از ساخت بسته اینترنت اختصاصی با کمک هوش مصنوعی تا بسته‌های نامحدود و پرحجم همراه اول

با نزدیک شدن به فصل تابستان و کاهش روزهایی که با اختلالات اینترنتی همراه بودیم، استفاده مردم از اینترنت به مرور زمان افزایش پیدا کرده و کاربران ساعات آنلاین بیشتری را تجربه می‌کنند.

در این شرایط، خرید بسته اینترنت متناسب با استفاده کاربران می‌تواند به یک چالش تبدیل شود، زیرا وقتی حرف از اتصال به اینترنت می‌زنیم هر کاربر رفتار متفاوتی دارد و باید شرایطی فراهم شود تا مشترکین هر اپراتور بتوانند با توجه به نیاز خود، بسته اینترنت مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنند.

طبیعتا برخی از کاربران استفاده کمتری از اینترنت دارند و نباید این دسته از کاربران را به خرید بسته‌های حجیم با پرداخت مبلغ اضافی وادار کرد. در نقطه مقابل در چند سال اخیر بحث حذف بسته‌های اینترنت پرحجم توسط اپراتورهای همراه کشور مطرح شده و بسیاری از کاربران تصور می‌کنند امکان خرید بسته با حجم بالا وجود ندارد.

اما این تفکر اشتباه است، همراه اول به عنوان اپراتور اول ارتباطی در ایران مجموعه‌ای از بسته‌های اینترنتی متناسب با نیاز هر کاربر را در نظر گرفته که قابل خریداری و استفاده است.

از طرفی امکان خرید بسته‌های ترکیبی و خرید بسته بر اساس نوع استفاده هر کاربر نیز وجود دارد که می‌تواند شما را از شر انتخاب میان بسته‌های اینترنت متداول راحت کند تا بتوانید یک بسته خاص براساس نوع نیاز خود به صورت شخصی داشته باشید، بسته اینترنتی که صرفا برای شما ساخته شده و قابل خریداری است.

اما نحوه دسترسی به این بسته‌های متنوع اینترنتی چگونه است؟ با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا در ادامه تمامی بسته‌های اینترنتی اپراتور همراه اول را به شما معرفی کرده و راه دریافت بسته‌های اختصاصی و شخصی‌سازی شده را آموزش دهیم.

همراه اول برای مشترکین خود 6 مدل بسته اینترنتی متفاوت در نظر گرفته که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید:

  • بسته‌های اینترنت معمولی
  • اینترنت همراهی
  • مدار فیروزه‌ای
  • بسته‌های ترکیبی
  • کارت شارژ اینترنت
  • رومینگ

بسته‌های اینترنت معمولی

شاید متداول‌ترین و مرسوم‌ترین روش خرید بسته اینترنت، استفاده از بسته‌های در نظر گرفته شده توسط اپراتورها است که برای تمامی کاربران در نظر گرفته شده و نمی‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. بسته‌های اینترنت همراه اول در حجم‌های متفاوت و در بازه‌های زمانی مختلف در نظر گرفته شده تا بتواند پاسخگوی نیاز تمامی اقشار جامعه با هر نوع نیازی باشد.

این بسته‌ها بر اساس 7 زمان‌بندی روزانه، هفتگی، ماهانه، دو ماهه، سه ماهه، سالانه و بلندمدت از حجم 50 مگابایت تا 15 گیگابایت برای مخاطبین در نظر گرفته شده است.

بسته‌های روزانه: بسته‌های روزانه برای آن دسته از مشترکین که برای مدت کوتاهی به اینترنت نیاز دارند، طراحی شده و حجم آن از 60 مگابایت تا 3 گیگابایت است. این بسته‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و ارزان‌ترین بسته هزار و 600 تومان قیمت دارد، بسته یک روزه 3 گیگابایت هم از 9 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

بسته‌های هفتگی: بسته‌های هفتگی نسبت به اینترنت روزانه برای استفاده در زمان طولانی‌تری در نظر گرفته شده‌اند. این بسته‌ها از 200 مگابایت تا 6 گیگابایت قابل خریداری هستند و قیمت گران‌ترین بسته این بازه زمانی 19 هزار و 500 تومان است.

بسته‌های ماهانه: می‌توان گفت که بسته‌های ماهانه محبوب‌ترین بسته‌ها برای کاربران است. این بسته‌ها با مدت زمان 30 روز برای کاربران فعال می‌شود و بیشترین تنوع را در میان بسته‌های زمان‌دار همراه اول دارد.

در بسته‌های ماهانه همراه اول تعدادی از بسته‌ها از 6 صبح تا 12 ظهر فعال است که با نام بسته‌های صبحانت شناخته می‌شود. موارد دیگر ویژه کاربران جدید است که می‌توانند بسته‌هایی با حجم خوب و قیمت کمتر از دیگر بسته‌ها را خریداری کنند. همچنین بسته‌های کاربران عادی همراه اول از حجم 3 گیگابایت تا 7 گیگابایت قابل انتخاب است.

بسته دوماهه: درحال حاضر در این بازه زمانی تنها بسته 60 روزه 12 گیگابایت با قیمت 46 هزار تومان قابل خریداری است.

در بازه زمانی سه ماهه و سالانه در حال حاضر هیچ بسته فعالی وجود ندارد.

بسته‌ بلند مدت: اما کاربران حرفه‌ای اینترنت که مصرف بالایی در طول روز دارند، از بسته اینترنت بلند مدت 120 روزه و 15 گیگابایت استفاده می‌کنند. این بسته 62 هزار تومان قیمت دارد.

بسته اینترنت نامحدود شبانه

پس از مدتی که اینترنت نامحدود شبانه غیرفعال بود، این بسته مجددا در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بسته مناسب افرادی است که قصد دانلود با حجم بالای 100 گیگابایت را دارند.

در اپلیکیشن همراه اول، بخش بسته‌های ماهانه بسته اینترنت نامحدود 30 روزه از 1 بامداد تا 11 صبح با سیاست مصرف منصفانه و اعمال محدودیت سرعت با قیمت 19 هزار و 900 تومان قابل خریداری است. این بسته تنها از اپلیکیشن همراه من و با پرداخت از اعتبار اپلیکیشن قابل دریافت است.

نحوه خرید بسته‌های معمولی همراه اول:

  • اپلیکیشن همراه من
  • استفاده از کد‌های دستوری #1* یا #10* یا #100*
  • ارسال عدد 32 لاتین به سامانه پیامکی 8080

نکات استفاده از بسته‌های اینترنت معمولی همراه اول:

  • مشترکین اعتباری هنگام خرید باید مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را همراه با هزینه بسته پرداخت کنند.
  • بسته‌های صبحانت تنها از 6 صبح تا 12 ظهر قابل استفاده است.
  • بسته‌های ویژه مشترکان جدید، برای کاربرانی است که کمتر از 30 روز از زمان فعال‌سازی سیم‌کارت همراه اول آن‌ها گذشته باشد، این بسته برای کاربران عادی و مشترکینی که 30 روز از زمان فعال‌سازی سیم‌کارتشان گذشته قابل استفاده نیست.
  • کاربرانی که بسته فعال دارند، با خرید بسته دیگر، بسته جدید برای آن‌ها رزرو خواهد شد.
  • در صورت پایان زمان یا حجم بسته اینترنت شما، تعرفه اینترنت به صورت آزاد حساب خواهد شد.

اینترنت همراهی (ساخت بسته اختصاصی شما توسط هوش مصنوعی)

اینترنت همراهی را می‌توان روش نوینی برای خرید بسته اینترنت مشترکین اپراتور همراه اول نامید. این نوع بسته‌ها توسط هوش مصنوعی و بر اساس الگوی مصرف هر کاربر به صورت اختصاصی برای وی طراحی می‌شود و صرفا مخصوص همان کاربر است. در واقع هر کاربر با مراجعه به بخش بسته همراهی در اپلیکیشن همراه من خود می‌تواند یک بسته منحصر به فرد بر اساس الگوی مصرف خود را با قیمتی مناسب دریافت کند.

این نوع بسته‌ها در میان بسته‌های اینترنت معمولی همراه اول یافت نمی‌شود و توسط هوش مصنوعی برای هر کاربر به صورت جداگانه و منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شود. نکته بسیار مهم در بسته همراهی آن است که برای مشترکین پر مصرف امکان خرید اینترنت ماهانه با حجم بیش از 7 گیگابایت وجود دارد.

همانطور که می‌دانید بسیاری از کاربران به حذف بسته‌های پرحجم توسط اپراتورهای تلفن همراه اعتراض داشتند، اما همراه اول این امکان را برای کاربران پرمصرف خود فراهم کرده تا بسته‌های حجیم خریداری کنند.

به این ترتیب اگر شما در طول ماه، ساعات زیادی آنلاین هستید و به طور مداوم از اینترنت همراه اول استفاده می‌کنید، در بخش اینترنت همراهی با بسته‌های حجیم متناسب با الگوی مصرف خود مواجه می‌شوید و بعضا می‌توانید تا 40 درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

به طور مثال در تصویر زیر دو بسته شخصی‌سازی شده توسط هوش مصنوعی برای یکی از کاربران پرمصرف را مشاهده می‌کنید. طبق تصویر این کاربر می‌تواند بسته 30 روزه 40 گیگابایت یا بسته 30 روزه 60 گیگابایت را به سلیقه خود انتخاب کند. این درحالی است که در بسته‌های اینترنت معمولی همراه اول امکان انتخاب بسته با حجم بیش از 15 گیگابایت وجود ندارد.

به این ترتیب بخش اینترنت همراه به ویژه برای مخاطبین پرمصرف می‌تواند گزینه جذابی باشد، زیرا می‌توانند از بسته‌های اینترنت مناسب خود با حجم بالا و قیمت مقرون به صرفه استفاده کنند. کاربران پرمصرف تا پیش از این مجبور بودند در طول ماه چند بار بسته بلند مدت 15 گیگابایت را خریداری کنند، اما با استفاده از بخش اینترنت همراهی، می‌توانید بسته‌های اختصاصی خود که توسط هوش مصنوعی و  بر اساس الگوی مصرف شما طراحی شده را مشاهده و خریداری کنید. طبیعتا امکان استفاده از این بسته‌ها برای افراد دیگر ممکن نیست.

ناگفته نماند در بخش بسته همراهی می‌توانید بسته‌های مکالمه و پیامک متناسب با الگوی مصرف خود را با قیمت مقرون به صرفه دریافت کنید.

نحوه خرید بسته‌های همراهی همراه اول:

  • اپلیکیشن همراه من
  • استفاده از کد‌ دستوری #211*1000* برای فعال‌سازی، کد‌ دستوری #210*1000* برای استعلام بسته‌های همراهی

نکات استفاده از بسته‌های همراهی همراه اول:

  • امکان استفاده از بسته همراهی و بسته اینترنت معمولی به صورت همزمان وجود ندارد.
  • در صورت پایان زمان یا حجم بسته اینترنت شما، تعرفه اینترنت به صورت آزاد حساب خواهد شد.
  • مشترکین اعتباری تنها هنگام خرید بسته مکالمه و پیامک همراهی باید مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را همراه با هزینه بسته پرداخت کنند.

مدار فیروزه‌ای (بسته‌های کوتاه مدت ارزان قیمت)

مدار فیروزه‌ای یکی دیگر از خدمات نسبتا جدید همراه اول است که به طور ویژه برای مشترکین کم مصرف یا افرادی که به طور موقت به اینترنت نیاز دارند، طراحی شده است. بسته‌های اینترنت مدار فیروزه‌ای، کوتاه مدت هستند و حجم کمی از اینترنت را به‌صورت ساعتی در اختیار شما قرار می‌دهند. به این ترتیب در هر زمانی که به طور موقت به اتصال اینترنت نیاز پیدا کردید و بسته فعالی نداشتید، می‌توانید از یکی از بسته‌های کوتاه مدت و کم حجم مدار فیروزه‌ای استفاده کنید.

بسته‌های مدار فیروزه‌ای قیمت بسیار مناسبی دارند و بخشی از بسته‌های این سرویس با قیمتی کمتر از هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین تنوع این سرویس‌ها در هر ساعت و مکان تغییر می‌کند؛ بنابراین با فهرست ثابتی از بسته‌ها مواجه نیستیم. شما می‌توانید در هر زمانی که نیاز به اینترنت فوری داشتید، با مراجعه به اپ همراه من یا استفاده از کد دستوری #121* این بسته‌ها را مشاهده و نسبت به نیاز خود یکی را خریداری کنید.

نحوه خرید بسته‌های مدار فیروزه‌ای:

  • اپلیکیشن همراه من
  • استفاده از کد دستوری #121*

نکات استفاده از بسته‌های مدار فیروزه‌ای همراه اول:

  • امکان استفاده از بسته دیتا مدار فیروزه‌ای و بسته اینترنت معمولی به صورت همزمان وجود ندارد.
  • امکان فعال‌سازی بسته دیتا مدار فیروزه‌ای با بسته مکالمه و پیامک به صورت همزمان وجود دارد اما دو بسته دیتا یا مکالمه را نمی‌‌توان فعال کرد.
  • در صورت پایان زمان یا حجم بسته اینترنت شما، تعرفه اینترنت به صورت آزاد حساب خواهد شد.
  • این بسته‌ها امکان رزرو ندارند.

بسته‌های ترکیبی (خودتان بسته مورد نیازتان را بسازید)

اما اگر در میان روش‌هایی که تاکنون معرفی کردیم، بسته‌ مورد نظر خود را نیافتید، می‌توانید خودتان یک بسته ترکیبی با توجه به نیازی که دارید برای خود بسازید! همراه اول این قابلیت‌ را برای مشترکین خود فراهم کرده تا بتوانند خودشان مشخص کنند که چه مقدار اینترنت، مکالمه و پیامک در طول ماه نیاز دارند تا تعداد مورد نیاز از هرکدام را با قیمتی مطلوب خریداری کنند.

در بخش بسته‌های ترکیبی شما می‌توانید مقدار مورد نیاز از اینترنت، مکالمه و پیامک را بر اساس نیازی که دارید، تعیین کرده و قیمت نهایی را پرداخت کنید. در این نوع بسته امکان خرید حجم اینترنت از نیم گیگابایت تا 8 گیگابایت به همراه مکالمه از 150 دقیقه تا 2000 دقیقه و پیامک از 150 تا 2000 عدد را نیز خواهید داشت.

بسته ترکیبی برای افرادی مناسب است که استفاده زیادی از خط همراه اول خود در طول ماه دارند. حداقل و حداکثر محدودیت در نظر گرفته شده بر اساس استفاده عموم کاربران است، اکثر ما در طول ماه حداقل  150 دقیقه مکالمه و یا 150 پیامک ارسالی داریم، بنابراین در کنار انتخاب حجم اینترنت، مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهید شد، زیرا حداقل میزان مکالمه و پیامک انتخابی در این طرح، برابر با استفاده معمول کاربران است.

در بسته‌های ترکیبی اهمیتی ندارد که شما بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنید یا مکالمه و یا پیامک، زیرا بر اساس نیاز خود می‌توانید میزان استفاده از هر کدام از این خدمات را مشخص کنید. به عنوان مثال افرادی که بیشتر از سرویس مکالمه استفاده می‌کنند، می‌توانند یک گیگابایت اینترنت، 150 پیامک و هزار دقیقه مکالمه را با قیمت حدود 53 هزار تومان خریداری کنند و دیگر هیچ هزینه‌ای تا پایان ماه پرداخت نکنند. یا آن که می‌توانید بر اساس مصرف خود، تعداد پیامک یا اینترنت یا هر سه سرویس را با تعداد بالا انتخاب کنید.

مشترکینی که از همه خدمات در تعداد بسیار بالا استفاده می‌کنند، می‌توانند 8 گیگابایت اینترنت، 2000 دقیقه مکالمه و 2 هزار پیامک را با قیمت 105 هزار تومان خریداری کنند.

نحوه خرید بسته‌های ترکیبی:

  • اپلیکیشن همراه من

نکات استفاده از بسته‌های ترکیبی همراه اول:

  • امکان استفاده از بسته ترکیبی و بسته اینترنت معمولی به صورت همزمان وجود ندارد.
  • بسته ترکیبی زمانی به پایان می‌رسد که ظرفیت استفاده از تمام بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک یا زمان بسته به پایان برسد.
  • اگر حجم اینترنت به پایان برسد، تا پایان نیافتن باندل مکالمه و پیامک امکان خرید بسته اینترنت دیگری نخواهید داشت.
  • این بسته امکان تمدید خودکار ندارد.
  • این بسته‌ها امکان رزرو ندارند.
  • بسته مکالمه و پیامک صرفا برای ارتباط درون شبکه فعال خواهد بود و مکالمه و پیامک خارج از شبکه از ظرفیت باندل‌ها نمی‌کاهد.

کارت شارژ اینترنت (خرید اینترنت بدون نیاز به کارت بانکی)

بخش دیگری از خدمات متنوعی که همراه اول برای مشترکان خود در نظر گرفته، امکان تبدیل شارژ پولی به بسته اینترنت است. گاهی اوقات امکان پرداخت هزینه اینترنت با کارت بانکی وجود ندارد، همچنین ممکن است اتباع دیگر کشورها برای خرید بسته اینترنت که نیاز به کارت بانکی است با مشکل مواجه شوند، به این ترتیب این افراد با خرید شارژ پولی همراه اول می‌توانند این میزان شارژ را به طور مستقیم به بسته اینترنت تبدیل کنند.

این خدمت در بسیاری از مواقع که نیاز به اینترنت دارید و امکان تهیه شارژ همراه اول برای شما راحت‌تر است، به کار می‌آید. به این ترتیب با فعال‌سازی طرح و وارد کردن کد شارژ، می‌توانید طبق جدول زیر میزان اینترنت در نظر گرفته شده را برای خود فعال کنید.

بر اساس جدول زیر، می‌توانید به ازای وارد کردن کد شارژ، بسته اینترنت دریافت کنید:

نحوه خرید اینترنت با کارت شارژ:

  • استفاده از کد‌ دستوری #*رمز*126*10* برای فعال‌سازی، کد‌ دستوری #10*100* برای استعلام بسته اینترنت

نکات استفاده از اینترنت همراه اول با کارت شارژ:

  • بسته‌های یک و هفت روزه امکان تمدید خودکار ندارند.
  • برای بسته 30 روزه 3 گیگابایت امکان رزرو خودکار در نظر گرفته شده که پس از اتمام حجم یا مهلت زمانی بسته اولیه برای مشترک فعال می‌شود.
  • اگر در هنگام وارد کردن کد شارژ با مشکلی مواجه شدید یا بسته به هر دلیل فعال نگردید، رمز شارژ همچنان فعال بوده و مجددا قابل استفاده است.

بسته اینترنت رومینگ (ویژه مسافرت‌های خارجی)

با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، مسافرت‌های خارج از کشور نیز مجددا از سرگرفته می‌شود، به ویژه آن که فصل تابستان در پیش است و بسیاری از هموطنان در این ایام برنامه مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی دارند. به این ترتیب همراه اول امکان خرید بسته اینترنت رومینگ را با اپلیکیشن خود فراهم کرده تا به راحتی و بدون دردسر اینترنت مورد نیاز خود را تامین کنید.

بسته‌های اینترنت رومینگ همراه اول به مقصد کشورهای عراق، امارات، قطر و ترکیه قابل خریداری است. اگر مقصد شما خارج از کشورهای نام برده بود، می‌توانید بسته‌های رومینگ دور دنیا را انتخاب کنید. برخی از بسته‌ها دارای هدیه بسته مکالمه و پیامک است که ارزش خرید بسته را افزایش می‌دهد.

نحوه خرید بسته‌های معمولی همراه اول:

  • اپلیکیشن همراه من

نکات استفاده از بسته‌های اینترنت معمولی همراه اول:

  • مشترکین اعتباری هنگام خرید باید مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را همراه با هزینه بسته پرداخت کنند.
  • کاربرانی که بسته فعال دارند، با خرید بسته دیگر، بسته جدید برای آن‌ها رزرو خواهد شد.
  • در صورت پایان زمان یا حجم بسته اینترنت شما، تعرفه اینترنت به صورت آزاد حساب خواهد شد.

سخن پایانی

همراه اول با درنظر گرفتن نیاز‌ها و سلایق طیف گسترده مشترکان خود، تلاش کرده تا هرگونه بسته اینترنتی لازم و مورد استفاده توسط کاربران را در میان انواع بسته‌های اینترنتی خود جای دهد. تفاوتی ندارد شما چند مگابایت اینترنت برای یک ساعت لازم دارید یا چندین گیگابایت اینترنت برای مدت طولانی! در هر صورت هر نوع اینترنت مورد نیاز شما با هر نوع حجم و بازه زمانی و حتی به صورت نامحدود در اختیارتان قرار داده شده است.

همچنین ارائه راه‌کارهایی مانند انتخاب بسته ترکیبی به انتخاب خود کاربر و یا بسته اینترنت همراهی که به کمک هوش مصنوعی و براساس الگوی مصرف کاربر در نظر گرفته می‌شود، موجب شده تا میزان هدر رفت هزینه‌ها در مقایسه با روش‌های معمولی و متداول خرید بسته کاهش پیدا کند و مشترکان بتوانند بر اساس نیاز واقعی خود، میزان مصرفشان را مدیریت کنند.

1 در مورد “از ساخت بسته اینترنت اختصاصی با کمک هوش مصنوعی تا بسته‌های نامحدود و پرحجم همراه اول”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH