سامسونگ به‌دنبال خریداری پنل‌های اولد ساخت ال‌جی برای تلویزیون‌های خود است

سامسونگ احتمالا یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون در جهان به‌شمار می‌رود؛ اما این شرکت از سال 2015 تولید تلویزیون‌های اولد را متوقف کرده است. در عوض برند کره‌ای بر روی تولید تلویزیون‌های QLED تمرکز نموده است. این پنل‌ها به لحاظ کیفیت و هزینه تولید شباهت بسیار بیش‌تری به پنل‌های LCD دارند.

همچنین سامسونگ به سرعت در حال توسعه فناوری میکرو LED خود است. این پنل‌ها در مقایسه با نمونه‌های اولد از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار هستند؛ اما در عین‌حال بسیار گران‌قیمت بوده و تنها در اندازه‌های بسیار بزرگ قابل دسترس هستند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به‌دنبال خریداری زمان بیش‌تری برای به تکامل رساندن فناوری میکرو LED خود و پوشش دادن بازار محصولات برتر با تلویزیون‌های اولد است. سامسونگ برای دستیابی به این هدف به همسایه کره‌ای خود یعنی ال‌جی روی آورده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی اخیرا قراردادی را منعقد کرده‌اند که به موجب آن ال‌جی 2 میلیون پنل اولد باکیفیت با اندازه‌های 77 و 83 اینچی را در سال 2024، 3 میلیون واحد از این پنل‌ها را در سال 2025 و 5 میلیون واحد از آنها را در سال 2026 به سامسونگ تحویل خواهد داد.

در حال حاضر ال‌جی حدود 50 درصد از بازار تلویزیون‌های اولد در جهان را در اختیار دارد؛ در حالی‌که سونی سهم 26 درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت سونی نیز پنل‌های اولد مورد نیاز خود را از ال‌جی خریداری می‌کند.

رقابت شدید شرکت‌های چینی در بازار تلویزیون‌های LCD و عملکرد نه‌چندان مناسب سامسونگ در 3 ماهه نخست سال 2023 از جمله دلایل تغییر چشمگیر استراتژی برند کره‌ای به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH