متا در تبلیغات جدید واتس‌اپ، اپل را مورد تمسخر قرار داد

رقابت میان شرکت‌های متا و اپل به‌دنبال راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی جدید طی هفته جاری بار دیگر داغ شد. در این کمپین تبلیغاتی، متا به‌عنوان شرکت مالک فیس‌بوک، پیام‌رسان iMessage اپل را آماج حملات خود قرار داده است.

روز دوشنبه مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل متا تصویری از یک بیلبورد دیجیتالی را در رسانه‌های اجتماعی به معرض نمایش گذاشت. این بیلبورد به تبلیغ قابلیت رمزنگاری end-to-end در واتس‌آپ پرداخته و حباب‌های سبز و آبی‌رنگ در پیام‌رسان iMessage را مورد تمسخر قرار داده است. در واقع متا از کمپین تبلیغاتی واتس‌آپ برای حمله به iMessage بهره گرفته است.

مارک زاکربرگ با دست گذاشتن روی یکی از مهم‌ترین سرویس‌های اپل با این شرکت اعلام جنگ نموده است. مدیرعامل متا ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “واتس‌آپ در مقایسه با iMessage بسیار خصوصی‌تر و ایمن‌تر است.

این موضوع مدیون استفاده از قابلیت رمزنگاری سراسری در گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های اندرویدی و برای بخش‌های مختلف از جمله چت‌های گروهی است. شما با وجود واتس‌آپ می‌توانید تمامی چت‌های جدید خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که با زدن یک دکمه به آسانی ناپدید شوند. ما سال گذشته از قابلیت بکاپ‌های رمزنگاری شده به‌صورت end-to-end نیز رونمایی کردیم. تمامی این امکانات هنوز در iMessage موجود نیستند.”

ویل کتکارت؛ رئیس واتس‌آپ با انتشار مجموعه‌ای از توئیت‌ها به جزئیات بیش‌تری در رابطه با مقوله‌های حریم خصوصی و امنیت در واتس‌آپ و برتری آنها نسبت به iMessage اشاره کرد.

وی گفت: “چنان‌چه مالک آیفون هستید؛ در این‌صورت احتمالا متوجه شده‌اید که متن‌های شما بعضا از آبی تغییر رنگ می‌دهند. این یعنی پیام شما از طریق SMS ارسال شده است. این پدیده به معنای کاهش سطح حریم خصوصی بدون هشدار یا اعلام رضایت از جانب شما است. واتس‌آپ بنا بر دلایل زیادی دارای ماهیت ایمن‌تر و خصوصی‌تری است. رمزنگاری در واتس‌آپ به‌صورت سرتاسری و خودکار انجام می‌شود و شما و دوستانتان فارغ از دستگاه مورد استفاده (اندروید یا iOS) در تمامی بخش‌ها از جمله چت‌های گروهی از این قابلیت بهره‌مند خواهید شد. بنابراین شما می‌توانید روی پیام‌ها و تماس‌های خود حساب کرده و از تحویل ایمن آنها به شخصی که با وی در ارتباط هستید؛ اطمینان حاصل نمایید.”

رئیس واتس‌اپ ادامه داد: علاوه واتس‌آپ از ویژگی‌های بیش‌تری در زمینه حریم خصوصی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به قابلیت حذف رشته‌های پیام، پیام‌های رسانه‌ای با قابلیت تنها یکبار مشاهده و امکان تنظیم تمامی چت‌های جدید به‌ گونه‌ای که با لمس یک دکمه به‌صورت خودکار ناپدید شوند؛ اشاره کرد. تمامی این موارد ویژگی‌هایی در زمینه حریم خصوصی هستند که در iMessage به چشم نمی‌خورند.”

کمپین تبلیغاتی اخیر واتس‌آپ بسیار فراتر از یک بیلبورد در شهر نیویورک است. Vispi Bhopti؛ سخنگوی متا ضمن گفتگو با وبسایت The Verge اعلام کرد که این تبلیغات در پخش تلویزیونی، ویدیوهای دیجیتالی، تلویزیون‌های فضای باز و رسانه‌های اجتماعی در سراسر آمریکا و همچنین بیلبوردهای نصب شده در ایالت کالیفرنیا ظاهر خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH