تیم کوک به اتهام نژاد پرستی اپل پاسخ داد

پس از آنکه از یک نوجوان سیاه‌پوست خواسته شد فروشگاه اپل را ترک کند، تیم کوک اعلام کرد اپل “باز” است.

با توجه به یادداشت منتشر شده توسط بازفید، تیم کوک گفته این غیر قابل قبول است که از یک نوجوان خواسته شود تا فروشگاه اپل را ترک کند چون که آن‌ها “ممکن است دست به سرقت چیزی بزنند.”نوجوان سیاه پوست

وقتی که شما در مورد محو نشانه‌های نژاد‌پرستی در جنوب آمریکا صحبت می‌کنید، چه پاسخی در مورد ویدئویی دارید که نشان‌دهنده نژاد‌پرستی آشکار در یکی از فروشگاه‌های شماست؟

این وضعیتی بود که مدیر عامل اپل تیم کوک پس از مشاهده ویدئویی با آن مواجه شد که در آن از چند نوجوان سیاه‌پوست خواسته می‌شود فروشگاه اپل را در مرکز خرید های‌پوینت در ملبورن استرالیا ترک کنند.

دلیل این کار همان‌طور که یکی از کارمندان اپل در ویدئو می‌گوید، این بوده که سایر کارکنان نگران این بودند که نوجوان‌ها “ممکن است دست به سرقت چیزی بزنند.”

این ویدئو، در روز سه‌شنبه توسط فرانسیس اوسه روی فیس‌بوک قرار گرفت که نشان می‌دهد نوجوان‌ها هنگامی که چنین چیزی به آنها گفته شده، واکنش بهت انگیزی داشتند که چرا باید از آن‌ها خواسته شود فروشگاه را ترک کنند.

اوسه در مطلب ارسالی خود نوشت: “آن‌ها باید از این رفتار نژاد‌پرستانه عذرخواهی کنند.”

در روز جمعه، بازفید ایمیلی را منتشر کرد که حاوی پیامی از طرف تیم کوک به کارمندانش بود. در این نامه کوک گفته اپل یک شرکت “باز” است و حادثه پیش آمده اصلا قابل پذیرش نیست. کوک گفت:

“یکی از کارمندان فروشگاه‌های ما پاسخی داده که همه ما را شوکه کرده است.” وی افزود: “کارمند خاطی باید سریعا از دانش‌آموزان عذرخواهی و از رفتار خود ابراز ندامت کند.”

حساسیت اپل و کوک در مورد اتهام نژاد‌پرستی قابل توجه است. اپل، دنیس یانگ اسمیت را که یک آفریقایی-آمریکایی است و از سال ۱۹۹۷ با این شرکت همکاری داشته در آگوست ۲۰۱۴ به صفحه راهبری اجرایی خود روی وب سایتش اضافه کرده بود. اسمیت، معاون منابع انسانی جهانی، با حرارت زیادی در مورد چالشی که اپل برای گونا‌گونی بیشتر شرکت با آن مواجه بوده، صحبت کرده است.

اپل در ماه اکتبر، جیمز بل، مدیر سابق امور مالی بوئینگ را به هیئت مدیره خود اضافه کرد. بل همانند اسمیت یک آفریقایی-آمریکایی است.

برای کوک آنچه که در ملبورن رخ داده تنها یک اتفاق بوده است. اما چنین اتفاق‌هایی در لایه‌های زیرین و ظریفی در تمام جهان و در بسیاری از فروشگاه‌ها و کسب‌و‌کار‌ها در حال وقوع هستند.

کوک در ایمیل خود گفته:

” شرکت تمایل به “یادگیری و تکامل” دارد اما هنوز راه زیادی در پیش داریم.”

1 در مورد “تیم کوک به اتهام نژاد پرستی اپل پاسخ داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH