سونی از دوربین ولاگ ZV-E1 با سنسور فول فریم رونمایی کرد

روز گذشته شرکت سونی از دوربین ولاگ جدید خود با نام ZV-E1 رونمایی کرد. این دوربین برترین مدل سری ZV کمپانی به‌شمار رفته و برای نخستین بار از یک سنسور فول فریم استفاده می‌کند. ZV-E1 از همان سنسور 12 مگاپیکسلی فول فریم موجود در مدل‌های A7S III و FX3 استفاده می‌کند. این سنسور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با وجود قابلیت‌های چشمگیر در فضاهای کم‌نور از محدوده دینامیکی بیش از 15 استاپ (گام نوری) پشتیبانی می‌کند.

این دوربین همانند 2 مدل دیگر دارای پردازنده تصویر BIONZ XR بوده و این موضوع، کیفیت تصویر تقریبا مشابه آن‌را تضمین می‌کند. دوربین ZV-E1 در مقایسه با مدل‌های A7S III و FX3 از امتیازاتی برخوردار است.

در حال حاضر این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه، فرمت 4:2:2 و عمق رنگ 10 بیتی است. همچنین بر اساس اعلام کمپانی، قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم برثانیه نیز طی به‌روزرسانی آینده به این دوربین اضافه خواهد شد.

دوربین جدید برخلاف 2 مدل دیگر فاقد سامانه جامع مدیریت گرما بوده و مجهز به یک درگاه کارت حافظه اس‌دی و پورت HDMI از نوع مینی است. ZV-E1 از آنجا که یک مدل مبتدی و مبتنی بر Vlogging به‌شمار می‌رود؛ دارای چند مزیت مهم است.

این دوربین دارای طراحی کوچک‌تر و سبک‌تری بوده و از حلقه زوم اختصاصی در اطراف شاتر برخوردار است. همچنین این محصول دارای کنترلرهایی برای تنظیم آسان عمق میدان و فوکوس است. نسبت تصویر جدید Cinemascope نوارهای مشکی‌رنگی را در اطراف فریم 16:9 قرار داده و تصویر 21:9 بدون نیاز به ویرایش را ایجاد می‌کند.

 

دوربین ZV-E1 از جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری سونی شامل تشخیص انسان با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت تشخیص چهره چندگانه، تنظیم خودکار دیافراگم برای فوکوس روی 2 نفر، فریم‌بندی خودکار (جایی‌که دوربین، تصویر را برش داده و سوژه در حال حرکت را درون کادر نگه می‌دارد)، تثبیت‌کننده فریم و هدایت خودکار میکروفون برای شناسایی سوژه‌های در حال مکالمه حین حرکت پشتیبانی می‌کند.

عملکرد فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص آنی در مقایسه با مدل A7R V بهبود یافته و اکنون شناسایی سوژه‌هایی نظیر انسان، حیوانات، پرندگان، حشرات، اتومبیل، قطار و هواپیما امکان‌پذیر شده است. ویژگی Breathing Compensation میدان دید را حفظ نموده و در عین‌حال روی لنزهایی با تنفس سنگین تمرکز دارد.

همچنین دوربین ZV-E1 از قابلیت تثبیت‌کنندگی جدید سونی موسوم به Dynamic Active Mode برخوردار است. عملکرد این مشخصه در زمینه کاهش لرزش دوربین حین فیلمبرداری نسبت به حالت اکتیو استاندارد 30 درصد بهتر است. این دوربین به تنهایی 2199 دلار قیمت‌گذاری شده است. بعلاوه پکیج شامل لنز زوم 60-28 میلی‌متری با دیافراگم F4.5-5.6 نیز با برچسب قیمتی 2499 دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

این دوربین در مقایسه با مدل‌های A7S III یا FX3 به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر بوده و تقریبا همان سطح کارآیی و عملکرد را ارائه می‌دهد. در عین‌حال اضافه شدن چند قابلیت جدید موجب شده تا این مدل به جایگزین بسیار بهتری برای تولیدکنندگان محتوا تازه‌کار تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH