Ralph Baer پدر بازی‌های ویدیویی درگذشت!

امروزه اگر در مهمانی‌ها یا مکان‌های عمومی به افراد جوان و یا کودکان توجه کنید اغلب سر در گریبان خویش دارند و به گجت خود دل دوخته‌اند. این گجت می‌تواند PSP، تبلت، اسمارت فون و یا هر چیز دیگری باشد. اما این ماجرا از کجا شروع شد و چه کسی اولین بازی را ساخت؟

Ralph-Baer

آقای Ralph Baer که اصالتی آلمانی آمریکایی دارد، در سال 1966 اقدام به تولید اولین بازی‌ای کرد که قادر بود به تلویزیون متصل شود و کاربر از طریق‌ آن بتواند بازی کند. مراحل ساخت این محصول در سال 1968 به پایان رسید که Magnavox Odyssey نام داشت. این دستگاه یک نسخه آزمایشی نیز داشت که Brown Box نامیده می‌شد و وی با تولید این محصول توانست دنیای بازی را نیز متحول کند. این فرد همچنین اولین تفنگ نوری را نیز با نام Shooting Gallery تولید کرده است (تفنگ نوری در بازی‌هایی استفاده می‌شد که در آن کاربر با نشانه گرفتن شی مورد نظر می‌توانست به آن شلیک کند، همانند بازی پرنده‌ها که کاربر اقدام به شکار پرندگان می‌کرد).

Ralph Baer همچنین در سال 2006 توانست مدال ملی تکنولوژی را از رییس جمهور وقت دریافت کند. تا اینجای ماجرا به بیوگرافی مختصری از وی پرداختیم اما اشاره‌ای به سن یا تاریخ فوت وی نکردیم. این فرد که پدر بازی‌ها کامپیوتری محسوب می‌شد متاسفانه روز گذشته در سن 92 سالی فوت کرد. روز شنبه 6 دسامبر 2014 تاریخ فوت این محقق و مخترع است که بدون شک دینای امروزی بازی بدون او شکل نمی‌گرفت. روحش شاد!

4 در مورد “Ralph Baer پدر بازی‌های ویدیویی درگذشت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH