لنز هوشمند گوگل شاید خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتیم معرفی شود!

xxl_GoogleXlens-970-80

چندی پیش گوگل خبر داد که قصد دارد نوعی از لنزهای تماسی هوشمند را با قابلیت اندازه‌گیری میزان قند خون افراد دیابتی تولید کند اما عرضه آن را در سال 2019 امکان‌پذیر اعلام کرد؛ اما به‌تازگی طرح‌های ثبت یا همان پتنت‌هایی پیرامون این اختراع جدید منتشر شده که انتظار ما را برای عرضه این لنز هوشمند چند سالی کاهش خواهد داد.

سال 2014 بود که برای اولین بار نام این لنزهای هوشمند را شنیدیم که توسط آزمایشگاه بزرگ Google X به نمایش درآمد. این گجت کوچک، بیماران دیابتی را هدف قرار داده بود و برای انجام وظیفه خود مقدار بسیار کمی از اشک فرد را مورد آزمایش قرار می‌داد تا میزان سطح قند خون وی را اندازه‌گیری کند و این اطلاعات به دست آمده را در پردازنده مینیاتوری خود پردازش کرده و آن را از طریق آنتنی که تنها به‌اندازه یک تار مو قطر دارد، به گیرنده شخص یا پزشک انتقال می‌دهد. با تکنولوژی پیشرفته این لنز دیگر نیاز نیست تا برای سنجش میزان قند، خونی از فرد گرفته شود و همه این کارها بسیار سریع و ساده انجام می‌شود.

در حال حاضر گوگل اعلام کرده است که می‌تواند این لنز را تا 5 سال آینده برای عرضه به بازار آماده کند؛ اما اطلاعات جدید منتشر شده امکان ساخت آن را خیلی زودتر اعلام می‌کند. درواقع این اطلاعات در مورد لوازم جانبی قابل‌ استفاده برای گجت هوشمند و کیت توسعه نرم‌افزاری است که همین عاملی سبب شده تا به این فکر کنیم که شاید گوگل در مراحل نهایی ساخت لنز هوشمند خود است.

گوگل همچنین با سازمان غذا و داروی آمریکا نیز مکاتباتی داشته تا از آن‌ها اجازه آزمایش اختراع خود را روی افراد داوطلب بگیرد که این موضوع دیگر شک ما را کاملا برطرف می‌کند که چیز زیادی تا معرفی رسمی این گجت باقی نمانده است.

اما آزمایشگاه بزرگ گوگل X در حوزه سلامت، پروژه‌های دیگری را نیز در حال آماده‌سازی دارد که به زودی شاهد معرفی آن‌ها خواهیم بود. از این جمله می‌توان به مچ‌بندی اشاره کرد که بیماران می‌توانند با پوشیدن آن فاصله خود را با پزشک به حداقل برسانند. این مچ‌بند می‌تواند ضربان قلب، نبض و دمای بدن را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کند و آن را بلافاصله برای پزشک ارسال نماید.

1 در مورد “لنز هوشمند گوگل شاید خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتیم معرفی شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH