این مکعب پلاستیکی، گوشی شما را تبدیل به وسیله بازی می‌کند!

دلتان برای کارتریج‌هایی که در قسمت بالایی کنسول بازی قدیمی خود قرار می‌دادید تنگ شده است؟ هنگامی که آن‌ها را در می‌آوردید، با قدرت در آن‌ها می‌دمیدید تا پاک شوند و سپس دوباره سر جای خود می‌گذاشتید! توسعه دهندگان گجتی به نام Pico Cassette نیز از این وقایع نوستالژیک آگاه هستند و به همین دلیل، این گجت را برای تلفن‌های هوشمند ساخته‌اند.
Pico Cassette، به نوعی یک کارتریج است. کارتریجی که بازی را به گوشی شما تزریق می‌کند!
Pico Cassette که امسال در نمایشگاه بازی توکیو رونمایی شد، ساز و کاری ساده دارد: این دستگاه، یک کارتریج بازی برای گوشی شماست که از طریق جک 3.5 میلیمتری صدا به گوشی متصل می‌شود. البته گوشی شما یک کنسول بازی نیست که بخواهد از طریق جک 3.5 میلیمتری، شروع به خواندن و اجرای بازی کند. ساز و کاری پیچیده برای اجرای بازی‌ها توسط این گجت در جریان است که به دلیل پیچیدگی آن، بهتر است از توضیح دادنش صرف نظر کنیم.

landscape-1442844981-cassetteبرای استفاده از این گجت جالب، باید ابتدا اپلیکیشن مخصوص آن را دانلود و نصب کنید. پس از اتصال این وسیله به گوشی، صدایی مبنی بر شناسایی آن به گوش می‌رسد و برنامه مخصوص آن، به اینترنت متصل شده و شروع به دانلود بازی‌های ویژه‌اش می‌کند. این تکنولوژی، قبلا در کشور ژاپن برای ارسال موزیک و ویدیو مورد استفاده قرار گرفته است.
شکی نیست که این ایده، از ابدا تا انتها به معنای واقعی کلمه “ابلهانه” است! لابد فکر کردید هنگام اتصال این گجت به گوشی خود، هزاران بازی حرفه‌ای را در مقابل چشمان خود می‌بینید! خیر، اصلا این گونه نیست! این حقیقت که کارتریج‌ها، هیچ دیتایی از بازی‌های مربوطه را در خود ندارند نیز از جادویی بودن آن‌ها بیشتر می‌کاهد. البته اگر بازی‌هایی که به وسیله این گجت دانلود و بارگذاری می‌شوند، بازی‌هایی بسیار قدیمی، نایاب و محبوب باشند و نتوان بدون کارتریج آن‌ها را از اینترنت دانلود کرد، ممکن است با دیدن آن‌ها نظرمان عوض شود و این وسیله را “ابلهانه” ندانیم!
Pico Cassette به این زودی‌ها در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت و قرار است کمپینی برای جذب سرمایه راه‌ اندازی کند که شاید تا دو سه سال دیگر آن را در بازار ببینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH