اپلیکیشن لیمگ معرفی شد

limag5

صبح امروز و در سمینار خبری که در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، شرکت اندیشه فناوری لیماتک پارس از اپلیکیشن لیمگ رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم، کوروش نکاوند رییس هیات مدیره لیماتک گفت: امروزه اهمیت کسب و کارهای نوظهور دانش بنیان در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به حدی بالا بوده که بهبود استارتاپ‌ها به یکی از اولویت‌ها تبدیل شده است. در ایران در حدود ۲ سال است که شاهد حضور استارتاپ‌های موفق بودیم که به کسب و کارهای بزرگی هم مبدل شده است.

limag2

در همین نمایشگاه امسال که به عنوان بزرگ‌ترین رویداد آی‌تی در کشور شناخته می‌شود، سازمان نظام صنفی تسهیلات زیادی را برای استارتاپ‌ها فراهم آورده و شرایط ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

حال ما نسخه آزمایشی لیمگ را آماده ارایه کرده‌ایم و هم اینک در همین نمایشگاه امکان اینکه این نسخه را بر روی گوشی‌های اندرویدی خود نصب و استفاده کنید، فراهم است.

پس از نکاوند، نوبت به علیرضا خردمندان، مدیر بازرگانی لیماتک رسید تا در ارتباط با اپلیکیشن لیمگ توضیحات بیشتری را ارایه دهد. وی در این ارتباط گفت: با توجه به آنکه در دهه‌های اخیر، رشد فناوری زمینه‌های زیادی را در این بخش ایجاد کرده، شاهد تغییر رویکرد در تمامی حوزه‌های رفتار کاربران هستیم و نهایتا تمامی اصناف و صنایع مجبور هستند که خودشان را با این پدیده و رویکرد هماهنگ کنند و صنعت نشر نیز از این قضیه مستثنی نخواهد بود؛ برای همین ما تصمیم گرفتیم که در صنعت نشر دیجیتال اقداماتی را انجام دهیم.

از سال ۲۰۰۹ تا پایان سال ۲۰۱۵ میزان فروش مجلات دیجیتالی ۱۰ برابر شده است که تا سال ۲۰۱۹ این میزان به ۲۰ برابر می‌رسد. اما در صنعت چاپ، میزان نرخ فروش این مجلات با مبلغی در حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار کاهش روبه‌رو بوده است.

چالش‌های صنعت نشر را می‌توان به مشکلات توزیع، هزینه بالا، عدم تعامل پویا با مخاطب و آسیسب‌های زیست محیطی مرتبط دانست.

با توجه به افزایش تورم، قدرت خرید کاهش یافته که بسیاری از اقلام همچون نشریات از سبد خرید خانواده‌ها حذف شده است. اما از طرف مقابل باید یک نگاهی به فرصت‌ها و بسترهای ایجاد شده برای ایران بیندازیم. طبق آمارهای موجود رشد اسمارت‌فون‌های فروخته شده معادل ۴۰ میلیون عدد است.

حال ما اپلیکیشن لیمگ را ارایه کردیم تا کاربران بتوانند آن را به راحتی و رایگان نصب کنند و با هزینه بسیار جزئی آن قسمت از نشریات غیر رایگان را هم مطالعه کنند.

limag3

از عمده ویژگی‌های این اپلیکیشن هزینه اندک آن خواهد بود که شامل دانلود رایگان نیز می‌شود. کاربران با پرداخت هزینه بسیار اندک می‌توانند عضو مجلات پولی شده و از تمام آن‌ها بهره‌مند شوند. دسته‌بندی ۱۶ گانه برای محتوا در نظر گرفته شده که ناشرین می‌توانند همه آن‌ها را دسته بندی کنند و قابلیت اشتراک گذاری برای دسترسی کاربران دیگر نیز طراحی شده است.

حال چرا ناشران ما باید همکاری با ما را بپسندند؟ ما یک پنل کارشناسی تحت وب را در کنترل آن‌ها می‌گذاریم که مدیریت مطالب کاملا در اختیار آن‌ها قرار دارد. پنل شامل بخش گزارشی بسیار کاملی است که اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار ناشر می‌گذارد.

در نگاه کلی، افزایش مخاطبین، درآمدزایی مستقل ناشرین را افزایش می‌دهد، توزیع گسترده خواهد داشت که تنها نیازمندی آن‌ها به اینترنت خواهد بود. رفع محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی و زمانی برطرف می‌شود و دسترسی آسان و سریع را برای ناشرین نیز امکان پذیر می‌کند.

در بخش پرسش و پاسخ،‌ مدیران لیماتک نکاتی را نیز بیان کردند: هدف اصلی ما پیش از انتشار رسمی این اپلیکیشن، گرفتن فیدبک از حضور در اینجا بود و می‌خواهیم بازخوردی از مخاطبان پیش از لانچ رسمی داشته باشیم. یکی از قسمت‌های جذاب کار بخش تجاری آن است و کاربران دیگر دنبال این نخواهند بود که محتوای دیجیتال خود را بخرند و نگاه دارند؛ در واقع کاربران دوست دارند تا به آن‌ها سرویسی ارایه شود. ما هزینه‌ای که از کاربران دریافت می‌کنیم و فعالیت‌های آن‌ها را تبدیل به یک درصدی کرده و آن‌ها را تحلیل خواهیم کرد.

limag4

برای تبلیغات اپلیکیشن خودمان با آی‌پی‌تی‌وی و همراه اول صحبت‌هایی کرده‌ایم. در گام اول چون ما پی‌دی‌اف مجلات را قرار می‌دهیم، کاربران می‌توانند از قابلیت سرچ برخوردار شوند اما پس از آن، سعی می‌کنم قابلیت‌های سرچ موضوعی را هم قرار بدهیم. همچنین مجلات خارجی به خاطر آنکه قانون کپی رایت در کشورمان وجود ندارد، به صورت رایگان قرار می‌گیرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH