هواداران کدام برند به اسمارت فون‌هایشان وفادارترند؟

موسسه آمار و اطلاعات Kantar WorldPanel در تازه‌ترین گزارش خود از کاربران اسمارت‌فون در ایالات متحده آمریکا گزارش جالبی را منتشر کرده است. این گزارش از کاربرانی تهیه شده است که حداقل برای 2 سال گوشی خود را نگه داشته و سپس اقدام به خرید مدل جدید آن کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که در آمریکا کاربران با نوعی شست و شوی مغزی مواجه شده‌اند و به همین دلیل حداقل هر دو سال یک‌بار تلفن همراه خود را تعویض کنند. البته همان‌طور که می‌دانید در این کشور، تلفن‌های همراه توسط اپراتورهای مختلف با قیمت خوبی به کاربران عرضه می‌شود که همین موضوع تعویض اسمارت فون‌ها را راحت‌تر می‌کند. شرکت Verizon بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در این کشور است.

جالب است بدانید که پیش از پایان قرار داد دوساله اپراتور T-Mobile، این شرکت با پیشنهادهای بسیار جالبی در خصوص تعویض گوشی، مشتریان خود را برای انجام این کار اغوا می‌کند. برخی از این پیشنهادها در قالب فروش اقساطی گوشی و پرداخت مبلغ آن در 20 تا 24 ماه صورت می‌گیرد، بنابراین نگاه داشتن یک گوشی برای حداقل دو سال امری طبیعی به نظر می‌رسد.

اما در میان این گزارش، مشخص شد که کاربران گوشی‌های کمپانی بلک‌بری، اسمارت فون‌های خود را به طور میانگین حداقل 32 ماه نگاه می‌دارند و سپس به سراغ گوشی بعدی خود بازهم از همین برند می‌روند. کاربران گوشی‌های لومیا، افرادی هستند که به سرعت اقدام به تعویض گوشی خود کرده‌اند؛ میانگین حفظ گوشی‌های لومیا برای کاربران حدود 16 ماه است.

BlackBerry-Q30

کاربران متعصب اپل، برای خرید مدل بعدی آی‌فون، تقریبا 25 ماه صبر می‌کنند و سپس به سراغ پرچم‌دار بعدی می‌روند. در این میان کاربران و هواداران کمپانی کره‌ای سامسونگ نیز با 18 ماه صبر برای خرید مدل بعدی، در میانه‌های لیست قرار دارند.

این گزارش جالب اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار داده است. به طور مثال آمار نشان داده که آی‌فون پس از افزایش سایز صفحه نمایش خود در سپتامبر سال 2014، توانسته است 32 درصد از کاربران قدیمی آی‌فون را راضی کند تا محصول جدیدش را خریداری نمایند. در این میان 47 درصد به سراغ آی‌فون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی رفته‌اند و 16 درصد نیز آی‌فون 6 پلاس را خریداری کرده‌اند. این آمار در قیاس با آمار تعویض آی‌فون‌ها با معرفی محصول جدید آی‌فون در سال 2013 و 2014 بسیار بیشتر است. در سال 2013 تنها 22 درصد از کاربران اپل پس از معرفی آی‌فون جدید تصمیم به تعویض گوشی خود گرفتند.

apple-logo-640x359

هم اکنون تعداد زیادی از کاربران بالقوه آی‌فون منتظر هستند تا پس از معرفی آی‌فون 6s، قیمت مدل‌های قبل کمی کاهش پیدا کند تا بتوانند اقدام به خرید آن‌ها نمایند. سال گذشته، پس از معرفی آی‌فون 6، فروش آیفون 5s حدود 32 درصد بیشتر شد! شما جز کدام دسته هستید؟!

1 در مورد “هواداران کدام برند به اسمارت فون‌هایشان وفادارترند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH