نخستین تصاویر گرفته شده با دوربین اکسپریا Z5 را ببینید

همان طور که می‌دانید، امروز کمپانی سونی در نمایشگاه IFA در شهر برلین، از سه پرچمدار زیبا و قدرتمند سری Z خود پرده برداشت. این گوشی‌ها هرسه به دوربین 23 مگاپیکسلی Exmor RS سونی مجهز هستند و بدون شک باید منتظر تصاویری فوق‌العاده از سوی آن‌ها باشیم.
Sony-Xperia-Z5-Premium-(1) ما از این دوربین‌ها و سنسور حرفه‌ای‌شان انتظار داریم که عمل عکسبرداری را در کسری از ثانیه انجام دهند. تکنولوژی فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز 192 نقطه‌ای که خود شاهکاری در دنیای اسمارتفون‌ها محسوب می‌شود نیز در گرفتن عکس‌هایی شفاف به یاری این گوشی‌های دوست داشتنی می‌شتابد. سونی قول داده است که پرچمدارانش، عمل فوکوس را تنها در 0.03 ثانیه انجام دهند. یعنی یک پنجم مدت زمان لازم برای پلک زدن شما! این زمان کم، نشان‌دهنده سرعت فوکوس 3 برابری دوربین سونی در مقایسه با دوربین قدرتمند گلکسی Note 5 سامسونگ و یا دوربین گوشی Redmi Note 2 شیائومی است.

البته سونی خاطر نشان کرده که 0.03 ثانیه، کمترین زمان ممکن برای فوکوس است و میانگین زمان لازم برای فوکوس در شرایط مختلف، بین 0.1 تا 0.4 ثانیه متغیر است. با این وجود هنوز هم زمان فوکوس فوق‌العاده است! طبق آمار ارایه شده از سوی سونی، این دوربین در شرایط نوری ضعیف، می‌تواند در حداکثر 0.4 ثانیه عمل فوکوس را به درستی انجام دهد!
سنسور این دوربین، سایزی برابر با 1/2.4 اینچ دارد، که نسبت به سایز 1/2.3 اینچی سنسور دوربین به کار رفته در اکسپریا Z3، اندکی کوچک‌تر است. اما این دلیل نمی‌شود که این دوربین را ضعیف‌تر از پرچمدار دو نسل قبل سونی بدانیم. سونی بر روی این دوربین بسیار مانور داده و به آن افتخار می‌کند. توانایی فیلمبرداری4K نیز همانند چند نسل قبل پرچمداران سونی، در این دوربین وجود دارد.

این دوربین قدرتمند، می‌تواند تا 5 برابر زوم بدون افت کیفیت را ارایه دهد که در بین اسمارت فون‌ها کاملا بی همتاست. تنظیمات ایزو این دوربین، نشان می‌دهد که می‌توان میزان ایزو را تا رقم 12800 بالا برد که برای گرفتن عکس‌هایی شفاف در محیط‌های تاریک عالی است. همچنین می‌توان در هنگام فیلمبرداری، ایزو را تا 3200 افزایش داد. ویژگی‌های بهبود یافته عکسبرداری در حالت ثابت و ضبط ویدیوهای باکیفیت 4K به همراه گرفتن اسکرین‌شات‌هایی 8 مگاپیکسلی موجب شدند که همگی در مورد کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین کنجکاو شویم. سونی نیز برای نشان دادن قدرت و کیفیت دوربین جدید خود، عکس‌های گرفته شده با آن را روی اینترنت منتشر کرد. این شما و این عکس‌های گرفته شده با برترین دوربین ساخته شده توسط سونی، بهترین کمپانی سازنده دوربین اسمارتفون‌ها. (برای دیدن تصاویر در اندازه اصلی بر روی آن‌ها کلیک کنید.)

همان طور که ملاحظه می‌کنید، این دوربین توانایی خارق‌العاده‌ای در عکسبرداری از سوژه‌های متحرک دارد. این به دلیل سرعت بسیار بالای عکسبرداری است. همچنین توانایی این دوربین در گرفتن عکس‌هایی واضح در محیط‌های تاریک نیز قابل تحسین است. رنگ‌های طبیعی و جزئیات بسیار بالا نیز از دیگر ویژگی‌های تصاویر ثبت شده با دوربین اکسپریا Z5 است. به هر حال از کمپانی معتبر سونی که بزرگترین سازنده سنسور دوربین موبایل در جهان است غیر از این هم انتظار نمی‌رفت.
البته بهتر است فعلا این دوربین را با دوربین سایر پرچمداران مقایسه نکنیم و منتظر بمانیم تا خودمان این گوشی را در دست بگیریم. آن‌ موقع است که می‌توان در مورد قدرت یا ضعف آن در مقایسه با سایر پرچمداران بازار نظر داد.

3 در مورد “نخستین تصاویر گرفته شده با دوربین اکسپریا Z5 را ببینید”

  1. ردمی نوت 2 یک میان ردس بزارید می 5 بیاد بعد
    اینم بگم که اینا حرفه ال حی میگفت تو شیش دهم ثاتبه دوربین آماده میشه ولی تو هت و هشت دهم اماده میشد پس تا بررسی نشه اینا رو حرف مدیر عامل سونی تلقی میکنم
    مثل همیشه زیبا ولی تکراری و با توجه به قیمت ارزش خرید کم
    بعدشم من وقتی یک اس 6 یا جی 4 یا پی خ میخرم میدونم تا یک سال سالاره اما وقتی میدونم چهار ماه آینده(از اردیبهشت تا شهریور) بعد وقتی پول یک گوشی دادم اونم بیشتر از اس 6 میدم با رنگای قیر طبیعی دوربین و نویز بالا و ظاهر تکراری و…. خب نمیگیرم
    سونی خودش رو بکشه هم باید قبول کنه زنان مناسب معرفی یک پرچمدار یک ساله اینم باید بیاد بررسی بشه منم از زد 5 با تمام این مشکلات به وجود اومده خوشم اومده به شرطی که قیمتش از یکو هشتصد بیشتر نباشه ولی زد 5 پرمیوم اصلا
    خیلی حالم رو به هم زد 4 کا بد بخت کرد خودشو حداقل کواد اچ دی میزد بعد زد اولترای مضخرف یک فبلت پرچمدار زد اونم با این فاجعه
    عوض این که عمر باطری رو توی گوشی که صفحه یزرگ داره بهتر کنه….من دیگه چیزی نمیگم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH