طرح مفهومی جدید از آی‌فون‌ تاشو اپل در فضای وب منتشر شد

شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد ماه سپتامبر امسال از محصولات جدید و هیجان‌انگیزی رونمایی کرد. با این‌حال گجت‌های معرفی شده چندان غافلگیرکننده نبودند. امروزه پیش از معرفی رسمی اسمارت‌‌فون‌ها شاهد افشای بسیاری از ویژگی‌های کلیدی آنها هستیم و این‌بار نیز صرفنظر از مشخصه جدید داینامیک آیلند، سایر ویژگی‌های خانواده آی‌فون‌ 14 پیش از معرفی رسمی آنها لو رفته بود.

علیرغم افشای اطلاعات فراوان، طرفداران اپل هنوز هم با هر بار حضور تیم کوک روی صحنه منتظر نمایش یک سورپرایز جدید از سوی غول کوپرتینویی هستند. شایعات پیرامون آی‌فون‌ تاشو اپل از مدت‌ها قبل در حال انتشار هستند؛ اما متاسفانه برند آمریکایی در جریان رویداد ماه سپتامبر خود از این گجت رونمایی نکرد. اما یک طراح تصاویر مفهومی اخیرا دست به‌کار شده و تصویری بسیار باورپذیر از آی‌فون‌ تاشو را طراحی نموده است.

Michal Dufka؛ هنرمند و طراح رندرهای مفهومی یک روز پیش از برگزاری رویداد ماه سپتامبر اپل، دیدگاه خود پیرامون آی‌فون‌ تاشو را در وبسایت Behance به اشتراک گذاشت. وی این گجت را iPhone iFold نامگذاری کرده و بر این اساس به‌نظر می‌رسد که هندست مذکور از طراحی صدفی‌شکل مشابه با سری گلکسی زد فلیپ و موتو ریزر برخوردار خواهد بود.

آی‌فون‌ تاشو به تصویر کشیده شده توسط آقای Dufka همانند سایر گوشی‌های تاشو صدفی‌شکل مجهز به یک نمایشگر خارجی کوچک و یک نمایشگر داخلی با اندازه بزرگ‌تر است. اساسا به‌نظر می‌رسد که این هنرمند در پنل پشتی آی‌فون مفهومی خود و در کنار دوربین‌های پشتی از نمایشگری کاملا مشابه با نمونه مورد استفاده توسط اپل واچ بهره گرفته است.

تصویری از طرح مفهومی iPhone iFold

شیوه کارکرد این نمایشگر به اندازه کافی عجیب به‌نظر می‌رسد. با این‌حال اپل پیش‌تر توانایی خود برای نمایش مجموعه‌ای از اطلاعات مرتبط روی پنلی با این اندازه جمع‌وجور را به اثبات رسانده است. بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز یک طرح و استقبال مطلوب از آن، تغییر الگو اساسا چه ضرورتی خواهد داشت؟

آی‌فون‌ تاشو هنگام باز شدن از نمای جلویی تقریبا مشابه با آی‌فون‌ 14 برخوردار است. آقای Dufka در طراحی خود کمی جسارت به خرج داده و اقدام به حذف ناچ از روی نمایشگر نموده است. بنابراین از طراحی اولیه ناچ یا حفره بیضی‌شکل خبری نبوده و در عوض از یک حفره کروی‌شکل منفرد جهت استقرار دوربین سلفی استفاده شده است. تا زمان عرضه آی‌فون‌ تاشو اپل احتمالا شاهد حذف داینامیک آیلند و جایگزینی آن با حفره کروی‌شکل خواهیم بود.

آیا اپل بالاخره آی‌فون تاشو را تولید خواهد کرد؟

به‌طور کلی طرح مفهومی فوق یکی از واقعی‌ترین نمونه‌های ارائه شده برای آی‌فون‌ تاشو اپل تا به امروز محسوب می‌شود. بر اساس پتنت‌های پیش‌تر ثبت شده اکنون می‌دانیم که اپل از سال‌ها قبل سرگرم تست فناوری‌های مرتبط با آی‌فون‌ تاشو است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این پتنت‌ها نهایتا به یک محصول تجاری واقعی تبدیل خواهند شد یا خیر. در عین‌حال هم‌اکنون گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس با استقبال بسیار مطلوبی از جانب مشتریان مواجه شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH