نقدانه: آیا خرید آی‌فون 6 پلاس منطقی است؟

iPhone-6plus

اگر مطالب مربوط به بخش نقدانه ما را دنبال کرده باشید، تا به امروز پیکان نشانه‌گیری‌مان به دو گوشی سونی اکسپریا Z3 وگلکسی نوت 4 اصابت کرده بود و از آنجایی که می‌گویند تا سه نشه بازی نشه، به سراغ غول اپل به نام آی‌فون 6 پلاس آمدیم تا ببینیم که آیا این گوشی ارزش خریدن دارد و برای داشتن چنین دستگاهی، پرداختن رقم حیرت آور بیش از 3 میلیون تومان ارزشش را دارد یا خیر؟

آمار فروش کم‌تر

شاید طرفداران آی‌‌فون با دیدن نام یکی از گوشی‌های محبوب‌شان در نقدانه، اخم‌هایشان را در هم بکشند و از آمار فروش بالای گوشی‌های اپل، جهت برتری خود نسبت به رقبا نام ببرند. اما بایستی قبول کرد که آی‌فون 6 پلاس، محصول با ارزشی نسبت به قیمتش نیست! اول از همه اگر همین آمار فروش آی‌فون‌های 6‌ را ببینید، نسخه معمولی محصول اپل یعنی آی‌فون 6 نسبت به 6‌ پلاس در حدود 6 برابر بیشتر است تا نشان دهد که حتی خود اپلی‌ها هم نسبت به این موجود بزرگ و گران قیمت، چندان روی خوشی نشان نمی‌دهند. در واقع سایز بیش از حد بزرگ، چیزی نیست که طرفدارن این برند چندان به راحتی آن را هضم کنند و مطمئنا بسیاری از خریداران 6 پلاس، از طرفداران فبلت‌ها در سایر برندها هستند که تصمیم گرفتند تا طعم این سیب را نیز بدین طریق بچشند، درست همان بخش از بازار که اپل نشانه‌گیری کرده بود و بیشتر از آنکه به علاقه طرفداران خودش اندیشیده باشد، به دنبال جذب دوست‌داران گوشی‌های بزرگ از سایر برندها بوده است.

بی‌اصالت!

زیر پا گذاشتن شعار این کمپانی مبنی بر بی‌استفاده بودن گوشی‌های بزرگ، خود دلیلی بر بی‌اصالت بودن آی‌فون 6 پلاس است! دور نیست روزگاری که استیو جابز، مدیر عامل فقید کمپانی اپل، سامسونگ را به خاطر سایز بزرگ نمایشگر گوشی گلکسی نوت مورد تمسخر قرار داد و به وضوح گفت که هیچ‌کس چنین گوشی بزرگی را نخواهد خرید! حال چه شده که در طی این مدت، اپل دست به کاری زده که تا دیروز آن را اشتباهی بزرگ می‌خواند؟! محصولی که نه تنها از گلکسی نوت اولیه سامسونگ بزرگ‌تر است، بلکه تمام مشخصات یک فبلت غول پیکر را به همراه داشته و هر آنچه اپل تا دیروز ادعای اشتباه بودنش را داشت، در ظاهر و باطن خود به یدک می‌کشد!

لیز همچون صابون!

خاصیت اصلی گوشی‌های فلزی، به شکیل بودن آن‌هاست اما معایبی نیز به همراه دارد. اول از همه، لیز بودن گوشی نکته بسیار مهمی است که هرچه ابعادش بزرگ‌تر بشود، بیشتر نمود پیدا می‌کند و حال وقتی که شما یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های فلزی را در دستان خود دارید، بایستی هر لحظه منتظر باشید تا همچون یک قالب صابون لیز از درون دستان‌تان بلغزد و پهن زمین شود! ضمن اینکه فلز شاید در ظاهر استحکام خوبی داشته باشد اما اگر ضربه‌ای به آن وارد شود، ردش را برای همیشه برچهره خویش نگاه می‌دارد تا این غفلت‌تان همیشه مایه اندوه‌تان شود!

کابوسی به نام خم شدن

فکر کنید که بالای 3 میلیون تومان برای داشتن یک آی‌فون 6 پلاس پول داده‌اید و ناگهان ببینید که گوشی شما بر اثر فشاری که به آن وارد شده است، کمی خم شده و بدنه فلزی خوش ساخت آن همچون گوژپشتی در جلوی چشمان شما رژه می‌رود! البته بایستی قبول کرد که در مورد ضعیف بودن بدنه این گوشی تا حدی هم اغراق و تبلیغات منفی انجام شد اما هر چه که باشد، این ضعف درباره آی‌فون 6 پلاس وجود دارد و استحکام کافی، فدای نازک شدن بیش از حد گوشی شده است.

فقط 16 گیگ!

حذف نسخه 32 گیگابایت و عرضه گوشی در سه مدل 16 و 64 و 128‌ گیگابایت، از آن دست کارهایی است که تنها از شرکتی چون اپل بر می‌آید! در واقع این کمپانی با علم به اینکه اگر به جای مدل 16‌ گیگابایت، نسخه 32 را عرضه کند، از فروش دو نسخه 64 و 128‌ تا حد زیادی کاسته خواهد شد، در یک حرکت ناجوانمردانه، مدل 16‌ گیگ را باقی گذاشت که از آن هم فقط در حدود 11‌ گیگابایتش در دسترس است تا بدین وسیله یک دهن کجی بزرگ نیز به سلیقه مخاطبان خودش کرده باشد! واقعا خنده دار است شما 3 میلیون تومان بپردازید و یک گوشی با 11‌ گیگابایت فضا و بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در اختیارتان قرار بگیرد.

تهی از نوآوری

بیایید کمی صادق باشیم، حتی اگر طرفدار دو آتشه آی‌فون هستید، کمی بیندیشید که چرا آی‌فون، به خصوص در نسخه‌های اولیه، تا این حد مشهور و سپس محبوب شد. شاید یک واژه به خوبی بتواند دلیل این امر را توضیح دهد: نوآوری! حال نگاهی دقیق به آی‌فون 6 پلاس بیندازید؛ در این محصول کدام نوآوری وجود دارد که این کمپانی و یا رقبایش تا پیش از این، بدان نرسیده باشند؟ نمایشگر بزرگ فول اچ‌دی؟ تاچ آی‌دی؟ فلش دوگانه؟ پردازنده 64 بیتی؟ سیستم لرزش‌گیر اپتیکال؟  سیری؟ یا حتی سیستم پرداخت اپل؛ همگی تا پیش از این توسط این کمپانی و یا سایرین عرضه شده بود و دیگر چیزی نیست تا با دیدنش، انگشت حیرت به دهان بگیرید و یا از داشتنش بر خود ببالید، این گوشی تنها همان نسخه قبلی است و فقط کمی قدش بلندتر شده و به اصطلاح هیکل گنده کرده است!

iOS همچنان زندان است!

شاید این مورد مختص به این گوشی نباشد و برای تمام گوشی‌های آی‌‌فون صدق کند، اما دلمان نیامد آن را ناگفته بگذاریم! این کمپانی خودخواه، با آنکه راه‌های ارتباطی از طریق برنامه‌های بی‌شمار به خوبی بین گجت‌های مختلف برقرار است، اما هنوز ساده‌ترین گزینه‌های ارتباطی همچون بلوتوث یا اتصال از طریق کابل به کامپیوتر جهت انتقال فایل‌ها را محدود نگاه داشته تا تنها بدین وسیله لج شما را درآورد و مجبور شوید برای انتقال یک فایل ساده همچون عکس، متوسل به وایبر یا ایمیل خود شوید و رسما لقمه را چندین بار به دور سر خود چرخانده و سپس میل کنید!

آیا ارزش خرید دارد؟

این دیگر چه سوالی‌ست؟ اگر این گوشی ارزش خرید داشت که آن را درون نقدانه قرار نمی‌دادیم و به قسمت پندانه می‌فرستادیم! در واقع هنگامی‌که شما می‌توانید در بازار، گوشی‌هایی پیدا کنید که با نصف قیمت آی‌فون 6 پلاس، نه تنها هیچ کمبود و ضعفی ندارند بلکه در بسیاری موارد بهتر هم هستند، چرا بایستی پول خودتان را صرف داشتن این فبلت بکنید؟ دستگاهی که نه تنها برتری خاصی نسبت به پرچمداران سایر برندها عرضه نمی‌کند، بلکه تنها فاکتور متفاوتش یک سیب گاز زده با سیستم عاملی متفاوت است که شاید بیشتر از آنکه لیاقتش را دارد برای خود اعتبار جمع کرده و تنها به واسطه همین اعتبار است که هنوز خوب می‌فروشد، وگرنه آی‌فون 6 پلاس، سیبی نیست که به ازای پرداخت 3‌ میلیون تومان، از چشیدنش لذت ببرید!

[polldaddy poll=8510921]

Joorchin-7

40 در مورد “نقدانه: آیا خرید آی‌فون 6 پلاس منطقی است؟”

  1. اقا سلام من از دیدگاهتون لذت بردم ولی قانع نشدم حالا چیزی میگم که هم شما و هم همه ادمایی که این دیدگاه رو میخونن قانع بشن .
    شما دوتا ماشین اسپرت رو در نظر بگیرید یکی با اپشن کم ولی زیباتر و گرون تر و یکی با اپشن زیاد ولی ارزون حالا اگه اونی که اپشنش کمتره واسه امریکا باشه و اون یکی واسه المان شما کدومو انتخاب میکنی
    هرکسی یه سلیقه ای داره
    حالا اگه هر دوتا ماشین اپشنشون یکی باشه باز شما میری دونبال سلیقه خودت
    هر کشوری هم اختیار مال خودشو داره و ماهم اختیار جیب مون رو
    اینو دیگه همه میدونن اپل تو امنیت یدونه است
    دوم اینکه سیستم املش بازم یدونست ولی اندروید مال همه چیزی که یدونست همه دونبالشن

  2. برای اون دسته از دوستانی هم که میگن رم های دو یا سه. گیگابایتی. پرچم داران اندروید باید بدونن که رابط کاربری سنگین اون گوشی ها هست که یک همچین رمی رو نیاز داره مثلا رابط کاربری تاچ ویز نیاز به یک همیچین فضایی داره من خودم نوت 3 داشتم روش تم فیندوز فون نصب کردم یکی از دوستانم هم هواوی g610 داشت اون تم تو گوشی من هی لگ میخورد ولی تو گوشی دوستم خیلی روون کار میکرد

  3. به نظر من این نقد کامل نقدی یک طرفه بود یک سوال داشتم ios زندانه؟ شما تا حالا سعی کردین تو اندروید بازی با دیتا نصب کنین که به ios میگین زندان ؟!!
    تازه این زندان هم که شما میگین با یک جیلبیریک حل میشه من کاملا با این نقدانه شما مخالخم

  4. از برادران عزیز خواهش میکنم اینقدر نگین ارزش خرید نداره اگه یک بار ایفون 6 پلاس رو دستتون بگیرید اون وقت میفهمین چی میگم به نظر من واقعا قیمتش مناسب هستش

  5. اینطور که شما میفرمایید یه مشت احمق دارند رو طراحی کار میکنند دوربین برجسته (یاقوت کبود) خم شدن (از کل اون همه گوشی فقط 9 تا با هرگوشی دیگه کشتی بگبری همون بلا سرش میاد) . اگر همه حرفی میزنید لطفا تجربه کار رو باش داشته باشید عکس هم بزارید برای مدرک

  6. واقعا ارزش خرید نداره.

    بحث شیک بودن باشه که وان 2013 از این شیک تر بود…

    مشخصاتشم از این سر نباشه کمتر نیست.

  7. بنظر من اپل کلا ارزش نداره نه ارزش خرید نه ارزش نسبت به امکانات فقط و فقط داری پول لگویه گاز زدشو میدی من نه تعصب روی مارکی رو دارم نه چیز دیگه ای ولی این گوشی کلا ارزش نداره فکرم نکنید پول ندارم که بخرم که بگید پول نداره داره چرت میگه آدم باید وقتی میخواد یه چیزیو بخره اولین آیتم ینی مقرون به صرفه بودنو رعایت کنه که این گوشی نداره آیتم بعدی امکانات که بازم این گوشی چیز خاصی عرضه نکرده در کل ارزش نداره اما گوشی سونی z2 الان مقرون به صرفه ترینه چرا
    الان میگم چون کلا با مبلغ 1240 تا 1300 بهترین امکاناتو میگیری رم سه گیگ چیپ اسنپ دراگون 801 2.3 گیگاهرتز بهترین cpu بهترین بدنه تازه خمم نمیشه تست انعطاف پذیر بودنشم
    هست در سایت ها زد آب بودن رزولوشن عالی صحفه نمایش بزرگ 5.2 اینچ فول اچ دی دوربین 20.7 مگاپیکسل فیلم برداری 4k در ضمن در مورد دوربین خیالتونو راحت کنم این دوربین حرف نداره کسانی که میگویند کیفیت نداره سخت در اشتباهن چون این تنظیمات عکاسی داره باید تنظیم باشه در مورد s5 و HTC one m8 باید بگویم با قیمت 1600 اس 5 و 1800 ام ایت فقط و فقط 2گیگ رم ارائه میدهند

    1. تو از نظر فرستادنت هم میشه فهمید پولش رو نداری وگرنه سواد داشتی که ضد آب با ضاد هس نه»ز»
      راستی میتونید برید برنامه « نبض بازار» نصب کنین عالیه قیمت همه چیز هس عکساشون هم همینطور

  8. سلام من تا هقته پیش فکر می کردم ایفون به درد نمیخوره اما الان که 6 این گوشی رو گرفتم هر روز دارم بیشتر عاشق این گوشی میشم.
    فوق العادست .
    حافظه 16 گرفتم و اصلا هم فضا کم نیاوردم 🙂
    اگه اینو قبل از خرید گوشی میخوندم از خریدش پشیمون میشدم اما دیگه خیلی دارید نسبت به اپل تندروی میکنید اقای ای تی رسان

  9. اگه همین مشخصات با برند دیگری بود،به نظرتون بازم کسی بود که با این قیمت این گوشی رو بخره؟؟؟

  10. بنا به گزارش وب‌سایت Flurry، تلفن‌های اپل ۵۱ درصد از تلفن‌های فروخته شده در کریسمس را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که سهم سامسونگ، حدودا یک سوم اپل بود؛ ۱۷ درصد. تلفن‌های سری لومیا مایکروسافت هم کریسمس بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و با کسب ۶ درصد از این سهم در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

  11. منم میتونستم آیفون بخرم
    .
    .
    .
    اما سیبش گاز زده بود

    دهنی بود میفهمییییی؟؟؟؟؟

    من رو این چیزا خیلی حساسم

  12. من فقط عاشق دوربین 8تش
    با
    لرزشگیر اپتیکالش هستم
    خیلی این اپل دال ربایی میکنه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. سید هادی علوی

    به نظرم اپل حرف اول رو میزنه و این محصولش دیگه خیلی یکطرفه نقد شده اینجا !!

    البته من Z2 دارم و به شدت راضی ام!!

  14. به نظر من نقدانه هاتون خیلى خوب هست ولى احساس میکنم که از اپل خیلى بد مینویسید.به نظرم نمیشه گفت که یک گوشى بد هست یا خوب چون همه چیز به خواسته ى ما از گوشیمان بستگى داره.شاید هم در بعضى چیز ها گوشى هاى دیگه بهتر باشه ولى اگر یک گوشى میخواهید که از همه لحاظ شما را راضى نگه داره فقط ایفون میتونه تین کار را براتون انجام بده.

  15. من عاشق گلکسی اس5 هستم و اون رو به ایفون 6 پلاس که سهله به ایفون 8 پلاس هم اگر بیاد عوضش نمیکنم

  16. شما اومدین بلوتوت رو گرفتین دستتون درحالی که میشه از zapya یا shareit استفاده کرد که سرعت بالاتری نسبت به بلوتوث دارن برای انتقال عکس یا ویدیو یا اهنگ بین کامپیوتر و گوشی هم میشه از itools یا 25pp استفاده کرد
    حذف نسخه ی 32 باعث کاهش قیمت نسخه های 64 و 128 شده یعنی نسخه ی64 با قیمت 32 عرضه شده!
    درست که قابلیت های سری note رو نداره اما شما دیگه بیش از حد ایفون رو بد جلوه میدین!!

  17. سپهر (وینفونی)

    گوشی خوبی هست، بلااخره اپله!! خول نباشه، بد نیست!! ولی من باز هم همون لومیامو ترجیح میدم!!
    تازه، کسی ایفون رو برای کارایی نمیخره!
    فقط پزش رو میخوان، البته تو ایفون های قبلی، بهانه ای برای دوربین خوب یا اندازه مناسب برای یک دست یا بدنه زیبا بود، اما الان دوربین های بهتری هست!!!

  18. lمحمد طولابی

    فعلا در ایران هیچ گوشی به اندازه اکسپریا زد2 ارزش خرید نداره. واقعا زد 2 نسبت به قیمت بی نظیره. بی نظیر!

  19. خیلی ممنون عالی بود من نه طرف دار اپل هستم و نه مخالفش درست گفتید ارزش خرید نداره
    با 300دلار ارزش داره ((((D:

    ولی من با این سری نقدانه توجیه نشدم چون اگر بر این حساب باشد ایفون 6پلاس نمی ارزد 6بهتر است ولی ایفون6 هم نمیارزد 5sبهتره 5sهم نمی ارزه 5بهتره
    ایفون 5 هم نمی ارزد 4sبهتر در نتیجه ایفون4s هم کوچکتره هم مقاوم تره هم پردازندش دو هسته ایه
    هم رزرلوشن دوربینش برابره هم ای او اس 8.1 داره
    خوب پس خرید ایفون4s منطقی هست نسبت به6plus؟؟

    در کل شما اپلی متعصب ندیدی بعضی هاشون جونشون برای ایفون و مک در میره (مثل اون اقای اهل مالزی که سه سال پیش کلیش رو فروخت برای خرید مک بوک)

  20. یک تحلیل عالی و دقیق! عاشق نقدانه تون هستم
    به نظر منم این گوشی اصلا ارزش خرید نداره و مدلهای خیلی خیلیییییییی بهتر با قیمتهای کمتر در بازاره هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH