خطری عجیب در کمین گوشی‌های هوشمند قدیمی سامسونگ

ممکن است زیاد به باتری گوشی‌های هوشمند فکر نکنیم، اما چیزهای زیادی در داخل آن‌ها قرار داده می‌شود. با بالا رفتن سن تلفن‌ها، مراقبت مناسب از باتری‌های داخل آن‌ها برای اطمینان از متورم نشدن‌شان اهمیت پیدا می‌کند.

زمانی که گوشی‌های هوشمند برای اولین بار مورد توجه قرار گرفتند، این یک اتفاق رایج بود که باتری‌های آن‌ها با افزایش سن، بزرگ‌تر و منجر به بیرون زدن شیشه‌ پشتی می‌شد. با گذشت زمان و با پیشرفت‌های تکنولوژی، سازندگان یاد گرفتند که چگونه این مشکل را تحت کنترل داشته باشند. اما به نظر می‌رسد سامسونگ ممکن است مشکلی در این زمینه داشته باشد چراکه باتری گوشی‌های قدیمی آن به میزان عجیبی متورم شده است.

در یک ویدیو، یوتیوبر معروف یعنی Mrwhosetheboss (معروف به آرون ماینی) متوجه باتری‌های بادکنکی در چندین گوشی هوشمند سامسونگ که در کمد خود داشته، شده است. این گوشی‌ها شامل گلکسی اس 6 از سال 2015 و گلکسی اس 10 از سال 2019 می‌شود. در ابتدا، او موج گرمای بریتانیا را عامل باتری‌های بادکنکی می‌دانست که ممکن است به تغییر شدید دمای محیط منجر شود. اما پس از آن آرون متوجه شد که باتری‌های موجود در آیفون‌های قدیمی، پیکسل‌ها و گوشی‌های ایسوس که در شرایط یکسان ذخیره شده‌اند، علی‌رغم سنشان خوب باقی مانده‌اند.

زمانی که آرون برای اولین بار در مورد این موضوع توییت کرد، سامسونگ به سرعت با او تماس گرفت و دستگاه‌ها را جمع آوری کرد. دو ماه از آن زمان می‌گذرد، اما غول کره‌ای هرگز از یافته‌های خود صحبت نکرده است.

نگران‌کننده‌تر آن است که او تنها کسی نیست که با این موضوع مواجه شده است. مت انسینی، مجری کانال This Is، با آرون تماس گرفت و تأیید کرد که باتری تمام گوشی‌های سامسونگ  آن‌ها که قبل از S20 عرضه شده‌اند، بادکنکی شدند. هیچ یک از گوشی‌های برندهای دیگر که در همان مکان نگهداری می‌شدند نیز با مشکل مشابهی مواجه نشدند و از آنجایی که این ویدیو پخش شد، چندین یوتیوبر تایید کردند که باتری بسیاری از گوشی‌های قدیمی سامسونگ که همراه خود دارند، بادکنک شده است.

به نظر می‌رسد، این مشکل فقط در مورد دستگاه‌هایی است که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند. این مشکل روی دستگاه‌های قدیمی که به طور مرتب در حال استفاده هستند تأثیر نمی‌گذارد. سامسونگ هنوز بیانیه رسمی در این مورد صادر نکرده است.

وضعیت به اندازه انفجار باتری‌ها در حماسه گلکسی نوت 7 برای سامسونگ بد نیست. اما به نظر می‌رسد مشکلی در باتری‌های داخل گوشی‌های آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود وقتی برای مدت طولانی استفاده‌ نمی‌شوند، بادکنک شوند.

4 در مورد “خطری عجیب در کمین گوشی‌های هوشمند قدیمی سامسونگ”

  1. مادرم یه A7 2016 داشت باتریش باد کرد مجبور شد یه A32 بخره .
    الان من A52s دارم حالا به خاطر این خبر باید نگرانش باشم ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH