نوکیا: ما هیچ برنامه ای برای ازسرگیری فروش تلفن‌همراه نداریم

واگذاری نوکیا به مایکروسافت
در یک حرکت تا حدودی غیرمنتظره، نوکیا در بیانیه‌ای جدید اعلام کرده است، این شرکت قصد بازگشت به بازار ساخت و فروش تلفن‌های همراه را ندارد. روشن است که این بیانیه در پاسخ به شایعاتی است که از اطراف به گوش می‌رسد و آخرین آن‌ها در هفته گذشته، بر سر زبان‌ها افتاد و گفته‌شده بود که در حال تلاش برای بازگشت به کسب‌وکار تلفن همراه در سال آینده هستند.
این شرکت در بیانیه‌اش گفت:
در گزارش‌های خبری اخیر از نوکیا مدعی شده‌اند که این شرکت قصد تولید گوشی‌های مصرفی در مرکز R&D در مرکز چین دارد. این گزارش نادرست است، و نظرات نادرستی به یک مدیر شبکه‌های نوکیا نسبت داده است.
نوکیا در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید و یا فروش گوشی برای مصرف‌کننده‌ها ندارد.
در این شایعه گفته‌شده بود که این شرکت در حال کار بر روی یک اسمارت‌فون اندرویدی است که به‌احتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۱۶ رونمایی می‌شود.
این شرکت درگذشته یکه‌تاز صنعت تلفن همراه در جهان بود اما موفق به انطباق با سرعت پیشرفت گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش لمسی نشد و اشتباه بعدی عدم استفاده از پلتفرم اندروید و روی آوری به سیمبیان و ویندوزفون بود که باعث شد خیلی زود پشت سر سامسونگ و اپل قرار گیرد.
واگذاری کسب‌وکار تلفن نوکیا به مایکروسافت به مدت یک سال ادامه دارد و در حال حاضر، و در این موافقت‌نامه ذکرشده که نوکیا هیچ گوشی تا پایان سال جاری به فروش نمی‌رساند، و نمی‌تواند تا پایان ۲۰۱۶ نام خود را به روی هیچ مجوز تلفن همراهی حک کند.
این مشخص نیست که اگر نام نوکیا بر روی هر دستگاه دیگری، مانند تبلت N1 که مجهز به اندروید است قرار داشته باشد، فروش آن در آینده ادامه خواهد داشت یا نه، اما کاملا روشن است که این شرکت در حال تمرکز بر قسمت‌های دیگر است. باور به این است که آن‌ها در حال تلاش برای فروش خدمات نقشه‌برداری Here به‌منظور بازگشت درآمد به سمت کسب‌وکار شبکه‌ای خود را دارند. در اوایل این ماه، نوکیا تأیید کرد که یک معامله با آلکاتل لوسنت  برای به‌دست آوردن این شرکت مخابراتی فرانسوی به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار انجام داده است. به نظر می‌رسد موضوعی مثل بازگشت به ساخت تلفن همراه، آخرین چیزی باشد که نوکیا درحال حاضر به آن علاقه‌ داشته باشد.

1 در مورد “نوکیا: ما هیچ برنامه ای برای ازسرگیری فروش تلفن‌همراه نداریم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH