نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به ال‌جی V10

LG-V10-Hands-On-(4)

در نخستین روزهای فصل زیبای پاییز بودیم که ال‌جی به صورت رسمی از محصولی متفاوت با نام V10 پرده برداشت. این مدل به نوعی نسخه تیونینگ شده ال‌جی G4، پرچمدار کره‌ای‌هاست و از دو نمایشگر، دو دوربین سلفی و سنسور اثر انگشت بهره‌مند است. امروز فرصتی دست داد تا با این اسمارت‌فون خاص و متفاوت از نزدیک آشنا شویم. اگر می‌خواهید بدانید که ال‌جی V10 چگونه محصولی است و چه چیزی در چنته دارد، ادامه مطلب را از دست ندهید.

طراحی

V10 از همان زبان طراحی ساده و در عین حال متفاوت ال‌جی سود می‌برد. همچون سایر محصولات این کمپانی، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا در پشت دستگاه و درست در زیر دوربین جای خوش کرده‌اند و در میان آن‌ها کلید پاور قرار گرفته که نسبت به سایر محصولات ال‌جی کمی بزرگ‌تر بوده چرا که این بار میزبان سنسور اثر انگشت است.

LG V10 Hands On (5)

کناره‌های دستگاه از فولاد ساخته شده و قاب پشتی، سیلیکونی بوده و دارای طراحی جالبی نیز است. در واقع قاب دستگاه به چند مربع بزرگ تقسیم شده که اگر دستان خود را بر روی آن بکشید، برجسته بودن آن را احساس خواهید کرد. به طور کلی V10 یک محصول مقاوم و باکیفیت است و هنگام در دست گرفتنش حس یک کالای رده بالا به شما منتقل خواهد شد.

LG V10 Hands On (3)

نمایشگر

V10 به نمایشگری 5.7 اینچی QHD مجهز شده که توسط گوریلا گلس 4 محافظت می‌شود. یکی از ویژگی‌های شاخص این مدل نمایشگر دوم آن است. مانیتوری که در بالای نمایشگر اصلی قرار گرفته و قابلیت‌های جالبی را به V10 افزوده است. به عنوان مثال میان‌بر برخی برنامه‌های کاربردی در این قسمت به چشم می‌خورد و از این پس نوتیفیکیشن‌ها در نمایشگر دوم به نمایش در خواهد آمد. بدین ترتیب دیگر دریافت SMS از مخاطب خاص، مزاحم تماشای ویدیوی شما نخواهد شد.

LG V10 Hands On (7)

این قسمت تا حدی نیز قابل شخصی سازی است و می‌توانید نام خودتان را در آن بگنجانید تا حتی هنگام قفل بودن دستگاه در نمایشگر دوم به نمایش درآید. لازم به ذکر است که این نمایشگر 2.1 اینچی، 160 در 1040 پیکسل را در خود جای داده که در نوع خود جالب است.

LG V10 Hands On (8)

برای بررسی بهتر کیفیت نمایشگر اصلی، آن را در کنار نکسوس 6P قرار دادیم و مشغول عکاسی شدیم که حاصل کار را در زیر می‌بینید (سمت راست ال‌جی V10 و سمت چپ نکسوس 6P).

LG V10 Hand On (1) LG V10 Hand On (5)

سخت افزار

ال‌جی در G4 قید اسنپدراگون 810 و آن گرمای بیش از اندازه‌اش را زد و از اسنپدراگون 808 بهره برد. حالا در V10 نیز شاهد بهره‌گیری کره‌ای‌ها از این اژدهای مهار شده کوالکام هستیم که این بار با 4 گیگابایت رم همراه شده و معجونی ساخته که چشیدن طعمش آرزوی خیلی‌هاست! V10 تنها در یک نسخه با حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که البته از طریق کارت حافظه قادر به افزایش این میزان تا 200 گیگابایت دیگر نیز هستید.

LG V10 Hands On (6)

دوربین

G4 ال‌جی که دوربین فوق‌العاده‌ای داشت و خیلی به آن می‌نازید؛ حال تصورش را بکنید که همان دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی با بهبودهای قابل توجه، بر روی V10‌ قرار گرفته باشد! این محصول همچنان از فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال نیز سود می‌برد. علاوه بر عکاسی، هنگام فیلم‌برداری با این اسمارت‌فون نیز می‌توانید به صورت دستی تغییرات گسترده‌ای را اعمال کنید. به عنوان مثال همچون آب خوردن میزان روشنایی و فوکوس را تغییر دهید! جالب است بدانید که ال‌جی در این محصول خود از ۳ میکروفون برای ضبط صدا استفاده کرده و می‌توانید حتی نوع ضبط صدا را نیز خودتان تغییر دهید.

LG V10 Hands On (9)

یکی دیگر از ویژگی‌های V10 مجهز شدنش به دو دوربین سلفی است که موجب شده تصاویر بسیار عریضی را به ثبت برسانید. با این حساب دیگر نیازی نیست که برای ثبت تصاویر سلفی به صورت دسته جمعی، دستان خود را دراز کنید؛ چرا که با فعال کردن دوربین دوم، تصویر به صورت اتوماتیک وایدتر خواهد شد و محیط بیشتری را پوشش خواهد داد. با این حال دوربین سلفی دوگانه این محصول 5 مگاپیکسلی است در حالی که شاهد یک نمونه 8 مگاپیکسلی در G4 بودیم. در ادامه تصاویر گرفته شده با دوربین این دستگاه را شاهد هستید.

LG V10 Hand On (2) LG V10 Hand On (3) LG V10 Hand On (4)

سایر قابلیت‌ها

یک باتری 3000 میلی‌آمپری انرژی مورد نیاز V10 را تامین می‌کند. این باتری از شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و به‌راحتی توسط کاربر قابل تعویض است. ال‌جی مانور زیادی بر روی اسپیکر دستگاه داده و آن را به تکنولوژی Hi-Fi مجهز کرده که با فعال کردن آن لذت گوش دادن به موسیقی با V10 دوچندان می‌شود. یک هندزفری زیبا همراه با دستگاه ارایه می‌شود که از کیفیت ساختی مثال زدنیبرخوردار است. آخرین اسمارت فون ال‌جی با اندروید 5.1.1 همراه شده و از رابط کاربری خاص ال‌جی سود می‌برد که نسبت به گذشته شاهد بهبودهایی جزئی در آن هستیم.

LG V10 Hands On (2)

طبق اعلام دفتر ال‌جی ایران این مدل در نسخه تک سیم کارته کمتر از یک ماه دیگر با قیمتی بیش از 2 میلیون تومان وارد بازار کشور خواهد شد.

برای بررسی کامل آی‌تی‌رسان از این محصول فوق‌العاده، می‌بایست چند هفته‌ای را دندان بر جگر بگذارید…

9 در مورد “نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به ال‌جی V10”

  1. هی واااااااااااای من!! خب شما نکسوس 6p دارین چرا بررسی تخصصیشو نمیزارین!؟ مدت هاست منتظر بررسی نکسوس 6p موندم

  2. باتری ضعیف. صفحه نمایش ضعیف، نمرات سخت افزاری ضعیف،جنس بدنه پلاستیک،ضخامت خیلی زیاد از معایب بزرگ v10 هست که پاشنه آشیل این اسمارت فون هست.

    1. حالا که چی.اصلا مگه سایتی این گوشی رو حالا زومیت جی اس ام ترنجی دیجیاتو ای تی رسان بررسی کرده که داری برای خودت چرت و پرت میگی.لابد تو هم یکی از طرفدارای متعصب سونی هستی!!!

  3. من متوجه نشدم که نقش گردو دقیقا چیه ؟
    نکنه میخاید گوشی سامی رو هم بزارید پهلو آفتابه ؟
    نکنید این کارو !!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH