سیستم موقعیت‌یابی جدید کوالکام روی گوشی شیائومی 12T پرو تست شد

شیائومی 12T پرو اواخر سال گذشته در سطح جهانی معرفی شد و اخیرا یک ویژگی‌ جدید روی این گوشی هوشمند تست شده است. روز گذشته شرکت‌های کوالکام و شیائومی اعلام کردند که عملکرد سامانه جدید موقعیت‌یاب روی این گجت با موفقیت مورد تائید قرار گرفته است. ظاهرا این مشخصه موجب تحول چشمگیر شیائومی 12T پرو در زمینه نقشه‌برداری، رانندگی و سایر برنامه‌های موبایلی مبتنی بر موقعیت مکانی می‌شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی صادر شده، سیستم موقعیت‌یابی مقیاس متری توسط شرکت‌های کوالکام و شیائومی با موفقیت روی گوشی شیائومی 12T پرو مجهز به پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 تست شده است.

با توجه به شنیده‌ها این ویژگی، تجربه کاربری کلی گوشی‌های هوشمند در حالات مختلف مانند استفاده از نقشه‌ها، رانندگی و سایر برنامه‌های موبایلی را بهبود خواهد داد.

این مشخصه هنگام استفاده کاربران از برنامه‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات رانندگی، دقت مضاعفی را به ارمغان آورده و شناسایی موقعیت‌ ایستگاه‌ها برای رانندگان و مسافران را تسهیل می‌کند. همچنین سیستم موقعیت‌یابی مقیاس متری، عملکرد برنامه‌های تناسب اندام را بهبود بخشیده و به کاربران امکان می‌دهد تا فعالیت‌های خود در فضاهای غیرمسقف مانند دوچرخه‌سواری و دویدن را به شکل موثرتری ردیابی کنند.

بعلاوه برنامه‌های ناوبری بلادرنگ درون خودروها می‌توانند از چنین دقت مضاعفی بهره‌مند شده و نقشه‌ها و مسیرهای دقیق‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند. البته این ویژگی برای برنامه‌های دیگری نظیر بازی‌های واقعیت افزوده و اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی نیز سودمند واقع خواهد شد.

این مشخصه جدید با همکاری شرکت‌های کوالکام و شیائومی توسعه یافته و قابلیت‌های مکان‌یابی گوشی را بهبود می‌بخشد. این شرکت‌ها با هدف دستیابی به سطح بی‌سابقه‌ای از دقت در گوشی‌های هوشمند تجاری از سیستم موقعیت‌یابی مقیاس متری کوالکام و اصلاح Trimble RTX به‌صورت همزمان استفاده کردند.

این شرکت‌ها به منظور تائید عملکرد مشخصه فوق، آزمایش‌های متعددی شامل تست‌های رانندگی در سناریوهای مختلف مانند جاده‌های باز شهری و بزرگراه‌های شلوغ را اجرا کردند. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که شیائومی 12T پرو به واریانس موقعیت‌یابی مقیاس متری با اطمینان 95 درصدی دست پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH