رندرهای جدید از پرچمدار قدرتمند شیائومی منتشر شد

کمپانی شیائومی پیش‌تر تائید کرد که گوشی هوشمند شیائومی 13 اولترا در اواخر ماه جاری میلادی عرضه‌ خواهد شد. با این‌حال تولیدکننده چینی فعلا از نمایش طراحی این محصول خودداری نموده است.

البته این موضوع مانع از فعالیت 2 افشاگر مشهور با شناسه‌های OnLeaks و Smartprix نشده و اکنون این افراد، رندرهای سه‌بعدی مربوط به طراحی ماژول دوربین در دستگاه پرچمدار آینده را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته‌اند.

طراحی دستگاه در مقایسه با شیائومی 12S اولترا تا حدی کم‌فروغ به‌نظر می‌رسد. سنسور 1 اینچی IMX989 سونی به فضایی با ضخامت بالاتر احتیاج دارد؛ بنابراین شیائومی بار دیگر از ماژول با بیرون‌زدگی زیاد بهره گرفته است. با این‌حال شیائومی 13 اولترا به‌جای استفاده از الگوی طراحی پشته‌ای در مدل نسل قبلی سعی دارد تا سطح پایین‌تر را با پنل پشتی گوشی ادغام نماید.

بر اساس پارامترهای محاسبه شده با استفاده از طراحی CAD به‌نظر می‌رسد که ضخامت دستگاه بدون احتساب بیرون‌زدگی ماژول دوربین معادل 163.2×74.6×9.57 میلی‌متر بوده و ضخامت کلی دستگاه با احتساب برجستگی سیستم دوربین پشتی به 15.61 میلی‌متر خواهد رسید. برای مقایسه جالب است بدانید که ضخامت شیائومی 12S اولترا بدون احتساب برجستگی دوربین برابر با 9.1 میلی‌متر بوده و این رقم با احتساب بیرون‌زدگی دوربین به 13.5 میلی‌متر خواهد رسید.

با رونمایی رسمی از شیائومی 13 اولترا (که احتمالا در روز 18 آوریل/ 29 فروردین ماه انجام خواهد شد) این اعداد و ارقام بار دیگر قابل بررسی هستند. اما در هر صورت استفاده از چنین ماژول برجسته‌ای به تولید یک دستگاه بزرگ منجر شده و پنل پشتی گوشی نیز احتمالا دارای طراحی بافت‌دار از جنس چرم مصنوعی خواهد بود.

شیائومی 13 اولترا مجهز به 4 عدد دوربین بوده که این رقم در مقایسه با گوشی‌های شیائومی 12S اولترا و شیائومی 13 پرو یک واحد بیش‌تر است. بر اساس برخی شایعات، سیستم دوربین پشتی گوشی از 4 عدد ماژول 50 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

در خصوص ماژول دوربین اضافی هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست؛ اما می‌توان حدس زد که این دوربین مجهز به یک لنز با قابلیت بزرگنمایی میان‌برد بوده و به منظور پر کردن شکاف میان لنز اصلی 23 میلی‌متری و ماژول پریسکوپی 75 میلی‌متری مورد استفاده قرار می‌گیرد (این اعداد و ارقام متعلق به پیکره‌بندی دوربین شیائومی 13 پرو هستند).

انتظار می‌رود که توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام تامین شده و باتری داخلی 4900 میلی‌آمپرساعتی آن نیز از فناوری شارژ 90 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی نماید. همچنین این گجت احتمالا مجهز به یک نمایشگر آمولد خمیده با اندازه 6.7 اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود.

شیائومی 13 اولترا در بازارهای بین‌المللی قابل دسترس خواهد بود؛ اما جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این محصول هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

با این‌حال اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که مدل پایه شیائومی 13 اولترا با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 6300 یوان قیمت‌گذاری خواهد شد. همچنین مدل پیشرفته‌تر مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بوده و با برچسب قیمتی 6800 یوان در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

این در حالیست که مدل‌های معادل از شیائومی 13 پرو به‌ترتیب 5400 و 5800 یوان قیمت‌گذاری شده‌اند. نسخه 8/256 گیگابایتی شیائومی 13 پرو در بازار اروپا عرضه نشده و مدل 12/256 گیگابایتی آن نیز با برچسب قیمتی 1400 یورویی روانه بازار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH