کوالکام: 30 اسمارت فون با اسنپدراگون 820 در راه است!

چند ماه پیش اولین اخبار از جدیدترین پردازنده کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 820 در رسانه‌ها منتشر شد. در میان اخبار جسته و گریخته از این پردازنده جدید و قدرتمند، سامسونگ نیز ادعا کرد که در نظر دارد تا برای Galaxy S7 از این پردازنده جدید یعنی اسنپدراگون 820 استفاده کند.

Qualcomm-Snapdragon-2015-stark-insider

قطعا این تراشه جدید، یکی از مهم‌ترین تولیدات آزمایشگاه‌های کوالکام خواهد بود و در آینده از قابلیت‌های آن بیشتر خواهیم شنید. با انتقاداتی که تولید کنندگان اسمارت فون از چیپست‌های قبلی اسنپدراگون (اسنپدراگون 810) در حوزه گرم شدن بیش از حد داشتند، این بار کوالکام در نظر دارد تا یکی از بی نقص‌ترین محصولاتش را روانه بازار کند.

بر اساس گزارش جدیدی که از چین مخابره شده است، رئیس این کمپانی آقای Frank Meng اعلام کرده است که تولید کنندگان متعدد اسمارت فون در جهان در نظر دارند تا سری جدید محصولات خود را بهره‌گیری از اسنپدراگون 820 به بازار عرضه کنند. منگ افزوده است که کمتر از سی گوشی هوشمند مبتنی بر جدیدترین پردازنده این کمپانی یعنی Snapdragon 820 هم اکنون در حال طراحی و برنامه‌ریزی‌های اولیه هستند.

منگ در صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به نوع گوشی‌هایی که از این پردازنده بهره‌مند خواهند شد نکرده است، اما به نظر می‌رسد که اکثر کمپانی‌های بازار یعنی سونی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، شیائومی، زدتی‌ای و … در نظر دارند تا پرچم‌داران خود را مجهز به جدیدترین پردازنده این کمپانی کنند.

همچنین طبق شایعات گذشته، کوالکام اولین نمونه‌های پردازنده جدید خود را برای تست در ماه اکتبر بر روی اسمارت فون‌ها خواهد آورد. مثل گذشته، یکی از تولید کنندگان مطرح تلفن‌های همراه، شروع به تست این چیپست بر روی یکی از جدیدترین محصولاتش خواهد کرد. به همین دلیل باید به آرامی منتظر لو رفتن بنچمارک‌های جدید این پردازنده قدرتمند باشیم.

همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، اسنپدراگون 820، از هسته‌های جدیدی بهره می‌گیرد! استفاده از رابط گرافیکی Aderno 530 و چیپ جدید Hexagon 680 DSP در کنار برنامه‌های خاص ضد تروجان از برنامه‌های اصلی کوالکام است.

منابع نشان می‌دهند که اسنپدراگون 820 از فناوری خاص کمپانی سامسونگ یعنی فناوری معماری 14 نانومتری  FinFET استفاده کرده است. موضوعی که شاید بتواند به کاهش مشکلات گرم شدن چیپست‌های این کمپانی کمک شایانی کند و خاطره 810 را از ذهن هواداران بیرون کند!

1 در مورد “کوالکام: 30 اسمارت فون با اسنپدراگون 820 در راه است!”

  1. احساس میکنم کم کم به جای این که سامسونگ کپی کاری کنه بقیه دارن میکنن اینم از فناوری چهار ده نانو متری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH