دانش‌مندان موفق به ساخت نوعی فضاپیما شدند که سوختش را از زباله تامین می‌کند!

483781530به نظر می‌رسد تا چند وقت دیگر آسمان پر از زباله‌های فضایی شود که به سفینه و ماهواره‌های اطراف زمین متعلق‌‌اند. گروهی از دانش‌مندان در دانشگاه Tsinghhua پکن، راهی برای حل این مشکل پیدا کرده‌اند. این تیم یک سفینه را توسعه داده که زباله‌های موجود در فضا را جمع آوری و آن‌ها را تبدیل به سوخت مورد نیازش می‌کند. بنابراین، سفینه مورد نظر می‌تواند برای همیشه و تا زمانی که زباله‌ای در فضا هست، به فعالیت خود ادامه دهد.

با استفاده از لیزر می‌توان تکه‌های بزرگ را جمع کرد اما هنوز استفاده از لیزر برای تشخیص تکه‌های کوچک سخت است.Junk+engine

این جاست که Lei Lan و تیمش وارد عمل می‌شوند. طرح این گروه استفاده از زباله‌های کوچک به عنوان سوخت است. این خورده زباله‌ها کمتر از ۱۰ سانتی‌متر هستند و به‌وسیله توری جمع آوری و وارد بخش تو‌پ‌های آسیاب می‌شوند. پس از گرما دادن به بخش سیستم تفکیک تکه‌های با یون‌های مثبت از منفی می‌روند. مثبت‌ها به سمت بخش الکتریکی هدایت می‌شوند که انرژی کلی آن‌‌‌ها را افزایش می‌دهد و فشار تولید می‌کند. در حالی که منفی‌ها در فضای اطراف رها می‌شوند.

اما بخش نامفهوم ماجرا کجاست؟ این که سفینه چطور حرکت می‌کند!

طبق بررسی MIT Technology، این سفینه به نیروی محرکه نیاز ندارد! اما نیازمند منبع انرژی برای بخش آسیاب زباله‌هاست. تیم توسعه دهنده این سفینه می‌گوید نیروی مورد احتیاج این بخش می‌تواند از طریق انرژی خورشیدی یا هسته‌ای تامین شود، اما متاسفانه توضیحی درباره این که چه تدابیری برای امنیت زمین در مقابل انرژی هسته‌ای در حال گردش به دورش اعمال می‌شود، نداده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH