توان پردازشی میکروچیپ‌های شرکت تسلا تا سال 2033 از مغز انسان پیشی خواهد گرفت

شرکت آمریکایی تسلا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان محسوب می‌شود. در حال حاضر هر خودرو تسلا از چندین تراشه و میکروچیپ با توان پردازشی بالا استفاده می‌کند. با این‌حال در صورت صحت گزارشات اخیرا منتشر شده به‌نظر می‌رسد که توان پردازشی ریزتراشه‌های تسلا طی چند سال آینده به بالاترین حد خود خواهد رسید.

بر اساس گزارشات اخیر، نتایج یک پژوهش انجام شده توسط موسسه اجاره‌دهنده خودرو و ون با نام Vanarama نشان می‌دهد که تا سال 2033 خودروهای هوشمند تسلا از انسان‌ها نیز هوشمندتر خواهند بود. موسسه Vanarama توان پردازشی میکروچیپ‌های تسلا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و نتایج نشان می‌دهند که ریزتراشه‌های کمپانی آمریکایی ظرف مدت 11 سال آینده از مغز انسان (با توانایی اجرای 1 کوادریلیون عملیات محاسباتی در هر ثانیه) پیشی خواهند گرفت. همچنین تراشه D1 تسلا در مقایسه با نمونه مورد استفاده در 6 سال قبل حدودا 30 برابر قدرتمندتر است. این پدیده نشان می‌دهد که روند رشد و توسعه تراشه‌های تسلا به‌صورت مداوم ادامه دارد.

فرآیند توسعه میکروچیپ‌های شرکت تسلا به شکلی پیوسته در حال پیشرفت است

تسلا در رویداد روز هوش مصنوعی طی سال گذشته از تراشه آموزشی اختصاصی خود مبتنی بر شبکه‌های عصبی موسوم به D1 رونمایی کرد. این تراشه دارای 1 ترانزیستور و 354 گره آموزشی بوده و طول مدار داخلی آن به تنهایی معادل 17.7 کیلومتر است. استفاده از چنین ترکیبی به دستگاه امکان می‌دهد تا به قدرت محاسباتی و پهنای باند فوق‌العاده بالایی دست پیدا کند.

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا در اوایل ماه ژوئن 2022 اعلام کرد که دومین رویداد روز هوش مصنوعی از روز 19 آگوست (28 مرداد ماه) به 30 سپتامبر (8 مهر ماه) موکول شده است. کمپانی آمریکایی در جریان این رویداد احتمالا نمونه اولیه ربات انسان‌نما خود موسوم به Optimus Prime را عرضه خواهد کرد. آقای ماسک در اواسط ماه آگوست ادعا کرد که ربات‌های انسان‌نما تسلا در آینده می‌توانند با قیمتی ارزان‌تر از خودروها قابل تهیه باشند. وی همچنین خاطرنشان کرد که قد و وزن این ربات نزدیک به یک فرد بزرگسال خواهد بود. این ربات می‌تواند اجسام سنگین را حمل کرده و با قدم‌های کوچک خود با سرعت راه برود. نمایشگر تعبیه شده روی صورت این ربات به‌عنوان یک رابط تعاملی برای برقراری ارتباط با مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایلان ماسک پیش‌تر در توئیتر اعلام کرد که هدف از برگزاری رویداد روز هوش مصنوعی تسلا، متقاعد نمودن استعدادهای برتر در حوزه هوش مصنوعی، نرم‌افزارها یا تراشه‌های فوق کارآمد برای پیوستن به تسلا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH