آپدیت امنیتی جدید واتساپ

منتظر آپدیت امنیتی و کاربردی واتس‌اپ باشید

یک آپدیت برای نسخه بتای واتس‌اپ درحال انتشار است که یک قابلیت امنیتی جدید را قرار است به این برنامه اضافه کند.

متا در تلاش است تا حفره‌های امنیتی واتس‌اپ را با این آپدیت امنیتی جدید نسخه بتا برطرف کند. این آپدیت درواقع یک عنصر امنیتی به قابلیت «view once» اضافه خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید، قابلیت view once یک قابلیت امنیتی است و به کاربران واتس‌اپ اجازه می‌دهد تا وقتی عکس‌ها یا ویدیوهای خود را با کسی به اشتراک می‌گذارند، فرد گیرنده پیام فقط یک بار بتواند آن‌ها را ببیند.

قابلیت view once در طی آپدیتی در سال گذشته به واتس‌اپ اضافه شد، ولی خیلی کارساز نبود، چرا که یک مشکل بزرگ داشت: اسکرین‌شات و اسکرین‌رکورد! کاربران واتس‌اپ همچنان می‌توانستند از عکس‌ها و ویدیوهایی که با قابلیت view once دریافت می‌کردند، اسکرین شات بگیرند یا صفحه گوشی خود را با اسکرین‌رکورد ضبط کنند.

اکنون متا درحال کار بر روی یک آپدیت امنیتی است تا کاربران واتس‌اپ دیگر نتوانند این عکس‌ها و فیلم‌ها را با اسکرین‌شات و اسکرین‌رکورد، برای خود نگه دارند. درواقع تازه با اضافه شدن این ویژگی است که قابلیت view once معنی می‌گیرد و کاربرد اصلی خود را پیدا می‌کند.

در آپدیت جدید واتس‌اپ بتا، یعنی آپدیت 2.22.22.3، این ویژگی امنیتی اضافه خواهد شد. نکته این قابلیت این است که حتی اگر کاربران به گونه‌ای با تلاش و پشتکار، بتوانند از محتوای view once اسکرین‌شات یا اسکرین‌رکورد بگیرند، با یک صفحه سیاه مواجه خواهند شد!

همان‌طور که گفتیم این قابلیت فعلاً درحال انتشار روی نسخه بتای واتس‌اپ برای بتا تسترهاست، پس حتی اگر آخرین آپدیت واتس‌اپ را هم داشته باشید، باید منتظر انتشار کامل این نسخه روی تمام واتس‌اپ‌ها برای تمام کاربران بمانید.

هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای این آپدیت جدید اعلام نشده است، ولی با توجه به این‌که این آپدیت یک قابلیت کاملاً جدید نیست و درواقع یک عنصر به یک ویژگی قدیمی اضافه می‌کند، انتظار می‌رود خیلی زود به طور کامل برای تمام کاربران نسخه اصلی واتس‌اپ منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH