گلکسی S6 ادامه پادشاهی یا واگذاری سلطنت؟

وضعیت این روزهای سامسونگ چیزی بیش از این جمله نیست: روزگاری سامسونگ به مدد سیستم عامل اندروید توانست نوکیای افول کرده را کنار زده و بر سکوی مقام اول تولید تلفن همراه بایستد، و حالا پایه‌های سلطنت خود را لرزان می‌بیند. 
سامسونگ تصور می‌کرد با تولید پنجمین پرچمدار خود خواهد توانست همچنان مقابل اپل قد علم کند و فروش بالایی داشته باشد ولی در عمل این رویایی بیش نبود، پس از تولید سری وان اچ‌تی‌سی که بدنه فلزی را به دنیای اندروید آورده بود و یا با تحول عظیم طراحی ال‌جی در تولید G2 ذائقه کاربران اندروید با تغییرات زیادی مواجه شده بود، ولی سامسونگ بدون توجه به تحولات دنیای تلفن‌های هوشمند محصولی فقط با قدرت سخت‌افزاری بیشتر و طراحی متوسط ارایه داده بود.
کاربران دیگر همان کسانی نبودند که زیبایی گلکسی S3 را ستایش می کردند، آن‌ها توقع داشتند محصولی را در دست داشته باشند که علاوه بر کارایی و قدرت کافی‌، یارای مقابله با زیبایی محو کننده آی‌فون را داشته باشد که این محصول نمی‌توانست S باشد.
صفحه نمایش 5.1 اینچی فول اچ‌دی S5 قابل رقابت با صفحه نمایش 4K به کار رفته در ال جی G3 نبود (هرچند بسیاری وضوح بالاتر را بی فایده می‌دانند و آن را قاتل بزرگ باتری می‌دانند.) جنس بدنه این گوشی با نوار بسیار آسیب پذیر دورش اصلا قابل مقایسه با رقبای سطح بالایی چون اچ‌تی‌سی M8 یا Z3 سونی نبود و آن درب پشتی عجیب و غریب هم نتوانست دل کاربران را به دست بیاورد. ارایه رم 2 گیگابایتی نیز باعث ناامیدی افرادی بود که توقع داشتند پس از رم 3 گیگابایتی گلکسی نوت 3،  S5 هم چنین مشخصاتی داشته باشد. تمام این دلایل به‌علاوه رابط کاربری پیچیده و سنگین تاچ ویز (touch wiz) سامسونگ نیز مزید بر علت بود که آخرین پرچمدار حال حاضر این کمپانی نتواند فروش قابل قبولی را تجربه کند.
Galaxy-S6-Teaser-11
البته آخرین کهکشانی سامسونگ سعی داشت با بهره بردن از سنسور اثر انگشت، ضربان قلب، ضد آب بودن و دوربینی قابل تحسین معایب خود را پوشش دهد که این ترفند ها نیز در دوره‌ای که کاربران بیشتر از هر چیز دیگر به زیبایی و کارایی امکانات اهمیت می‌دهند، کارساز نبود تا سامسونگ خطر از دست دادن جایگاهش را بیش از پیش حس کند.
این تلنگر بزرگ، سامسونگ را واداشت برای تولید S6 دست به باز طراحی گوشی خود زده و فلز را به کهکشانی‌ها اضافه کند، این تغییر با تمام شایعاتی که با نزدیک شدن به رونمایی این محصول بیشتر نیز می شوند، خبر از مواجهه با محصولی انقلابی را می‌دهند.
حال باید منتظر بود و دید که آیا استفاده از فلز، دوربین بهتر، شارژ بی‌سیم، صفحه نمایش با کیفیت‌تر، قدرت پردازشی بیشتر، رابط کاربری زیباتر و روان‌تر راه را برای سامسونگ باز می‌کند یا این کمپانی همچنان سالی پر تنش و ناامید کننده را پشت سر خواهد گذاشت. برای یافتن پاسخ این پرسش کافی است تا نمایشگاه MWC  و رونمایی از این گوشی صبر کنیم.

4 در مورد “گلکسی S6 ادامه پادشاهی یا واگذاری سلطنت؟”

  1. من انقلابی تو عکسهای اولیه اس6 نمی بینم. درواقع یه نوتedg کوچیک شده ست. فقط می مونه پشت گوشی که اگه واقعا مثل سری زد سونی از شیشه باشه چیز جالبی از اب درمیاد. اما همونطور که گفتم از روبروهمون سامسونگ edg هستش

  2. S6 حتما جز بهترین های سال 2015 میشه در مورد طراحی و رابط کاربری هم سامسونگ سبک خودش رو داره و داره تلاشش رو برای سبک کردن و طراحی خودش رو حفظ می کنه !

  3. سامی تا طراحیشو کلا عوض نکنه و تاچ ویزو سبک نکنه راه به جایی نمیبره.

    دوربین و صفحه سری اس همیشه عالی بوده.

    ولی وضوح بیشتر از فول اچ دی رو اصلا موافق نیستم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH