با دو خودرو لاکچری جدید مکث موتور برای بازار ایران آشنا شوید

شرکت مکث موتور به تازگی از دو خودروی وارداتی جدید خود به نام‌های ونوسیا D60 پلاس و ونوسیا Star رونمایی کرد. این کمپانی اظهار داشته که مدل ونوسیا D60 پلاس می‌تواند جایگزین سدان‌های چینی موجود در کشور شود.

اولین بار سال 2017 بود که این خودرو با نام D60 در چین رونمایی شد. کمی بعد، کمپانی سازنده فیس‌ لیفتی از آن طراحی کرد که به ونوسیا D60 پلاس مدل 2021 شهرت یافت.

اگر بخواهیم درباره مشخصات فنی آن اطلاعاتی ارائه دهیم، می‌توان به پیشرانه 1.6 لیتری HR16 اشاره کرد. این پیشرانه تنفس طبیعی نیسان می‌تواند قدرتی برابر با 120 اسب‌ بخار و گشتاوری معادل 155 نیوتن‌متر تولید کرده که به وسیله گیربکس CVT به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود.

کمپانی سازنده ونوسیا اعلام کرده بود که شتاب صفر تا 100 این محصول 12 ثانیه به طول می‌انجامد. همچنین میزان مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر، 6.18 لیتر برآورد شده و خودرو به صورت خالص 1229 کیلوگرم وزن دارد.

طراحی ظاهری ونوسیا D60 پلاس

در بخش طراحی ظاهری، تغییرات زیادی اعمال شده و اکنون چراغ‌‌ها به‌صورت لنز پنج‌تایی ساخته شده‌ و در زیر این چراغ‌ها، دی‌لایت‌هایی به صورت افقی قرار گرفته‌اند. ونوسیا گفته است که جلوپنجره ونوسیا D60 پلاس مشابه مدل‌های Star و V-Online است.

اگر از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، متوجه شباهت آن با دنا پلاس ایران خودرو می‌شوید. رینگ‌های 16 یا 17 اینچی که به صورت سفارشی عرضه می‌شوند، ظاهری جذاب به خودرو بخشیده‌اند.

در نمای پشتی محصول نیز چراغ‌های عقب به صورت یکپارچه ساخته شده‌ که تا قسمت‌های جانبی ادامه یافته‌اند. لوگوی ونوسیا نیز در پشت خودرو به چشم می‌خورد.

ابعاد این محصول برابر با 4761 میلی‌متر طول، 1803 میلی‌متر عرض و 1487 میلی‌متر ارتفاع است. بدین ترتیب، این مدل نسبت به دنا پلاس شرکت ایران خودرو ابعاد بزرگتری داشته و از نظر طول، عرض و ارتفاع اندازه بیشتری دارد.

طراحی داخلی

بر خلاف ظاهر خارجی جذاب خودرو، داخل کابین ونوسیا D60 پلاس بسیار ساده طراحی شده که نسبت به متریال بیرونی، کیفیت پایینی دارد. این امر ممکن است بخاطر قیمت پایین آن باشد.

از جمله مواردی که در کابین ونوسیا D60 پلاس به چشم می‌خورد، نمایشگر 10 اینچی و پشت‌ آمپر کیلومتر آنالوگ هستند که علاوه بر بیان سادگی، اقتصادی بودن آن را نیز به رخ بیننده می‌کشند.

d60 interior

همچنین لیور دنده مکانیکی و ترمز پارک برقی نیز در بخش کنسول مرکزی طراحی شده‌اند.

ونوسیا d60

آپشن‌ها و امکانات

چون ونوسیا D60 پلاس در رده خودروهای اقتصادی ونوسیا قرار می‌گیرد، نباید انتظار داشته باشیم که امکانات زیادی در آن تعبیه شده باشد. اما اگر بخواهیم برخی از امکانات آن را بیان کنیم، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سانروف، ورود و استارت بدون کلید از جمله این موارد خواهند بود.

قیمت ونوسیا D60 پلاس

هنوز قیمت دقیق این خودرو مشخص نشده ولی باید اشاره کنیم که قیمت ونوسیا D60 پلاس در کشور مبدا بین 12 هزار و 847 دلار تا 14 هزار و 438 دلار است. بنابراین قیمت آن باید نسبت به دیگر محصولات این شرکت که اکنون در کشور حضور دارند، پایین‌تر باشد.

معرفی ونوسیا Star

شرکت زیرمجموعه دانگ‌فنگ برای اولین بار محصول ونوسیا Star یا Xing را در سال 2019 وارد بازار چین کرد. این خودرو که در رده کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد، نسبت به V-Online از طراحی ساده‌تری برخوردار است ولی آپشن و قیمت بیشتری نسبت به آن خواهد داشت.

مشخصات فنی

شرکت سازنده دو پیشرانه هیبریدی و بنزینی را برای آن در کشور مبدا عرضه کرده بود ولی احتمال دارد تنها نسخه بنزینی آن وارد ایران شود. پیشرانه از نوع چهار سیلندر بنزینی با حجم 1.5 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر قدرت 190 اسب‌بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متری تولید کند. مسئول انتقال این قدرت به محور جلو را گیربکس 7 سرعته بر عهده دارد.

کمپانی ادعا می‌کند که شتاب صفر تا 100 ونوسیا Star برابر با 9.9 ثانیه باشد. مخزن سوخت خودرو 60 لیتری بوده و مصرف سوخت آن نیز در هر 100 کیلومتر، 6.1 لیتر خواهد بود.

طراحی ظاهری

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، طراحی این خودرو نسبت به نسخه V-Online ساده‌تر بوده و جلوپنجره کوچک‌تری دارد. در مدل قبلی، خطوط افقی پایین چراغ کمی بزرگتر بود ولی در این نسخه کوچکتر شده و تعداد لنزهای چراغ جلو نیز از سه مورد به دو عدد رسیده است.

اگر از نمای جانبی به ونوسیا Star نگاه کنید، در ابتدا رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی به چشم می‌خورند که بنظر می‌رسد نسبت به V-Online ارتفاع بیشتری داشته باشند.

ونوسیا star

در قسمت پشتی، چراغ‌های یکپارچه طوری طراحی شده‌اند که تا قسمت جانبی کشیده شده‌اند. همین امر موجب استقبال علاقمندان زیادی شده و چراغ ترمز نیز به صورت فلش رو به پایین در بالای شیشه دیده می‌شود. جالب است بدانید که این نماد، نمایانگر لوگوی کمپانی سازنده خواهد بود.

ونوسیا star

ابعاد خودرو برابر با 4691 میلی‌متر طول، 1905 میلی‌متر عرض و 1706 میلی‌متر ارتفاع بوده که نسبت به سانتافه 2016 کوچکتر است؛ طول ونوسیا Star حدود 9 میلی‌متر کوچک‌تر، عرض آن 25 میلی‌متر بزرگ‌تر و ارتفاعش 16 میلی‌متر کوچک‌تر خواهد بود. وزن خالص ونوسیا Star به 1600 کیلوگرم می‌رسد.

طراحی داخلی

در داخل کابین، دوخت زیبای چرم صندلی‌ها و رودری‌های لوکس اولین چیزی هستند که توجه بیننده را به خود جلب کرده و حس مدرن بودن را برای راننده به ارمغان می‌آورند. نمایشگر تسلایی 15.6 اینچی به علاوه صفحه دیجیتالی 12.3 اینچ پشت‌ آمپر نیز در بخش کابین حضور پیدا کرده‌اند.

Venucia Star interior

سیستم تهویه نیز در خودرو وجود دارد؛ اگر راننده بخواهد تنظیمات مربوط به آن را تغییر دهد، باید به‌ صورت دیجیتالی اقدام کند. همین امر امکان دارد موجب حواس‌پرتی راننده در هنگام رانندگی شود.

کمپانی سازنده در این خودرو نیز مانند نسل قبلی از شارژر وایرلس استفاده کرده که کنار لیور دنده قرار گرفته است؛ این آپشن در مدل V-Online، جلوی کنسول زیر آرنجی قرار داشت.

Venucia Star wireless charge

آپشن‌ها و امکانات

قیمت ونوسیا Star نسبت به V-Online بیشتر بوده، در نتیجه، باید انتظار داشته باشیم که کمپانی سازنده امکانات و آپشن‌های بیشتری نیز برای آن در نظر گرفته باشد. برخی از امکانات این محصول شامل کروز کنترل، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه، 6 ایربگ، گیربکس برقی و غیره هستند.

همچنین می‌توان در این بخش به آپشن‌هایی نظیر صندلی‌های برقی جلو و ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 15.6 اینچی، رادار خطی، رادار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی‌های جلو و سیستم تهویه دو کاناله اشاره کرد.

البته این مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، امکاناتی هستند که در کشور مبدا عرضه می‌شوند؛ پس باید منتظر باشیم تا ببینیم که کمپانی ایرانی مکث موتور چه امکاناتی را برای ونوسیا Star در نظر می‌گیرد.

قیمت ونوسیا Star

هنوز هیچگونه قیمتی برای ونوسیا Star منتشر نشده ولی قیمت آن در کشور مبدا بین 18 تا 22 هزار دلار است. بنابراین انتظار داریم که قیمت آن نسبت به نسخه V-Online موجود در کشور بیشتر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH