گوگل از تبلت جدید خود با نام گوگل پیکسل رونمایی کرد

گوگل در رویداد I/O 2023، از تبلت جدید خود به نام تبلت گوگل پیکسل رونمایی کرد. این محصول به نمایشگر ال‌سی‌دی 10.95 اینچی با نسبت تصویر 16:10 با رزولوشن 2560 در 1600 ارائه شده که روشنایی 500 نیت خواهد داشت.

دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی این دستگاه که برای تماس ویدیویی طراحی شده از ویژگی‌های خوبی مانند حالت پرتره و غیره برخوردار است. محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس 3 بوده، همچنین این تبلت از قلم‌ USI 2.0 نیز پشتیبانی می‌کند. سنسور پاور و دکمه تنظیم صدا در لبه بالایی گوشی قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن، سیستم صوتی به چهار بلندگو مجهز شده است.

وزن تبلت پیکسل معادل با 17.4 اونس (493 گرم) خواهد بود. گوگل گفته است که فناوری سه میکروفونی برای دستیار گوگل و غیره نیز در این محصول قرار دارد. در بخش پشتی دستگاه، دوربین 8 مگاپیکسلی دیگری نیز حضور پیدا کرده که توانایی ضبط ویدیو 1080p را خواهد داشت. البته ویژگی قفل چهره در این محصول در دسترس نیست.

داک بلندگوی مغناطیسی 15 واتی نیز در جعبه حضور دارد که به تقویت صدای این دستگاه کمک می‌کند. علاوه بر آن، کاربر قادر است تبلت را روی آن قرار دهد تا دستگاه شارژ شود. همچنین در هنگام تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی نیز صدا به‌ طور خودکار به بلندگوها منتقل می‌شوند.

جنس پنل پشتی از نانوسرامیک بوده و لبه‌های دستگاه به شکل گرد طراحی شده‌اند. در هنگام پخش موسیقی نیز کاربر می‌تواند به طور خودکار به بلندگوی 43.5 میلی متری با بیس چهار برابر بیشتر متصل شود.

تبلت پیکسل با یک بار شارژ باتری تا 12 ساعت ویدئو پخش می‌کند. این تبلت از اندروید 13 پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند در هنگام قرارگیری آن روی داک، اسلایدشویی از تصاویر را از طریق گوگل فوتوز به نمایش در بیاورد.

رابط کاربری به نام Home Panel نیز برای کنترل خانه هوشمند طراحی شده که از دکمه پایین سمت چپ قابل دسترسی خواهد بود. تبلت پیکسل از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. از جمله دیگر امکانات آن می‌توان به وای‌فای 6، بلوتوث 5.2 و غیره اشاره کرد. گوگل ادعا کرد که تا پنج سال بروزرسانی امنیتی اندروید را برای این دستگاه ارائه می‌کند.

تبلت پیکسل در سه رنگ‌بندی سفید، فندقی و گلبهی موجود است. رنگ سفید و گلبهی هردو به حاشیه‌های سفیدرنگی مجهز می‌شوند. تبلت پیکسل 128 گیگابایتی قیمتی برابر با 499 دلار دارد و مدل 256 گیگابایتی نیز 599 دلار قیمت خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای این تبلت قاب منحصر به‌فرد گوگل که 79 دلار قیمت دارد را نیز خریداری کنند.

اکنون کشورهایی همچون ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، سوئد، دانمارک، نروژ، هلند، ژاپن و استرالیا می‌توانند نسبت به پیش‌سفارش‌ تبلت پیکسل اقدام کنند. گوگل نیز اعلام کرد که عرضه این محصول از روز 20 ژوئن آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH