اینستاگرام با ارسال ایمیل قصد دارد تا کاربرانش را برگرداند

چند سالی می‌شود که اینستاگرام تاسیس شده و اکنون دارای تصاویر بسیار زیادی است. این شبکه اجتماعی دیگر شور و شوق گذشته را ندارد و خیلی از کاربرانش فعالیت زیادی در آن ندارند. حال، اینستاگرام برای این‌که کاربرانش را دیگر از دست ندهد و کاربرانی را نیز که از دست داده است، دوباره بازگرداند، دست به کار شده است.

instagram ایده اینستاگرام برای این کار چه بوده است؟

در حال حراضر اینستاگرام دارای 300 میلیون کاربر است، اما بعد از این‌که شمار زیادی از کاربران به حالت غیر فعال در آمدند، اینستاگرام تصمیم گرفت از راهی دیگر عکس‌ها را برای کاربران به نمایش بگذارد؛ این راه، راهی نیست جز ارسال تصاویر برتر روزانه خود برای کاربرانش از طریق ایمیل! (درست است که بسیاری اینستاگرام را ترک کرده‌اند اما هنوز از ایمیل خود استفاده می‌کنند).

اما این موضوع ضعف‌هایی را نیز دارد؛ یکی از موارد این است که اگر شما گزینه Unsubscribe را انتخاب کنید دیگر ایمیلی از سوی این شبکه اجتماعی برای‌تان ارسال نخواهد شد (حتی اگر خودتان بخواهید).

شاید برخی از افراد از این ایمیل‌های ارسالی استقبال نکنند اما این موضوع یک اتفاق خوب محسوب می‌شود؛ چراکه های‌لایت‌های اینستاگرام، می‌توانند مشکل بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر که فید مطالب کاربران را به صورت زنده و برعکس نشان می‌دهد، حل کنند.

اما این مزیت می‌تواند تبدیل به یک نقطه ضعف شود؛ اگر کاربر، تعداد زیادی از افراد (که آن‌ها نیز مرتبا مطالبی را به اشتراک می گذارند) را دنبال نماید، با مشکل دریافت «فید فیلتر نشده» مواجه خواهند شد. این موضوع سبب می‌شود مشکلاتی برای کاربر در اکانتش به وجود بیاید و شاید دیگر به اینستاگرام سر نزند. همین موضع شاید سبب شود بسیاری از کاربران، این شبکه اجتماعی را ترک کنند.

به هر حال مسئولان اصلی اینستاگرام امیدوار هستند دوباره به روزهای خوش‌بختی بازگردند اما آیا این راه موثر خواهد بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH