مقایسه دوربین سلفی پرچمداران سال 2023

کارشناسان چهار مورد از محبوب‌ترین گوشی‌های پرچمدار سال 2023 را روبه‌روی یکدیگر قرار داده‌اند تا دوربین‌ سلفی هر یک را در شرایط مختلف باهم مقایسه کنند.

در هر صورت دوربین جلوی گوشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و کمتر از دوربین اصلی نباید به آن توجه کرد.

بنابراین کدام گوشی در بخش سلفی بهتر عمل می‌کند؟

ابتدا، در ادامه خلاصه‌ای کوتاه از مشخصات اولیه دوربین‌هایی که با آن‌ها سر و کار داریم آورده شده است:

گلکسی S23 اولترا — دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، ویدیوی 4K
آیفون 14 پرو مکس — دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، ویدیوی 4K
پیکسل 7 پرو — دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی، ویدیوی 4K
وان‌پلاس 11 — دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، ویدیوی 1080

قبلاً تلفن‌هایی با دو دوربین سلفی زیاد دیده می‌شد، اما اخیراً، سازندگان تلفن فقط از یک دوربین عریض‌تر استفاده می‌کنند و آن را برش می‌دهند تا زمانی که فقط خودتان هستید، یک نمای نزدیک به شما ارائه دهند.

از راست به چپ: گلکسی – آیفون – پیکسل – وان‌پلاس

البته، وقتی با دوستان و خانواده سلفی می‌گیرید دوربین عریض‌تری می‌خواهید تا افراد بیشتری را راحت‌تر جا دهید. گوگل پیکسل 7 پرو نسبت به بقیه گوشی‌ها میدان دید بسیار وسیع‌تری دارد. اگر فقط دو یا سه نفر داخل کادر داشته باشید، اهمیت چندانی ندارد، اما وقتی از یک گروه بزرگتر همانطور که در ادامه نشان داده شده است عکس می‌گیرید، پیکسل به وضوح بهتر عمل می‌کند.

از راست به چپ: گلکسی – آیفون – پیکسل – وان‌پلاس

در عکس‌های پیکسل، نوردهی تیره‌تر را در سراسر آن و چند مشکل که در سناریوهای مختلف ظاهر می‌شوند، مانند رنگ‌های پوست بهم ریخته در تصویر آخر، مشاهده خواهید کرد. در واقع برای نمایش درست رنگ پوست باید به گلکسی S23 اولترا اشاره کرد که به نظر می‌رسد نسبت به سایر گوشی‌ها سازگارتر است.

از راست به چپ: گلکسی – آیفون – پیکسل – وان‌پلاس

در عکس‌ها، هر چهار گوشی با محدوده داینامیکی بسیار خوب کار می‌کنند، زیرا می‌توانید رنگ آبی آسمان را در پس‌زمینه مشاهده کنید، که همین چند سال پیش ممکن نبود.

با این حال، نوردهی تیره‌تر از عکس‌های پیکسل واقعاً به طرز بدی خودنمایی می‌کند. گوشی دیگری که فکر می‌کنیم در اینجا عملکرد بسیار ضعیف‌تری داشت و تصویر خوبی ثبت نکرد، آیفون است. به طور کلی، به نظر می‌رسد که گلکسی و وان‌پلاس بهترین عملکرد را در رنگ پوست، محدوده دینامیکی خوب، نوردهی و رنگ‌های کلی انجام می‌دهند.

از راست به چپ: گلکسی – آیفون – پیکسل – وان‌پلاس

در سری دوم سلفی‌های روزانه، تفاوت‌ها به آن اندازه نیست. پیکسل یک بار دیگر تیره‌تر از بقیه به نظر می‌رسد، اما نه به طور چشمگیر و در این سری می‌توانید متوجه پردازش بیش از حد در وان‌پلاس شوید که غلظت رنگ پوست را به روشی کمی غیر طبیعی افزایش می‌دهد. این بار آیفون به بازی برمی‌گردد و در رتبه بسیار نزدیک به گلکسی قرار می‌گیرد.

از راست به چپ: گلکسی – آیفون – پیکسل – وان‌پلاس

در نور کم، شاهد تفاوت‌های فاحشی در کیفیت سلفی‌ها هستیم. آیفون و پیکسل در رنگ پوست موفق نیستند و در عکس دوم در آیفون، با تصویری غیرطبیعی روبرو می‌شویم، در حالی که پیکسل چهره سوژه را دوباره شبح مانند کرده و به نظر می‌رسد که گلکسی طبیعی‌ترین عکس را گرفته است.

از راست به چپ: گلکسی – آیفون – پیکسل – وان‌پلاس

در گروه دوم از عکس‌ها، آیفون و پیکسل به بدی سری اول نیستند، اما آیفون در تصویر اول با رنگ سفید مشکل دارد و در عکس دوم خیلی تیره به نظر می‌رسد و دوباره گلکسی است که بهترین کیفیت سلفی‌ها ارائه می‌دهد. به طور کلی می‌بینیم که در شرایط مختلف تفاوت‌های زیادی در کیفیت داریم.

خلاصه بررسی

گلکسی S23 اولترا توانست واقعی‌ترین رنگ پوست را به تصویر بکشد و محدوده دینامیکی خوب، تعادل رنگ سفید، نوردهی و دقت رنگ را حفظ کند. در نور کم، سلفی‌ها آنطور که ما انتظار داشتیم واضح نبودند، اما این ممکن است تنها مشکل بزرگ‌ باشد و در مجموع گلکسی بهترین گوشی برای سلفی‌ها بود.

وان‌پلاس 11 در نشان دادن رنگ‌ پوست بهتر عمل کرد. گاهی اوقات چهره‌ها را بیش از حد نوردهی می‌کند، که می‌تواند منجر به از بین رفتن جزئیات شود، اما در نور کم عملکرد خوبی دارد و از نظر ما شایسته رتبه دوم است.

آیفون 14 پرو با ظاهری بسیار شارپ، رنگ‌های دلپذیر و جزئیات خوب ظاهر شده است، اما گاهی اوقات عکس‌هایی با نوردهی کمی می‌گیرد، همچنین گاهی اوقات رنگ پوست در نور کم را اشتباه ثبت می‌کند. در نهایت، آیفون 14 پرو در شرایط نور کم عملکرد خوبی نداشت و در رتبه سوم قرار گرفت.

پیکسل 7 پرو وسیع‌ترین میدان دید را دارد، اما نوردهی تیره‌تر و ظاهر بیش از حد متضاد آن یک نقطه ضعف است، به‌علاوه چند بار در ثبت رنگ پوست، به‌ویژه در نور کم، شکست خورده و در رتبه آخر قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH