بازی داغ: بررسی بازی Bad Piggies

Bad Piggies محصول جدید Rovio مانند Amazing Alex تجربه‌ای کاملا نو و متفاوت با سری Angry Birds می‌باشد. گیم‌پلی خوک‌های بد کاملا متفاوت با سری پرندگان خشمگین و الکس شگفت انگیز طراحی شده است اما می‌توان گفت شباهت‌هایی با الکس شگفت‌انگیز در این بازی دیده می‌شود. با آی‌تی‌رسان و نقد بازی خوک‌های بد همراه باشید.

داستان

خوک‌های بدجنس نقشه‌ای دقیق برای سرقت تخم‌های پرندگان کشیده‌اند اما به دلیل وزش باد! نقشه چندین تکه شده و هر تکه جایی افتاده است! حالا وظیفه شماست تا به خوک‌های گرسنه کمک کنید تا تکه‌ها را جمع کنند و نقشه‌شان را عملی سازند. به همین سادگی کل داستان این بازی خلاصه می‌شود (البته داستان در سری پرندگان خشمگین نیز به زحمت به همین 2 خط می‌رسد!)

گیم پلی

همانطور که در ابتدای متن هم اشاره شد همانند محصول قبلی Rovio یعنی الکس شگفت انگیز گیم پلی این بازی از نو طراحی شده و کاملا متفاوت با سری پرندگان خشمگین می‌باشد اما شباهت‌هایی در گیم پلی این بازی با الکس شگفت‌انگیز دیده می‌شود. بازی فعلا در 3 فصل عرضه شده است. فصل اول بازی با نام Ground Hog Day عموما بر روی زمین اتفاق می‌افتد و باید از وسائلی برای ساخت دستگاه‌تان استفاده کنید که آن را بر روی زمین به حرکت درآورد.در فصل دوم که When Pigs Fly نام دارد به شما وسیله‌های برای به پرواز درآوردن دستگاه‌تان داده می‌شود و مسیر برای رسیدن به هدف صاف و هموار نیست و در چپتر سوم که Sandbox نام‌گذاری شده است به شما آزادی کامل می‌دهد تا بتوانید در چند مرحله کم اما نسبتا مشکل با تمام امکاناتتان 20 ستاره پراکنده در محیط را جمع‌آوری کنید.

در ابتدای هر مرحله به شما وسائلی همچون پنکه، کپسول نیتروژن، چتر، چرخ، تی‌ان‌تی، فنر و … همراه با یک خوک اضافه! ارایه می‌شود و شما باید بنا بر تشخیص خود دستگاهی را بسازید و خوک را در آن قرار دهید که با اجرا کردن مرحله و انجام دستوراتی همچون خاموش و روشن کردن پنکه، منفجر کردن تی‌ان‌تی یا خالی کردن کپسول‌های نیتروژن، دستگاه شما به حرکت در‌آید و به تکه گم شده نقشه خوک‌ها که در محل معینی از مرحله قرار گرفته است برسد. در صورتی که دستگاه شما با موفقیت به نقطه مورد نظر رسید شما یک ستاره جایزه دریافت می‌کنید و به مرحله بعدی می‌روید.

 همانطور که مشاهده کردید مبنای بازی Bad Piggies نیز مانند Amazing Alex بر ساخت و ساز می‌باشد. این بازی نیز مانند سایر پروژه‌های Rovio در پایان بازی و برای ترغیب شما به تکرار مراحل بنابر عملکردتان در پایان هر مرحله در نهایت شما را با اعطای 3 ستاره تشویق می‌کند. ستاره اول همان‌طور که اشاره شد با گرفتن تکه نقشه به شما داده می‌شود و سکه دوم نیز در محیط هر مرحله قرار گرفته است که شما باید با دستگاهی که می‌سازید در حین عبور مسیر برای رسیدن به تکه نقشه از محل ستاره مورد نظر نیز عبور کنید تا آن را به دست آورید (چیزی شبیه به Amazing Alex ). اما تکلیف ستاره سوم این وسط چه می‌شود؟ یکی از نوآوری‌های Bad Piggies اینجا اتفاق می‌افتد. در ابتدای مرحله شرطی برای شما گذاشته می‌شود که در صورت رعایت این شرط یا انجام آن، در پایان مرحله ستاره سوم به عنوان جایزه به شما داده می‌شود. البته شرط‌ها نیز کاملا متفاوت هستند. مثلا در مرحله‌ای از شما خواسته می‌شود طی کردن مسیر تا خط پایان با ارابه باید در مدت زمان معینی مثلا حداکثر 8 ثانیه انجام شود. اگر دستگاه شما آنقدر سریع باشد که در کمتر از 8 ثانیه به تکه نقشه برسد شما ستاره سوم را دریافت می‌کنید. یا در جای دیگری بازی از شما می‌خواهد که مرحله مورد نظر را بدون استفاده از یکی از وسایلی که از ابتدا در اختیارتان قرار داده است تمام کنید، مثلا از کپسول نیتروژن یا تی‌ان‌تی استفاده نکنید و از این قبل شرایط که باعث سخت‌تر شدن بازی و تکرار مراحل می‌شود.

احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که اگر قرار است مرحله‌ای را در طی 8 ثانیه تمام کنید چطوری می‌توانید ستاره‌ای که در محیط قرار گرفته است را به‌دست آورید؟ جواب این سوال همراه است با یکی دیگر از تغییرات این بازی. اگر ستاره‌ای را کسب کردید و مرحله با موفقیت تمام شد، آن ستاره برای همیشه در آن مرحله برای شما ذخیره می‌شود و در تکرار‌های مجدد مرحله می‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. به این ترتیب یک بار مرحله را با با صرف زمانی بیشتر از 8 ثانیه و کسب ستاره موجود در محیط به پایان می‌رسانید و در سعی دوم مرحله را با چشم‌پوشی از ستاره موجود در محیط و با سرعت بیشتر و زمان کمتر از 8 ثانیه تمام می‌کنید. به این صورت هر 3 ستاره مرحله را از آن خود کرده‌اید.

گرفتن بعضی از ستاره‌ها یا اتمام مرحله در زمانی معین متاسفانه وابستگی شدید به سعی و خطای بسیار در مراحل پیشرفته دارد و این مورد یکی از نقاط ضعف اساسی بازی محسوب می‌شود. کلا هر موقع استفاده از مهارت و سرعت جای خود را به آزمون و خطا بدهد کیفیت کار افول می‌کند. این مورد در الکس شگفت انگیز هم دیده می‌شد و بازی از این نظر نتوانست نظر من را به خود جلب کند.

تخم‌مرغ‌های طلایی یا جمجه‌های نقره‌ای؟

در سری پرندگان خشمگین در بعضی مراحل تخم‌مرغ‌های طلایی نهفته بود که با پیدا کردن آن‌ها مرحله‌ای به عنوان جایزه برای کاربر باز می‌شد اما به نظر شما خوک‌های ما به تخم‌مرغ طلایی اهمیتی می‌دهند؟ نخیر! خوک‌های بد هیچ ارزشی برای تخم‌مرغ‌های طلایی قائل نمی‌شوند اما در عوض آن‌ها علاقه شدید به جمجه‌های نقره‌ای دارند! در طی مراحل بازی 20 عدد جمجمه پنهان شده است که در صورت یافتن آن‌ها قفل یکی از مراحل چپتر سوم یعنی Sandbox به عنوان جایزه شما باز می‌شود.

گرافیک و صدا‌گذاری

همه چیز مطابق معمول گذشته‌ها می‌باشد! Rovio همچنان از طراحی‌های قدیمی خودش که در سری پرندگان خشمگین استفاده می‌شد این‌جا نیز استفاده کرده است. البته مسلما جزئیاتی نیز به بازی اضافه شده یا از آن کسر شده اما در نهایت همان چیز‌هایی را که در پرندگان خشمگین و الکس شگفت انگیز مشاهده کرده بودیم اینجا نیز می‌بینیم. البته لازم به ذکر است که بر همین سادگی گرافیک بازی هم ایرادی نیست و برای یک عنوان با چنین سطحی قابل قبول است اما تکراری شدن آن کمی توی ذوق می‌زند.

خوک‌های بد، تجربه‌ای دوست‌داشتنی؟!

در نهایت باید گفت بازی جدید Rovio می‌تواند تجربه لذت بخش و نابی را برای شما به ارمغان بیاورد، اگر صبر زیادی دارید یا همیشه در سری پرندگان خشمگین به حال آن‌ها دلسوزی می‌کردید، حتما لذت این بازی برای شما مضاعف می‌شود اما از طرفی اگر اهل بازی‌های سرعتی و با‌دقت عمل و تمرکز بالا هستید و حوصله آزمون و خطا را ندارید به شما پیشنهاد می‌کنم زیاد به فکر دانلود این بازی نباشید.

در نهایت نظر شما در مورد این بازی چیست؟ نظرات خود را در مورد “خوک‌های بد” با ما در میان بگذارید.

لینک دانلود بازی

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

24 در مورد “بازی داغ: بررسی بازی Bad Piggies”

  1. سلام من تا مرحله ی 25 رو رفتم همشم بردم دیگه صفحه ی 3 مراحلشو باز نمیکنه لطفا کمک کنید بعدش رو قفل کلیک میکنم بالایی یه عکسه که روش کلیک کنیم http://shop.angrybirds.com/eu/bad-piggies-pc-game?utm_medium=owned+referral&utm_source=download+link&utm_campaign=generic+game&utm_content=redirect+bp+link این سایت میاد پایینیم یه کد میخواد راهنمایی کنید لطفا

  2. سلام من همه مراحل رو 3 ستاره رد کرده جمجمه ها رو هم گرفتم اما مرحله 4 رو هنوز زده کامینگ سون چرا؟ دیگه باید چیکار کنم؟؟؟

    1. اگه منظورت مرحله 20-1 هست که سه تا جعبه خوک وسط پایین 2 تا چرخ کنار فنر وسط
      اگر هم 20-2 رو می خوای که سه تا جعبه خوک جلو بالای خوک بال دم هم که آخر زیر هم چرخ بزرگ جلو چرخ کوچیک عقب وسط چرخا نیترو سیاه بالا پشت بال نیترو سبز باید زمان روشن کردن نیترو هارو دقت کنی یکم صحیح و خطا بزنی رد میشه

  3. سلام من 7 تا جمجمه ی طلایی پیدا کردم 3 تای دیگش و اصلا نمیتونم پیدا کنم تا حالا هم 1000 بار جستجو کردم ولی ندیدم تو رو خدا کمکم کنید
    اگه میشه لطفا با عکس بهم کمک کنید خواهش میکنم
    آدرس سایتمو گذاشتم وبمم گذاشتم
    اگه عکس دارید لینک دانلودشونو برام بزارید ممنونتون میشم.

    1. اینکه غصه نداره اگه انگلیسیتون خوبه برید تو سایت angrybirdsnest بخش Bad Piggies و قسمت Hidden Skulls Guide… رو انتخاب کنید. اطلاعات کاملی از لوکیشن هر جمجمه در اختیارتون میذاره.

    1. پیمان گل‌کار

      این بازی احتیاجی به رجیستر ندارد
      برای دریافت فایل تنها کافی است در سایت 4sharesd عضو شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH