بررسی تمام شایعات و پیش‌بینی‌ها از سری آیفون 14

طبق گزارش‌های متعدد اپل برنامه دارد تا در میانه ماه سپتامبر رویدادی برای معرفی سری آیفون 14 برگزار کند، به این ترتیب حدود یک ما تا رونمایی از خانواده جدید آیفون‌ها داریم و زمان آن رسیده تا به شایعات و احتمالات پیرامون سری آیفون 14 بپردازیم.

واقعیت آن است که سری آیفون 13 هیچ اتفاق هیجان انگیزی برای طرفداران اپل نداشت، تنها چند تغییر جزئی در طراحی و برخی ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری، تمام تفاوت میان سری آیفون 12 و 13 بود. به این ترتیب انتظار می‌رود تا اپل در سری آیفون 14 تغییرات بیشتری را اعمال کند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پس از آیفون 11، 12 و 13 حال زمان آن رسیده تا طراحی دوربین‌ها در سری آیفون تغییر کند، همچنین همه طرفداران اپل به انتظار نشسته‌اند تا تغییرات جدی‌تری در آیفون 14 ببینند.

به هر شکل باید یک ماه دیگر صبر کنیم تا ببینیم اپل طرفداران خود را شگفت‌زده می‌کند یا سری آیفون 14 نیز ناامید کننده است. اما ما در این مقاله به بزرگ‌ترین شایعات و پیش‌بینی‌هایی که در خصوص خانواده آیفون 14 وجود دارد می‌پردازیم، همراه آی‌تی‌رسان باشید.

مدل‌ها و اندازه نمایشگر

بر اساس شایعاتی که در خصوص سری آیفون 14 وجود دارد، اپل خانواده جدید آیفون‌ها را در 3 مدل عرضه خواهد کرد. مدل مینی در دو سری گذشته به مقدار مورد انتظار فروش نداشت و در سری آیفون 14 دیگر مدل مینی نخواهیم داشت.

به این ترتیب خانواده جدید آیفون به ترتیب دارای مدل آیفون 14 در اندازه 6.1 اینچ، مدل آیفون 14 پرو در اندازه 6.7 اینچ و مدل آیفون 14 پرومکس در همان اندازه 6.7 اینچ عرضه می‌شوند. درواقع اندازه نمایشگر در سری آیفون 13 و 14 هیچ تفاوتی ندارد ولی مدل مینی حذف شده است.

طراحی

اما شاید مهم‌ترین بخش برای طرفداران اپل، طراحی سری آیفون 14 باشد. اپل از سری آیفون 11 از یک طراحی یکسان استفاده کرده و طراحی سه پرچمدار اخیر آن تفاوتی با هم ندارند. خبر بد این است که طراحی سری آیفون احتمالا در خانواده آیفون 14 نیز تکرار می‌شود و تنها تفاوت بزرگ‌تر شدن ماژول دوربین در مدل پرومکس است.

همچنین در خصوص بریدگی دوربین سلفی در بالای نمایشگر، برخی از منابع اعلام کردند که ممکن است اپل برای اولین بار در دو مدل پرو و پرومکس از ناچ استفاده کند.

شایعات آیفون 14

رنگ جدید

طبق شایعات مدل آیفون 14 در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، سبز و بنفش عرضه می‌شود، رنگ بنفش جدید است و باید دید آیا این رنگ به پرچمدار جدید اپل می‌آید یا خیر.

همچنین مدل پرو و پرومکس نیز در رنگ‌های سیلور، طلایی، سبز و بنفش به بازار می‌آیند.

پردازنده

طبق شایعات مدل آیفون 14 با پردازنده نسل فعلی یعنی A15 روانه بازار می‌شود، در عوض مدل آیفون 14 پرو و پرومکس با تراشه A16 به بازار خواهند آمد. از طرفی مدل آیفون 14 نیز به رم 6 گیگابایت مجهز می‌شود که یک آپدیت نسبت به رم 4 گیگابایت در مدل آیفون 13 است.

نمایشگر

نمایشگرها هیچ تغییری نخواهند داشت، تنها موردی که در خصوص نمایشگر آیفون 14 پرو و پرومکس وجود دارد، اضافه شدن قابلیت always-on display است.

دوربین

تاکنون که طبق شایعات آیفون سری آیفون 14 و 13 تفاوت خاصی با یکدیگر نخواهند داشت اما اپل قصد ندارد طرفداران خود را بیش از این ناامید کند. تغییر اصلی در بخش دوربین خواهد بود. طبق شایعات آیفون پس از سال‌ها از دوربین 12 مگاپیکسلی خود دست می‌کشد و در دو نسخه آیفون 14 پرو و پرومکس از دوربین جدید 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، دوربینی که قرار است تغییرات بزرگی در کیفیت عکس‌برداری آیفون 14 پرو و پرومکس دهد.

در کنار این موارد دوربین سلفی از نظر فوکوس بهبود می‌یابد و هوش مصنوعی برای گرفتن عکس‌های پرتره و برقراری ارتباط بهتر با FaceTime آپدیت می‌شود.

مودم داخلی 5G

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تراشه 5G امسال عملکرد بهتری خواهد داشت، مصرف انرژی کمتر و شارژدهی طولانی‌تر از ویژگی‌های تراشه 5G در سری آیفون 14 خواهد بود. پشتیبانی از Wi-Fi 6E هم گشت و گذار در اینترنت را بسیار سریع‌تر از گذشته خواهد کرد.

شایعات آیفون 14

جمع‌بندی

هرچند انتظار می‌رفت آیفون 14 نسبت به پرچمداران سال گذشته تغییراتی جدی‌تری داشته باشد اما اینگونه نیست، طرفداران اپل بهتر است انتظار خود از این مدل را افزایش ندهند زیرا تغییرات و آپدیت‌ها سری آیفون 14 بسیار کمتر از انتظار آن‌ها خواهد بود.

دوربین 48 مگاپیکسلی، حذف مدل مینی و شارژدهی بهتر، از معدود آپدیت‌های سری آیفون 14 نسبت به نسل قبل از آن است و توقع تغییرات بیشتر را باید یک سال دیگر و تا زمان عرضه آیفون 15 تمدید کرد.

 

3 در مورد “بررسی تمام شایعات و پیش‌بینی‌ها از سری آیفون 14”

  1. استقلال سوراخه

    توقع ها از آیفون جدید بالاس، اگه سری چهارده در همین موارد خلاصه بشه برای من نا امید کننده هست.

  2. کفگیر خلاقیت و نوآوری اپل ظاهرا به ته دیگ خورده!!
    قبلنا سالانه چقد قابلیتا و امکانات جذاب معرفی میشد 🙁

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH