بازار بورس و سرمایه تحت تاثیر اختلال و کندی اینترنت کشور

بابک عابدین، نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با اشاره به تداوم اختلال و کندی اینترنت در کشور نسبت به آسیب‌های این محدویدت‌ها برای اقتصاد کشور هشدار داد.

عابدین به تازگی در خصوص اختلال در اینترنت و اجرای طرح‌های محدود کننده‌ای مانند طرح صیانت گفت: بخش خصوصی در تلاش است تا کشور به هاب انتقال تجاری ایران از شرق آسیا به غرب تبدیل شود، این در حالیست که اینترنت به عنوان مهم‌ترین بستر برای انتقال داده در مبادلات اقتصادی به شمار می‌رود و اختلال در آن راه را برای کشورهای رقیب هموار می‌کند تا جایگزین ما در مناسبات تجاری منطقه شوند.

وی با اشاره به این موضوع که اختلال و محدودیت در اینترنت مغایر با موافقت‌های همکاری ایران با کشورهای CIS و کشورهای شرق آسیایی است تاکید کرد که اگر می‌خواهیم به یکی از کشورهای مهم اقتصادی در منطقه تبدیل شویم نباید سرعت انتقال داده را کاهش دهیم.

عابدین در همین خصوص گفت: سیستم هوش مصنوعی و سیستم‌های انتقال دیتا با سرعت بالا برای اتصال خطوط تولیدی از یک منطقه به منطقه دیگر و مدیریت ماشین‌آلات و تکنولوژی‌ها از راه دور در کشورهای رقیب تجاری ما پیشرفت قابل توجهی کرده‌اند. اگر سیستم سرعت انتقال داده‌ها در ایران هم‌پایه آنها نشود بدون تردید در روند و ادامه فعالیت‌های اقتصادی با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با اشاره به این موضوع که چشم‌انداز مدیران در کاهش سرعت اینترنت با پیشرفت اقتصادی در تضاد است، تاکید کرد که هرگز محدودیت موجب پیشرفت نشده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که اختلالات اینترنت برای انجام معاملات سهام و بورس به وجود می‌آورد، گفت: بخش زیادی از نقل و انتقالات سهام در کشور با اینترنت انجام می‌شود، همچنین انجام معاملات بورسی به دلیل کاهش سرعت اینترنت دشوار شده و تمام این موارد جزو فاکتورهای عقب‌گرد در پیشرفت و توسعه کشور به حساب می‌آیند.

بابک عابدین با تاکید براین موضوع که کاهش سرعت اینترنت به نفع توسعه کشور نیست، تصریح کرد: کشورهای دیگر به دنبال توسعه اینترنت 5G هستند، اما در ایران حاکمیت به دنبال این است که در غالب طرح‌هایی مانند طرح صیانت سرعت انتقال داده‌ها را محدود کند و اگر کاهش سرعت اینترنت را در ماتریکس ساده استراتژیک در نظر بگیریم، تهدید‌ها و فرصت‌ها و نقاط ضعف و قوت این طرح را بسنجیم متوجه خواهیم شد که به نفع اقتصاد و پیشرفت کشور نیست.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH