آمازون یک بازی «بلند پروازانه» تولید خواهد کرد

«آمازون» قطعا برای ساخت بازی برنامه‌های زیادی دارد؛ هرچند تا به امروز این برنامه‌ها به دستگاه‌های موبایل محدود شده بودند. اما حالا بوی تغییر می‌آید: استودیوی بازی‌سازی آمازون (Amazon Game Studios) درحال حاضر مشغول استخدام کردن افراد برای یک «بازی کامپیوتری بلندپروازانه با آخرین تکنولوژی‌های روز» است.

13128-7558-150604-S6Edge-lعکس از بازی Til Morning’s Light

اینکه این بازی چطور خواهد بود هنوز در هاله‌ای از ابهام است اما این محصول مشخصا اولین انتشار آمازون برای کامپیوترهای شخصی است. این خبر، اما چندان هم غافلگیر کننده نیست. در چند وقت اخیر مشخص بود که این کمپانی دارد برای یک پروژه بزرگ آماده می‌شود. در کنار خرید شرکت سازنده «Killer Instinct» (دبل هلیکس) در سال گذشته، این شرکت چند بازی‌ساز سرشناس از جمله «کیم سویفت» (طراح بازی Portal) و «کلینت هُکینگ» (که قبلا روی سری‌بازی‌هایی مثل Far Cry یا Splinter Cell کار کرده بود) را هم استخدام کرده است. طبق گزارش «کوتاکو»،‌ آمازون پول زیادی را برای خرید لایسنس «CryEngine» (موتور بازی‌سازی که محصولات قدرتمندی مثل Crysis3 را تولید کرده) صرف کرده است. خارج از دنیای ساخت بازی، آمازون همچنین سرویس پخش بازی «Twitch» را هم با مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار در آگوست گذشته خرید. این مطلب همین‌طور مقوله بازی را تبدیل به مرکز توجه دستگاه «Fire TV» جدید آمازون کرده است.

در اخبار جدیدتر، آمازون با چند استودیوی بازی‌سازی مطرح همکاری کرده تا به عنوان یک شبه منتشر‌کننده بازی‌های موبایل عمل کند. هدف این کار، طبق گزارش‌ها، بازگرداندن بازی‌های پولی اما سطح بالا به این پلتفرم است. آخرین محصول این همکاری، بازی ترسناک «Til Morning’s Light»، یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های موبایل چندوقت اخیر است. این بازی از اکثر محصولات معمول گوشی‌های موبایل بلندپروازانه‌تر است و به نظر می‌آید همین هدف مشترک آمازون برای بخش بازی‌های کامپیوتری خود باشد.

در آگهی کار این شرکت آمده: «ما اعتقاد داریم که بازی‌ها در قدرت متحد کردن بازیکنان تنها چند قدم ابتدایی پیش رفته‌اند و آن‌ها به‌زودی بعضی از تاثیرگذارترین محصولات رسانه و هنر آینده می‌شوند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH