فاضلاب‌های هواپیما دارای ارزش بالایی برای مبارزه با بیماری هستند!

دنیای تکنولوژی عجب مصیبت‌هایی برای بشر دارد؛ گویی بعضی اوقات می‌خواهد حسابی حال ما را به هم بزند تا بفهمیم تکنولوژی، همیشه هم آن‌چنان شیرین و خوشمزه نیست!
باور کنید نه من و نه هیچ‌کس دیگر اصلا دوست نداریم در مورد جزییات توالت هواپیما حتی فکر کنیم؛ آن‌ها بسیار کوچک هستند و گویی اصلا چیزی به اسم حوله کاغذی برای این توالت‌ها معنا ندارد. خلاصه بگویم که برنامه خود را جوری تنظیم کنید که در طول سفر هوایی نیاز به توالت رفتن پیدا نکنید.

landscape-1438109543-planesplanesو اما موضوع اصلی. باید بگویم که به تازگی محققان کشف کرده‌اند که می‌توان از تانک‌های پر از مدفوع انسانی داخل هواپیما برای مبارزه با بیماری‌ها استفاده کرد! در تحقیقی که امسال در ماه جولای منتشر شد، شماری از دانشمندان و محققان دانمارکی، نگاهی به محفظه فاضلاب 18 هواپیمای بین‌المللی انداختند. این هواپیماها از فرودگاه‌های کشورهای مختلف بلند شده و در فرودگاه کپنهاگ، پایتخت دانمارک نشسته‌ بودند. این 18 هواپیما از 9 منطقه و 3 گوشه مختلف دنیا آمده بودند. سپس دانشمندان با بررسی فضولات داخل هواپیما به تحقیق در مورد این موضوع پرداختند که DNA کدام مناطق در مقابل کدام باکتری و ویروس مقاوم است؟ به عبارتی این عزیزان کل محفظه مورد نظر را برای یافتن ویروس و باکتری زیر و رو کردند؛ خدا قوت!
یکی از نتایج بدست آمده از این آزمایش این بود که مشخص شد افرادی که از جنوب آسیا می‌آیند، نسبت به اهالی آمریکای شمالی دارای ژن‌های مقاوم بیشتری هستند.
تجزیه و تحلیل محتویات داخل توالت هواپیماها، می‌تواند اطلاعاتی بسیار ارزشمند در مورد وضع سلامت کلی جهان، نوع ژن‌های مقاوم موجود در هر منطقه زمین و پراکندگی بیماری‌ها به ما بدهد. آیا فضولات انسانی می‌تواند جان جهانیان را نجات دهد؟ فرانک ام.آرستروپ، که یک از نویسندگان این تجزیه و تحلیل است، معتقد است که این کار می‌تواند جان شماری از انسان‌ها را نجات دهد.

3 در مورد “فاضلاب‌های هواپیما دارای ارزش بالایی برای مبارزه با بیماری هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH