پردازنده‌های ساخته شده از چوب؛ ارزان‌تر، کاراتر و پاک‌تر!

874ss4_story

چند نفر از شما که در حال خواندن این مطلب هستید، دارای رایانه‌های قدیمی هستید که در انبار خانه در حال خاک خوردن هستند و در عین حال نمی‌توانید آن‌ها را دور هم بریزید، اما علاقمند به بازیافت مواد پرخطر آن‌ها هستید؟ در آینده، پردازنده دستگاه‌های شما ممکن است قادر باشند تا بدون انتشار مواد شیمیایی مضر به هوا، خود را تجزیه کنند.

محققانی از مدیسون WISC؛ آرلینگتون تگزاس؛ و چنگدو چین با یک دیگر تیمی تشکیل داده‌اند و راهی برای ساختن تجهیزات نیمه‌هادی کشف کرده‌اند که به طور کامل از نانوفیبرها که از مشتقات چوب به شمار می‌آیند، در تولید آن‌ها استفاده شود. ابزارهای نیمه‌هادی رایج، از مواد مشابهی در لایه‌هایی با عنوان لایه فعال استفاده می‌کنند. چیپ‌های جدید اما لایه داخلی یاد شده را با ماده‌ای از جنس چوب جایگزین خواهند کرد. نتیجه این است که تنها لایه نازک فعال می‌تواند مواد مضر شیمیایی داشته باشد. بر اساس اعلام این محققان، چنین موضوعی بر عملکرد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

علاوه بر هزینه کمتر و نیز کاهش تولید مواد شیمیایی خطرناک، چیپ‌های جدید مورد اشاره به صورت زیستی تجزیه پذیر هستند که این عامل می‌تواند نقش مهمی در کمک به محیط زیست داشته باشد. درحالیکه شما دیگر در صورت بلا استفاده شدن چنین چیپ‌هایی آن‌ها را در انبار خود نگه‌داری نخواهید کرد، یک فرآیند کنترل شده اعمال نوعی گیاه قارچی و آب می‌تواند اینگونه چیپست‌ها را طی چند روز و نهایتا طی چند هفته، به طور کامل تجزیه کند.

بسیار جالب خواهد بود اگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده چیپست‌های امروزی مانند اینتل و AMD تحقیقات پیشرفته‌تری را در این زمینه انجام دهند تا در نهایت محصولاتی تجاری از آن‌ها بتوان ساخت. تا آن زمان اما، می‌توانید از کاورهای چوبی که برای انواع و اقسام گوشی‌های هوشمند وجود دارد استفاده نمایید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH