سانترال پاناسونیک : راه حلی مطمئن برای ارتباطات تلفنی

ارتباط تلفنی درست و بهینه با مشتریان، کلید اصلی موفقیت یک کسب و کار به شمار می‌رود. شاید به همین دلیل بود که مدیریت این ارتباطات، خیلی زود به یک دغدغه اساسی برای مدیران تبدیل شد. دغدغه‌ای که البته به سادگی و توسط سانترال پاناسونیک قابل رفع شدن است. سال‌هاست که مجموعه‌های کاری، سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌های تجاری و … برای ارتباط موثر با مشتری‌های خود، از سانترال‌های شرکت پاناسونیک استفاده می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین مزایای استفاده از سانترال پاناسونیک آشنا کنیم. اگر شما هم به دنبال راه حلی مطمئن برای ارتباطات تلفنی هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

سانترال پاناسونیک چیست؟

در اولین قدم، باید تعریف درستی از دستگاه سانترال پاناسونیک که با نام PBX شناخته می‌شود، داشته باشیم. این دستگاه فیزیکی مانند یک مخابرات محلی عمل کرده و خطوط تلفن شهری یک مجموعه را داخل خود، تجمیع می‌کند. همه این خطوط در مرحله بعد و از طریق یک خط داخلی، در اختیار هر کارمند قرار می‌گیرد.

به بیانی ساده‌تر، با سانترال پاناسونیک، هر کارمند تنها با در اختیار داشتن یک خط داخلی و یک تلفن سانترال، می‌تواند به تماس‌های ورودی از همه خطوط شهری پاسخ داده و با هر کدام از آن‌ها، به برقراری تماس بپردازد.

این موضوع را می‌توان اصلی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت یک دستگاه سانترال پاناسونیک دانست. با نصب و راه‌اندازی این باکس سخت افزاری، دیگر نیازی نیست برای انتقال هر خط شهری به هر کارمند، یک سیم و یک تلفن جداگانه در نظر گرفت. بلکه تنها با یک خط و یک دستگاه تلفن، کل خطوط در اختیار او قرار می‌گیرند.

در تعریف سانترال پاناسونیک، دو فاکتور مهم وجود دارند: ظرفیت دریافت خطوط شهری و توانایی تخصیص خطوط داخلی.

به عنوان مثال، یک باکس سانترال مثل دستگاه سانترال پاناسونیک KX-TES824 ظرفیت ورود 3 خط شهری و اختصاص 8 خط داخلی را دارد. این بدان معنی است که 8 کارمند می‌توانند به صورت همزمان از 3 خط شهری مجموعه استفاده نمایند. که این خطوط قابل ارتقا هستند و با توجه به افزایش ظرفیت سانترال قیمت آن نیز افزایش می یابد.

شما میتوانید قیمت سانترال پاناسونیک kx-tes824 را از لینک داده مشاهده نمایید.

سانترال‌های پاناسونیک به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

سانترال‌های آنالوگ

این باکس‌ها بر پایه خطوط آنالوگ مخابرات کار می‌کنند و کلیه اتصالات آن‌ها هم از طریق سیم‌کشی صورت می‌گیرند. دستگاه‌های سری TES و TDA پاناسونیک، از دسته مدل‌های آنالوگ محسوب می‌شوند.

سانترال‌های تحت شبکه

سری TDE و NS پاناسونیک در ردیف سانترال تحت شبکه قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها می‌توانند از امکانات ویپ استفاده کرده و بدون نیاز به سیم کشی و تنها از طریق کابل اترنت و آی پی، داخلی‌ها و خطوط شهری مجموعه‌های کاری را مدیریت کنند.

در بحث سانترال پاناسونیک، داخلی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. یکی از مهم‌ترین وجه تمایز‌های این دستگاه‌ها، در نوع داخلی‌هایی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بر اساس این داخلی‌ها است که شما باید تلفن‌های سانترال یا اداری مورد استفاده در کسب و کار خود را انتخاب کنید.

انواع داخلی‌های سانترال پاناسونیک کدامند؟

به طور کلی، هر سانترال پاناسونیک، می‌تواند یک یا چند نوع از داخلی‌های زیر را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار دهد:

  • داخلی آنالوگ

  • داخلی هیبرید

  • داخلی دیجیتال

  • داخلی تحت شبکه

داخلی‌های آنالوگ این امکان را فراهم می‌کنند که شما بتوانید از تلفن‌های خانگی، دستگاه پوز، فکس و … در مجموعه کاری خود استفاده کنید. اگرچه تلفن‌های آنالوگ نسبت به سایر مدل‌های تلفن سانترال از امکانات کمتری برخوردار هستند؛ اما در عین حال قیمت آن‌ها به همان نسبت، پایین‌تر است.

داخلی هیبرید و دیجیتال در سانترال‌های آنالوگ وجود دارند و امکانات مختلفی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند. تلفن‌های هیبرید با دو رشته سیم و مدل‌های دیجیتال با یک رشته سیم به باکس سانترال مرکزی وصل می‌شوند.

در تلفن‌های سانترال هیبرید و دیجیتال، قابلیت‌هایی مانند ترانسفر و هولد تماس، کلیدهای قابل برنامه‌ریزی، امکان استفاده از هدست، کنفرانس‌های صوتی و … تعبیه شده‌اند. این امکانات در تلفن‌های آنالوگ وجود ندارند.

داخلی‌های تحت شبکه برای استفاده از تلفن‌های ویپ که بر اساس فناوری VoIP صدا را در بستر اینترنت انتقال می‌دهند، طراحی شده‌اند. تلفن‌های تحت شبکه از کیفیت صدای بهتری برخوردار بوده و نصب و راه‌اندازی آن‌ها هم نسبت به سایر مدل‌های تلفن سانترال، ساده‌تر است.

مهم‌ترین مزایای سانترال پاناسونیک

علاوه بر مدیریت خطوط شهری، دستگاه سانترال پاناسونیک مزایای دیگری را هم در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد. راه‌اندازی اپراتور گویا یکی از بهترین و مفیدترین کاربردهای این مرکز تلفن است. با خرید و نصب کارت‌های سانترال مربوطه (کارت دیزا)، می‌توانید اپراتور گویای مجموعه خود را برای تعداد مشخصی از تماس‌های همزمان، فعال نمایید.

با خرید و راه‌اندازی یک صندوق صوتی، می‌توانید همه تماس‌های ورودی و خروجی مجموعه را ضبط نموده و روی کیفیت پاسخ‌گویی کارمندان، نظارت داشته باشید. در صورت تمایل، می‌توانید با خرید کارت توسعه مورد نیاز، قابلیت باز کردن درب ورودی با فشار دادن یک کلید روی تلفن‌های سانترال را هم فعال نمایید.

امکان فعال‌سازی کالر آیدی و مشاهده شماره‌های ورودی، یکی دیگر از قابلیت‌های جالب دستگاه سانترال پاناسونیک است. در کنار این موارد، می‌توان به پاسخ‌گویی سریع به مشتریان، برقراری کنفراس‌های صوتی با مشتریان و … هم به عنوان برخی دیگر از مزایای مرکز تلفن پاناسونیک اشاره کرد.

خرید و نصب سانترال پاناسونیک

احتمالا بعد از آشنا شدن با خدمت و مزایای متنوع سانترال پاناسونیک، به فکر خرید و نصب آن در مجموعه کاری خود افتاده باشید. اگر پاسخ مثبت است، توصیه می‌کنیم این کار را فقط در نمایندگی‌ها و مراکز مجاز پاناسونیک در ایران از قبیل شرکت ایده آل گستر انجام دهید.

خرید از نمایندگی‌های معتبر علاوه بر اطمینان از اصل بودن سانترال و سایر تجهیزات خریداری شده، مزایایی مانند گارانتی معتبر 1 ساله، نصب و راه‌اندازی توسط تکنسین‌های فنی، خدمات پس از فروش مناسب و … را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

هر مجموعه کاری فارغ از وسعت کسب و کار خود، به یک مرکز تلفن برای مدیریت ارتباطات تلفنی خود با مشتریان نیازمند است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای راه‌اندازی این مرکز تلفن، سانترال پاناسونیک است.

در این مقاله سعی کردیم دید روشنی نسبت به سانترال پاناسونیک به عنوان راه حلی مطمئن برای مدیریت ارتباطات تلفنی بیزینس‌های مختلف بپردازیم. امیدواریم مطالب مطرح شده، برای شما عزیزان مفید بوده باشد و اکنون بتوانید یک مرکز تلفن متناسب با نیازهای کسب و کارهای خود را به راحتی، انتخاب، خرید و راه‌اندازی کنید.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH