مقایسه سامسونگ گلکسی نوت4، ال‌جی G3 و هواوی Mate7: سه هرکول اندروید!

123

اگر نگاهی به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان بیندازید، با بررسی مدل‌های مطرح و بعضا برخی مدل‌های محبوب، رو به رو می‌شوید و در بهترین حالت مقایسه دو مدل هم سطح با هم را شاهد هستید. اما کمتر پیش می‌آید که در یک مقاله، 3 مدل را که در یک رده هستند مورد بررسی قرار داده باشیم. به همین سبب تصمیم گرفتیم تا 3 مدل اندرویدی بازار را که با کلی تفاوت در یک رده نیز قرار گرفته‌اند؛ به یک مبارزه دعوت کنیم. از آنجایی که ما مسئول برگزاری مسابقه هستیم و قوانین را خودمان تعیین می‌کنیم، تصمیم گرفتیم این مسابقه را در ده راند برگزار کنیم و در پایان هر راند با توجه به برتری‌هایی که یک مدل به مدل دیگر دارد، به آن‌ها امتیازی را از 1 تا 10 اهدا کنیم تا ببینیم در پایان، کدام یک امتیاز بیشتری را کسب کرده و شایسته مقام قهرمانی است. سیستم امتیاز دهی ما نیز به این گونه است که در ابتدای هر راند هر 3 مبارز دارای بیشترین امتیاز (یعنی 10) هستند و به محض یافتن موردی منفی و یا ضعفی در مقابل رقبا از هر یک امتیازی کم می‌کنیم. حال که با شرایط مبارزه و حال و هوای رینگ آشنا شدید، بد نیست پیش از شروع کمی هم با مبارزان مسابقه آشنا شوید.

سامسونگ گلکسی نوت 4: سامسونگ که با معرفی سری نوت خود به توعی بنیان گذار رده فبلت‌ها نیز بود، با نسخه چهارم از همین سری وارد میدان شده و مدعی است که همیشه قدیمی‌ها حرف اول را در هر رده می‌زنند. با اینکه در قوانین مبارزه آمده که کسی حق استفاده از سلاح سرد را ندارد اما به هرحال بزرگتر است و احترامش واجب! به همین دلیل با نگاهی معنا دار به او اجازه ورود خنجرش (قلمش) را به رینگ مسابقه صادر کردیم.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

ال‌جی جی3: شاید ال‌جی نخستین کمپانی باشد که واقعا مرز میان گوشی و فبلت را شکسته، چرا که نسل سوم از سری جی محصولاتش با نمایشگر 5.5 اینچی به بازار عرضه شده و به دلیل همین سایز نمایشگر جواز حضور در این مبارزه را نیز کسب کرده است. این مبارز که از لحاظ جثه نسبت به دو مدل دیگر کوچکتر است، مدعی است که پسر شجاع مبارزه ماست. در حین نبرد به شجاع بودن آن پی خواهید برد!

LG G3 Review (70)

هواوی اسند میت 7: این مدل 6 اینچی از کمپانی چینی هواوی در عین حال که سر و صدای کمی هم به راه انداخته بود، با ابهت خاصی وارد میدان شد و مدعی بود که رقیبی سرسخت برای پلاستیکی‌های حاضر در میدان است! (البته نوت4 کمی هم فلز دارد) راست هم می‌گفت چرا که از قدیم هم گفته‌اند از آن نترس که های و هوی دارد، از آن بترس که سر به توی دارد.

3 phablet comparation 1

 

راند نخست: خوش دستی و کار با یک دست

شاید از خود بپرسید که این دیگر چه جور راندی است؟ اما گفتیم که ما قانون گذار هستیم و از آنجایی که مبارزه میان فبلت‌هاست، پس خوش دست بودن آن‌ها و به طور کلی کار با یک دست، یکی از مهم‌ترین مواردی است که کمتر به آن توجه می‌شود. اگر بررسی گلکسی نوت4 را خوانده باشید، پس با اینکه بگوییم نوت4 برای استفاده از دو دست طراحی شده، موافق هستید! چرا که کلیدهای یک‌پارچه صدا و پاور در دو طرف آن قرار گرفته و تقریبا ممکن نیست که با یک دست آن را در دست بگیرید و با همان دست تسلط کامل را به هوشمند کهکشانی خود داشته باشید، پس تا اینجای کار یک امتیاز منفی را برای نوت در نظر می‌گیریم. در سوی دیگر میدان G3 قرار گرفته که با شجاعت تمام، طراحی خاصی را برای خودش برگزیده و کلیدهای اطراف دستگاه را به پشت منتقل کرده و همین موجب خوش دستی دستگاه شده است. از طرفی هرچه سایز کوچک‌تر و ابعاد کوچکتر؛ در نتیجه استفاده از یک دست ساده‌تر! پس تا اینجای کار به خودمان اجازه دادن امتیاز منفی به G3 را نمی‌دهیم.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

سری چرخاندیم و دیدیم که هواوی در گوشه‌ای از رینگ زانوی غم بغل گرفته! دلیل را جویا شدیم و دیدیم که با بزرگترین سایز ممکن برای فبلت‌ها (اگر این بزرگترین سایز هست پس زد اولترا چه کاره‌ست؟) وارد شده و علی رغم اینکه ممکن است در راندهای دیگر همین مسئله موجب برتریش شود، اما در این راند نقطه ضعف او به حساب می‌آید. پس یک امتیاز منفی را در کارنامه‌اش ثبت می‌کنیم! از طرفی کلید پاور آن در جای خوبی قرار گرفته اما حتی اگر دستان خیلی بزرگی هم داشته باشید (یعنی دستان شما مردانه باشه) باز هم در رسیدن به کلیدهای یکپارچه صدا ناکام هستید چرا که آن‌ها حتی بالاتر از کلید پاور جا خوش کرده‌اند پس استفاده از میت 7 با یک دست، تقریبا غیر ممکن است، به همین دلیل دومین امتیاز منفی را هم در کارنامه‌اش ثبت می‌کنیم. در منوی تنظیمات G3 و Mate 7 شاهد گزینه‌ای هستید که با فعال کردن آن 3 کلید همیشگی گوشی‌ها که به‌جای زیر نمایشگر به درون آن‌ها منتقل شده‌اند، به یک طرف صفحه نزدیک می‌کند و همین امر موجب می‌شود تا بتوانید با یک دست به آن‌ها دسترسی داشته باشید اما نوت 4 با توجه به اینکه کلیدهایش سخت افزاری است، از چنین گزینه‌ای بهره نمی‌برد!

3 phablet comparation (36)

 

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای خوش دستی یک مدل حایز اهمیت است، وزن دستگاه است. جی 3 با توجه به 149 گرمی که ال‌جی برایش در نظر گرفته، نسبت به دو مبارز دیگر در رده بهتری قرار می‌گیرد و اختلاف میان نوت و میت نیز چیزی در حدود 9 گرم است که البته با توجه به بدنه تمام فلزی و سایز بیشتر میت نسبت به نوت، می‌توان آن را خوش اندام‌تر از نماینده سامسونگ دانست در نتیجه یک امتیاز منفی دیگر نیز در کارنامه کهکشانی سامسونگ ثبت می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی نوت4: 8 امتیاز

ال جی جی3: 10 امتیاز

هواوی اسند میت7: 9 امتیاز

 

راند دوم: جنس بدنه و کیفیت ساخت

آن قدر به سامسونگ بابت پلاستیکی بودنش گیر دادیم و سر و صدا به راه انداختیم، که بالاخره در ساخت نوت4 از فلز بهره گرفت، G3 نیز از همین سر و صدا به عنوان سپر استفاده کرد و بدنه تمام پلاستیکی خودش را پشت آن پنهان نمود. پس به دلیل بدنه تمام پلاستیکی نماینده ال‌جی در این مبارزه، یک امتیاز منفی را برایش در نظر می‌گیریم. از طرفی نوت4 نیز تمام فلزی نیست و تنها در اطراف خود شاهد فلز بوده و قاب پشتی همچنان از پلاستیک با طرح چرم ساخته شده که البته نسبت به گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است. پس به دلیل استفاده نکردن نوت4 از بدنه تمام فلزی یک امتیاز منفی را هم برای آن در نظر می‌گیریم و میت 7 با ابهت خاص خودش و بدنه تمام فلزی بدون امتیاز منفی به کارش ادامه می‌دهد.

3 phablet comparation (38)


3 phablet comparation (14)

 

شما وقتی فلز را در دست می‌گیرید احساس بهتری دارید یا پلاستیک؟ بدون شک جواب شما فلز خواهد بود! پس به خودمان اجازه می‌دهیم تا برای جی3 و نوت 4 یک امتیاز منفی را در نظر بگیریم. با توجه به اینکه اطراف رینگ مسابقه تماشاگران زیادی شاهد رقابت هستند، نظر برخی از آن‌ها را در رابطه با زیبایی این 3 مدل جویا شدیم که در این نظر سنجی نماینده هواوی به دلیل استفاده از فلز و استایل شیکش و نماینده سامسونگ به دلیل نقش و نگارهای قاب پشتی و اطراف منحنی شکلش، مشترکا در صدر قرار گرفتند و جی 3 در رده دوم جای خوش کرد! از آنجایی که همیشه محصولات سامسونگ در بخشی چون زیبایی در اواخر جدول مسابقات قرار می‌گرفتند اما این بار صدرنشین هستند، تصمیم گرفتیم تا یک امتیاز مثبت را برای نوت 4 در نظر بگیریم پس در پایان راند دوم مجموع امتیازات بدین شرح است:

سامسونگ گلکسی نوت4: 9 امتیاز (مجموع 17 امتیاز)

ال‌جی جی3: 8 امتیاز (مجموع 18 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 10 امتیاز (مجموع 19 امتیاز)

 

راند سوم: نمایشگر

گلکسی نوت4 با نمایشگر 5.7 اینچی معرفی شده و ال‌جی جی3 میزان 5.5 اینچ برای خود برگزیده است و نماینده هواوی بر خلاف عدد 7 که در نامش نقش بسته، دارای نمایشگری 6 اینچی است! ال‌جی و هواوی برای محصولاتشان از پنل IPS LCD بهره گرفته‌اند که تمام هنرش در نشان دادن رنگ سفید (و البته زاویه دید بالا) است اما سامسونگ از Super AMOLED برای نوت4 استفاده کرده که به نمایش عمیق رنگ مشکی شهرت دارد. تا اینجای کار نمی‌شود آن گونه که باید و شاید امتیاز خاصی را برای هر یک در نظر گرفت و همه چیز مساوی است. اما وقتی پای رزولوشن به میان می‌آید، اسند میت7 در مقابل دو غول QHD قرار می‌گیرد. هرچند که از لحاظ کیفیت تفاوت فاحشی میان این‌ها نیست اما بی انصافی است که این اختلاف در چگالی پیکسلی را نادیده بگیریم و امتیازی از میت7 کم نکنیم! در تصاویر زیر می‌توانید فاکتور‌های مهم در رابطه با نمایشگر این 3 مدل را ببینید.

3 phablet comparation (33)


3 phablet comparation (35)

 

Galaxy Note 4 Review (60)

 

قرار نیست در راند سوم تنها به اعداد و ارقام توجه کنیم و به همین دلیل هر 3 را در کنار یکدیگر قرار داده و با به نمایش در آوردن تصاویری مشابه و بالا بردن میزان نور نمایشگر تا انتها، مشغول عکاسی شدیم که حاصل را در زیر مشاهده می‌کنید (از راست به چپ: جی۳، نوت4، میت7).

3 phablet comparesion 3 3 phablet comparation (19) 3 phablet comparation (16) 3 phablet comparation (13)

 

هر 3 در نگاه از زوایا عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهند و نکات مثبت و منفی هر کدام در کیفیت صفحه و نوع نمایش رنگ‌ها به نوعی است که نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد! در نتیجه، کارنامه این 3 مبارز در این قسمت دست نخورده باقی می‌ماند.

اگر قصد کار با این 3 مدل را در زیر نور آفتاب داشته باشید، نمایشگر میت7 علاقه کمتری به نمایش دادن آنچه که در آن سوی خیابان می‌گذرد، نشان می‌دهد و با توجه به نمودار زیر میزان روشنایی نمایشگرش از رقبا بیشتر است، پس اگر بخواهیم عدالت را برقرار کنیم، برای هر دو مبارز QHD یک امتیاز منفی در نظر می‌گیریم. از طرفی مشکل داغ شدن صفحه نمایش جی3 و این که در این حالت قادر به استفاده از بیش از 90 درصد میزان روشنایی صفحه نیستید، خود موردی منفی برای این پرچمدار ال‌جی به حساب می‌آید و ما نیز یک امتیاز منفی دیگر در کارنامه‌اش ثبت می‌کنیم. اگر چه میزان حداقلی نور برای یک نمایشگر از اهمیت بالایی برخوردار نیست اما وقتی این رقم به کمترین مقدار خود در نوت4 می‌رسد، نشان می‌دهد که این مدل برای کار در تاریکی مناسب است، پس شما هم با دادن امتیازی مثبت برای آن موافق هستید. از طرفی 3 کلید سخت افزاری موجود در زیر سری نوت موجب شده تا از تمام فضای نمایشگر استفاده کافی را ببرید در حالیکه دو فبلت جی3 و میت7 بخشی از نمایشگر را فدای این کلید‌ها کرده‌اند پس از هرکدام یک امتیاز کم می‌کنیم!

 

سامسونگ گلکسی نوت4: 10 امتیاز (مجموع 27 امتیاز)

ال جی جی3: 7 امتیاز (مجموع 25 امتیاز)

هواوی اسند میت 7: 8 امتیاز (مجموع 27 امتیاز)

 

راند چهارم: سخت افزار

به راند چهارم که می‌رسیم، تفاوت بیش از پیش آشکار می‌شود. هواوی از چیپست اختصاصی (HiSilicon (Kirin 925 برای فبلت خود استفاده کرده که دارای 4 هسته Cortex-A15 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز است، واحد گرافیکی آن نیز Mali-T628 نام دارد. ال‌جی جی3 به چیپست معروف اسنپدراگون 801 مجهز شده که دارای 4 هسته 2.5 گیگاهرتزی (Krait 400) است و آدرنو 330 عهده دار کارهای گرافیکی آن بوده و در نهایت کهکشانی رقابت امروزمان با Exynos 5433  و چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A57 وارد میدان شده تا با Mali-T760 برای کارهای گرافیکی خط و نشان بکشد! ازآنجایی که ال‌جی و هواوی نمایندگان خود را با حداکثر قوا عازم این مبارزه نکرده بودند (نسخه‌های 3 گیگ رم هم در بازار دارند)، گلکسی سامسونگ با 3 گیگابایت رم در مقابل 2 گیگابایت رمی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، قد علم کرد تا از لحاظ اعداد و ارقام همه چیز به سود سامسونگ باشد. برای آنکه بدانیم این 3 مبارز چند مرده حلاج‌اند، آن‌ها را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم. در گام نخست از بنچمارک پی استفاده کردیم که در نمودار زیر شاهد نتایج به‌دست آمده توسط هر یک هستید.

سپس به سراغ بنچمارک AnTuTu نسخه پنجم رفتیم و عملکرد کلی آنها را به چالش کشیدیم.

در پایان نیز از Quadrant استفاده کردیم تا در 4 قسمت مجزا، آن‌ها را سنجیده باشیم و به قائله پایان دادیم.

با توجه به نمودارها و امتیازاتی که این 3 مدل کسب کردند به این نتیجه رسیدیم که امتیاز کامل را به گلکسی نوت4 اعطا کنیم و میت7 هواوی و جی3 از ال‌جی را مشترکا در رتبه دوم قرار دهیم پس در پایان چهارمین راند از این مبارزه سخت و نفس گیر، مجموع امتیازات به شرح زیر خواهد بود:

سامسونگ گلکسی نوت4: 10 امتیاز (مجموع 37 امتیاز)

ال جی جی3: 9 امتیاز (مجموع 34 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 9 امتیاز (مجموع 36 امتیاز)

 

راند پنجم: دوربین

وقتی به بخشی چون دوربین می‌رسیم، اولین چیزی که قابل مقایسه خواهد بود میزان مگاپیکسل این 3 مبارز است! میت7 و جی3 هر کدام به میزان 13 مگاپیکسلی دوربینشان قناعت کرده‌اند اما نوت4 پارا فراتر گذاشته و به عدد 16مگاپیکسلی دست یافته است. اما طبق ضرب المثلی که ما ساخته‌ایم، “همه چیز که مگاپیکسل نیست” تصمیم گرفتیم تا به سراغ سایر فاکتورهای مهم در عکاسی برویم. دو مبارز کره‌ای (نوت4 و جی3) هر دو به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده‌اند اما میت7 فاقد آن است، پس در همین ابتدا مهر یک امتیاز منفی را بر پیشانی میت می‌زنیم. مگر می‌شود صحبت از جی3 باشد و حرفی از فوکوس لیزری آن نزنیم؟ دقت فوکوس در جی3 به بیشترین میزان خود رسیده اما سرعت آن در مقایسه با دو مبارز دیگر تفاوت فاحشی ندارد! این عدم تفاوت در سرعت فوکوس، موجب شد تا فوکوس لیزری را امتیاز برتری نسبت به رقبا در نظر نگیریم.

3 phablet comparation (9)

اگر قصد عکاسی در تاریکی را داشته باشید، دو فلاش LED در جی3 به کمک شما خواهند آمد در حالیکه نوت و میت هر دو دارای تک فلاش هستند اما در ثبت عکس‌ها در محیط‌های کم نور، تنها فلاش دستگاه نیست که به کمک دوربین می‌آید و عوامل دیگری نیز دخیل هستند پس بدون آنکه به جدول امتیازات دستی بزنیم، تصمیم گرفتیم تا به صورت عملی این مورد را در این راند مقایسه کنیم و به همین جهت در تاریکی شب در حالی که هوا نیز ابری بود و اثری از ماه در آسمان دیده نمی‌شد، به بیرون از خانه رفتیم و از یک گل زیبا (که معلوم نیست در این پاییز چی‌کار می‌کنه!) مشغول عکاسی با فلاش شدیم! تصاویر گرفته شده را در زیر مشاهده می‌کنید.

3 phablet comparation (4)


3 phablet comparation (21)


3 phablet comparation (27)

مبارز کهکشانی علاقه عجیبی به روشن نمودن محیط دارد در حالیکه ما بر روی گل فوکوس کرده بودیم! از طرفی آنقدر جسم مورد نظر که همان گل باشد را روشن کرد که رنگ‌های آن غیر واقعی به نظر می‌رسید و گویا گل بیچاره از حال رفته! همه این‌ها در حالی بود که میت و جی3 تصاویری را نزدیک به واقعیت ثبت کرده بودند به همین دلیل یک امتیاز منفی برای گلکسی نوت4 سامسونگ در نظر گرفتیم.

بعد از رقابت در تاریکی، آنها را به مبارزه در روز روشن دعوت کردیم و مشغول عکاسی در نماهای مختلف شدیم که حاصل کار را در زیر مشاهده می‌کنید.

3 phablet comparation (3)


3 phablet comparation (20)


3 phablet comparation (26)


3 phablet comparation (5)
زیر نور اتاق بدون فلاش

3 phablet comparation (22)


3 phablet comparation (28)


 

3 phablet comparation (6)


3 phablet comparation (23)


3 phablet comparation (29)


3 phablet comparation (7)


3 phablet comparation (24)


3 phablet comparation (30)


3 phablet comparation (31)


3 phablet comparation (8)


3 phablet comparation (25)

 

عملکرد دوربین میت کمی عجیب بود! گاهی اوقات تصاویری فوق‌العاده را ثبت می‌کرد و گاهی اوقات تصویر ثبت شده توسط آن اصلا در حد و اندازه‌های ابهتش نبود! به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یک امتیاز منفی را در کارنامه‌اش ثبت کنیم تا انقدر قر و قمیش نداشته باشد! همه این‌ها در حالی است که دوربین گلکسی نوت4 و جی 3 سرسختانه در حال رقابت بودند و هیچ کدام بر دیگری برتری خاصی نداشت، حتی هنگام زوم کردن هم آن ۳ مگاپیکسل بیشتر دوربین نوت نسبت به جی۳ به کمکش نیامد!

مقایسه عکاسی این سه فبلت، در این جا به پایان می‌رسد؛ اما همه چیز که عکاسی نمی‌شود! شاید شما قصد فیلم‌برداری با فبلت خود را داشته باشید. برای بررسی دوربین این سه فبلت از لحاظ فیلم‌برداری هر 3 را در دست گرفتیم و در شرایطی برابر مشغول فیلم برداری از محیط، آن هم به صورت فول اچ‌دی شدیم. در نهایت حجم ویدیوهای بدست آمده تفاوت فاحشی داشت! گلکسی سامسونگ با 129 مگابایت، جی 3 از ال‌جی با 215 مگابایت و میت 7 هواوی با 189 مگابایت خودنمایی کردند! اما آیا دادن امتیاز مثبت آن هم به خاطر حجم بیشتر کار درستی است؟ برای رعایت عدالت، تصمیم گرفتیم تا سه ویدیوی ضبط شده را در لپ‌تاپ به اجرا در آوریم تا کیفیت نمایشگر و یا اسپیکر فبلت‌ها در دادن امتیازات‌مان موثر نباشد. در نهایت امتیاز کامل این بخش را به نوت4 اعطا کردیم چرا که تصویری با جزئیات بالا و در عین حال کم حجم در اختیارمان گذاشت و از جی3 به دلیل حجم بالای ویدیو و از میت7 به دلیل ضبط صدای نه چندان مطلوب یک امتیاز کم کردیم! از طرفی اسند میت7 فاقد فیلم برداری 4K بوده و حتی قابلیت تصویر برداری به صورت اسلوموشن را نیز ندارد در حالیکه هر دو نماینده کره‌ای حاضر در این مبارزه چنین مواردی را دارا هستند، در نتیجه یک امتیاز منفی دیگر نیز در کارنامه نماینده چین وارد شد!

از لحاظ عکاسی سلفی میت 7 با دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو، جی3 با دوربین دوم 2.1 مگاپیکسلی و نوت4 سامسونگ با دوربینی 3.7 مگاپیکسلی وارد میدان شده‌اند. تصاویر ثبت شده با آن‌ها مزایا و معایب خود را داشت، به عنوان مثال گرفتن عکس سلفی با نوت نیازمند دست‌های دراز است چرا که محیط کمتری را در عکس پوشش می‌دهد (اما توانایی گرفتن سلفی واید دارد)‌ و یا اسند میت7 در گرفتن عکس‌ها جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند. از طرفی هر سه از قابلیت Beauty Face برخوردار بودند پس نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد. در نتیجه تغییری نیز در جدول امتیازات وارد نمی‌شود.

از لحاظ آپشن‌های اضافی، هر سه در یک حد و اندازه ظاهر می‌شوند. در اسند میت شخصی سازی حرف اول را می‌زند، می‌توانید کاربرد کلیدهای یکپارچه صدا و پاور را در بخش دوربین تا می‌توانید، تغییر دهید. در گلکسی نوت قابلیت‌های تصویر برداری جالبی در اختیارتان قرار گرفته و جی 3 نیز چیزی میان این دو است و شاید جالب‌ترین قابلیتش در بخش دوربین، گرفتن عکس سلفی با جمع کردن انگشتان باشد که در نوع خودش جالب است.

سامسونگ گلکسی نوت4: 9 امتیاز (مجموع 46 امتیاز)

ال جی جی 3: 9 امتیاز (مجموع 43 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 6 امتیاز (مجموع 42 امتیاز)

 

راند ششم: مالتی مدیا

در این راند 3 فاکتور مهم را در نظر گرفته‌ایم. اولین فاکتور نمایشگر دستگاه است که هر سه مدل چه از لحاظ زاویه دید و چه از لحاظ کیفیت در حد قابل قبولی قرار گرفته‌اند و امتیازات لازم را در راند سوم (نمایشگر) به آن ها داده‌ایم پس در این بخش از نوت4 و جی3 به دلیل سایز کوچکتر نمایشگر یک امتیاز کم می‌کنیم تا اسند میت با سایز 6 اینچی در رده بالاتری قرار گیرد.

دومین فاکتور مربوط به اسپیکر هاست. محل قرارگیری اسپیکر در هر سه مدل در بدترین جای ممکن یعنی پشت دستگاه و سمت چپ آن است که از این لحاظ نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. به گوش خودمان اطمینان داشتیم اما از تماشاگران نیز خواستیم تا نظر خود را در رابطه با میزان بلندی صدای این سه مدل بگویند که در نهایت جی3 از ال جی در صدر قرار گرفت و اسند میت و گلکسی نوت هر دو در مکان دوم جای خوش کردند، پس یک امتیاز منفی را برای‌شان ثبت کردیم. برای کشف این که کدام مدل کیفیت صدای بهتری را دارد باز هم به سراغ تماشاگران رفتیم و بعد از پخش موزیکی مشابه در این سه مدل، به جز یکی از افراد (که علاقه عجیبی هم به سامسونگ داشت!) باقی تماشاگران اسند میت و جی3 را در یک رده و نوت را پایین‌تر از آنها جای دادند، در نتیجه باز هم امتیازی منفی برای نوت ثبت کردیم.

3 phablet comparation (15)

سومین فاکتور در این بخش پلیر دستگاه است. به شخصه پلیر موجود در جی3 را بهترین پلیر پیش فرض میان دستگاه‌های اندرویدی می‌دانم؛ چرا که از تمامی کدک‌ها پشتیبانی کرده و قابلیت‌های خاص و منحصر به فردی را نیز داراست که خود موجب امتیازی مثبت برای آن می‌شود. یک کلیپ 4K را بر روی هر سه ریختیم و مشغول به اجرا در آوردن آن در پلیر پیش فرض هر یک از مبارزان شدیم که هر 3 بدون هیچگونه کندی و مشکلی آن را به اجرا در آوردند و در این بخش همه چیز برابر بود و یک امتیاز مثبت برای G3 به دلیل پلیر عالی آن در نظر گرفتیم تا حایز امتیاز کامل 10 در این بخش شود.

سامسونگ گلکسی نوت4: 7 امتیاز(مجموع 53 امتیاز)

ال‌جی جی 3: 10 امتیاز (مجموع 53 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 9 امتیاز (مجموع 51 امتیاز)

 

راند هفتم: رابط کاربری

خوشبختانه هر سه مدل از سیستم عامل اندروید بهره‌مند هستند و همین کار را برای ما راحت‌تر (شاید هم سخت‌تر) می‌کند. البته جی3 از ال‌جی با نسخه 4.4.2 معرفی شد در حالی که دو مبارز دیگر از بدو ورود نسخه 4.4.4 آدم آهنی سبز رنگ گوگل را بر روی خود می‌دیدند. در این قسمت نظر دادن در رابطه با 3 رابط کاربری متفاوت کمی سخت می‌شود! کار کردن با تاچ ویز سامسونگ نسبت به گذشته کمی تا قسمتی راحت‌تر شده و از طرفی کمی هم به سمت تخت شدن در طراحی پیش می‌رود. رابط کاربری که ال‌جی برای جی3 در نظر گرفته نسبت به گذشته خود با تغییرات زیادی رو به رو شده! آیکون‌ها تخت‌تر از گذشته هستند و دیگر خبری هم از آن نمای کارتونی سابق نیست. حتی منوی مالتی تسکینگ هم زیبایی خاص خود را دارد که تقریبا دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. از همه عجیب‌تر رابط هواوی است که اجازه ورود به لیست برنامه‌ها را به شما نمی‌دهد! در واقع اصلا خبری از این لیست نیست و شما مجبور هستید تا هرچه دارید در همان صفحه اصلی پخش و پلا ببینید به همین جهت تصمیم گرفتیم تا یک امتیاز منفی را برایش در نظر بگیریم و بگوییم که این کار در عین حال که متفاوت به نظر می‌رسد، چندان جالب هم نیست و به نوعی تقلید از برخی کمپانی‌های سیب دوست نیز است (هیچ کس نفهمید منظورمون اپله!)، نمایندگان کره‌ای هم با حداکثر امتیاز به کار خود در هفتمین راند پایان دادند.

نمایی از رابط کاربری نوت4:

3 Phablet Comparation   (3)

 

نمایی از رابط کاربری جی3:

3 Phablet Comparation   (2)

 

نمایی از رابط کاربری میت7:

3 Phablet Comparation   (1)

سامسونگ گلکسی نوت4 :10 امتیاز (مجموع 63 امتیاز)

ال جی جی3: 10 امتیاز (مجموع 63 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 9 امتیاز (مجموع 60 امتیاز)

 

راند هشتم: قابلیت‌های خاص

اگر در اوایل مسابقه اجازه ورود سلاح سرد به رینگ را نمی‌دادیم، در این بخش شاید نوت4 حرفی را برای گفتن نداشت اما وقتی صحبت از قلمی کاربردی و فوق‌العاده خاص به میان می‌آید، باید فاتحه رقبا را خواند. گلکسی نوت4 به یک قلم کاربردی مجهز شده که دیگر مبارزان ما از نعمت داشتنش محروم‌اند. از طرفی سنسور اثر انگشت و ضربان قلب هم باعث می‌شود تا نماینده سامسونگ در این راند یکه تاز باشد. در سوی دیگر اسند میت7 از هواوی با سنسور اثر انگشت خودش نشان می‌دهد که حداقل حرفی را برای گفتن دارد و ال‌جی جی3 هم با پشتیبانی از شارژر وایرلسش وارد میدان شده است!

3 phablet comparation (18)

نمایندگان ال‌جی و هواوی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شوند و نوت4 تنها در یک مدل 32 گیگابایتی موجود است و خوشبختانه هر 3 مدل قابلیت ارتقا توسط کارت حافظه را دارا هستند. از لحاظ رنگ بندی جی3 با تنوع بیشتری در خدمت شماست و همین قدرت انتخاب شما را بالاتر می‌برد. پشتیبانی از بلوتوث و GPS هم امری بدیهی است که اگر یکی از این سه فبلت فاقد آن باشند، جای تعجب دارد! البته دو محصول کره‌ای هر دو از پورت مادون قرمز جهت کنترل لوازم دیجیتالی اطراف بهره‌مند هستند که نماینده چین فاقد آن است. همه چیز به همین موارد ختم می‌شود و در پایان امتیاز کامل را به نوت می‌دهیم و از جی 3 و میت7 هرکدام 2 امتیاز را کم می‌کنیم تا بدانند که بدون سلاح سرد پیروزی در مبارزه دشوار خواهد بود.

Galaxy Note 4 Review (19)

سامسونگ گلکسی نوت4: 10 امتیاز (مجموع 73 امتیاز)

ال جی جی3: 8 امتیاز (مجموع 71 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 8 امتیاز (مجموع 68 امتیاز)

 

JoorChin-2

راند نهم: باتری

شما هرچقدر هم که مدلی فول امکانات را داشته باشید، باز هم اگر باتری غول آسایی در اختیارتان نباشد توانایی استفاده از آن همه امکانات را به طور مداوم نخواهید داشت. نوت4، جی3 و اسند میت7 هواوی هر کدام به ترتیب به باتری‌های 3200، 3000 و 4100 میلی آمپری مجهز شده‌اند. از لحاظ آمار و ارقام نماینده هواوی با اختلاف زیادی در صدر قرار می‌گیرد اما همه چیز که میلی آمپر نیست! برای همین در سه بخش وب‌گردی، تماشای ویدیو و مکالمه در شبکه 3G میزان دوام باتری به طوری است که در عکس‌های زیر شاهد آن هستید.

Galaxy Note 4 Review (61)


 

3 phablet comparation (34)


3 phablet comparation (32)

شما با گجت خود بیش از همه مکالمه می‌کنید یا وب‌گردی؟ شاید هم به تماشای ویدیو می‌نشینید؟ چیزی که واضح است، این است که میزان مکالمه (آن هم به چنین میزان بالایی) نسبت به دو مورد دیگر از اهمیت کمتری برخوردار است (البته اگر پای یک مخاطب خاص در میان نباشد) به همین جهت آن را نادیده می‌گیریم. اگر بیش از هرچیزی مشغول وبگردی با گجت خود می‌شوید، اسند میت گزینه بهتری است اما اگر مدام در حال تماشای ویدیو هستید، این گلکسی نوت4 است که قد علم می‌کند و در این میان چیزی که مشخص است اختلاف فاحش جی3 در وبگردی و پخش ویدیو است که به همین جهت 2 امتیاز منفی را برایش در نظر می‌گیریم. از طرفی میت در وب‌گردی و نوت در پخش ویدیو بر دیگری برتری داشتند اما در رتبه استقامت (یک ساعت مکالمه، یک ساعت وبگردی و به همین میزان تماشای ویدیو در طول یک روز) نوت اختلافی 20 ساعتی را با نماینده هواوی دارد، در نتیجه امتیاز کامل این بخش را ازآن خود می‌‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍کند. نکته اخلاقی اینکه همیشه با دیدن میزان میلی آمپر باتری در پوست خود نگنجید! چرا که از این اعداد و ارقام آبی برای شما گرم نخواهد شد.

سامسونگ گلکسی نوت4: 10 امتیاز (مجموع 83 امتیاز)

ال جی جی 3: 8 امتیاز (مجموع 79 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 9 امتیاز (مجموع 77 امتیاز)

 

راند دهم: ارزش خرید

به حساس‌ترین قسمت مبارزه رسیدیم! جایی که با یک حرکت اشتباه و یک قیمت نجومی از یک مدل، تمامی قابلیت‌ها و امتیازات گذشته نقش بر آب می‌شود و موجب برتری مدلی بر دیگری خواهد شد. در بازار کشور می‌توانید نسخه چهارم از سری نوت سامسونگ را هم اکنون با قیمتی نزدیک به 3 میلیون تومان پیدا کنید (که به طور حتم کاهش خواهد یافت)، این در حالی است که جی3 از ال‌جی هم اکنون با قیمتی در حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان در بازار کشور یافت می‌شود که با کمی ارفاق نصف مبلغ پرداختی برای نوت4 به حساب می‌آید، از طرفی اسند میت 7 هواوی در بازار کشور نایاب است و قیمت مشخصی ندارد اما با توجه به بهای جهانیش می‌توان قیمتی در حدود 2 میلیون تومان را برای آن پیش بینی کرد که چیزی میان قیمت نمایندگان کره‌ای است. بدین ترتیب در آخرین راند امتیاز کامل به جی3 تعلق خواهد گرفت و از گلکسی نوت4 سامسونگ 3 و از اسند میت 7 هواوی 2 امتیاز را کم می‌کنیم پس نتایج نهایی رقابت‌ها این گونه خواهد شد:

سامسونگ گلکسی نوت4: 7 امتیاز (مجموع 90 امتیاز)

ال جی جی 3: 10 امتیاز (مجموع 89 امتیاز)

هواوی اسند میت7: 8 امتیاز (مجموع 85 امتیاز)

3 phablet comparation (17)

 

در پایان دیدید که هواوی حریفی دست و پا بسته نبود و اگر کمی در بخشی همچون دوربین به سوگلی خود بها می‌داد، چه بسا در مجموع امتیاز بیشتری را نسبت به دو حریف نام دار خود کسب می‌کرد و اگر سامسونگ نسل چهارم از سری نوت خود را با قیمتی معقول‌تر روانه بازار می‌ساخت، با اختلاف بیشتری در صدر قرار می‌گرفت و جی3 از ال‌جی امکانات قابل قبول را با قیمتی معقول به شما ارایه می‌دهد! با همه این تفاسیر شما کدام مدل را بیشتر می‌پسندید؟ ال‌جی جی3، سامسونگ گلکسی نوت4 و یا هواوی اسند میت7؟ به طور حتم ارزش امتیازات هر بخش برای هر فرد، بسته به نیاز وی می‌تواند دستخوش تغییراتی شود!

151 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی نوت4، ال‌جی G3 و هواوی Mate7: سه هرکول اندروید!”

  1. ههههه باو درکل میت 7 رو منفی میدادین میرف دیگه
    مسخره بود واقعا
    باتری میت 7 رو همه جا زدن که از همشون بیشتر بعد شما میگین کمه !!!
    به همین معرفی هاتون ادامه بدین
    موفق باشید

  2. بهروز رجبی

    با سلام…آقا خدا وکیلی من خودم قرار بود نوت۴ بگیرم یکی از دوستام بهم پیشنهاد میت ٧ کرد و حقیقتا تو رو درواسی قرار گرفتم و رفتم میت رو خریدم…روز اول که دستم بود حسم بهش مثبت نبود اما هر چی که گذشت کم کم فهمیدم که بهترین انتخاب رو انجام دادم چون قبلا خیلی تعصب سامسونگ رو میکشیدم…خدایی بدون اغراق و تعصب میگم میت ٧ الان پرچمش از همه گوشیا بالاتره…تو خریدش اصلا شک نکنین…گول برند برتر سامسونگ رو نخورین…هواووی کولاک کرده

  3. اقا واقعا ال جی جی 3 برترین گوشی واقعا ک فوق العادست من الان ال جی دارم و واقعا توصیه میکنم که جی 3 بخرید خیلی قدرت منده

  4. علی شیخ زاده

    با سلام خدمت همه!
    خواهش میکنم نظر منو حذف نکنید
    تابلوه شما رو سامسونگ تعصب دارید
    من با هرسه گوشی کار کردم خیلی هم کار کردم
    میت 7 خوشدست نیست؟ اتفاقا علی رقم 6 اینچ بودنش از بقیه خوشدست تره سنسور اثر انگشتش بهترین جای ممکن نصب شده مث نوت نیاز به سوایپ نداره با هر جهت و دست خیس کار میکنه کلیدها دقیقا زیر انگشت ادمه کلیدای هوم و برگشت رو میشه به یه سمت گوشی جابجا کرد چرا امتیاز منفی دادید؟
    تو مقایسه دوربین دیدید ک میت 7 خیلی قشنگ تر و واضح تر عکس میگیره دوربین جلو که دیگه یکی از بهترین های حال حاضره چرا الکی منفی دادید
    خدایی مقایسه نا عادلانه شما کجا و فوت ارنا کجا؟
    رابط کاربری هواوی یکی از نقاط قوتشه کی گفته بهم ریخته س؟ امکان زیباسازی و شخصی سازی قوی خیلی جذاب حالا چون شبیه ایفونه؟ البته میدونم سایتای ایرانی ب دلیل تنفر از اپل هرچیزی ک به اپل شبیه رو رد میکنن واقعا متاسفم
    تو تست باتری آدم شاخ در میاره آقا من موندم جی 3 کی عملکرد باتریش خوب شد؟ خوبه خودم شخصا تست کردم من میت 7 رو امتحان کردم نوت 4 به گرد پاشم نرسید چ برسه به جی 3
    آخه نوکرتم چرا تو هر راند حتی وقتی میت 7 امتیاز مثبت میگیره و بقیه منفی بازم نوت رو اول و جی 3 دوم و میت 7 رو سوم مینویسید؟ اصن عدالت موج میزنه خخخخخخ
    دیدید ک همه چیز بسته به اعداد نیست نمایشگر کواد اچ دی کره ای ها دیدید ک درمقابل فول اچ دی میت 7 چیز شاخی نبود
    آقا اینا همه ب کنار میت 7
    1.200.000 تومانه کجای کشور 2 تومن میفروشن؟
    تفاوت قیمت رو در نظر بگیر عزیز دلم 800 هزار تومن تفاوت قیمت نسبت به نوت به نظرتون کدومش ارزش خرید بیشتری داره؟
    مردم رو بخاطر تعصب گمراه نکنید حضرت عباسی
    حالا پردازنده قدرتمند میت 7 وسنسور اثر انگشت نامبروان و پرکاربدرش و سنسور اثر انگشت دکور نوت ب کنار حوصله تایپ کردن ندارم ولی حیفه مردم رو گمراه کنید
    واقعا
    ما دیدیم تو مقایسه خودتون دوربین 16 مگا نوت و 13 مگ جی تری از میت 7 عقب موندن تو بیشتر عکسا
    بنچمارک هم ک میت همه رو شگفت زده کرده
    فک کنم میت 7 فقط به خاطر اینکه چینیه و رابط کاربریش شبیه اپله تو امتحان شما له شد
    در کل این امتحان اصلا عادلانه نبود
    شما هم اگه قبول دارید انتقاد پذیرید دیدگاه منو تایید کنید
    بازم مرسی بابت زحماتتون

    1. دوست عزیزم علی آقا این بررسی و مقایسه مال شش ماه پیش هست و قیمت های درج شده مال همون موقع است

  5. من رفتم چند روز پیش که جی 3 رو بخرم فروشنده فورا گفت نخر چون هم لگ داره هم اینکه باتریش زود خالی میشه . و بهم اسند میت 7 رو معرفی کرد . . من واسم وبگردی و دوربین خیلی مهمه . توضیحات کامل رو هم دادید واقعا . و مقاله ی بی طرفی بود . ولی بازم نظر شما رو کدومه که بخرم چون تا حالا از میت 7 بدی نشنیدم اما الجی چرا. من با هیچکدومم کار نکرد و نظر شما واسم مهمه چون مقایسه ی عالی کردید. با توجه به دو ویژگی که مدنظر من کدوم یکی رو پیشنهاد میکنید ؟ ممنون میشم کمکم کنید جناب مسکینی

    1. باسلام ببخشین من اطلاعات کم وبیش از این سه مدل دارم روی هم رفته بنظرمن درنوت 4 مدل4هسته ای کوالکوم بهتره ودرجی سه هم مدل سه گیگ رم 32گیگ حافظه ودوسیمکارتش بهتره درضمن در مقایسه ها هنوزنرم افزار خاصی رو گوشیها نصب نشده بود که معلوم کنه کدام بهتره کدام ضعیفتره این نرم افزارهای سنگین هستند که گوشی را به لک های زیادی میندازن وبرتری شرکت کوالکوم مخصوصا ازاسنپدراگون 800به بعد نسبت به بقیه برندها همیشه به وضوح دیده شده سامسونگ هم درسته در اکسینوسش پیشرفت کرده ولی درتستهای پنچمارک مخصوصا تست گرافیک ادرنو 420برتری بیشتری نسبت به مالی نوت 4 داشت اگر به سامسونگ علاقه دارید نوت 4 مدل کوالکوم اسنپدراگون805 چهار هسته ای با فرکانس 2.7با گرافیک ادرنو را بخرید ولی اگه این مقدورنشد ونتونستید بخرید توصیه میکنم یا جی سه بخرید یا صبر کنید تا به زودی جی4نوت باقلم پرکاربردیش میاد بازار اونو بخریددرمورد هواوی هم نمیتونم قطعا نظر بدم ولی تا آنجا که میدونم بعداز نصب نرم افزارهای متعدد وسنگین ا هواوی فقط یک ظاهر خوب والبته فلزیش را خواهید دید نه روان بودن گوشی را.
      امیدوارم درخریدتون موفق باشد باتشکر از سایت بسیار زیبا ومفید وهمچنین از تمامی زحمتکشانی که این مقایسه ها را برای ما کاربران میذارن تا درخریدمان دودل نباشیم ازصمیم قلب تشکرمیکنم ارادتمند شمامهندس بهاری

  6. سلام
    ممنون از بررسی های خوبی که انجام دادین و ما رو هم مطلع کردین.
    نوت 4 که خودش غول هست
    جی 3 هم واقعا عالیه
    میت 7 هم خیلی نسبت به گوشیهای قبلی هواوی پیشرفت داشته
    اما با این تفاسیر که تو این پست ذکر شده با توجه به قیمت میت ( میت 7 مونارچ:نسخه دوم که 64 گیگ هست) 1،490،000 و امکانات بهتر نسبت به میت 7 از این دو تا گوشی سر تره
    ال جی هم خیلی امکانات جالبی داره که ریز نگری نداشته اینجا
    نوت 4 هم که دیگ نیازی نداره به تعاریف وگلکسی خودش همه چیو گفته تو این گوشی
    تو رابط کاربری مخصوصا بازی ها بخاطر Cpu و Gpu قوی میت 7 مونارچ
    تو کیفیت ال جی جی 3
    تو راحت بودن نوت 4
    باز هم ممنون نسبت به مقایسه از سایت ای تی رسان

    1. گاز بده دادا!!!!!!!!!!!!!تا زمانی ک هوآوی و نمایندش(mate7)هستش..samsungهیچههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه…………………مگه ملت مریضن ک 500 تومن اضافه پول بدن تا note4رو بخرن!!!!همونو mate7میخرن…..باکیفیت و بصرفه………

  7. بابا الجی کجا سامسونگ کجا من خودم نوت 4 خریدم به خدا چرت ترین گوشی الان الجی جی3 دارم خیلیم دوسش د ارم دوربین فوکس اتوماتیک خودش این چشم میمونه الجی با صفه نمایش خیلی زیبارو هم داره
    وقتی میخواین گوشی بخرین یا نوکیا و یا الجی ویا اپل بخرین اپل ام بعضی مشکلا داره ولی میشه چشم پوشی کرد

  8. میت ۷ انتخاب بهتریه بنظرم البته تو رقابت بعد از نوت۴ رتبه دوم رو من براش در نظر میگیرم ولی میت ارزش خرید بالاتریی داره با یک تومن ارزونتر بودن انتقاد من همیشه به سامسونگ تویه طراحی بدنه واسکلت گوشی بوده که بنظرم بسیار عقب مونده عمل میکنه که البته با طراحی فریم نوت۴ کمی از این حسم کاسته شد.

  9. بنظرتون z2 بهتره یا mate 7 ؟
    از لحاظ کیفیت صفحه نمایش و پشتیبانی شرکت هواوی و سونی از محصولات خود؟

    1. mate7………داداشیsony گوشی هستش ک فقط پول برندش رو میدی و پز داره!!!اما هوآوی پولی ک میدی واسه استفدس و سود میکنی……….

  10. واقعا ناراحت شدم که سایت بی نظیری مثل آی تی رسان به رابط کاربری تک دستی هواوی هیچ توجهی نکرد و یک امتیاز منفی داد توی راند خوشدستی هواوی خودش اولین بار روی فبلت اسند میت اینو گزاشت که توی کار هایی مثل کار با کیبرد باز کردن قفل یا شماره گیری بخشی از جایی که باید با ان کارکرد در یک جا فشرده میشه تا با یک دست هم بشه با اونا کار کرد در هر صورت بررسی انجام شده و کاریه که انجام شده ما برامون خود نتیجه محمه

  11. سامسونگ تازه ذوق کرده یه گوشی با دور فلزی داده بیرون ..خخخخ…خایی با اون قیمت نمیارزه …همش گول برندشه وگرنه مگه ادم عقلش نصف شده جی3 رو بزاره بره نوت4 بگیره

  12. همه جا از سامی پلاستیک طرفداری میکنن
    زومیت . دیجی کالا . اتی رسان و………..
    از نظر من به بدنه و طراحی سامسونگ باید 6 نمره ی منفی بدید

    1. امروز (طبق تاریخ درج شده بالای متن)
      huawei ascend mate7:::1.260
      قابل توجه شما دوستان عزیز.گوشی huawei ascend mate7نسخه ی 32گیگش در ایران نیست(اگه هم دیدین هست مطمن باشین 100%تقلبیه)..توی ایران فقط نسخه ی 16 گیگش هستت بدو هیچ گونه مشکل و هنگی…قیمتش رو هم ک باستون نوشتم…امید وارم این گوشی رو بخرید چون واقعا هوآوی ایندفعه طوفان کرده…گوشی باکیفیت و بصرفه ای هستش…موفق باشین

  13. من که نوت 3 داشتم واقعا عالی بود…بخاطر مشکلاتی فروختم و تو همین یکی دو روز هم میخوام نوت 4 بخرم..(لامصب بخاطر نوروز قیمتش رفته بالا)

  14. اگر هواوی یک قلم مثل نوت 4 و یک دوربین و وبکم مثل جی 3 روی میت 7 میگذاشت، دیگه این گوشی رقیب نداشت.

    1. الانم به نظرم نداره نوت 3 قابلیتش استفاده ی قلم زیادی داشت اما نوت 4 قابلیت استفاده ی قلم افتضاهی داره به نظر من قلم نداشت بهتر بود قلم یکی از نقطه های ضعف نوت 4 است نه نقطه ی قدرت

    1. میت7 ...................

      میت 7 قیمتش 1450 هست و عید امسال من این با همین قیمت میخرم . . . ولی درباره عالی بودنش عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    1. مجتبی مسکینی

      بررسی تخصصی جی ۳ نیست که خیلی دقیق و جزئی امکاناتش رو بگیم! مقایسه هست و معمولا در مقایسه ها خیلی جزئی به همه چیز اشاره نمیشه!

  15. سلام
    یه راهنمایی می خواستم برای خرید گوشی .
    حداکثر 1.400
    دوربین، صفحه نمایش، ظاهر سنگین،باطری برام مهمه. برای بازی کردن نمی خوام (ولی سخت افزارش یه چند سالی دوام بیاره یعنی ضعیف نباشه)
    نظره خودم Z2 هستش پیشنهاد بهتر دارید

    1. داداش گلم..بنظر من یا huawei mate7 بخر یا اگه حرف مردم برات خیلی مهمه و با هوآوی حال نمیکنی برو g3 بگیر………sony فقط پول مارک و میدی…متاسفانه ما ایرانیا فکر میکنیم هرچی ی چیزی گرونتر باشه همون بهتره!!!!….من خودم میخوام مرداد94 ایشالا mate7رو بخرم….چون میدونم پولی ک باسش میدم به همون اندازه هم باسم کار میکنه……

  16. خسته نباشید و سپاس از شما
    ولی!!!
    دوتا مشکل اساسی دیدم توی امتیاز دهی
    توی بخش “جنس بدنه و کیفیت ساخت” به نظر من به هیچ عنوان نمیشه جنس بدنه NOTE رو با G3 یکی دونست!!! و از هر دو به یه اندازه امتیاز کم بشه
    توی بخش نمایشگر به وضوح مشخصه که شارپنسی و رنگ بندی NOTE بهتر بود ولی باز امتیازها فرقی با هم نداشتن!

    1. مجتبی مسکینی

      نظر شما هم محترم! اما امتیازات نسبی هستن و کاملا توضیح داده شده که به چه دلایلی از یک مدل امتیاز کم شده و یا به اون اضافه شده! اینکه دو مدل امتیازشون برابر باشه دلیلی بر این نیست که دقیقا مثل هم هستن و تفاوتی بینشون نیست! امتیازاتی هم که داده شده با نظر شما در تضاد هست! در بخش کیفیت ساخت در آخر نوت از جی ۳ امتیاز بیشتری گرفته در حالیکه شما میگین برابر هستن و در بخش نمایشگر هم نظر شما بر برتری نوت هست و میگین امتیازات فرقی نداشته در حالیکه امتیاز کامل اون بخش رو نوت۴ گرفته!

  17. سلام دوستان و اساتید گرامی
    این گوشی نوت 4 مدل اگزینوس 64 بیتی هست باید نرم افزار ها هم باهاش هماهنگ باشن مثلا میخواهیم یک بازی نصب کنیم نسخه 64 بیتیش رو باید دانلود و نصب کرد ؟

    1. اتفاقا با آپدیتی که برای G3 میاد وضعیت باطریش خیلی خوب میشه و حتی از گوشیهای دیگه هم بهتر میشه .

  18. در جمع کردن امتیازان اسند میت اشتباه کردید. مجموع امتیازاتش می شود 87 و نه 85!
    لطفا یک بار دیگر جمع بفرمایید

  19. سلام خسته نباشید .من جی 3 خریدم ولی دادمش پس (پلمپ گوشی باز نشده بود و هیچ ضرری رو قیمتش نکردم و واستادم تا نوت 4 بیاد . ولی الان میبینم قیمتش خیلی بالاس .و شاید نتونم بخرمش .بودجه من یکو نهصده بنظرتون نوت به این قیمت میرسه ؟ اگه اره کی ؟ و بنظر شما ایا ارزش صبر کردن رو داره یا بازم جی 3 بگیرم .
    خواهشن بگید در زمینه دوربین کدوم برتر بود در ازمایش های شما ؟

    1. مجتبی مسکینی

      پایین اومدن قیمت به خیلی از عوامل بستگی داره و پیش بینیش سخت هست و نمیشه چیزی گفت! اما حالا حالاها به اون قیمت نمی رسه
      اگه قلم سری نوت خیلی براتون مهمه صبر کنید در غیر این صورت جی ۳ تفاوت زیادی با نوت نداره!حتی در خیلی از قسمت ها برتر هم هست
      آزمایش های ما پشت در بسته که نبوده!! همین هایی بود که در مقاله دیدید و به طور کلی دوربین جی ۳ بهتره اما گاهی اوقات نوت برتر هست

    2. سلام اقا برو الجی جی3 بخره نوت4 دارم خیلی چرته برو جی 3 بخر الان میخوام نوت4 پس بدم الجی فوکس اتو ماتیک داره و به خاطر اون این چشم میمونه ولی سامسونگ نه الجی با نمایشگر GUAD HD بالاترین گیفیت رو داره برو الجی بخر

  20. فقط اگه باتری جی 3 واسه وبگردی دوام بیشتری داشت عالی بود
    فروش جی 3 خیلی خوب بوده و هست بی انصافیه اگه بگیم نوت 4 حداقل در زمان فعلی با این قیمت فروش بیشتری داره

  21. واقعا از بررسی خیلی کاملتون ممنونم. به شخصه گوشی بعدیم ascend mate7خواهد بود چون هوآوی واقعا پیشرفت کرده و صرفا مثل سالهای قبل گوشی هاش فقط روی کاغذ قوی نیستن واین گوشی با نسخه سوم رابط کاربریemotionخیلی روانتر و درکل خوبه. یه چیز دیگه این که هوآوی جدیداخوب پشتیبانی میکنه از گوشیای جدیدش پس میشه انتظار آپدیت های جدید برای این گوشی رو داشت.

  22. بدون شک G3 بهتره… نه فقط به دلیل ارزش خرید بالاش… از لحاظ نو اوری و زیبایی و اینکه رابط کاربری بسیار گیرا و کامل و جدیدی داره که به خیلی از خوبیهاش اشاره نکردین … صدای بهتر ..دوربین بهتر … امنیت بهتر با کد ناک …

  23. دوستمون راست میگه اگه همه شرایط رو در نظر بگیریم واقعا G
    3 ارزش خرید داره چه از نظر دوربین و سایز و کیفیت بدنه و کیفیت صفحه و پردازنده و …..

  24. بررسی نسبتا خوبی بود ولی با قسمت آخرش اصلا موافق نبودم.شما که میدونید قیمت نوت 3 پایین تر میاد پس چرا انقدر کم بهش نمره دادید؟یعنی همیشه ارزش خرید g3 و هواوی از نوت بیشتره ؟ چون نوت 4 هیچوقت ارزونتر از این دو نمیشه.اصلا شما ارزش خرید رو خوب معنی نکردید.ارزش خرید یعنی اینکه درسته نوت 4 قیمت بیشتری نسبت به هواوی داره ولی ارزش خرید بیشتری داره نه اینکه هرکدوم قیمت بیشتری داشت ارزش خرید کمتری داشته باشه.من خودم تو بازار موبایل کار میکنم به خدا قسم نوت رو خیلی میخرن.خیلی خواهان داره نوت 4 به طوری که بیش از 50 درصد مشتریامون که میان داخل مغازه دنبال نوت 4 هستن و سراغش رو میگیرن.خواهش میکنم اگر حرفم غیر منطقیه با دلایل قانعم کنید

    1. مجتبی مسکینی

      ملاک ما ارزش خرید در زمان بررسی هست! ارزش خرید همچین چیزی که شما معنی کردید نیست!جی۳ با کلی امکانات قیمت معقول تری داره پس بیشترین امتیاز رو میگیره! نوت۴ نسبت به امکاناتی که ارایه میده قیمتش زیادی بالاست و حتی در خیلی از بخش ها جی ۳ از نوت برتره اما اختلاف قیمت چیزی در حدود یک میلیون تومان هست پس باید امتیاز کمتری بگیره و این یعنی ارزش خریدش کمتره! میت هم شاید به اندازه نام دو رقیب دیگه بزرگ نباشه اما اینکه صفحه QHD‌ نداره و… دلیلی بر این نیست که از نوت خیلی ضعیف تره! گاهی اوقات حتی برتر هم هست اما بازم با نوت اختلاف قیمت زیادی داره و این اختلاف در حدی نیست که امکانات بیشتر نوت رو به اون ترجیح بدیم پس نسبت به جی ۳ امتیاز کمتر و نسبت به نوت امتیاز بیشتری میگیره! اگه اختلاف قیمت چیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومان بود می شد گفت که ارزش خرید نوت۴ بیشتر هست اما اختلاف ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومانی چیزی نیست که بشه ساده از کنارش گذشت حتی از لحاظ کار با یک دست، بدنه، نمایشگر(میزان روشنایی و اینکه کیفیت و زاویه دید در حدی نیست که بشه نوت رو کاملا برتر دونست) و خیلی بخش های دیگه میت برتر هم هست! شما ۱۰۰ درصد مشتری هاتون هم نوت۴ رو بخوان بازم دلیلی بر برتری اون نیست! خیلی از عوامل در فروش تاثیر دارن و شاید مهمترینش تبلیغات باشه که سامسونگ خیلی خوب روش مانور میده! درضمن جی۳ در زمان معرفی خودش با کلی امکانات با قیمت 1 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسید در حالیکه نوت چیزی دو برابر اون هست!

  25. مقایسه جالبی بود.
    واقعا منصفانه.
    از اینکه امتیازم دادید خیلی خوشم اومد.
    ولی خدایش طراحی نوت 4 خیلی خوبه.

  26. محمد رضا صادری

    خودتون آزمایش کردید یا ترجمه بود ؟
    اگه ترجمه بود منبع ؟!
    اما در جمع مقاله خوبی بود!

    1. مجتبی مسکینی

      مقالات آزمایشگاه هیچ کدوم ترجمه نیست!
      دیگه فکر کنم از نمایشگر گوشی ها که صفحه اصلی سایت رو نشون میدن یا عکس هایی که از نوشته ها، مکان ها و ماشین های ایرانی گرفته شده مشخص باشه که خودمون آزمایش کردیم!!

  27. سلام و خیلی خیلی ممنون که این بررسی رو گذاشتید واقعا انتخاب بین این سه واسم سخت بود ولی با این بررسی تقریبا به نتیجه کلی رسیدم خدا خیرتون بده
    اول که از لحاظ قیمت واقعا ال جی برتری فوق العاده ای داره تازه به نسبت اون دو مدل کمیت خیلی مهمی هم نداره فکر کنم الان به نسبت قیمت و خوشدستی و زیبایی (از نظر من) بهترین باشه
    البته چند سوال دارم ممنون میشم جوابو بدید
    1- من تو صفحه نمایش ها بین نوت 4 و جی 3 شک داشتم ولی الان که دیدم آن چنان فرقی نداره جز نور بیشتر و کنتراست بیشتر که البته فکر کنم در حالت عادی هر کسی گوشی رو انتخاب کنه متوجه این اختلاف نمیشه و نور جی 3 اینقدرها هم که بعضیا میگفتن پایین نیست چون من باهاش کار کردم تازه نور صفحه 90 درصد بود(به خاطر داغ شدن)
    و در آخر قطعا چون نوت 4 چند ماه بعد معرفی شده برتری هایی نسبت به جی 3 داره ولی آقای شاهسوند به نظر شما این برتری های کم صفحه نمایش ارزش داره با این همه اختلاف قیمت نوت 4 خرید شما که کار کردین با هر دو در حالت عادی و کار کردن با هر گوشی جدا جدا فرق زیادی رو متوجه شدید؟؟؟ یا اینکه نور جی 3 تو 100 درصد خیلی پایینه؟؟؟
    2- از لحاظ سخت افزار هم قطعا نوت 4 بهتره ولی آیا لازمه واسه یه گوشی ؟؟؟ یعنی وقتی با هر سه گوشی کار میکنیم اختلاف سرعت خیلی زیاده ؟؟؟ و پایین تر بودن باعث اذیت ما می شود؟؟؟
    3- من دوربین واسم خیلی خیلی مهمه تو این بررسی و بررسی دوربین گوشی ها که قبلا گذاشته بودید جی 3 بهتر از نوت 4 بود درسته؟؟؟(با توجه به رای گیری ها)
    4- یه سوال راجب باتری داشتم شنیدم با اومدن اندروید 5 مقدار نگه داری باتری گوشیها بیشتر میشه درسته؟؟
    و اینکه شارژر بی سیم حدود قیمتش چنده و شارژر بی سیم ال جی واسه فروش پیدا میشه و اگه نمیشه یه مارک خوب با قیمت مناسب و میتونید بهم معرفی کنید؟؟؟
    در آخر مررسی از سایت فوق العادتون و مررررسی که بدون جانب داری از برند خواصی جواب همه رو با صبر میدید

    1. مجتبی مسکینی

      1. تفاوت زیادی بینشون نیست!
      2. در حال حاضر که نه اما در آینده نه چندان دور با اومدن بازی ها و برنامه های گرافیکی بدون تردید نوت۴ یه سروگردن بالاتره!
      3.به طور کلی(همیشه نه) جی۳ دوربین بهتری داره!
      4.مصرف باتری بهینه تر میشه! شارژر بی سیم پیدا میشه و معمولا رنج قیمتیش از 70-80 شروع میشه

    2. من نمی دونم چرا یه عده دوست دارن بعد از بررسی مفصلی که توسط سایت انجام میشه مجدادا خودشون تو بخش نظرات شروع به بررسی و تفسیر و القای نظر خودشون به دیگران کنن و یه جوری با تفسیر مجدد مقاله تو بخش نظرات نتیجه مقاله رو هم سو با نظر خودشون تموم کنن و یه جوری سعی کنن نظر دیگران رو نسبت به برند مورد علاقه شون جلب کنن.(البته در نظر خودشون)..من تو این بررسی کمبودی نمی بینم که شما مجددا داری تفسیر و توصیف می کنی.شکرخدا همه هم سواد دارن و هم چشم.هم عکسها رو میبینن و همایراد تمام گوشی ها رو کامل مطالعه میکنن

      1. این چه طرز صحبت کردنه سوال پرسیدم شما که ناراحتی نیا بخون من تفسیر نکردم و سوال پرسیدم چون میخوام یکی از این گوشی ها رو بخرم
        شما عقل کل، شما سواد دار ما بی سواد
        من از برندی طرفداری نکردم اتفاقا من از هیچ برندی بدم نمیاد فقط می خوام با این هزینه بهترین انتخاب رو بکنم فکر نکنم به کسی ربط داشته باشه این سایت واسه همس نه فقط شما
        هر موقع از شما سوالی پرسیدن بیا وسط جواب بده
        لطفا از سایت فوق العاده ای تی رسان درخواست دارم تو ثبت نظرات بیشتر دقت کنند چون یه عده که معلومه اصلا از برند خواصی هم طرفداری نمیکنند!!!!!!! همینجوری هرچی از دهنشون در میاد میگن

  28. اگه نوت 4 قیمتش بیاد پایین واقا گزینه بهتری. و از آقای مجتبی مسکینی بابت این مقایسه خوب بی طرفانه تشکر میکنم

    1. اگه یه بار گوشی سامسونگ تو دستت منفجر بشه و بفرستت بیمارستان دیگه از این حرفها نمیزنی !!

      1
      1
      1. اقا گوشی فقط الجی سامسونگ نوت4 داشتم چرت ترین گوشیه بابا لجی جی3 با فوکس اتوماتیک خود ادوربینش این چشم میمونه الان الجی دارم خیلیم خوبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH