اپل احتمالا در آینده امکان پرداخت شخص به شخص را فعال خواهد کرد

Apple-sign-logo110712125041

انتظار می‌رود در طی سال‌هایی که از راه می‌رسند، سرویس پرداخت اپل یعنی Apple Pay در ایالات متحده آمریکا و نیز دیگر بازارها گسترش یابد. همچنین بر اساس گفته‌ها این سرویس در طی چند هفته آینده در کشور انگلستان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. اما نقطه موفقیت بعدی برای Apple Pay چیست؟ آیا این شرکت به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بتوانند برای یکدیگر نیز پول ارسال کنند؟ این موضوع در واقع بر اساس پتنت‌های جدید کوپرتینو چندان بعید هم به نظر نمی‌رسد و گویا اپل قصد دارد سرویس پرداخت شخص به شخص را فعال کند.

پتنت یاد شده این‌گونه توضیح می‌دهد که در آینده افرادی که دارای آی‌فون باشند، قادر به ارسال پیام به دیگران خواهند بود. دو بخش مجزا در پتنت مورد بحث وجود دارد که اشاره به این موضوع دارد که پرداخت‌های شخص به شخص از طریق سرویس Apple Pay مقدرو خواهد بود.

از سوی دیگر برای تایید نهایی ارسال و دریافت پول، هر دو شخص ارسال کننده و دریافت کننده باید به اپلیکیشن کیف پول مخصوص مراجعه کرده و از طریق سنسور اثر انگشت، اقدام به اعتبار سنجی این پرداخت نمایند.

پتنت مورد اشاره همچنین به این نکته توجه دارد که اطلاعات مرتبط با پرداخت کاربران در این سرویس به صورت کاملا رمزنگاری شده باقی خواهند ماند تا کاربران بتوانند از امنیت آن در همه جا و همیشه اطمینان کامل داشته باشند.

پرداخت‌ها نیز به صورت مبالغ اعتباری هستند که این یعنی اساسا حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری می‌توانند مبالغی را از راه‌های شخص ثالث دریافت کنند.

البته هنوز در پتنت مورد بحث اشاره به این نکته نشده که چه زمانی کاربردی بودن لازم را بدست خواهد آورد و نیز چه زمانی دقیقا به آی‌فون‌ها اضافه خواهد شد اما در نهایت می‌دانیم که اپل زمانی‌که پتنتی را ثبت کند، در آینده به احتمال بسیار زیاد از آن در محصولات خود بهره خواهد گرفت.

1 در مورد “اپل احتمالا در آینده امکان پرداخت شخص به شخص را فعال خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH