این توپ هوشمند قرار است جان نیروهای پلیس را نجات دهد؛ اما چگونه؟!

bounce-imaging-explorer-ball-camera

هنگام عملیات نیروهای پلیس همیشه اولویت اول حفظ جان افراد است و تلاش‌های زیادی شده تا با تولید ابزار و لوازم ایمنی پیشرفته از سلامت نیروهای امنیتی در نبردهای سخت حفاظت شود. اما یکی از تهدیدهای همیشگی به‌خصوص در عملیاتی که در فضای بسته ساختمان‌ها انجام می‌گیرد، این است که نمی‌دانیم پشت این در و در اتاق بعدی چه چیزی انتظارمان را می‌کشد! حالا محققان محصولی را تولید کرده‌اند که به‌جای افراد پلیس وارد میدان نبرد می‌شود و گزارش کاملی را از محیط در اختیارشان قرار می‌دهد.

این توپ هوشمند که ابعادی نزدیک به یک توپ سافت بال دارد، به داخل اتاق پرتاب شده و به‌سرعت تصاویری 360 درجه و با کیفیت بالا از محیط ثبت نموده و آن را از طریق ارتباط وایرلس به گیرنده در دست نیروهای خودی می‌فرستد.

این توپ هوشمند بدنه‌ای ضخیم دارد تا دوربین‌ها را از آسیب‌های احتمالی دور نگاه دارد و 6 دوربین سریع آن به‌محض رها شدن شروع به ثبت اطلاعات و تصاویر محیط می‌کند و آن‌ها را به‌سرعت به گیرنده انتقال می‌دهد. همچنین این دوربین‌ها را تعدادی فلش LED قدرتمند همراهی می‌کند تا در صورت لزوم بتوانند اطراف را روشن‌تر کنند. سیستم بهبود کیفیت تصاویر نیز به‌خوبی نویز عکس‌ها را کاهش داده و بیشترین جزئیات ممکن را به نمایش در می‌آورد. اما توسعه‌دهندگان این گجت می‌گویند که این تازه اول راهی است که ما در نظر داریم به انتهای آن برسیم. در نسخه‌های آینده، حسگر تشعشعات خطرناک، وسیله سنجش میزان دی‌اکسید کربن و دمای محیط نیز به این توپ اضافه خواهد شد. همچنین مصارف غیرنظامی هم برای این گجت هوشمند در نظر گرفته شده است؛ به این معنی که به‌زودی شاهد ورود آن به بازار نیز خواهیم بود.

از همین حالا می‌توان استفاده‌های فراوانی برای این توپ در نظر گرفت به‌خصوص در زمینه بازی‌های ویدئویی اما مطمئنا مهم‌ترین زمینه فعالیت آن نجات جان نیروهای نظامی خواهد بود.

1 در مورد “این توپ هوشمند قرار است جان نیروهای پلیس را نجات دهد؛ اما چگونه؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH