سامسونگ برای تولید HoloLens به مایکروسافت خواهد پیوست

گجت‌های متنوعی در سال ۲۰۱۴ معرفی شد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها عینک‌های Virtual Reality (واقعیت مجازی) بودند که با فناوری‌های جدید شما را به مکان عجیب و غریبی میان دنیای حقیقی و مجازی می‌بردند. محصولی که کمپانی مایکروسافت تولید می‌کند اندکی با این عینک‌ها متفاوت بوده و تجربه‌ای میان عینک‌های واقعیت مجازی و Google Glass را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هنگامی که مایکروسافت جلوه‌ای از HoloLens را در کنفرانس BUILD به نمایش گذاشت، این تکنولوژی ظاهرا نظر سامسونگ را جلب کرده و به نقل از برخی روزنامه‌های کره‌ای، سامسونگ قصد دارد در تولید این محصول با مایکروسافت همکاری کند.

عینک واقعیت افزوده HoloLens نیمی حقیقی و نیمی مجازی است؛ به عنوان مثال هنگامی که در حال نگاه کردن به یک دیوار واقعی هستید، می‌تواند یک موجود مجازی را روی دیوار نمایش دهد به‌گونه‌ای که واقعا باورتان می‌شود که این موجود در مقابل شما قرار دارد و قادر به دیدن آن هستید که این قابلیت منحصربفرد می‌تواند HoloLens را به رقیبی سرسخت برای هدست‌های واقعیت مجازی و عینک گوگل گلس تبدیل کند.

microsoft-hololens-00_storyبه نقل از روزنامه Korea Times کمپانی سامسونگ در مسیر تولید محصول جدید مایکروسافت به این کمپانی کمک خواهد کرد تا کالایی استاندارد و باکیفیت تولید شود و این در حالی‌ست که سامسونگ نیز در حال توسعه هدست‌های واقعیت مجازی خود است و در نظر دارد با ترکیب تکنولوژی مایکروسافت و هدست‌های واقعیت مجازی این محصولات را برای کمک به علم پزشکی و در راه افزایش سلامت عمومی استفاده کند که احتمالا ایده‌های نابی در این‌باره در سر پرورانده. البته در آینده‌ای نزدیک که پرینتر‌های ۳D (سه بعدی) نیز پیشرفت‌های چشمگیری خواهند داشت، سامسونگ را در این مسیر کمک خواهد کرد.

برای تولید هدست Gear VR، سامسونگ با کمپانی Oculus همکاری داشت که در آینده‌ای نزدیک این محصول نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همکاری سامسونگ با مایکروسافت می‌تواند مزیت‌های زیادی برای هر دو طرف داشته باشد؛ همان‌طور که می‌دانید سامسونگ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در خط تولیدهای عظیم خود تولید کرده است که این امکانات و دستگاه‌های پیشرفته می‌توانند کمک شایانی به مایکروسافت برای تولید انبوه HoloLens کنند. هنگامی که چنین خط تولید عظیمی محصول شما را خیلی سریع تولید کند، روی قیمت آن هم تاثیر گذاشته و می‌تواند با قیمت تمام‌شده کم‌تری آن را روانه بازار کند.

هنوز هیچ‌کدام از دو کمپانی مایکروسافت و سامسونگ صحت این خبر را تایید نکرده‌اند اما احتمالا روزنامه بزرگ Korea Time منابع موثقی برای ادعای خود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH