ترس از هاوینگ لایت‌کوین؟ بهترین ابزار افزایش درآمد حاصل از استخراج

«هر چه کمیاب‌تر، باارزش‌تر»؛ این یکی از قوانین پایه‌ای ساختار اقتصادی بازار به شمار می‌آید که درمورد رمزارزها نیز صدق می‌کند. اگر امسال در بازار رمزارزها چیزی وجود داشته باشد که بتواند باعث برانگیخته شدن احساس مثبتی گردد، احتمالاً آن هاوینگ لایت‌کوین است که به زودی از راه می‌رسد. پس از هاوینگ، عرضۀ روزانۀ لایت‌کوین نصف خواهد شد. بنابراین، فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران بنیادی و ماینرهایی که در پله‌ی بالادست این صنعت قرار دارند، فراهم شده است.

در سال 2022 میلادی، بازار رمزارزها با فروپاشی توکن اف‌تی‌اکس (FTX) دستخوش تاثیراتی پیاپی شد حتی تا جایی که بقای برخی از شرکت‌های بزرگ استخراج رمزارز به مخاطره افتاد. با این حال، با نزدیک شدن به سال 2023 میلادی، خدمات مالی غیرمتمرکز یا به اختصار (دیفای) مجدداً بازگشته است، توکن‌های غیرمثلی (NFT ها) جهش داشته‌اند‌، و با از راه رسیدن هاوینگ لایت‌کوین، انتظارات مثبتی پیشاپیش در بازار شکل گرفته‌اند. داده‌ها نشان می‌دهد که در مقایسه با اعداد و ارقام ابتدایی امسال، قیمت بیت‌کوین، دوج‌کوین و لایت‌کوین به‌ترتیب 74%، 30% و 47% افزایش داشته است.

با تداوم افزایش قیمت این رمزارزها، سود حاصل از استخراج آنها نیز در مقایسه با اوایل سال قبل، افزایش یافته و این خبر خوشی برای ماینرها است. ANTMINER L7که از الگوریتم اسکریپت پشتیبانی می‌کند و توسط بیت‌مین به صورت اختصاصی برای استخراج لایت‌کوین و دوجکوین طراحی شده است، به عنوان سودآورترین ماینر ایسیک (ASIC) موجود در بازار از نظر درآمد استخراج روزانه به شمار می‌آید. میزان هشریت اسمی این مدل با مصرف 3425 ولت برق می‌تواند به ۹.۵ گیگاهرتز در ثانیه برسد. با در نظر گرفتن قیمت برق که 0.1 دلار برای هر کیلووات ساعت است، میزان سود خالص روزانه‌ی این دستگاه معادل با 15.26دلار خواهد بود.

 

*داده‌ها مربوط به تاریخ 20 آوریل می‌باشند و لایت‌کوین و دوجکوین به ترتیب در قیمت‌های 91 دلار و 0.088 دلار قرار دارند.

ضرب المثلی هست که می‌گوید «اسب خوب باید زین خوبی داشته باشد». با توجه به اینکه میزان هشریت کلی شبکه پیوسته در حال افزایش است، می‌توان گفت که کاربران با به روز رسانی کردن دستگاه‌های ماینر سعی در تصاحب منافع حاصل از هاوینگ دارند که یک بار در سال اتفاق می‌‌افتد. در چنین شرایطی، داشتن دستگاه ماینر ایسیک کاربرپسند و مناسب ضروری است. فریمور یا میان افزارهای ایسیک فعلی که اکنون در بازار وجود دارند، می‌توانند با افزایش 20 تا 30درصدی میزان هشریت دستگاه ماینر اصلی، سود ماینرها را 30 تا 50 درصد افزایش دهند.

طبق داده‌های ارائه‌شده از سوی  Hiveon ،که خدمات استخراج رمزارزها را ارائه می‌دهد، اگر انت ماینر ال7 با استفاده از فریمور ایسیک Hiveon تا ۱۱ GH/s اورکلاک شود، میانگین درآمد ماهانه‌اش 31.8 دلار بالاتر از درآمد حاصل از استخراج با میزان هشریت اصلی خواهد بود. اگر فریمور در حالت آندرلاک قرار گیرد (به 7 گیگاهرتز در ثانیه کاهش یابد)، با آنکه درآمد 93.4 دلار کمتر از قبل خواهد شد، اما مصرف برق تا 1065 وات کاهش خواهد یافت. وقتی قیمت‌ها در سطح نسبتاً پایینی باشند، حالت آندرلاک ممکن است درآمد بیشتری در مقایسه با حالت اورلاک تولید کند.

برای استخراج کنندگانی که صدها یا حتی هزاران دستگاه انت‌ماینر ال7 دارند، با استفاده از فریمور(میان‌افزار) ایسیک هیوون می‌توانند، در مقایسه با فریمور اصلی، ماهانه ده‌ها هزار دلار درآمد مازاد داشته باشند. بنابراین تعجبی ندارد که فریمور(میان‌افزار) ایسیک هیوون بهترین ابزار افزایش درآمد از استخراج کوین محسوب می‌شود. همچنین شایان ذکر است که یک فریمور ایسیک عالی در بازار نه‌تنها می‌تواند میزان هشریت دستگاه‌های ماینر را افزایش دهد، بلکه همچنین به ماینرها اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها‌ی ماینر را به‌طور دستی در حالت خواب و حالت کم‌مصرف تنظیم کنند که بسیار مورد توجه و پسند کاربران است.

علاوه بر اینکه فریمور ایسیک هیوون، که با انت‌ماینر ال7 سازگار است، می‌تواند میزان هشریت را حدود 30% افزایش دهد و برق مصرفی را 44% کاهش دهد، همچنین می‌تواند از دستگاه ماینر در برابر ویروس محافظت کند و طول عمر آن را افزایش دهد. کارکردهای مفیدی نظیر موقعیت گذاری مزرعۀ استخراج کوین و آماده و گرم‌ کردن تراشه‌ها برای شروع، به منظور جلوگیری از افزایش شدید دمای دستگاه ماینر، که نشان دهنده‌ی حرفه‌ای و متعهد بودن Hiveon در تولید محصولات فریمور ایسیک است.

کاربران استخر ViaBTC با کلیک روی لینک زیر می‌توانند به صفحۀ دانلود فریمور بروند.

Link: http://download.hiveos.farm/asicextra/custom_fw/viabtc/2023-04-18/

 

سؤال: هزینۀ استفاده از فریمور ای‌سیک هیوون (سازگار با انت ماینر ال7) چقدر است؟

جواب: فریمور ایسیک هیوون (سازگار با انت ماینر ال 7) 3% از درآمد را به‌عنوان کارمزد توسعۀ نرم‌افزار دریافت می‌کند. این کار در استخراج موازی و بدون افت هشریت یا تعلیق در فرآیند استخراج اصلی انجام می‌شود.

سؤال: اگر پس از نصب فریمور ایسیک هیوون، برق خانه قطع شود یا دستگاه ماینر از کار بیفتد، آیا هزینه‌ای محاسبه خواهد شد؟

جواب: اگر دستگاه ماینر در حال کار نباشد، هیچ هزینه‌ای برای استفاده از فریمور محاسبه نخواهد شد.

سؤال: قبل از نصب فریمور ایسیک هیوون چه تجهیزاتی را باید آماده کرد؟

جواب: قبل از نصب باید یک کارت حافظۀ اس‌دی 16 گیگابایتی تهیه کنید چون کلیۀ عملیات نصب از طریق کارت حافظۀ SD انجام خواهد گرفت.

سؤال: در صورتی که در فرایند نصب با مشکلی مواجه شوم چه باید بکنم؟

جواب: اگر از قبل در استخر ViaBTC مشغول به استخراج لایت کوین بوده باشید و اکنون بخواهید از این فریمور ایسیک استفاده کنید، می‌توانید برای مشاوره به کامیونیتی رسمی بپیوندید یا با bee@hiveos.farm تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

سؤال: اگر دیگر نخواهم از این فریمور استفاده کنم، باید چکار کنم؟

جواب: فقط کافیست کارت حافظۀ اس‌دی را از دستگاه ماینر جدا کنید.

با نگاهی به روند تاریخی قیمت‌های بازار مشاهده می‌شود که ماینرها بزرگترین ذی‌نفعان هر دو رویداد قبلی هاوینگ بوده‌اند. سومین هاوینگ لایت کوین تقریباً 10 روز دیگر اتفاق خواهد افتاد و در آن زمان، پاداش از 12.5 به 6.۲۵ لایت‌کوین کاهش خواهد یافت. فرصت برای ماینرهای لایت کوین رو به پایان است. در این بازار پرگیرودار، سرعت مهمترین دارائی ماینرهاست و تنها کسانی که سرعت عمل داشته باشند می‌توانند از فرصت هاوینگ استفاده‌ی بهینه را ببرند.

 

سلب مسئولیت: این مقاله هیچ پیشنهاد مالی ارائه نمی‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH