واتس‌آپ برای کانال‌های خود از طراحی مشابه با تلگرام استفاده خواهد کرد

واتس‌آپ در زمینه پیام‌رسانی افرادی و چت‌های گروهی در بستر اینترنت نقش مهمی ایفا می‌کند. با این‌حال نیازمندی‌های ارتباطی بشر با گذشت زمان تکامل یافته و واتس‌آپ اخیرا با ارائه ویژگی انجمن‌ها (Communities) تعاملات گروهی در مقیاس بزرگ‌تر را تسهیل نموده است.

شایان به ذکر است که این برنامه کماکان فاقد یک روش مقیاس‌پذیر برای ارتباط یک به چند است. این در حالیست که ویژگی کانال از سالها قبل در پیام‌رسان تلگرام ارائه شده است. به‌نظر می‌رسد که واتس‌آپ در آینده ویژگی مشابهی را با همین نام عرضه خواهد کرد. مجموعه‌ای از گزارشات اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که واتس‌آپ روی توسعه این ویژگی کار می‌کند.

پایگاه WaBetaInfo دستورالعمل جدیدی را کشف کرده که آموزش‌های لازم درباره کانال‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستورالعمل در نسخه بتا برنامه با شماره ورژن 2.23.10.14 و از طریق فروشگاه پلی استور ارائه شده است. واتس‌آپ اعلام کرده که برای تعداد اعضای هر کانال هیچ سقف از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد.

همچنین بر اساس توضیحات مندرج در دستورالعمل، این ویژگی می‌تواند برای به اشتراک گذاشتن اخبار، رویدادها و سایر اطلاعات با تعداد زیادی از مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد.

در عین‌حال شماره تلفن فرستنده برای اعضای کانال قابل رویت نبوده در نتیجه امنیت حریم خصوصی فرستنده به‌طور کامل حفظ خواهد شد. موضوع جالب توجه اینکه واتس‌آپ پیرامون رمزگذاری end-to-end ارتباطات در کانال‌ها هیچ اظهارنظری نکرده است.

تصویر اسکرین‌شات منتشر شده توسط پایگاه WABetaInfo نشان می‌دهد که به‌روزرسانی کانال‌ها ذیل آپدیت‌های وضعیت زودگذر مخاطبین نمایش داده می‌شوند. واتس‌آپ به منظور انطباق با این تغییر، نام زبانه Status را به Updates تغییر می‌دهد. این دو تغییر در کنار یکدیگر، درک روشنی را از نحوه عملکرد کانال‌ها در واتس‌آپ ارائه می‌دهند.

کانال‌ها نخستین گام فوق‌العاده برای ایجاد قابلیت پیام‌رسانی یک به چند در واتس‌آپ هستند. این سیستم احتمالا برای کسب‌وکارهایی که به‌دنبال برقراری ارتباط با مشتریان بوده یا نهادهای دولتی و خصوصی که خواهان ارائه اطلاعات به طرف‌های ذینفع هستند؛ بسیار مفید واقع خواهد شد. اهداف مورد اشاره پیش از این با به‌روزرسانی‌های وضعیت زودگذر و چندین چت گروهی با مشارکت محدود که در آنها تنها ادمین‌ها (معمولا پخش‌کننده‌ها) قادر به ارسال پیام هستند؛ تحقق پیدا می‌کرد.

اکنون تنها باید منتظر بمانیم تا کانال‌ها به‌طور رسمی در نسخه پایدار واتس‌آپ عرضه شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH