سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران

بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در اعتراض به قطع اینترنت

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) تهران، درباره قطع اینترنت یک بیانیه صادر کرد و اعتراض خود به این موضوع را نشان داد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد، به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود.

این سازمان همواره برای تنظیم بخش خصوصی و همچنین مشارکت در ساماندهی امور تجاری رایانه‌ای فعالیت می‌کند. سال گذشته هم رئیس نصر تهران، مخالفت صد درصدی نصر خود با طرح صیانت را اعلام کرد.

در پی قطعی‌ها و اختلالات اخیر اینترنت کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به انتشار رسمی یک بیانیه در جهت اعتراض به این موضوع اقدام کرد. وب‌سایت رسمی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران، این بیانیه را با تیتر «اقتصاد دیجیتال بدون دسترسی مستمر به اینترنت ممکن نیست!» منتشر کرد.

نصر تهران در ابتدای بیانیه، اشاره مستقیمی به اهمیت نیاز به جلب اعتماد مردم می‌کند و قطع کردن اینترنت را آسیبی قطعی به این اعتماد می‌داند و از همین رو در اعتراض به این موضوع می‌گوید:

اتفاقات روزهای اخیر در کشور نشان داد بیش از همیشه نیازمند جلب اعتماد مردم هستیم. ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت به‌ویژه مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی که ده‌ها میلیون کاربر دارند، قطعاً به این اعتماد لطمه می‌زند.

در ادامه این بیانیه، سازمان نصر علاوه بر تاکید مجدد بر این نکته که مسدودسازی یا محدودسازی اینترنت، هیچ فایده‌ای ندارد و تنها اعتماد شهروندان را از بین می‌برد، به کسب و کارهای اینترنتی، ارتباطات و اطلاعات، آموزش و سرگرمی هم اشاره می‌کند:

میلیون‌ها نفر با استفاده از اینترنت کسب روزی می‌کنند. میلیون‌ها نفر برای ارتباط با عزیزانشان به این ابزارها وابسته هستند. میلیون‌ها نفر برای سرگرمی و آموزش و کسب اخبار و اطلاعات به اینترنت مراجعه می‌کنند. بنابراین مسدود یا محدود کردن اینترنت تنها موجب سلب اعتماد از شهروندان خواهد شد.

ضررات اقتصادی قطع بودن اینترنت هم چیزی نیست که از چشم کسی پنهان باشد یا بتوان آن را انکار کرد. کسب و کارهای متعدد و بی‌شمار اینترنتی برای تداوم کار و پیشرفت خود نیاز به بستری مطمئن و پایدار برای فعالیت دارند و در ادامه بیانیه نصر تهران هم به این موضوع این‌گونه اشاره شده است:

همچنین کسب و کارهای بسیاری برای تداوم فعالیت خود نیازمند اطمینان از کارایی و پایداری اینترنت کشور هستند. چگونه می‌شود اقتصاد دیجیتال داشت وقتی نمی‌توان از دسترسی مستمر به اینترنت مطمئن بود؟

در انتهای این بیانیه، هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درخواستی را «مصرانه» مطرح می‌کند و خبر از برگزاری جلسه‌ای در رابطه با موضوعی می‌دهد که همه به دنبال دانستن آن هستند:

هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ضمن تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی ضرر و زیان و خسارت‌های وارد شده به کسب و کارها به دلیل قطعی اینترنت، مصرانه از نهادهای مسئول می‌خواهد وضعیت دسترسی به اینترنت را به وضعیت طبیعی برگردانند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) استان تهران، در این بیانیه به طور مشخص اعتراض خود را نسبت به قطع اینترنت مطرح کرد و با توضیح ضررات این موضوع، درخواست کرد شرایط به حالت عادی بازگردد.

6 در مورد “بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در اعتراض به قطع اینترنت”

  1. مهدی حسینی

    سلام خسته نباشید ببخشید گوشی galaxy a31 samsung به اندروید ۱۳ آپدیت میشه یعنی دریافت میکنه چون در یکی از سایت ها دیدم که گوشی galaxy a12 دریافت میکنه a31 هم براش میاد یا نه چون دوتا ورژن معمولا گوشی های سامسونگ دریافت میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH