبکه‌اش کااااملا رایگان بود. کاااملا.
    بعد از شکایت ایرانسل و همراه‌اول، تنظیم مقررات اومد گفت که نمی‌تونی رایگانش کنی پس هزینه رو کردن دقیقه ای ۷ تومن. کمترین هزینه‌ای که می‌تونستن بذارن. این مقاله واقعا ارزش نداره.
    فقط وقت نویسنده و خواننده رو حروم کردید 🙂
    هر چند نویسنده به اهدافش رسیده 😀 ولی خواننده رو فقط گمراه می‌کنه.
    من پیگیری به رایتل اطلاع می‌دم تا اگر اشتباه نوشته باشید ازتون شکایت حقوقی کنن 🙂 بفهمید که با رپورتاژ آگهی نمی‌تونید یه شرکت رو تخریب کنید.

    9
    13
    1. سعید صانعی

      سلام، تنها نکته‌ای که شما گفتید این بود که رایتل تماس داخل شبکه‌ش ارزان هست، این نکته قبوله ولی کی رایتل داره که ما بخوایم رایگان باهاش صحبت کنیم؟ آمار مشترکان رایتل در مطلب هست، همه شاید تنها یک یا دو نفر رو در اطرافیان داشته باشیم که رایتل داشته باشه و بتونیم باهاش صحبت کنیم، اما اکثریت مردم از همراه اول و ایرانسل استفاده می‌کنند. هزینه داخل شبکه ارزان در مقابل ایرادات جدی که رایتل داره واقعا بی ارزش هست.

      16
      6
    2. یه تماس داخل شبکه ارزان رایتل بهمون میده اما آشنایان بنده هیچکدوم رایتل ندارن و فک کنم دقیقه ای 88تومن خارج شبکه هست! شما وقتی با رایتل تماس میگیری از ۴g بهR میره! چرا؟ چون تکنولوژی VoLte نداره! رایتل اگر برای ما ارزش قایل هست باید تعداد دکل ها رو از ۴۰۰۰به ۳۵۰۰۰مثل ایرانسل برسونه و طرح کنترل مصرف اینترنت آزاد بذاره، همش داره فرکانس ارزشمند ۹۰۰ به همراه اول می فروشه برای اینکه خرج تجهیزات نکنه! خود همراه اولی ها از نتش شاکی هستن حداقل این طرح ran Sharing با ایرانسل می بستید!

      3
      9
  33. مشکل شخصی داری با رایتل حداقل کمتر تابلو می‌کردی :)) رایتل از آنتن‌های هم ایرانسل و هم همراه اول استفاده می کنه این باعث شده حتی پوشش از اون دوتا بهتر بشه این با رومینگ ملی یه خورده فرق داره ایرانسل و همراه اول جاهایی که پوشش دارن نمیذارن سوییچ کنی رو شبکه دیگه ولی رایتل خودش اتوماتیک سوییچ میشه و جاهایی زیادی که من رفتم سرعت و پوشش از همه بهتر بوده، به قول همون دوستمون برای این پستت همون کامنت خا کافیه 🙂

    3
    22
  34. من با رایتل یک مشکل دارم اینکه مثل ایرانسل قابلیت اینو نداره بستت تموم شد از شارژ گوشی استفاده نکنه
    اما به دو دلیل از رایتل استفاده میکنم ، هزینه تماس کمتر نسبت به بقیه حتی با سایر اپراتورها
    در مورد پوشش دهی تماس حرف شما رد میشه چون رومینگ ملی داره و مشکل انتن دهی نداره ، اما قطعا کیفیت اینترنتش در خارج شهر افتضاحه
    دوم بسته های با قیمت اینترنت مناسب تر ، الان ایرانسل کاملا دزد شده تمامی بسته های حجمی حجیمش برداشته ، فقط بسته های حجمیش در بخش پیشنهاداتشه که کمی بهتره
    و اینکه رایتل بسته نامحدود سه ساعته و یک هفته ای داره ، من هروقت دانلود سنگین دارم از اینها استفاده میکنم در حالی که این بسته ها اصلا در ایرانسل وجود نداره ، و فکر نکنم در همراه اولم وجود داشته باشه ، اگر بخوام این دانلودها رو با ایرانسل یا همراه اول بکنم ورشکست میشم

    3
    14
  35. معمولا وقتی یه مطلبی در مورد چیزی مینویسن حتما هم مسائل مثبت و هم منفیش رو مینویسن، ولی شما فقط منفیا رو گفتین که البته یه نظر و آمار عام هستش…
    اولا رایتل اگه جایی آنتن خوبی نده رو اپراتور همراه اول میوفته که این خودش بزرگترین مزیته.
    دوما اینترنتش شاید سرعت فوق نجومی نداشته باشه ولی پایداریش بین تمومی سیمکارتایی که من کار کردم مثال زدنیه.
    سوما یکی دیگه از بزرگترین مزیتش اینه که تماس داخل اپراتورش فوق العاده ارزونه، البته قبلا رایگان بود که با شکایت رقبا اومده کمترین تعرفه که 70 ریال هستش رو میگیره.
    و حالا بماند که هم بسته هاش متنوع هستش و هم قیمتاش خیلی با صرفه…

    4
    17
    1. سعید صانعی

      سلام،هدف این مطلب بررسی مزیت‌ها و معایت رایتل نبود که به دنبال بازگو کردن مسائل مثبتش باشیم، بر اساس انتقادات بیشماری که از رایتل در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و همچنین تجربه استفاده از این اپراتور و آمارهای ضعیفش در توسعه و گسترش خدمات و پوشش‌دهی، تصمیم بر این شد که یک مطلب با رویکرد انتقادی در خصوص رایتل زده شود.
      در خصوص رومینگ ملی این قابلیتی هست که همه اپراتورها دارند ولی باید بدونید کیفیت آنتن دهی زمانی که از اپراتور خودتون استفاده می‌کنید با زمانی که از یک اپراتور دیگه استفاده می‌کنید تفاوت دارد.
      در خصوص پایداری اینترنت در مطلب توضیحات کافی داده شده
      در خصوص تماس داخل شبکه شاید حرف شما درست باشه ولی مگه دور و اطرافیان ادم رایتل داشته باشند که بخوایم از این مزیت استفاده کنیم؟

      15
      5
  36. با سلام
    مطالب اشتباه می باشد
    سیم کارت رایتل رومینگ ملی دارد و از انتن های همراه اول وایرانسل استفاده می کند و در نتیجه بیشترین انتن دهی را دارد
    و بسته های بلند مدت مناسبی نسبت به دو اپراتور دیگر دارد

    6
    14
    1. سعید صانعی

      سلام، رومینگ ملی مربوط به رایتل نیست، قابلیتی هست که همه اپراتورها دارند و نمیشه به علت داشتن رومینگ ملی به این نتیجه رسید که رایتل بیشترین انتن دهی را دارد.
      ضمن اینکه کیفیت آنتن‌دهی و اتصال، زمانی که از اپراتور خودتون استفاده می‌کنید با زمانی که از رومینگ استفاده می‌کنید متفاوت است
      در هر بخش هم توضیحات و دلایل کافی برای اثبات موضوعات مطرح شد اما واقعیت آن است که نباید به این موضوع صفر یا صدی نگاه کرد، طبیعتا بسیاری از مشترکین رایتل از خدمات اون راضی هستند

      10
      8
  37. مهمترین دلیلش بنظرم اینه که وقتی بسته اینترنتش تمام شد متوجه نمیشی و هیچ اعلانی برات نمیاد تا زمانیکه نت قطع بشه و اگر اعتباری باشی شانس آوردی که شارژ پولیت از بین رفته اگر دائمی هم باشی که بیچاره شدی!

    3
    3
  38. دقیقاً بنده هم خط اصلیم رایتل هست و همین مشکلات دارم اما مجبورم برای اینترنت از خط دومم که شاتل موبایل هست استفاده کنم،متاسفانه شستا رایتل به امان خودش رها کرده و مدیرعامل رایتل هم جناب یاسر رضاخواه اصلأ مال این کار نیست و عملکرد مفتضحانه ای داشته و از رو هم نمیره!

    8
    15
  39. من موندم رایتل تا حالا چجوری زنده مونده و چرا بعد این همه سال شکست رو قبول نمیکنه؟؟ // به نظرم جمع کنه بره تو یه بیزینس دیگه.

    13
    6
  40. رایتل پولتون نداده؟ ما که داریم مسافرتم زیاد میریم مشکلی نداریم حتی بعضی وقتی پوشش بهتری هم داره چون رو شبکه خودش وصل نشه به همراه اول وصل میشه و رومینگ هم محسوب نمیشه در این حالت

    4
    20
    1. این رایتل داغونه بیرون شهر انتن دهی خوبی نداره،چرا زور میکنید عدم پوشش،باعث میشه گوشی داغ بکنه وپدر باطری گوشی در بیاد،رایتل داغووووونه،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH