بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی نوت۴ (Note 4): به دنبال قلمرو!

Galaxy-Note-4-Review-(1)

وقتی که سامسونگ نخستین محصول از سری نوت خود را روانه بازار کرد، بسیاری این کارش را اشتباه قلمداد می‌کردند و معتقد بودند که شکستی بزرگ برای سامسونگ رقم خواهد خورد. یکی از افرادی که خیلی در آن زمان به پر و پای سامسونگ می‌پیچید، استیو جابز خدا بیامرز بود. اگر از علاقه‌مندان به آی‌تی باشید، هیچ وقت آن جمله معروف جابز در رابطه با سری نوت را فراموش نخواهید کرد “ هیچ کس حاضر به خرید مدلی با صفحه نمایش بزرگ نیست!” اما آقای جابز، نیستی که ببینی نه تنها خریداری شد بلکه فروش میلیونی نیز داشت و آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که اکنون هر کمپانی که به ذهن‌تان برسد حداقل یک فبلت دارد! چرا راه دور برویم، حتی در این اواخر کمپانی مغرور و خودخواهی که شما دوباره به آن سر و سامان دادید، مدلی را معرفی کرده که سایز نمایشگرش حتی بزرگ‌تر از آن نوت 5.3 اینچی است که زمانی شما آن را مورد تمسخر قرار دادید و این کارتان بعدها موجبات خنده و شادی دیگران را فراهم کرد! به شخصه معتقدم اگر سامسونگ شروع به تمسخر اپل بابت این کارش نکرده و پس از معرفی آی‌فون 6 پلاس تنها سکوت می‌کرد، خیلی برای این سیب مغرور سنگین‌تر تمام می‌شد.

سامسونگ با استارت زدن شاخه فبلت‌ها هر ساله مدلی را از همین سری روانه بازار می‌کند و به هیچ وجه قصد پا پس کشیدن را ندارد. چندی پیش نیز در نمایشگاه IFA از نسل چهارم این سری دوست داشتنی پرده برداشت و اکنون قدوم مبارکش را در آزمایشگاه ما گذاشته و قصد داریم تا یک بررسی لایت از این گجت دوست داشتنی را داشته باشیم. اگر می‌خواهید بدانید که گلکسی نوت 4 چه حرف‌هایی برای گفتن دارد، با ما همراه باشید.

پلاستیک با چاشنی فلز!

وقتی صحبت از سامسونگ به میان می‌آید، ناخودآگاه واژه “پلاستیک” در ذهن‌مان نقش می‌بندد! همین مسئله پلاستیکی بودن سامسونگی‌ها را آن‌قدر بر سر این کمپانی زدند تا بالاخره از گلکسی آلفای نیمه فلزی خود پرده برداشت و تصمیم گرفت برای همیشه از شر این حرف و حدیث‌ها راحت شود.

اطراف بدنه گلکسی نوت 4 از آلومینیوم ساخته شده اما بدنه پشتی دستگاه همچنان پلاستیکی است. این قاب نسبت به گذشته بسیار با کیفیت‌تر بوده و با طرح چرمی خود زیبایی خاصی را به دستگاه بخشیده است. هرچه فکرش را می‌کنم نمی‌دانم چرا سامسونگ به‌جای پلاستیک با طرح چرم، از خود چرم استفاده نکرده؟! تا هم سبکی نوین در زمینه طراحی ابداع کرده باشد و هم از زیر تیغ منتقدها خارج شود!

Galaxy Note 4 Review (9)

سامسونگ برای آنکه نشان دهد اطراف دستگاه فلزی است (مثل اینکه خیلی با خودش حال می‌کنه!) کناره‌های آن را تراشیده و همین امر طراحی محصول را از یکنواختی در آورده و موجب شده تا زیبایی آن دو چندان شود.

Galaxy Note 4 Review (18)

در نگاه از رو به رو، مطابق معمول بیشتر فضا به نمایشگر اختصاص داده شده که در زیر آن دکمه Home (خانه) معروف سامسونگ به چشم می‌خورد که در کنار خود دو دکمه لمسی را نیز جای داده است. به شخصه استفاده از کلید‌های سخت افزاری را در زیر نمایشگر محصولات سامسونگ، یکی از نقاط قوت این کمپانی می‌دانم چرا که همین مسئله موجب شده تا شما از تمامی فضای نمایشگر استفاده کنید و دیگر بخشی را به کلیدهای نرم افزاری در زیر صفحه اختصاص ندهید (امان از دست این هواوی و کلیدهای مزاحمش!).

Galaxy Note 4 Review (8)


Galaxy Note 4 Review (35)

Bezel دستگاه نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته و می‌تواند از این مقدار نیز کمتر شود. در بالای نمایشگر درست در مرکز، لوگوی سامسونگ قرار گرفته و در بالای آن، سنسورهای خاص این کمپانی به چشم می‌خورد. دوربین مکالمه تصویری نیز در بالا و سمت راست دستگاه جا خوش کرده است.

Galaxy Note 4 Review (2)

اگر دستگاه را به پشت برگردانید، با لنز دوربین مواجه می‌شوید که همچون چشمانی از حدقه بیرون زده به نظر می‌رسد و هم سطح با بدنه نیست. در زیر این لنز هم به تک فلاش LED و سنسور ضربان قلب بر می‌خوریم که از جمله سنسورهای منحصر به فرد در محصولات سامسونگ است. تک اسپیکر دستگاه در بخش پایین و سمت چپ جای گرفته که آن‌قدرها هم جای خوبی برای اسپیکر نیست، چرا که هنگام در دست گرفتن فبلت، به طور مداوم دست‌تان بر روی آن قرار می‌گیرد و همین باعث شده تا با دست‌های خودتان از رسیدن صدا به گوش مبارک جلوگیری کنید!

Galaxy Note 4 Review (11)


Galaxy Note 4 Review (12)


Galaxy Note 4 Review (13)

 

اگر نگاهی به زیر نوت4 بیندازید، با بخشی انحنا‌دار مواجه می‌شوید که در مرکز خود پورت میکرو USB را جای داده است. قلم کاربردی سری نوت را نیز در سمت راست همین بخش خواهید دید.

Galaxy Note 4 Review (5)

جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بالا و سمت راست قرار گرفته که بزرگ‌تر بودن سایزش از بدنه دستگاه، موجب شده تا اطراف آن یک نیم دایره به‌وجود آید. این نقش و نگارها و منحنی‌های موجود در بدنه گلکسی نوت4 آن را زیباتر از گذشته کرده که همین امر نشان از دقت بیشتر سامسونگ به طراحی است.

Galaxy Note 4 Review (7)

در سمت راست دستگاه کلید پاور کمی به دور از مرکز قرار گرفته و در سمت چپ کلیدهای یکپارچه صدا به چشم می‌خورد.

Galaxy Note 4 Review (4)


Galaxy Note 4 Review (6)

از آنجایی که قاب پشتی به راحتی از بدنه جدا می‌شود، شاهد درگاه سیم کارت و یا کارت حافظه در بدنه دستگاه نیستیم و همه این موارد به پشت منتقل شده است.

Galaxy Note 4 Review (20)

با اینکه شاهد افزایش سایز نمایشگر نسبت به نسل قبلی نیستیم، اما ارتفاع و ضخامت گوشی افزایش یافته است. گویا سامسونگ زیاد اهمیتی به تناسب اندام فرزندش نمی‌دهد چرا که 8 گرمی هم سنگین‌تر از قبل شده!

نوت4 برای راست دست هاست!

همه ما می‌دانیم کار کردن با نوت4 با یک دست غیرممکن است! البته واژه “غیر ممکن” به معنای واقعی خود نیست و چیزی شبیه به ماموریت‌های غیر ممکن است که توسط تام کروز در نهایت ممکن می‌شود. البته این غیر ممکن بودن به طور کلی دست شما را نبسته بلکه مشکل اینجاست که اگر قصد کار با یک دست را داشته باشید، دیگر آن کنترل همیشگی را بر روی دستگاه ندارید و هر آن ممکن است همچون یک ماهی از میان دستان‌تان سر خورده و 3 میلیون تومان ناقابل را پخش بر زمین ببینید! خود سامسونگ هم به این قضیه پی برده و محصولش را طوری طراحی کرده که استفاده از آن با دو دست فوق العاده لذت بخش باشد. از آنجایی که تعداد راست دست‌ها نسبت به چپ دست‌ها بیشتر است (واقعا چرا؟!) سامسونگ نیز نوت 4 را برای راست دست‌ها ساخته است. شما با دست چپ خود دستگاه را در دست می‌گیرید و با دست راست قلم را بر می‌دارید و خیلی راحت مشغول کار با گجت دلبندتان می‌شوید، بدون آنکه نگران زمین خوردن باشید. حتی وقتی که با دست چپ دستگاه را در دست دارید، کلیدهای یکپارچه صدا درست در زیر انگشت شصت و کلید پاور در زیر انگشت اشاره شماست و همه چیز تحت کنترل‌تان خواهد بود. پس در می‌یابیم که اندیشه‌ای در پس قرار دادن کلیدهای یکپارچه صدا در سمت مخالف کلید پاور است و این کار آنچنان که فکرش را می‌کنید، بیهوده نبوده!

Galaxy Note 4 Review (36)

 

به دنیای پیکسل‌ها خوش آمدید!

در سال‌های نه چندان دور وقتی مدلی با نمایشگر HD می‌دیدید از فرط شادی در پوست خود نگنجیده و صبح تا شب در فکر خرید یکی از آنها بودید تا هر آنچه که در صفحه است، با کیفیت‌تر ببینید. اما اکنون HD که سهل است در فکر QHD هستید! اتفاقا نوت ۴ نیز یکی از همین مدل‌هایی ‌است که با نمایشگر QHD معرفی شده است. میزان 5.7 اینچ برای نمایشگر، حاکی از آن است که در هر اینچ شاهد 515 پیکسل خواهید بود اما این مقدار چگالی پیکسلی، تا حد زیادی بازی با اعداد و ارقام بوده و بیش از همه برای عقب نماندن از قافله پیشرفت است چرا که چشم من و شما قادر به تشخیص این تعداد پیکسل نیست و در عمل آنچه که شما در یک نمایشگر Full HD‌ می‌بینید با نمایشگر QHD تفاوت چندانی ندارد! برای اینکه بدانید حرف‌هایمان به دور از واقعیت نیست نمایشگر QHD نوت ۴ را در مقابل Full HD سونی Xperia Z3 قرار دادیم و مشغول عکاسی از آن شدیم که حاصل کار را در زیر مشاهده می‌کنید (نمایشگر سمت راست همان نوت۴ قصه ماست).

Galaxy Note 4 Review (37)

این نمایشگر به فناوری Super AMOLED نیز مجهز شده و در نگاه از زوایا بدون هیچ گونه رنگ پریدگی هر آنچه که در صفحه به نمایش در آمده را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد. گوریلا گلاس ۳ نیز محافظ چنین صفحه نمایش خارق العاده‌ای خواهد بود پس بدانید که همه خوب‌ها دست در دست هم گذاشته و نمایشگر نوت ۴ را تشکیل داده‌اند. برای آنکه در شرایط برابر نیز نمایشگر را مورد بررسی قرار دهیم، آن را در مقابل ال جی G3 قرار دادیم چرا که هر دو از نمایشگر QHD و سایزی نزدیک به هم برخوردار هستند (مدل سمت راست نوت ۴ است؛ برای تماشای عکس‌ در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید.).

اگر وارد بخش تنظیمات نمایشگر دستگاه شوید، با گزینه‌ای با نام Smart Stay آشنا خواهید شد که با فعال کردن آن تا زمانی که به صفحه نگاه می‌کنید میزان نور نمایشگر کاهش نمی‌یابد و هیچ‌گاه صفحه خاموش نخواهد شد. اگر کمی پایین‌تر بیایید، می‌توانید با فعال کردن گزینه Increase Touch Sensitivity میزان حساسیت تاچ را افزایش دهید و به این ترتیب نمایشگر به تماس هر چیزی با آن پاسخ خواهد داد.

Galaxy Note 4 Review (60)

میزان نور نمایشگر در حد قابل قبولی است و در زیر نور آفتاب تقریبا بدون مشکل می‌توانید محتوای به نمایش در آمده در صفحه را مشاهده کنید، البته میزان رفلکس بالاست و نمایشگر کمی بیش از اندازه نسبت به نمایش دادن آن سوی خیابان اشتیاق دارد. نکته جالب اینکه اگر جز آن دسته کسانی هستید که در تاریکی (مثلا شب قبل از خواب) بیش از اندازه با گوشی خود کار می‌کنید، نوت 4 بهترین گزینه برای شماست. زیرا با پایین آوردن نور نمایشگر صفحه تا مرز تاریکی پیش خواهد رفت و دیگر با دیدن آن، آزرده خاطر نخواهید شد. برای مقایسه میزان حداکثر و حداقلی نور صفحه با رقبا، می‌توانید از نمودار زیر استفاده کنید (از بالای نمودار، گزینه‌ها را تغییر دهید).

8 هسته در خدمت شما! وقتی به بخشی همچون سخت افزار می‌رسیم، محصولات سامسونگ حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند. نوت ۴ نیز جدیدترین محصول سامسونگ است و بدیهی است که از به روز ترین سخت افزار بهره‌مند است. مطابق معمول این محصول نیز در دو نسخه عرضه می‌شود. یکی با چیپست اسنپدراگون 805 و واحد گرافیکی آدرنو 420 و دیگری با اگزینوس 7 اکتا نسخه 5433! دست بر قضا مدلی که در اختیار ما بود از نوع دوم است، به همین جهت فهمیدیم که با یک مدل 8 هسته‌ای طرف هستیم، جایی که 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A57  با فرکانس 1.9 گیگاهرتز قرار دارند. واحد گرافیکی Mali-T760 و 3 گیگابایت رم را نیز به آن اضافه کنید تا بدانید با یک غول در دنیای تکنولوژی طرف هستید. برای بررسی دقیق‌تر آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم. در گام نخست به سراغ بنچ‌مارک پی رفتیم. محاسبه این عدد در ۱۶۶ میلی ثانیه اتفاق افتاد تا نوت ۴ را از این لحاظ در میانه‌های جدول جای دهد. Galaxy Note 4 Review (32)

در گام دوم آزمون محبوب AnTuTu بود که جلو آمد. در نسخه پنجم از این آزمون، نوت ۴ توانست به امتیاز فوق العاده بالای 48607 دست یابد، اما از آنجایی که دیگرگجت‌های مطرح بازار را با نسخه چهارم از این برنامه تست کرده بودیم برای رعایت اعتدال، نوت4 را در این نسخه نیز سنجیدیم و امتیاز 43413 به آن تعلق گرفت. در نمودار زیر جایگاه نوت را در مقایسه با رقبا مشاهده می‌کنید.

Galaxy Note 4 Review (31)

در مرحله بعد به سراغ آزمون Quadrant رفتیم تا در 4 مرحله مجزا، بخش‌های مختلف گوشی را به چالش (چالش سطل آب یخ نه‌ها!) دعوت کنیم که نتایج را در زیر مشاهده می‌کنید (از بالای نمودار گزینه‌ها را تغییر دهید).

برای آنکه عملکرد واحد گرافیکی را به صورت جداگانه بسنجیم، از Bonsai استفاده کردیم.

Galaxy Note 4 Review (30)

بعد از اینکه با اجرای بنچمارک Bonsai میان واحد گرافیکی و پردازنده تبعیض قائل شدیم، تصمیم گرفتیم تا توانایی پردازنده را نیز به تنهایی بسنجیم، به همین سبب از برنامه CPU Prime استفاده کردیم که در نهایت امتیاز باور نکردنی 12029 به نسخه چهارم از سری نوت تعلق گرفت.

Galaxy Note 4 Review (38)

پس از آن در برنامه Vellamo دو تست HTML5 و Metal گرفته شد.

Galaxy Note 4 Review (39)

و در آخر سری هم به آزمون GeekBench زدیم و به قائله پایان دادیم.

Galaxy Note 4 Review (33)

مگر می‌شود مدلی با نمایشگری بزرگ و سخت افزاری فوق‌العاده قدرتمند به دست‌تان برسد و با آن چند دقیقه‌ای بازی نکنید؟ ماهم نوت 4 را داشتیم و عنوانی چون نیدفور اسپید را بر روی آن ریختیم و آن‌قدر غرق در بازی بودیم که متوجه گذر زمان نشدیم، غافل از اینکه بیش از 40 دقیقه از بازی کردنمان می‌گذشت اما خبری از داغ شدن نبود! البته نه اینکه داغ نشود، مثل همیشه با بالا گرفتن تب و تاب بازی دما نیز بالا می‌رفت اما به قدری نبود که بتوان برچسب داغ شدن را به آن چسباند!

Galaxy Note 4 Review (40)

 

16 میلیون پیکسل از حدقه بیرون زده!

سامسونگ در بخشی چون دوربین، همیشه حرف‌هایی برای گفتن داشته است. میزان مگاپیکسل دوربین‌هایش خیلی نزدیک به هم است و در میان محصولات مطرحش، دوربین های 8 و 13 و 16 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد و نه همچون نوکیا (مایکروسافت، غول ردموندی، لومیا هرچیزی میشه گفت بجز نوکیا!) از 8 و 10 شروع کرده و به 20 و 41 رسیده و نه همچون اپل که از 8 و 8 به 8 رسید! نوت 3 دوربینش 13 مگاپیکسلی بود و حالا نوت 4 با میزان 16 مگاپیکسلی قد علم کرده است. البته مگاپیکسل همه چیز نیست و تنها یکی از فاکتورهای مهم در عکاسی محسوب می‌شود به همین دلیل لرزش گیر اپتیکال هم برای دوربین قرار داده تا در همه فاکتورها حرفی برای گفتن داشته باشد. طبق گفته‌های خود سامسونگ، این دوربین تا 60 درصد نور بیشتری را دریافت می‌کند. گشادی دیافراگم لنز نیز برابر با F/2.2 است. به شخصه نمی‌دانم که چرا برخی کمپانی‌ها در رابطه با فلاش دوربین ها خساست به خرج می‌دهند و محصولات‌شان را تنها به یک فلاش LED ساده مجهز می‌کنند در حالی که قرار دادن دو فلاش LED و یا تک فلاش زنون، می‌تواند کمک شایانی به ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور داشته باشد.

Galaxy Note 4 Review (41)

در این مدل از لحاظ نرم افزاری شاهد تغییرات خاص و فوق العاده‌ای نسبت به سایر پرچمداران سامسونگ نیستیم. همچون گذشته یکی از قابلیت‌های خاص که Selective Focus نام دارد بر روی نسخه چهارم از سری نوت قرار گرفته است. در این حالت دوربین چندین تصویر متفاوت را گرفته و با ترکیب آن‌ها، یک تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد، در نتیجه می‌توانید پس از ثبت عکس نیز فوکوس را تغییر دهید موردی که نوکیا بدعت گذار آن بود (روحش شاد!). ناگفته نماند که این قابلیت اصلا در حد و اندازه‌های سامسونگ نیست و در مقایسه با Lumia ReFocus نوکیا و یا Background DeFocus سونی که عملکردی مشابه دارند به هیچ وجه قابل مقایسه نیست! اکثر اوقات پس از ثبت عکس در تشخیص جسم و پس زمینه دچار مشکل شده تا جایی که شاید 10 بار از سوژه با این روش عکس بگیرید و تنها یک بار اجازه استفاده از این قابلیت به شما داده شود! (مثل عکس زیر)

Galaxy Note 4 Review (43)

بخشی دیگر با نام Beauty Face بر روی آن قرار گرفته که هنگام عکس برداری با تشخیص چهره فرد، صورت آن را به نوعی روتوش شده نشان داده و پس از ثبت عکس گمان می‌کنید که عکس فتوشاپی است!

Panorama به شما امکان ثبت تصاویر 360 درجه‌ای را می‌دهد که عملکرد آن در نوت 4 عالی است. جالب است بدانید که این عکس‌ها با رزولوشن 56.6 مگاپیکسل ثبت می‌شوند در حالی که پانورامای آیفون 6 قادر به ثبت تصاویر با رزولوشنی بیش از 43 مگاپیکسلی نیست!

با Dual Camera می‌توانید یک عکس و واکنش‌تان به آن عکس را ثبت کنید. بدین ترتیب که هنگام تصویر برداری دوربین جلو نیز فعال شده و تصویری از نمای این طرف گوشی را نشان می‌دهد و در گوشه‌ای از عکس به نمایش در می‌آورد و یکی از مزایای این قابلیت حضور عکاس عکس‌های دسته جمعی، در تصویر است.

Wide-Selfieقابلیت دیگری است که به شما کمک می‌کند تا با دوربین جلو گوشی تصاویر پانوراما بگیرید! در نتیجه هنگام تصویر برداری به صورت سلفی، می‌توانید محیط بیشتری را در تصویر بگنجانید (برای وقتی که بخواید N نفری سلفی بگیرید، عالیه!)

Rear-Cam Selfie هم برای وقتی است که از دست کیفیت نه چندان خوب دوربین جلو ناراضی باشید! با این قابلیت می‌توانید توسط دوربین اصلی دستگاه به صورت سلفی عکس بگیرید و همچنین قادر هستید تا از سنسور ضربان قلب بعنوان شاتر دوربین استفاده کنید.

با Shot & More هم می‌توانید چندین عکس متوالی را از یک صحنه بگیرید و با ترکیب آنظ ها خالق تصاویر فوق العاده‌ای باشید. بعنوان مثال از دوست خود بخواهید که یک حرکت آکروباتیک انجام دهد و با این روش از او فیلم بگیرید و در نهایت تمام عکس‌ها را با هم ترکیب کنید و در یک تصاویر تمام حرکاتی که دوست‌تان در آن زمان انجام داده را به نمایش درآورید. مورد جالب دیگر این که تصور کنید در یک مکان بسیار زیبا از دوستان عکس گرفته‌اید و همه چیز بر وفق مراد است بجز دوست‌تان که در لحظه ثبت عکس چشمانش را بسته! با این قابلیت می‌توانید تصویری قبل از بسته شدن چشمان را به نمایش در آورید. حتی اگر هنگام ثبت عکس شخصی از جلوی دوربین رد شده باشد قادر خواهید بود تا او را از تصویر حذف کنید.

آخرین قابلیت نیز Virtual Tour نام دارد که می‌توانید یک تور تصویری از محیطی که در آن هستید بسازید. در پایان تصاویر ثبت شده نیز چیزی شبیه به یک ویدیو خواهد بود و تفاوت این قابلیت با پانوراما در حرکت طولی است به این معنی که می‌توانید با این قابلیت در یک راهرو حرکت کنید و از قسمت‌ّهای مختلف عکس بگیرید.

در کل قابلیت‌های جالبی برای دوربین در نظر گرفته شده که برخی از آنها فوق العاده کاربردی نیز هستند اما در مقابل آپشن‌های اضافی دوربین در 20 مگاپیکسلی‌های سونی حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. در ادامه تصاویری را که در حالت‌های مختلف توسط دوربین گلکسی نوت 4 شکار شده را مشاهده می‌کنید (برای دیدن عکس‌ در سایز اصلی، بر روی آن کلیک کنید).

از لحاظ فیلم برداری نوت 4 قادر است تا به صورت 4K فیلم برداری کند. در ویدیوی یک دقیقه‌ای که به صورت Full HD با این مدل گرفتیم حجم آن 124 مگابایت شد و شاهد نویزی در تصویر نبودیم. قابلیت تصویر برداری به صورت اسلوموشن نیز بر روی این مدل قرار گرفته که توسط آن می‌توانید فیلم‌هایی را به صورت صحنه آهسته ضبط کنید که در نوع خود جالب است.

گلکسی نوت 4 به یک دوربین 3.7 مگاپیکسلی در جلو نیز مجهز شده که می‌تواند به صورت 1440p فیلم بگیرد. عکس‌های سلفی در حد و اندازه‌های نام نوت 4 نیست و مدل‌هایی همچون اسند پی 7 از هواوی عکس‌های سلفی بهتری را ثبت می‌کنند اما اگر علاقه مند به چت‌های تصویری هستید، نوت 4 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ذکر این نکات نیز در رابطه با دوربین خالی از لطف نیست.

اگر میزان شارژ دستگاه به زیر 15 درصد برسد امکان استفاده از فلاش دوربین نیست و در صورتی که این میزان به زیر 5 درصد برسد حتی قادر به ورود به بخش دوربین نیستید.
گرچه خبری از کلید شاتر اختصاصی نیست اما در تنظیمات دستگاه می‌توانید از کلید‌های یکپارچه صدا بعنوان شاتر دوربین استفاده کنید.
سرعت شاتر بسیار عالی است و در کسری از ثانیه عکس مورد نظرتان ثبت خواهد شد و دیگری نیازی نیست که صبر کنید تا بالاخره بتوانید از غوره حلوا بسازید!
در تنظیمات دوربین بخشی به نام Voice Control قرار گرفته که با فعال کردن آن می‌توانید با گفتن برخی کلمات بدون دست زدن به نوت ۴ اقدام به ثبت عکس نمایید.

Galaxy Note 4 Review (44)

 

دیگری نیازی به قلم و کاغذ ندارید!

یکی از بخش‌هایی که می‌تواند نوت 4 و در کل سری نوت را نسبت به سایر فبلت‌ها متمایز کند، بدون شک همین قلم S-Pen است. در این مدل خود قلم نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته اما امکان لغزش آن از دست به صفر رسیده است. مطابق معمول هم یک دکمه بر روی آن قرار گرفته تا هنگام نزدیک کردن قلم به صفحه و فشردن آن 4 گزینه در دسترس شما قرار گیرد (با بیرون آوردن قلم از جایگاهش نیز همین گزینه‌ها بر روی صفحه ظاهر خواهد شد).

Galaxy Note 4 Review (16)

گزینه اول Action Memo نام دارد که با انتخاب آن دفترچه یادداشتی نمایان خواهد شد و می‌توانید هرچه را که دوست دارید بر روی صفحه بنویسید! آپشن‌های بیشتری نیز همچون رنگ و نوع قلم و پین کردن آن بر روی صفحه برای شما تعبیه شده تا بتوانید نهایت استفاده را از قلم دستگاه ببرید. در گلکسی نوت 3 و نسل‌های قبلی اندکی فاصله میان نوشتن شما با قلم و ثبت آن بر روی صفحه بود، اما در نوت 4 این قضیه تقریبا به حداقل رسیده و با تماس قلم بلافاصله متن مورد نظر بر روی صفحه نوشته خواهد شد.

Galaxy Note 4 Review

گزینه دوم به Smart Select اختصاص یافته که توسط آن می‌توانید بخشی از صفحه را برش داده و به صورت یک عکس ذخیره کنید. حتی قادر هستید تا از این تصاویر یک گالری ایجاد کنید و به صورت یک برنامه در صفحه قرار دهید.

Galaxy Note 4 Review (46)

Image Clip سومین گزینه است که عملکرد آن دقیقا مشابه حالت قبل است با این تفاوت که اشکال را خودتان به هر شکلی که دوست داشته باشید از صفحه جدا می‌کنید و نیازی به استفاده از حالت‌های از پیش تعیین شده نیست.

Galaxy Note 4 Review (48)

آخرین گزینه نیز Screen Write نام دارد که پس از انتخاب آن بلافاصله از محتوای به نمایش درآمده از صفحه اسکرین شاتی تهیه شده و می‌توانید بر روی آن مشغول نوشتن شوید. به عنوان مثال در حال تماشای نقشه شهرتان هستید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و بخش‌های مهم را برای خودتان علامت گذاری کنید و یا اینکه در حال خواندن متنی هستید زیر آن خط بکشید و یا قسمتی را مهم‌تر از بقیه جلوه دهید.

Galaxy Note 4 Review (45)

قابلیت‌های قلم به همین چند گزینه ختم نمی‌شود. شما می‌توانید کارهایی را انجام دهید که با انگشت قادر به آن نیستید! به‌عنوان مثال وارد بخش گالری شوید و با نزدیک کردن قلم به یکی از عکس‌ها با گزینه‌های اشتراک عکس، حذف و تغییر نام و از این قبیل رو به رو شوید و یا اینکه با نزدیک کردن قلم به یکی از ویدیو هایتان، آن را در گوشه‌ای از صفحه به نمایش در آورید.

جالب است بدانید که هنگام نزدیک کردن قلم به نمایشگر در فاصله حدودا یک سانتی متری صفحه، نمایشگر نوت4 به قلم پاسخ خواهد داد و نشانگر آن را بر روی صفحه به نمایش در خواهد آورد.

Galaxy Note 4 Review (17)

 

آیا بدون این سنسور‌ها زندگی سخت می‌شود؟!

بعد از سنسور اثر انگشت معروفی که اپل برای نخستین بار در محصولاتش استفاده کرد، سایر شرکت‌ها نیز دست به کار شده و از چنین قابلیتی بر روی گجت هایشان بهره بردند. سامسونگ نیز پس از استفاده از این قابلیت در Galaxy S5، در نسل چهارم نوت نیز از آن بهره گرفته است. عملکرد این سنسور نسبت به آنچه که در گلکسی اس5 دیده بودیم بهتر شده اما هنوز هم هیچکدام به گرد پای سنسور اپل نمی‌رسند.

در گلکسی اس5 شاهد سنسور ضربان قلب در پشت و زیر لنز دوربین بودیم. همین سنسور در گلکسی نوت ۴ نیز تعبیه شده و می‌توانید توسط آن میزان ضربان قلب‌تان را اندازه بگیرید. سامسونگ درست در کنار همین سنسور از دو گزینه دیگر نیز استفاده کرده که میزان اکسیژن موجود در خون و اشعه فرابنفش توسط آن‌ها قابل اندازه گیری است.

Galaxy Note 4 Review (59)

 

تاچ ویز به سوی تخت شدن پیش می‌رود!

گلکسی نوت 4 با اندروید نسخه 4.4.4 عرضه می‌شود و خیلی عجیب هم نیست که بگوییم به نسخه پنجم از این سیستم عامل آپدیت خواهد شد. مطابق معمول به رابط کاربری تاچ ویز نیز مزین شده است. پس از طراحی رابط کاربری مترو توسط مایکروسافت، بسیاری از شرکت‌ها به سمت طراحی‌های تخت محصولات‌شان گام برداشتند و سامسونگ نیز برای آنکه از قافله جا نماند، تاچ ویز خود را تخت‌تر از گذشته به نمایش در آورده است. در گذشته شتر با بارش را در تاچ ویز گم می‌کردید بس که شلوغ بود اما اکنون بارش گم نمی‌شود و تنها ممکن است خود شتر را نیابید!

Galaxy Note 4 Review (53)

در اولین صفحه از صفحات موجود در Home شاهد یک مجله اینترنتی با نام My Magazine هستید که با وارد شدن به حساب کاربری و انتخاب موضوعات مختلف، اخباری را که شما نسبت به خواندنشان علاقه نشان داده‌اید، به نمایش در خواهد آورد.

کره‌ای‌ها خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و به همین دلیل سامسونگ از برنامه S-Health بر روی نسل جدید سری نوت استفاده کرده که محیطی بسیار شکیل نیز دارد. این برنامه اطلاعاتی که از شما کسب می‌کند را با آنچه که از سنسورهای موجود بر روی گوشی بدست آورده، ترکیب کرده و در نهایت اطلاعات خیلی خوب و مفیدی را در اختیارتان قرار خواهد داد. به عنوان مثال می‌توانید تعداد گام‌هایی که در طول روز برداشته‌اید، مقدار کالری که جذب و دفع کرده‌اید، میزان ضربان قلبی که در آن لحظه داشته‌اید و کلی قابلیت‌های دیگر مرتبط با سلامتی را اندازه بگیرید.

Galaxy Note 4 Review (52)

با توجه به سایز دستگاه، شاید بتوان Multi Window را مهم‌ترین قابلیت در نظر گرفته شده برای نسخه چهارم از سری نوت سامسونگ دانست. جایی که با فعال کردن آن، می‌توانید دو برنامه را در کنار هم قرار داده و از هر دو به صورت همزمان استفاده کنید. به عنوان مثال همچنان که در حال تماشای فیلم هستید، مشغول ارسال SMS نیز باشید و یا هنگام گشت و گذار در اینترنت، وارد گالری شوید و عکس‌هایتان را مشاهده کنید. از جمله امکانات این قابلیت می‌توان به انتقال اطلاعات از یک پنجره به پنجره‌ای دیگر اشاره داشت به این معنی که مثلا لینکی که توسط SMS به دست‌تان رسیده را همزمان در کروم مشاهده کنید.

Galaxy Note 4 Review (51)

 

بنشین و فیلم‌ات را تماشا کن!

برای بخشی همچون مالتی مدیا مهمترین فاکتور که همان نمایشگر است را نوت۴ داراست! یعنی در سایزی بزرگ و با کیفیت قادر به تماشای ویدیو هستید. فاکتور بعدی پلیر دستگاه است که یکی از بهترین‌ها بر روی نوت از پیش نصب شده و ما هر چه ویدیو داشتیم بر روی آن ریختیم و به هیچ کدام از آنها نه نگفت! تنها قادر به پخش صدای یکی از ویدیوهایمان نبود در حالی‌که تصویر را خیلی خوب و روان به اجرا در می آورد. حتی ویدیو 4K را نیز بر روی آن ریخیتم و نوت۴ نخستین مدل اندرویدی بود که قادر به اجرای این ویدیو به صورت پیش فرض بود! (قبلا لومیا 1520 اجراش کرده بود) با این تفاسیر نیازی به نصب پلیر ندارید.

Galaxy Note 4 Review (28)

از لحاظ صدا نمی‌دانم چرا سامسونگ از دو اسپیکر استریو بر روی نوت استفاده نکرد تا حجت را بر آن تمام کند! با خساست تمام تک اسپیکری مونو در بدترین جای ممکن قرار داده که تقریبا همیشه دست‌تان بر رویش قرار می‌گیرد. بلندی صدا در نوع خود قابل توجه است اما کیفیت در حد و اندازه‌های نام نوت نیست. اگر از علاقه مندان به گوش دادن موزیک از طریق هدفون هستید، نوت 4 راضی‌تان خواهد کرد، هرچند که هنوز هم هیچ کمپانی از لحاظ صدا، بالای دست اچ‌تی‌سی نیامده است.

Galaxy Note 4 Review (29)

 

یک باتری اضافی برای خودت تهیه کن!

نوت 4 به یک باتری 3220 میلی آمپری مجهز شده که نسبت به نسل قبلی با 20 میلی آمپر افزایش مواجه است. با این میزان می‌توانید تا 28 ساعت در شبکه 3G صحبت کنید، بیش از 10 ساعت مشغول گشت و گذار در اینترنت باشید و یا 17 ساعت ویدیو ببینید. در یک استفاده معمولی تا یک روز نوت همراه شما خواهد بود. شاید در تست‌های گرفته شده این میزان تا دو یا سه روز هم افزایش داشته باشد اما شما چیزی نزدیک به 3 میلیون تومان پول داده‌اید تا دریچه‌ای از امکانات به روی‌تان باز شود اما اگر قرار باشد نور صفحه را تا انتها پایین بیاورید، در طول روز موزیک گوش ندهید، مدام از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل نباشید و بازی هم نکنید، بله! در آن صورت تا یک هفته هم دوام خواهد آورد! هرچند که به اندازه یک 1100 نوکیا از آن کار کشیده‌اید اما باز هم به پای باتری آن نمی‌رسید! پس اگر می‌خواهید نهایت استفاده را از نوت ببرید، استفاده از یک باتری اضافه می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

Galaxy Note 4 Review (61)

اگر می‌خواهید جایگاه نوت را از لحاظ میزان نگه داری شارژ در یک استفاده معمولی بدانید، به نمودار زیر دقت کنید (استفاده معمولی یعنی اینکه در طول روز یک ساعت مکالمه کنید، یک ساعت مشغول وبگردی باشید و به همین میزان نیز ویدیو تماشا کنید).

 

برای‌مان چه آورده‌ای؟

نوت4 آمده تا ضرب المثل معروف “هر چه سایزش بزرگ‌تر سیم کارتش کوچک‌تر” را نقض کند. چرا که در این روزگار که همه دم از نانو سیم کارت می‌زنند، این مدل همچنان از میکرو سیم کارت استفاده می‌کند. نسخه چهارم از سری نوت به پورت مادون قرمز مجهز شده که توسط آن قادر به کنترل لوازم دیجیتالی اطراف‌تان هستید. نسخه 4.1 بلوتوث، NFC و GPS نیز از دیگر قابلیت‌های این مدل به شمار می‌روند. با اینکه بر خلاف نوت3 این مدل تنها در یک نمونه 32 گیگابایتی عرضه می‌شود اما خوش‌بختانه از طریق کارت حافظه قادر به ارتقای آن تا 128 گیگابایت دیگر نیز هستید. ناگفته نماند که از این میزان تنها 24 گیگابایت آن در دسترس شماست. سامسونگ هم به جمع کمپانی‌های رنگارنگ پیوسته و نوت4 خود را در 4 رنگ سفید، مشکی، طلایی و صورتی روانه بازار می‌کند تا بتواند دل خیلی‌ها را بدست آورد.

Galaxy Note 4 Review (19)

 

سامسونگ به کجا می‌رود؟

گلکسی اس5 را به خاطر دارید؟ مدلی از سامسونگ که ضد آب و گرد و غبار بود و گمان می‌کردیم نوت 4 نیز چنین قابلیتی داشته باشد اما گویا در امتحان IP68ها مردود شده! گلکسی اس4 را چطور؟ آن را به خاطر دارید؟ بازهم مدلی پر سر و صدا از سامسونگ که قابلیت‌های خاصی همچون توقف هوشمند ویدیو و یا Smart Scroll (حرکت صفحه با حرکت چشم) را در دل خود گنجانده بود اما نوت4 فاقد آن‌هاست! همین نسل سوم سری نوت از نسخه سوم Micro USB پشتیبانی می‌کرد اما خبری از آن در نوت 4 نیست! (یکی نیست بگه فازت چیه سامی؟) نمی‌دانم چرا عملکرد این کمپانی کره‌ای اینگونه شده! گویا خودش هم تکلیفش را نمی‌داند و مدام در حال تست قابلیت‌های منحصر به فرد بر روی گوشی‌هاست و با کلی تبلیغات و سر و صدا آن‌ها را بر روی محصولی قرار می‌دهد اما سال بعد، روز از نو و روزی از نو! ترسم از آینده است که پس از ادامه دادن 4 نسل از سری نوت، آن را هم به کنار بگذارد و تازه دریابد که به دردش نمی‌خورده! تا کی باید شاهد آزمون و خطاهای سامسونگ باشیم؟ صفحه QHD و سخت افزارهای فوق العاده که امروزه یک امر روتین شده و اگر همین‌ها را هم انجام ندهد که نوت4 با نوت3 تفاوتی نخواهد داشت. پس این وسط نوآوری چه می‌شود…؟!

Galaxy Note 4 Review (34)

 

کلام آخر

حال که با قابلیت‌های نسل چهارم از سری نوت آشنا شدید، بگویید تا بدانیم آیا حاضر هستید بابت چنین مدلی که کلی قابلیت را در دل خود گنجانده (و برخی را هم ندارد) مبلغی در حدود 2 میلیون 800 هزار تومان بپردازید؟

note4-seminar-8

Big Smile لبخند

  • صفحه نمایش QHD بسیار با کیفیت
  • سخت افزار فوق العاده قدرتمند و به روز
  • طراحی متفاوت از سامسونگ
  • قلم کاربری S-Pen
  • مجهز به سنسور ضربان قلب و اثر انگشت
  • دوربین 16 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت مجهز به لرزش گیر اپتیکال

Shame اشک

  • ضدآب و گرد و غبار نیست!
  • اسپیکر مونو
  • گران است! (در حال حاضر)

به سوپر گروه گوشی‌های سامسونگ ملحق شوید

80 در مورد “بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی نوت۴ (Note 4): به دنبال قلمرو!”

  1. درحالت ورزشی دوربین نوت ۴عکس های ورزشی تار میفته دلیلش چیه ؟آیا این ضعف دوربین نوت رونشون میده؟

  2. سلام وقت بخیر بنده یه سوال دارم من نوت ۴ مدل hرو دارم دو روز اول که داشتم نسبت نگه داری باطری بالا بود ولی رفته رفته نسبتا کم میشه چه دلیلی داره که توی دو روز اینجوری میشه تقریبا اکه ۱۰۰ درصد شارژ میکنم در عرض ۵ دقیقه به ۸۰ در صد میرسه چه دلیلی داره

  3. من یک نوت 4 دست دوم خریدم که قبلا با یک gmailراه اندازی شده.و تمام اطلاعات من وارد gmailشخص اول میشه.چطور میتونم بدون فرمت کردن گوشی تنظیمات اشتراک سامسونگ را عوض کرده و فقط از gmailخودم استفاده کنم.

  4. سلام میخواستم نوت4 برای همسرم بخرم.فقط میخوام بدونم میشه بدونه قلم باهاش کارکرد؟؟؟؟
    باانگشت خوب کارمیکنه؟ مثلا اس ام اس وکارایه معمولی؟!!!

  5. سلام
    ممنون از توضیحات کاملتون.
    من یه مشکل عجیب با دوربین نوت 4 دارم اونم اینه که یهو لنز شروع به لرزیدن می کنه….. لطفا اگه کسی راه حلی واسش داره بگه…

  6. توی پیامک هام وقتی کسی شماره می فرسته، اون خط آبی زیرش نمیاد که بتونم با ضربه زدن شماره گیری کنم.
    کسی می دونه چیکار باید بکنم؟

  7. سلام آقای گل کار
    میخواستم بدونم بین گوشی های زیر کدومش شارژدهی بهتری داره ؟
    note4 ،s6 ،s6 edge،z3،g4
    تو یوتیوب بررسی کردم به نظرم note 4 بهتر از بقیه باشه ، اما خیلی از افراد راضی نیستن از شارژدهیش .
    شما کدومو پیشنهاد میکنید.
    ممنونم.

  8. یادم رفت از گزینه fast charging اش بگم که همیشه منو سورپرایز میکنه.. توی 30 دقیقه 70 درصد شارژ !!!!
    وقتی گوشی من و خانومم هردو بیشارژ میشه و مال من تو یه ربع 45 درصد شارژش میشه و نوت 3 اون به 12 درصد به زور میرسه ، همش بمن میگه ای نامرد !!

  9. عرض خسته نباشید و ممنون بخاطر توضیحات تکمیلی
    من توی خونه هم نوت 3 چهار هسته ای داریم هم نوت 4. در اینکه نوت 3 گوشی فوق العاده کارا و خوبی ست شک نداشته باشین. بخصوص الان که قیمت 4 هسته ایش زیر 1.5 هست بهترین گزینه واسه خریده . شک نکنید . اما واقعا نوت 4 با 3 فرقش احساس میشه. کیفیت دوربین نوت 4 فوق العاده ست. عکسای شب با 4 عالین. حالت مولتی ویندو همزمان چند پنجره هم خیلی بکار میاد. کیفیت و شفافیت تصویرش بمراتب بهتره و …

  10. سلام بچه ها نوت 4 وقتی زده میشه به شارژ چراغ روشن نمیشه که این داره شارژ میشه مشکل از گوشی منه یا همه اینجوریه

  11. باسلام خدمت شما میخواستم بدونم که نت 4ایج منوزبان فارسی داره یا نه اگر داره چرا این که من گرفتم مال خاورمیانه هم هست نداره

  12. ,من نوت ۴ دارم یه مشکلی براش پیش اومده صدای موسیقی و اس ام اس میاد ولی صدای ویدیو ها پخش نمی شه
    لطفن منو کمک کنید واقن نیاز دارم

    1. پیمان گل‌کار

      از یک پخش کننده دیگر مثل MX Player استفاده کنید. احتمال زیاد کد مورد نظر شما به صورت پیش فرض توسط پلیر سامسونگ پشتیبانی نمی‌شود.

  13. سلام
    بررسی خوبی بود ممنون.
    اگه میشه نوت4 را با جی3 مقایسه کنید ممنون میشوم.
    اگه میشه در مقایسه ویدیو هم بگذارید.
    با تشکر

  14. نوت4 بهترین گوشی هوشمند سال هستش چون خیلی قدرت زیادی داره و اگه اسنپ دراگون 810 بذارن روش عالی میشه این گوشی همین جوری

  15. خیلی خوبه فقط حیف زاویه دیدش پایینه و حسگر اثر انگشتش،سخت کار میکنه این دو تا براتون محمه و صفحه نمایش خوب با بدنه با کیفیت میخواین میت 7 قینت معقولانه تری هم داره دوربینشم بد نیستا لنز سونیه

  16. سلام و خسته نباشید
    در اینکه سامسونگ در دوربین،سخت افزار،صفحه نمایش وطراحی پیشگامه حرفی نیست اما چرا از کیفیت پاین اصل محصولاتش نمیگید که بیشترین خرابی در بین گوشیهای هوشمندو داره. گارانتی و خدمات پس از فروش که اصلا یعنی به درد نمیخوره گوشی که شب بخوابی صبح پاشی ببینی صفحش سفیده و گارانتی پول یه مادر برد جدید رو ازتون میگیره گارانتی چه معنی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟?نتیجه نهایی اینکه من حیفم اومد پول هرچن واسه ارزونترین مودل سامسونگ مثل پاکت بدم چه برسه به نوت یا مودل اس من طرفدار برند خاصی نیستم فقط کیفت ساخت وطول عمر گوشی برام مهمه که سامسونگ خودشو برای کیفیت گوشیهایی که به ایران میده به دردسر نمیندازه و هرچی اشقال مرجوعی از اروپا هستو میده به ایران واقعا واسه خودمون متاسفم که چرا یبار تحریمش نمیکنن که دیگه اینکارو نکنه .حرف زیاده ولی نمیگم بیشتر از این سرتونو بدرد بیارم

  17. میخواستم بدونم با توجه به قیمت بالای این دستگاه آیا کاهش قیمت محسوسی خواهد داشت یا اصن ارزش صبر کردن داره؟؟؟
    و اینکه به جز کیفیت نمایشگر و پردازنده آیا تغییراتی نسبت به نوت 3 داشته ؟؟ یعنی می ارزه صبر کرد این گوشی ارزون بشه یا نوت 3 رو بگیریم؟؟؟؟ یا اصن نوت رو بیخیال شیم بریم S5 بگیریم؟؟؟

  18. آقا یه سوال.
    مگر زد3 چه فرقی با زد2 داره که همه میان میگن نوت4 فرقی با نوت3 نکرده؟
    واقعا جوابی دارید؟

  19. ببخشید باز مزاحمتون شدم یه سوال دیگه داشتم که یادم رفت بپرسم گوشی (فبلت) هوآوی اسند میت 7 گوشیه خوبیه؟؟
    من دوربین و سرعت خوب و صفحه نمایش خیلی واسم مهمه
    چون تو بررسی هاتون بود خواستم ببینم اول که الان حدود قیمتش چنده و به نظرتون با این چیزهایی که من گفتم ال جی 3 بهتره یا میت 7 ممنون

  20. سلام و ممنون از سایت بی نظیرتون
    خواهش می کنم از آقای گلکار و دوستان آگاه واقعی سوال منو جواب بدن
    من خودم نوت 4 رو خیلی دوست دارم و اگه قیمتش پایین بیاد شاید بتونم بخرمش ایشالا
    ولی اگه نیاد خواستم نظر تون رو بپرسم راجب گوشی ال جی جی 3 که واقعا دوستش دارم و قبل از معرفی نوت4 دوست داشتم بخرمش ولی پولم جور نشد اون موقع
    باهاش کار کردم و خیلی خوشم اومد ازش هم صفحه بی نظیر و هم دوربین که خیلی واسم مهمه می تونم بگم مهم ترین چیز واسمه
    خواستم اگه میشه بگید جی 3 رو بخرم بعد که با نوت 4 کار کنم پشیمون نمیشم
    صفحه و دوربینش خیلی با نوت 4 فرق میکنه؟؟
    لگی که میگن زیاد داره راسته یا نه بعد از آپدیت ها برطرف شده؟؟؟
    من جی پرو لایت داشتم و واقعا ازش راضی بودم و سرعتش به نظرم خوب بود و هنگ هم اصلا نمی کرد
    32 با 16 خیلی فرق میکنه یا نه ؟؟؟ یعنی سرعتشون خیلی با هم فرق میکنه ؟؟
    باطریش در چه حدیه راستی اون زردی صفحه راسته یا شایعست
    مررسی
    ببخشید اگه زیاد شد خیلی نیاز به نظرتون دارم
    آقای کلکار همیشه با صبر و حوصله جواب همه رو به درستی میدن ممنون میشم به من هم کمک کنند

    1. پیمان گل‌کار

      اگر قلم نوت برای شما اولویتی در خرید نداره، ال‌جی G3 با توجه به قیمت منطقی‌تری که داره، انتخاب بهتری است. گوشی به صورت کلی لگ و باگی چون زردی نمایشگر نداره! با گارانتی هم بخرید تا خیال‌تون راحت باشه. ترجیحا نسخه ۳۲ گیگابایت را هم بگیرید!

      1. مرسی که جوابمو دادید به نظرم سایت شما بی طرف تر از بقیه سایتاست و با صبر و منطقی جواب میدید که ارزش خیلی بالایی داره
        راستش اگه خونده باشید بعضی از سایتها ایرادهایی گرفته بودن که من یه خورده دل سرد شدم یکی واسه سرعت و لگ یکی کیفیت صفحه نمایش که گفته بودن حتی متوسط هم نیست!!!
        بعد که رفتم کار کردم دیدم لگ به صورت خیلی جزئی بود که الان میگن برطرف شده بعد آپدیت ها
        کیفیت صفحه نمایش هم به نظرم خیره کننده بود و از همه گوشیها تا اون موقع سرتر بود البته با نوت 4 کار نکردم نمی تونم قضاوت کنم
        دیدم کلا بعضیا با خود برند ال جی مشکل دارند و شایعه درست میکنند البته اینم بگم ترسیدم که شاید با نصب چندین بازی لگ های گوشی زیاد بشه یا هنگ کنه
        که دیدم خیلیا راضی بودن از گوشی من دوربین خیلی واسم مهمه که وقتی کار کردم باهاش راضیم کرد البته باید بیشتر کار کنم باهاش تا قضاوت کنم
        شما هم که همیشه ازش تعریف میکنید به نظرم خریدش منطقی باشه ایشالا یه خورده دیگه پایین بیاد تا آذر بتونم گوشی رو بخرم 2 ساله می خوام گوشی پرچم دار بخرم هنوز موفق نشدم ایشالا امسال طلسم شکسته بشه

  21. دقت کردید صفحه نمایش آمولد اصلا نمیتونه رنگ قرمزو نمایش بده؟ تو همه عکسا قرمزو نارنجی نمایش و در مقایسه با صفحه نمایش z3 کاملا مشهوده و در مقایسه با g3 هم در عکس بالون بازم همینطوره. زاویه دیدشم که جالب نیست اصلا. کلا صفحه نمایش نوت۴ در مقابل بهترین صفحه نمایش دنیا یعنی صفحه نمایش z3 حرفی برای گفتن نداره. امیدوارم آقای گلکار یه مقایسه دقیق بین صفحه نمایش گوشیها بذاره.

  22. با سلام
    بررسی عالی بود مثل همیشه .
    فقط یک سوال تو رو خدا جواب بدید . این هدفون که تو عکس موزیک پلیر نوت هست مدلش دقیقا چی هست . منتظرم …

  23. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

    1. نه باتری z3 بهتره. حالت ultra stamina در z3 هم خیلی از حالت ultra power savingبهتره. در کل عمر باتری z3 بیشتره و بهمراه z3c در صدر جدول لیست سایتهای معتبر قرار گرفتن.

  24. تشکر از بررسی خوبتون اقای مسکینی.در مقایسه با اکسپریا زد 3 از نظر شخص شما در همه شرایط کدام صفحه برتر است اصلا میتوان از واژه برتر استفاده کرد؟در عکس رنگ قرمز صورتی در زد3 در نوت 4 نارنجی هست کدام رنگ واقعیتره؟ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      فرق چندانی بین این دو تا نیست! بعضی از رنگ ها رو نوت بهتره نشون میده ولی به طور کلی هیچ کدوم نسبت به اون یکی برتر نیست!
      اون عکس هم در حالت واقعی یه چیزی بین اون دو تاست! زد۳ قرمز رو تا حدودی پررنگ تر نشون داده و نوت۴ کمرنگ تر

  25. سلام آی تی رسان و خسته نباشی
    کاشکی درباره شارژ شدن سریع این دستگاه که میگن تو نیم ساعت 50% شارژ میشه هم یه توظیحی میدادین که ببینیم واقعیه یا نه؟؟
    راستی نمیدونم چرا اینقد گوشی های سامسونگ دیر به بازار میاد مثلا الان دو ماهه که نوت4 معرفی شده ولی اصلا تو بوشهر پیدا نمیشه ؛ با اینکه الان آیفون 6 تو همه ی مغازه ها هست.

    1. مجتبی مسکینی

      متاسفانه شارژر اصلی دستگاه در اختیارمون نبود که بخوایم این رو هم بررسی کنیم! با شارژر خودمون حدودا ۴ ساعت طول می کشید که به دور از انتظاره

  26. آقای هوشمند وقتی شما معتبرترین مجلات و سایت هایی روکه دنیا قبولشون داره نمیشناسید و میگید ولش کن من میمونم چی بگم.اگه بخوای اینطوری فکر کنی که هیچکدوم از پرچمدارهای 2014 ارزش خرید ندارن چون تغییرات کمی نسبت به نسل قبلشون داشتن.من میگم در بین پرچمدارهای 2014 نوت 4 بیشترین تغییرات رو نسبت به قبلش داشته حالا اگه شما قبول ندارین بگید کدوم گوشی بیشترین تغییرات رو داشته.نوت 4 بهترین گجت امساله طبق گفته خیلی از سایت ها.از تغییرات و نوآوری های نوت 4 میشه با شارژ سریع عکس سلفی پاناروما.سنسور uv و spo2 ، قابلیت snap note ، میکروفون بسیار قوی که صدا رو در 8 جهت ضبط میکنه و میتونه به صورت جداگونه پخش کنه، مولتی تسکینگ قوی تر نسبت به نوت 3،s pen نوت 4 قابلیتی همانند موس کامپیوتر داره، نوت 4 دقیق ترین رنگ ها رو نمایش میده طبق گفته دیسپلی میت، اضافه شدن ois یا لرزشگیر اپتیکال که در نوت 3 نبود، حساسیت قلم نسبت به نوت 3 دو برابر شده، صدای بلندگو و باتری بهتر شده نسبت به نوت 3.تا از نزدیک با نوت 4 کار نکنید متوجه خوبی ها و تغییراتش نمیشی.صفحه نمایش نوت 4 واقعا بهتر از نوت 3 شده.خیلی چیزهای دیگه هم بود که الان وقت نداشتم بگم.قصد توهین به شما هم نداشتم از دستم دلخور نباشید.

    1. حسین عزیز داری برای کی این حرفا رو میزنی؟؟سامی حق بابای اینجور ادما رو خورده:)من خودم تا چندوقت پیش ایفون داشتم و همش به سامی چی میگفتم ولی وقتی از نزدیک با نوت4 کار کردم همه چی یهو برگشت و اون افکار بدی که به سامی داشتم 180درجه تغییر کرد و فهمیدم تا زمانی که یک محصول را از نزدیک باهاش کار نکردی نباید در موردش اظهار نظر کنی.با حرفای اینجور ادما هیچ وقت نوت4 پایین نخواهد اومد.با دلیل و مدرک میتونم براش ثابت کنم که چرا سامی از USB3.0استفاده نکرده ولی ارزش نداره حتی اون نویسنده هم … ولش کن بیخیال.

  27. آقای هوشمند وقتی سواد نیست حرف نباشه بهتره.من وقتشو ندارم برات از خوبی های نوت 4 بگم.نمیدونم طرفدار چه برندی هستی ولی اینو بدون تلفنی که بیشترین تغییر رو نسبت به نسل قبلش کرد همین نوت 4 هست.اگه قبول نداری با دلیل بگو.بهترین سایت های دنیا بیشترین امتیاز رو به نوت 4 دادن.تو 5تا کشور 4.5 میلیون فروخته میدونی اینا یعنی چی.بعضی ها به خاطر اینکه سامسونگ برندشون رو از دور خارج کرده میان بدون آگاهی و سواد و از روی جهل کامنت میذارن.سامسونگ پرفروش ترین برند موبایله اینو همه میدونن.نوت 4 بهترین گجت امساله.اینو من نمیگم، بزرگترین سایت های تکنولوژی دنیا میگن.پاءولو اوتولینا یکی از مدیران بخش فناوری روزنامه کوربیر دلا سرا قدیمی ترین و معتبرترین روزنامه اروپا خودش نوت 4 داره و اون رو بهترین دونسته بعد یه عده اومدن از نوت ایراد میگیرن

    1
    2
    1. من از این سواد شما در عجبم!!! شما اگر انقدر با سوادی چرا همش دم از سایتا و مجلات میزنی!! خودت بیا و حرف بزن. بنده هم هیچ جا چنین چیزایی که شما میگی رو ندیدم! ضمن اینکه کسی نمیگه نوت ۴ بد هست بلکه من دارم میگم نسبت به نوت ۳ تغییر چندانی نداشته . حالا شما هی بیا آسمون و ریسون به هم بباف که این شکلی نیست .
      چیزی که عیانه چه حاجب به بیانه!!! واقعا چه امکان مهمی الان تو نوت ۴ اضافه شده که در نوت ۳ نبوده؟؟؟ شما این رو توضیح بده که چرا باید دو برابر پول نوت ۳ رو داد و چیز به درد بخورتری نگرفت!
      منطقی باش نه اینکه بخوای طرفت رو به بی سوادی و هرچیز دیگه ای که لایق خودته متهمش کنی

    2. اگه ملاک شخص شما برای بهتر بودن یه گوشی میزان فروشش هست پس با این حساب پراید از لامبورگینی خیلی بهتره چون فروشش در مملکت ما ده هزار برابره!

      1. این مثالی که تو زدی وقتی درسته که قیمتا نزدیک هم باشه !!! نه اینکه مردم بخاطر قیمتش به پراید رو اوردن !!!!

  28. جناب آقای مسکینی سلام.
    ضمن عرض ادب و احترام و تشکر ویژه بابت بررسی بسیار جذابتون از شما یک سوال داشتم :

    میخواستم لطف کنید و در بررسی نوت ۴ منوی air command نوت ۴ رو با نوت ۳ مقایسه کنید. و لطفا بگید که گزینه s finder که تو نوت ۳ بود چرا تو منوی air command نوت چهار نیست؟ آیا جای دیگه ای قرار گرفته یا بطور کلی حذف شده؟ آیا در نوت ۴ قابلیت فعال سازی دارد یا نه؟
    ممنون میشوم اگر به سوالم پاسخ دقیق و کامل دهید
    با تشکر فراوان

  29. یکی نیست به این نویسنده بگه تا حالا گوشی مدل بالاتر از 1200دستت گرفتی که حرف میزنی.
    اون قابلیت هایی که گفتی همشون نقص داشتن برای همین هم سامسونگ دیگه از انها استفاده نکرده است

    2
    1
    1. خیلی باحالی حسین

      یعنی واقعا خیلی باحالین شما ها
      اگه همشون نقص داشتن پس چرا قبلا ازشون استفاده می کرد؟ خداییش راست میگه! معلوم نیست فاز سامسونگ و طرفداراش چیه؟! یارو وقتی اس۴ معرفی شد کف و خون قاطی کرده بود و کلی حرف میزد که این اینطوریه و این اونطوری وقتی اس ۵ معرفی شد می گفت دیگه طرفدارای سونی حرفی ندارن چون ما هم ضد آب شدیم وقتی نوت۳ معرفی شد خودشونو کشتن که یو اس بی ۳ سرعت فوق العاده بهترین امکانات الان که نوت۴ اینا رو نداره میگن اونا نقص داشتن! یعنی خیلی باحالین خعلی خخخخخ

  30. واقعا متاسفم برای این بررسی که از روی تعصب نوشته شده.اگه نوت 4 ضد آب نیست به خاطر اینکه سری اس یک برتری به نوت داشته باشه.اگه نوت 4 هم ضد آب میشد دیگه واسه نوت 5 چی میموند؟ شما از کجا میدونی که smart stay و بقیه در اس 6 وجود نداره؟ شاید این قابلیت هارو سامسونگ میخواد مخصوص سری اس کنه تا برتری های نسبت به نوت وجود داشته باشه.بزرگترین سایت های تکنولوژی دنیا بیشترین نمره رو به نوت دادن بعد شما میگید سامی فازت چیه؟ الجی QHD گذاشت رو G3 پدر همه جای گوشی دراومد ولی سامسونگ هنرمندانه این کار رو انجام داده.میشه بپرسم آیفون های جدید چه نوآوری داشته یا فرقش چقدر بوده به قبلی ها؟Z3 چی؟ بقیه چی ؟ شما فروش 4.5 میلیونی نوت 4 رو زدید شکست برای سامسونگ بدون اینکه اشاره کنید این 4.5 میلیون در 5 تا کشور بوده و عرضه جهانی نوت 4 17 اکتبر انجام شد.میدونم نظرمو نمیذارید رو سایت ولی حداقل خودتون یه بار میخونید

    2
    1
    1. شما واسه خودت متاسف باش که اینطوری با تعصب نظر دادی! اتفاقا بررسی کاملا منصفانه ای بود و وقتی usb 3 رو از روی اینجا برداشته اما رو مدل قدیمی تر نوت ۳ هست ، واقعا چی میشه گفت؟؟؟؟ جز اینکه کاربر رو مسخره کردن با این محصولاشون .
      فقط دورش رو فلزی کرده و شده نوت ۴!!! دیگه همه میدونن بالا بردن وضوح تصویر هیچ تاثیری تو کیفیت نداره

      1
      2
      1. شما اول صفحه ها رو مقایسه کن بعد بگو تاثیر نداره فاصله تصویر نوت 3 و نوت 4 زمین تا اسمون هست

      2. چیه؟
        حالت به هم خورده از اینکه هنوز نتونستی نوت 4 رو دستت بگیری:دی
        در یک کلام اگر بهونت یواس بی 3 هست که باید بگم ته بی سوادی تو میرسونه
        اخه یو اس بی 3 مثلا چه تفاوت فاحشی برای یک گوشی به حساب میاد که بهونه دیگه ای به جز این پیدا نکردی..
        نوت 4 یک هیولای به تمام معناست فقط باید اونو دستت بگیری و امکاناتشو تجربه کنی.

        1. من نوت ۴ دارم اندرویدش رو ک بالا بردم کامل کیفیت دوربینم بد شده مثل اولش نیست بازیابی ب کارخونه هم زدم اما درست نشد لطفا راهنماییم کن داداش؟چیکار کنم

    2. عزیزم دوست نداری حال نمیکنی نخون! کسی مجبورت نکرده که بیای اینجا بخونی که!!!!!!!!!!!! برو یه جایی که صبح تا شب قربون صدقه سامسونگ میرن همش به به و چه چه میکنن توام خوش حال باش برا خودت! اگه الان میگفت نوت بهترین گوشی دنیاست نوت بهترین صفحه رو داره نوت قدرتمندترین مدل دنیاست نوت خدای گوشی هاست نوت هیچ نقصی نداره نوت بلندترین و با کیفیت ترین صدای دنیا رو داره ۶ تا آمپلی فایر تو خودش جا داده بدنه از سرب ساخته شده و می تونید ازش بعنوان سپر استفاده کنید و… الان این مقاله می شد بهترین مقاله دنیا و شما هم حال میکردید و آی تی رسان بهترین سایت می شد! دلیلی نداره وقتی یه چیزی باب میلیت نیست بیای و چرت و پرت تحویل بدی نوت هم خدا نیست که بی نقص باشه حالا چون ۴ تا از بدی هاشو گفتن ناراحت شدی ؟

      1. سایت آی تی رسان برای همست و اینجا باید بتونه نظر های همه کاربرارو با بررسی بدون تعصب و نزدن حرف های تحریک برانگیز رفع کنه تا بتونه خودش رو سایت آی تی بدونه

        1
        1
    3. من خودم ال جی g3 داشتم حرفت رو قبول دارم،واقعا با این کارش گند زد به باتری،روزی دوبار گوشیم تو شارژ بود،موقع استفاده کم شدن شارژ رو به چشمم میدم
      بعد از یه مدت هم مشکل پرش تصویر پیدا کرد و دیگه روشن نشد
      بدترین تجربه من از گوشی بود
      رزولوشن چنان رم میخورد که با نصب چند تا برنامه گوشیم صحنه آهسته میشد
      با آپدیت هم بهتر نشد دروغ میگن

  31. بهترین بررسی بود که از نوت 4 خونده بودم! به نظرم نکات خیلی خوبی رو اشاره کردین. اگرچه االان طرفدارای سامی میریزن و شروع میکنن به انتقادای الکی!

  32. من نوت 3 دارم ولی زیاد تفاوتی با این نداره که عوضش کنم . یه سری اعداد و ارقام بیشتر شده که در کاربری روزانه تفاوتش حس نمیشه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH