بهترین تبلت ویندوزی

معرفی ارزان‌ترین و بهترین تبلت‌های ویندوزی

در این مقاله به معرفی بهترین تبلت های ویندوزی در رده‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم تا خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید، با ما همراه باشید. شما می‌توانید مقالات معرفی بهترین تبلت‌ های سامسونگ و بهترین تبلت‌ های اپل را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

در حالت کلی، سازندگان تبلت‌ها به دلیل ابعاد کوچک‌تر مجبور هستند از قطعات خاصی استفاده کنند تا هم در ابعاد کوچک تبلت جا شوند و هم دمای کم‌تری تولید کنند؛ چرا که ابعاد کوچک تبلت، اجازه استفاده از سیستم‌های خنک‌کنندگی خوب و کارساز را نمی‌دهد. این دو دلیل باعث شده لپ‌تاپ‌ها از کامپیوتر‌ها ضعیف‌تر باشند و حتی تبلت‌ها (به دلیل کوچک‌تر بودن) از لپ‌تاپ‌ها هم ضعیف‌تر باشند.

جدا از قدرت سخت‌افزاری که نقطه ضعف تبلت‌ها نسبت به دیگر سیستم‌هاست، نقاط قوتی نیز وجود دارند که باعث می‌شود تبلت‌ها طرفداران خاص خود را داشته باشند. ابعاد کوچک‌تر، حمل و نقل تبلت‌ها را راحت‌تر می‌سازد. داشتن صفحه نمایش لمسی نیز ابعاد جدیدی از استفاده‌های کاربردی را برای مخاطب فعال می‌کند.

دقت داشته باشید که سیستم‌عامل ویندوز بسیار سنگین‌تر از اندروید است و حتی برنامه‌هایی که روی ویندوز اجرا می‌شوند، بسیار پیچیده‌تر و سنگین‌تر هستند. به همین دلیل اگر دنبال خرید تبلت ویندوزی هستید، بهتر است که برای تجربه روان‌تر و بهتر، کمی بیشتر هزینه کنید و به سمت تبلت‌های میان‌رده لیست ما بروید.

بهترین تبلت ویندوزی – پایین‌رده و اقتصادی

HP Elite X2

اولین تبلتی که به معرفی آن می‌پردازیم کمی سخت‌افزار قدیمی دارد و به همین علت، قیمت آن از بقیه اعضای این لیست پایین‌تر است. برای آشنایی مدل‌های بیشتر می‌توانید مقاله معرفی تبلت های ارزان را نیز بخوانید که در آن به معرفی تبلت‌های اقتصادی اندرویدی پرداخته‌ایم.

تبلت اچ‌پی الیت X2 از پردازنده Core i5 نسل هفت استفاده می‌کند که 7200U نام دارد. این پردازنده کمی قدیمی است اما عملکرد تقریبا خوب و قابل قبولی دارد. هشت گیگابایت رم این قطعه را در کارهای پردازشی یاری خواهد کرد. 256 گیگابایت حافظه داخلی برای شما فراهم شده که ایده‌آل نیست و می‌توانید مدل‌های مختلفی از این تبلت بخرید که رم و حافظه بیشتری دارند. نقطه ضعف بزرگی که در بخش سخت‌افزاری این تبلت دیده می‌شود، کارت گرافیک داخلی و قدیمی آن است که عملکردی ضعیف دارد و کمی در انجام کارهای نیمه‌سنگین نیز شما را اذیت خواهد کرد.

بهترین تبلت ویندزوی

صفحه نمایش این تبلت 12 اینچی، رزولوشن 2736 در 1824 پیکسلی دارد که با این که عدد عجیبی است اما تراکم خوبی دارد و در نهایت کیفیت تصویر بسیار خوبی را خروجی خواهد داد. یکی از ایراداتی که اکثر تبلت‌ها دارند، تنوع و تعداد کم درگاه‌های ورودی آن‌هاست. با وجود پایین‌رده بودن این تبلت، نباید انتظار داشته باشیم که در این بخش نسبت به اکثر تبلت‌ها برتری داشته باشد. در HP Elite X2 تنها یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB Type C وجود دارد و درگاه خروجی تصویری در آن دیده نمی‌شود.

هر دو دوربین این تبلت عملکرد خوب و قابل قبولی دارند و شارژدهی Elite X2 با توجه به سخت‌افزار کم مصرف آن، عملکرد بسیار خوبی دارد.

برخی مشخصات HP Elite X2:

  • صفحه نمایش: 12 اینچی
  • پردازنده: اینتل Core i5 7200U
  • کارت‌گرافیک: اینتل HD 620
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • باتری: 47 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: دارد

Surface Go 2

به طور کل، مایکروسافت تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های زیادی را با نام سرفیس عرضه می‌کند که همگی کیفیت بسیار خوبی دارند و همواره با قیمت بالایی که داشتند، رده‌های قیمتی بالارده را هدف قرار می‌دادند. بعد از گذشت چندین سال، مایکروسافت تصمیم گرفت موفقیت‌های خود را با سرفیس به رده‌های قیمتی پایین‌تر نیز بی‌آورد. اینجا بود که سری GO متولد شد. هر سری از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سرفیس یک عضو با نام GO دارند که همانند سری FE سامسونگ قصد دارد ویژگی‌ها و امکانات سری پرچم‌دار را با قیمت پایین‌تر برای مخاطبان فراهم سازند.

سرفیس گو 2 یک تبلت ویندوزی است که امکانات همیشگی سرفیس مانند صفحه نمایش لمسی و پشتیبانی از قلم به همراه صفحه نمایش با کیفیت را با قیمت یک تبلت پایین‌رده در اختیار شما قرار می‌دهد. این قیمت کم با انجام چند فداکاری در بخش سخت‌افزار، ممکن شده است. پردازنده و کارت گرافیکی که با خرید سرفیس گو 2 خواهید داشت برابر است با اینتل Pentium Gold 4425Y و اینتل HD 615. پنج سال از عرضه این پردازنده می‌گذرد و طبیعتا عملکرد تعریف کردنی ندارد اما با این حال در انجام کارهای روزمره شما را ناامید نخواهد کرد.

بهترین تبلت ویندوزی

مقادیر 8 و 128 گیگابایت به ترتیب برای استفاده پردازنده به عنوان رم و استفاده شما به عنوان حافظه داخلی قرار داده شده است. 128 گیگابایت مقدار بسیار کمی برای استفاده در تبلت ویندوزی است و با نصب یک یا دو برنامه، کاملا پر خواهد شد. این مقدار کم به خاطر کاهش حداکثری قیمت انتخاب شده که شما می‌توانید با هزینه بیشتر، مدل‌های 256 این تبلت را نیز خریداری کنید.

رزولوشن صفحه سرفیس گو 2 برابر با 1920 در 1280 است که در مقایسه با دیگر تبلت‌های هم‌رده خود خوب است اما در مقایسه با میراث سرفیسی که به دوش می‌کشد، کم محسوب می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که ابعاد این صفحه 10.5 اینچی است و به همین دلیل تراکم پیکسلی بالا همچنان در این تبلت وجود دارد. دو دوربینی که در این تبلت ویندوزی قرار داده شده، تصاویر خوبی را ثبت می‌کنند و از نظر کیفیت، از میانگین لپ‌تاپ‌ها بهتر است.

درگاه‌هایی که در جای‌جای این تبلت ویندوزی دیده می‌شوند به این صورت است: یک درگاه USB Type C، جک 3.5 میلی‌متری و کانکتور اختصاصی سرفیس. یکی دیگر از بخش‌هایی که سرفیس‌ها به آن معروف هستند، شارژدهی بسیار بلند مدت آن‌هاست، سرفیس گو 2 نیز این روند را ادامه می‌دهد و آن را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل می‌کند.

برخی مشخصات Surface Go 2:

  • صفحه نمایش: 10.5 اینچی
  • پردازنده: اینتل Pentium Gold 4425Y
  • کارت‌گرافیک: اینتل HD 615
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • باتری: 41 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: دارد

بهترین تبلت ویندوزی – میان‌رده

Asus VivoBook Slate

به بخش میان‌رده از لیستمان رسیدیم، در این بخش می‌توانیم انتظار بیشتری از لپ‌تاپ داشته باشیم و دیگر ضعف‌های بزرگ بخشودنی نیستند. البته اولین عضو این بخش، یک میان‌رده به تمام معنا نیست و بیش‌تر پلی است بین میان‌رده و پایین‌رده‌های خوب. همچنین این تبلت شباهت‌های زیادی به طراحی لپ‌تاپ‌ها هم دارد.

پردازنده این تلبت اینتل Pentium N6000 چهار هسته است که عملکرد خوبی دارد و در انجام کارهای نیمه‌سنگین نیز مشکل خاصی نخواهد داشت. کارت گرافیک VivoBook Slate از بهترین کارت‌گرافیک‌های داخلی اینتل است اما هرچه که باشد Iris XE هنوز هم یک کارت داخلی است و نباید از آن انتظار اجرای بازی‌ها یا برنامه‌های سنگین گرافیکی داشته باشیم.

تبلت ایسوس

بخش میان‌رده نیز به ما 8 گیگبایت رم برای استفاده می‌دهد که با توجه به نیازهای این پردازنده، مقدار معقولی به نظر می‌رسد. 256 گیگابایت به عنوان حافظه داخلی برای استفاده‌های شما در نظر گرفته شده که می‌توانست کمی بیشتر باشد. برای همین پیشنهاد می‌شود یا مدل 512 این مدل را بخرید یا با استفاده از کارت حافظه، این مقدار را افزایش دهید.

صفحه نمایش تبلت VivoBook Slate جزو نقاط قوت آن حساب می‌شود، چرا که از پنل OLED استفاده می‌کند. بارها و بارها در محصولات مختلف دیدیم که استفاده از OLED تا چه میزان روی کیفیت تصویر نهایی تاثیر دارد. این پنل ابعاد و رزولوشن 13.3 اینچی و 1920 در 1080 پیکسلی دارد. دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی در این تبلت قرار داده شده که در امور تماس‌های تصویری و اسکن اسناد، عملکرد بسیار خوبی دارند و بهتر است انتظار فراتر از آن نداشته باشید. این تبلت دو درگاه USB Type C را در اختیار شما قرار می‌دهد که سرعت خوبی دارند اما بهتر بود که یک USB عادی نیز در دستگاه تعبیه می‌شد.

برخی مشخصات Asus VivoBook Slate:

  • صفحه نمایش: 13.3 اینچی
  • پردازنده: اینتل Pentium N6000
  • کارت‌گرافیک: اینتل Iris XE
  • دوربین: 13 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • باتری: 50 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: دارد

Surface Pro 7

شرکت‌های زیادی تبلت های ویندوزی می‌سازند اما شرکت مایکروسافت با سری سرفیس پرو خود، تمرکز ویژه‌ای در این بخش دارد. به همین دلیل عضو‌های زیادی از این لیست از خانواده سرفیسی می‌آیند. سرفیس پرو 7، پرچم‌دار نسل قبل است و به همین دلیل نقص خاصی در طراحی آن دیده نمی‌شود و مشخصات یک پرچم‌دار را دارد اما به خاطر عرضه نسل جدید، قیمت آن کاهش یافته و وارد رنج قیمتی میان‌رده شده است.

سرفیس پرو 7 از پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 استفاده می‌کند و به عنوان اولین تبلت این لیست، شما می‌توانید انتظار اجرای برنامه‌های نیمه‌سنگین را از پردازنده 1035G4 این تبلت داشته باشید. اینتل سازنده کارت‌گرافیک این تبلت نیز هست و Iris Plus را در این تبلت قرار داده که عملکرد متوسطی دارد. در این تبلت نیز مانند تبلت‌های قبلی، 8 گیگابایت رم در کنار پردازنده قرار داده شده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این مدل، حافظه 128 گیگابایتی آن است، حتما توصیه می‌شود که بعد از خرید سرفیس پرو 7، فکری به حال ارتقا حافظه آن بکنید.

سرفیس پرو 7

صفحه نمایش 12.3 اینچی این تبلت ویندوزی، از نوع پیکسل سنس است که در طول تاریخچه سرفیس‌ها از آن استفاده شده و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. رزولوشن این پنل 2736 در 1824 پیکسل بوده که باعث تراکم بسیار بالای آن می‌شود. از نظر شارژدهی باتری هم مانند دیگر سرفیس‌ها، عملکرد بسیار خوبی دارد و شما اجازه می‌دهد تا مدت زیادی از سرفیس خود بدون نیاز به شارژ استفاده کنید.

لنزهای 8 و 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین‌های اصلی و سلفی قرار داده شدند که توانایی ثبت تصاویر با کیفیتی را دارند. همچنین سرفیس از این دوربین سلفی برای سیستم تشخیص چهره Windows Hello استفاده می‌کند. پورت‌های USB 3.0 ،USB Type C، جک 3.5 میلی‌متری و کانکتور اختصاصی سرفیس، به شما تنوع خوبی از پورت‌ها می‌دهند و از هر نوع، یک عدد پورت در جای‌جای تبلت قرار داده شده‌ است.

برخی مشخصات Surface Pro 7:

  • صفحه نمایش: 12.3 اینچی
  • پردازنده: اینتل Core i5 1035G4
  • کارت‌گرافیک: اینتل Iris Plus
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • باتری: 43.2 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: دارد

بهترین تبلت‌های ویندوزی – بالارده

Lenovo Yoga Duet 7i

به بخش بالارده از لیست رسیدیم جایی که تبلت‌ها قیمت بالاتری دارند و باید با داشتن مشخصات و امکانات خوب، ارزش خرید خود را با این قیمت اثبات کنند. اولین تبلتی که به معرفی آن می‌پردازیم، اولین تبلت لنوو لیست ما نیز هست.

لنوو نیز مانند بسیاری از سازندگان تبلت‌های لیست برای بخش پردازنده سراغ اینتل رفته و از پردازنده چهار هسته‌ای نسل 10 اینتل با نام Core i7 10510U را به عنوان قلب تپنده تبلت ویندوزی بالارده خود استفاده می‌کند. این پردازنده عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها دارد و مشکل خاصی در امور مختلف برای شما ایجاد نخواهد کرد اما این پردازنده، نقطه ضعفی هم دارد. این نقطه ضعف مربوط به کارت گرافیک داخلی آن می‌‌شود. این کارت، UHD 620 نام دارد و ساخته اینتل است ولی با توجه به قدیمی بودنش عملکرد قابل قبولی در این رنج قیمتی ندارد.

Yoga Duet 7i

یکی از ارتقاهایی که در رده‌های بالا شاهد آن هستیم در بخش رم رخ می‌دهد، لنوو در تبلت ویندوزی خود از 16 گیگابایت رم نسل 4 استفاده کرده است که این مقدار برای رنج مختلفی از کارهای سبک و سنگین کفایت می‌‌کند. حافظه داخلی این تبلت 256 گیگابایت ظرفیت دارد که ممکن است برای شما این مقدار کافی نباشد.

پورت‌هایی که Yoga Duet 7i در اختیار شما قرار می‌دهد برابر است با: دو درگاه USB 3.2، یک درگاه USB Type C، یک درگاه HDMI و جک 3.5 میلی‌متری، این پورت‌ها یک سر و گردن بالاتر از تمام تبلت‌هاییست که تاکنون در این لیست معرفی کرده‌ایم. صفحه نمایش 13 اینچی تبلت Yoga Duet 7i رزولوشنی برابر با 2160 در 1350 پیکسل دارد تا با داشتن تراکم پیکسل مناسب بتواند تصاویر زیبا و با کیفیتی را خروجی دهد. دوربین‌های این تبلت هر دو 5 مگاپیکسلی هستند و عملکرد آن‌ها در سطح یک محصول چهل میلیونی نیست.

برخی مشخصات Yoga Duet 7i:

  • صفحه نمایش: 13 اینچی
  • پردازنده: اینتل Core i7 10510U
  • کارت‌گرافیک: اینتل UHD 620
  • دوربین: 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • باتری: 42 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: دارد

Surface Pro 8

سرفیس پرو 8 آخرین نسل تبلت‌های سرفیس است که در سال 2021 معرفی و عرضه شد. مایکروسافت در این تبلت از پردازنده نسل 11 اینتل استفاده کرده است. پردازنده Core i5 1135G7 موجود در پرو 8 عملکرد بسیار خوبی دارد و برنامه‌های نیمه‌سنگین را نیز می‌تواند بدون هر گونه مشکلی اجرا کند و در اجرای بسیاری از برنامه‌های سنگین نیز موفق باشد. کارت گرافیک داخلی نیز توسط اینتل ساخته شده است و Iris XE نام دارد. این کارت عملکرد قابل قبولی دارد و تقریبا در اکثر استفاده‌های غیر گیم، به‌خوبی عمل می‌کند.

سرفیس پرو 8 نیز مانند لنوو Yoga Duet 7i از ترکیب 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. رم 16 گیگابایت به شما اجازه اجرای چند برنامه به صورت همزمان را می‌دهد و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز سرعت بالا اما ظرفیت کمی دارد.

صفحه نمایش 13 اینچی این تبلت از نوع پیکسل سنس است، این پنل کیفیت بسیار بالایی دارد و با رزولوشن 2880 در 1920 پیکسلی که دارد، تصاویر را به بهترین شکل نمایش می‌دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این تبلت، مربوط به اسپیکرهای دوگانه آن با پشتیبانی از دالبی اتموس است که صدای بلند و واضحی را تولید می‌کنند.

سرفیس پرو 8

دوربین‌های 10 و 5 مگاپیکسلی آن که به ترتیب در پشت و جلوی تبلت قرار داده شده‌اند. هر دو دوربین کیفیت خوبی دارند و عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به دیگر دوربین‌های تبلت‌ها دارند. باتری این تبلت ویندوزی توان 51.5 وات‌ساعتی دارد و طبق گفته مایکروسافت تا 16 ساعت در استفاده‌های عادی شارژدهی خواهد داشت.

درگاه‌هایی که روی بدنه سرفیس پرو 8 دیده می‌شوند به دو درگاه تایپ سی با پشتیبانی از تاندربولت 4، یک درگاه اختصاصی سرفیس و جک 3.5 میلی‌متری خلاصه می‌شود. شما می‌توانید از پورت تاندربولت 4 استفاده کنید و از امکانات کارت گرافیک اکسترنال استفاده کنید، لازم به ذکر است که در مقاله کارت گرافیک اکسترنال ، ما سرفیس پرو 8 را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این کار معرفی کردیم.

نکته: مابین مدل‌های مختلف این تبلت که ظرفیت حافظه داخلی مختلفی دارند، تفاوت قیمت بسیار بالاست و تقریبا توجیحی ندارد برای 256 گیگابایت حجم بیشتر این مبلغ را پرداخت کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم مدل 16 گیگابایت رم این تبلت را خریداری کنید سپس با خرید یک SSD با فرم فاکتور 2230 و ظرفیت 512 گیگابایت، آن را ارتقا دهید. این گونه هزینه بسیار کمتری خواهید داشت.

برخی مشخصات Surface Pro 8:

  • صفحه نمایش: 13 اینچی
  • پردازنده: اینتل Core i5 1135G7
  • کارت‌گرافیک: اینتل Iris XE
  • دوربین: 10 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • باتری: 51.5 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: ندارد

بهترین تبلت‌های ویندوزی – گران‌ترین و بهترین

Surface Book 3

در این بخش از مقاله سراغ بهترین تبلت‌ها می‌رویم و فاکتور قیمت را در نظر نمی‌گیریم، صرفا به معرفی بهترین‌ها می‌پردازیم. سرفیس بوک 3 بهترین تبلت‌های سرفیس است که مشخصات بسیار خوب و قدرتمندی دارد. شاید مایکروسافت می‌توانست از پردازنده بهتری استفاده کند اما با این حال در بوک 3 ما شاهد پردازنده Core i7 1065G7 هستیم که عملکرد تک هسته بسیار خوبی دارد اما به خاطر داشتن تنها 4 هسته در اجرای برنامه‌های سنگین مانند رقبای هم‌رده خود عمل نخواهد کرد.

در بخش کارت‌گرافیک هم دیگر شاهد کارت‌های داخلی نیستیم! سرفیس بوک 3، کارت گرافیک انویدیا GTX 1660Ti را در خود جا داده که عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی در بخش گیمینگ نیز می‌توانید روی آن حساب باز کنید. 16 گیگبایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی انتخاب‌های مایکروسافت برای سرفیس بوک 3 هستند که تمام نکاتی که برای پرو 8 گفتیم، اینجا هم صدق می‌کند.

بهترین تبلت ویندوزی

دوربین‌های 8 و 5 مگاپیکسلی بوک 3 برای عکس‌برداری‌های حرفه‌ای طراحی نشده‌اند اما برای استفاده‌های دیگر مانند اسکن اسناد و تماس‌های تصویری، کیفیت بسیار خوبی دارند. باتری این سرفیس توانی حدود 75 وات‌ساعت دارد اما با توجه به سخت‌افزار آن که مصرف بالایی دارند، این بار شاهد شارژدهی فوق‌العاده سرفیسی نیستیم.

دو عدد USB 3.0، یک عدد USB Type C، جک 3.5 میلی‌متری و دو درگاه اختصاصی سرفیس پورت‌هایی هستند که برای استفاده‌های مختلف شما تعبیه شده‌اند.

نکته: مابین مدل‌های مختلف این تبلت که ظرفیت حافظه داخلی مختلفی دارند، تفاوت قیمت بسیار بالاست و تقریبا توجیحی ندارد برای 256 گیگابایت حجم بیشتر این مبلغ را پرداخت کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم مدل 16 گیگابایت رم این تبلت را خریداری کنید سپس با خرید یک SSD با فرم فاکتور 2230 و ظرفیت 512 گیگابایت، آن را ارتقا دهید. این گونه هزینه بسیار کمتری خواهید داشت.

برخی مشخصات Surface Book 3:

  • صفحه نمایش: 15 اینچی
  • پردازنده: اینتل Core i7 1065G7
  • کارت‌گرافیک: انویدیا GTX 1660Ti
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • باتری: 75.3 وات‌ساعتی
  • اسلات SD: دارد

Asus ROG Flow Z13

همان‌طور که در توضیحات یکی از تبلت‌ها گفتیم، تبلت های ویندوزی بخشی است که سرفیس سال‌هاست که به تسخیر خود درآورده است و رقیب جدی برای سرفیس وجود نداشته است. ایسوس به صورت جدی وارد تولیدات تبلت شده و با عرضه Flow Z13 نشان داده که حرفای زیادی برای زدن در این بخش دارد. پیش‌تر ما تبلت‌ها را برای عدم استفاده از قطعات قدرتمند سرزنش نمی‌کردیم چون این کار را سخت و غیر ممکن می‌پنداشتیم. اما ایسوس قطعاتی را در Flow Z13 قرار داده و قیمت معقول‌تری نسبت به سرفیس هم‌رده خود دارد.

ایسوس در این مدل از یک پردازنده 14 هسته‌ای قدرتمند با نام Core i9 12900H استفاده کرده که قدرت بسیار بالایی دارد و در اجرای هیچ برنامه‌ای کم نخواهد آورد. این پردازنده همراه خود کارت گرافیک Iris XE را نیز می‌آورد که این کارت، هنگامی که کارهای گرافیکی سبکی انجام می‌دهید، وظایف پردازشی را برعهده خواهد گرفت تا مصرف باتری و دما به شدت کاهش یابد. لحظه‌ای که یک کار گرافیکی سنگین مانند بازی را آغاز کنید، کارت گرافیک قدرتمند RTX 3050Ti وارد عمل خواهد شد. این کارت هم از آخرین نسل کارت‌های انویدیاست و مجموعه امکاناتی مانند Ray Tracing و DLSS را در خود جا داده است.

بهترین تبلت ویندوزی

برای رم این تبلت، 16 گیگابایت از نسل 5 استفاده شده که یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. استفاده از یک ترابایت SSD نیز باعث شده تا به تعداد نقاط قوت این تبلت بی‌افزایم. صفحه نمایش 13.4 اینچی این تبلت رزولوشن 1920 در 1200 و نرخ به‌روز‌رسانی 120 هرتزی را در خود جا داده و با داشتن روشنایی 500 نیت می‌توانید تصاویر باکیفیت را با روشنایی بالا خروجی دهد.

دوربین‌های 8 و 2 مگاپیکسلی این تبلت را شاید بتوان جزو نقاط ضعف آن دانست چرا که کیفیت حتی قابل قبولی در حد تبلت‌ها را هم ندارند. باتری که وظیفه شارژدهی به این قطعات را برعهده دارد، توانی 56 وات‌ساعتی دارد که البته پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده برای کارهای سنگین، حتما آن را به برق وصل کنید.

برخی مشخصات ROG Flow Z13:

  • صفحه نمایش: 13.4 اینچی
  • پردازنده: اینتل Core i9 12900H
  • کارت‌گرافیک: انویدیا 3050Ti
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 2 مگاپیکسلی
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت
  • باتری: 56 وات‌ساعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH