آیا مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه اندروید اختصاصی خودش است؟

microsoft-logo-wpn25

در چند سال اخیر شاهد تلاش‌های ناکام مایکروسافت برای حضور در بازار تلفن‌های همراه بودیم اما متاسفانه این شرکت تا نیمه ۲۰۱۵ تنها موفق به کسب ۳ درصد از این بازار در کل دنیا شده است!

از زمانی که مایکروسافت ویندوز فون ۷ را معرفی کرد، شاهد تغییر اساسی در ظاهر این سیستم عامل در مقایسه با سایرین بودیم. آیکون‌های چهارخانه‌ای با طراحی تخت و رنگ‌های زیبا که تنها امکان شخصی سازی در آن تغییر اندازه هر آیکون و رنگ پس زمینه بود. تا الآن این سیستم عامل تغییرات زیادی کرده، اما پس از معرفی نسخه موبایل سیستم عامل ویندوز ۱۰ هم مایکروسافت موفق به جذب کاربران به سمت ویندوز موبایل نشد. بی‌شک مشکل اصلی توجه نکردن توسعه دهندگان به این سیستم و کمبود برنامه‌های کاربردی است.

طبق گفته جولی لارسن گرین، مدیر اجرایی مایکروسافت، این شرکت رویکرد خود را نسبت به دستگاه‌های همراه تغییر داده است. همچنین از او پرسیده شد: آیا ممکن است مایکروسافت از اندروید در محصولات خود استفاده کند؟ و خانم لارسون به جای تکذیب این موضوع پاسخ داد: ما به سمتی خواهیم رفت که مشتریان ما می‌روند!

julie-larson-green-620x400

هنوز زود است که بخواهیم این پاسخ را به حساب کار کردن مایکروسافت روی نسخه‌ای اختصاصی از اندروید بگذاریم، اما بد نیست نگاهی به فعالیت‌های این شرکت در رابطه با سیستم عامل اندروید بیاندازیم.

مایکروسافت با سیانوژن (توسعه دهنده یکی از معروف ترین نسخه‌های غیر رسمی اندروید) همکاری دارد و سیانوژن می‌تواند از سرویس‌های مایکروسافت استفاده کند. همچنین مایکروسافت استارتاپ‌های بسیاری را که در حوزه برنامه‌های کاربردی اندروید فعال هستند، خریداری کرده است. از معروف‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به Acompli که اپ ایمیل آن معروف است، Sunrise توسعه دهنده یکی از بهترین تقویم‌ها، Wunderlist توسعه دهنده یک اپ مدیریت کارها و Double Labs که در زمینه قفل صفحه نمایش برای اندروید مشغول است، اشاره کرد. به تازگی مایکروسافت طرحی مفهومی را ثبت کرده که امکان استفاده از دو سیستم عامل روی یک دستگاه را می‌دهد.

از اقدامات دیگر، همکاری با نوکیا در تولید تلفن‌های سری ایکس با سیستم عامل اندروید بود که به جای دسترسی به خدمات گوگل، از سرویس‌‌های مایکروسافت استفاده می‌کردند و ظاهری شبیه ویندوز فون داشتند.

nokia-x-series-phone

مسلم است که مایکروسافت در پی جذب کاربران به استفاده از موتور جستجوی بینگ و دستیار صوتی کورتانا به جای سرویس‌های گوگل و به عنوان گزینه‌های اصلی برای کاربران در اندروید است.

url Cortana-for-Android-and-iOS-2-1024x630

و سرانجام خود مایکروسافت هم دست به کار شده و تعدادی اپ اندرویدی را تحت عنوان پروژه گاراژ توسعه داده است. با این روش‌ها بسیاری از کاربران اندروید شانس امتحان کردن سرویس‌های مایکروسافت را دارند. این شرکت به توسعه دهندگان آموخته چطور از اپ‌های اندروید به ویندوز مهاجرت کنند، با این سیاست کاربران به این فکر خواهند افتاد که عکس این کار را انجام دهند و اپ‌های ویندوزی مایکروسافت را بر بستر اندروید توسعه دهند.

نظر شما درباره‌ تلاش‌های مایکروسافت و رویکردهای جدید آن در حوزه گجت‌های همراه چیست؟

2 در مورد “آیا مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه اندروید اختصاصی خودش است؟”

  1. هنوز اولین گوشی با ویندوز ۱۰ عرضه نشده
    ده روز دیگه نسخه کامل ویندوز ۱۰ موبایل میاد
    اونوقت مایکروسافت نتونسته با عرضه ویندوز ۱۰ موبایل کاربرا رو جذب کنه؟؟؟
    خنده داره خیلی از مطالبتون راجبه مایکرو

    1. دوست عزیز، این یه تحلیل به حساب میاد. با توجه به بازخوردی که کاربران از بیلد‌های عرضه شده دادن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH