شگفتی در کنگره جهانی موبایل؛ تلفن همراهی که رنگش عوض می‌شود! + ویدیو

شرکت تکنو با رونمایی از فناوری رنگ‌آمیزی آفتاب‌پرستی (Chameleon Coloring Technology) جدید خود، حضور در کنگره جهانی موبایل سال 2023 را به سبکی متفاوت اعلام کرد.

این فناوری هنگامی‌که در قسمتی از یک دستگاه نظیر پنل پشتی یک گوشی هوشمند تعبیه شود؛ با لمس یک دکمه می‌تواند الگوهای رنگی متنوعی را تولید نماید.

این تکنولوژی یک فناوری رنگ‌آمیزی منشوری با طیف کامل و کنترلر الکتریکی است. بدین منظور شبکه‌ای از مواد منشوری در مقیاس زیر میکرونی مورد استفاده قرار گرفته و این شبکه با اعمال میدان الکتریکی، تغییر جهت می‌دهد.

این ماده با کنترل دقیق جهت منشور می‌تواند نور را در طول موج‌های مختلف شکست داده و طیف وسیعی از رنگ‌ها با الگوی رنگین‌کمانی را ارائه دهد. به بیان دقیق‌تر، این ماده نوعی نمایشگر نبوده و هیچ نوری تولید نمی‌کند. در عوض این ماده نور را از سطح خود منعکس کرده و طی یک فرآیند ویژه آن‌را رنگ‌آمیزی می‌کند.

آرایش منشور زیر میکرونی به‌صورت دستی و از طریق نرم‌افزار دستگاه قابل کنترل است. این موضوع به کاربران امکان می‌دهد تا از میان 1600 رنگ مختلف، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و یا به حالت خودکار تغییر وضعیت دهند. در حالت خودکار، رنگ‌آمیزی به‌طور بالقوه با توجه به وضعیت شارژ باتری، پخش موسیقی یا اعلان‌ها تغییر خواهد کرد.

طراحی نمونه اولیه

این‌کار تا حداکثر 2 میلیون بار قابل انجام بوده و فناوری مذکور حتی با وجود اعمال تغییرات متعدد در طول روز نیز کاملا بادوام به‌نظر می‌رسد. این ماده قادر به تغییر رنگ‌ها ظرف مدت 0.03 ثانیه است. همچنین میزان مصرف انرژی آن نیز ناچیز بوده و انرژی مورد نیاز برای انجام 100 تغییر رنگ در هر روز معادل با تماشای یک ویدیوی 5 دقیقه‌ای خواهد بود.

تکنو با قابلیت تغییر رنگ پنل پشتی دستگاه‌ها چندان بیگانه نیست. سال گذشته این شرکت گوشی Tecno Camon 19 Pro Mondrian Edition را عرضه کرد. این دستگاه برای پنل پشتی خود از فناوری فوتو ایزومر چند رنگ بهره گرفت. بدین‌ترتیب گوشی هنگام قرارگیری در معرض اشعه ماوراءبنفش نور خورشید، تغییر رنگ می‌دهد.

اگرچه برای پیاده‌سازی فناوری Chameleon Coloring در یک دستگاه هنوز هیچ‌گونه برنامه‌ریزی خاصی ارائه نشده است؛ اما به احتمال فراوان شرکت تکنو در آینده‌ای نه‌چندان دور اقدام به عرضه یک گوشی هوشمند با این فناوری جالب خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH